handdator

Visa fullständig version : Dispatches: Undercover Mosque


paddanboy
2007-01-20, 00:08
Brittiska programmet Dispatches (http://www.channel4.com/news/dispatches/themes/society_theme_landing.html) undersökte dolt moskéer under en längre tid, under följer reportaget.

Del:
1. http://www.youtube.com/watch?v=peFQWuk4nuo
2. http://www.youtube.com/watch?v=MuCLC8kjWCI
3. http://www.youtube.com/watch?v=x5t5EqWX92k
4. http://www.youtube.com/watch?v=yMztM0Z7BYE
5. http://www.youtube.com/watch?v=V4Zv3BUmwqs
6. http://www.youtube.com/watch?v=KvjvNScmTQA

kommenterar efter:
http://video.google.com/videoplay?docid=5621979422472502457

Batman
2007-01-20, 05:55
För er som vill veta vad trådskaparen dillar om utan att behöva klicka på alla jobbiga länkar så kan det kortfattas såhär.

"He captures chilling sermons in which Saudi-trained preachers proclaim the supremacy of Islam, preach hatred for non-Muslims and for Muslims who do not follow their extreme beliefs - and predict a coming jihad. "An army of Muslims will arise," announces one preacher. Another preacher said British Muslims must "dismantle" British democracy - they must "live like a state within a state" until they are "strong enough to take over.""

Allan
2007-01-20, 11:28
Varför känner jag att det finns ett släktskap med de där rastokerierna i USA? De där som bjuds in till nationella tillställningar i Sverige, som lyssnar på vitmaktmusik, som sladdrar om att "demokratin i Sverige är manipulerad" etc - de verkar kunna ta de där muslimska tokarna i hand.

Snafu
2007-01-20, 12:00
Det där avsnittet av dispatches var, om jag ska vara helt ärlig, inte särskilt balanserat. Innehållet var iofs intressant - wahabism och annan islamsk extremism är iaf enligt mig inte alls önskvärt vare sig i västvärlden eller arabvärlden.

Stoltz
2007-01-20, 12:22
Varför känner jag att det finns ett släktskap med de där rastokerierna i USA? De där som bjuds in till nationella tillställningar i Sverige, som lyssnar på vitmaktmusik, som sladdrar om att "demokratin i Sverige är manipulerad" etc - de verkar kunna ta de där muslimska tokarna i hand.

Minst sagt.
Fanatiker, vilket håll som helst, är rent åt helvete.

paddanboy
2007-01-20, 14:51
Varför känner jag att det finns ett släktskap med de där rastokerierna i USA? De där som bjuds in till nationella tillställningar i Sverige, som lyssnar på vitmaktmusik, som sladdrar om att "demokratin i Sverige är manipulerad" etc - de verkar kunna ta de där muslimska tokarna i hand.

Skillnaden är dock vesäntlig. Vi pratar här om mycket större grupperingar, som har fasta knytpunkter och som är vesäntligt mycket med accepterade än vad nazister i Sverige idag är. Du kan inte jämföra NSFs nu nedbrunna torp (eller vad det var) ute på vischan och dessa centrala knytpunkter (moskér) i brittiska städer. NSF är sektliknande, det är inte dessa.

Ledare för dessa grupper verkar som filmen antyder också varit samordnade i kris- och untredningsgrupper efter till exempel 11:e september för att "öka tolerans" och minska påföljder av hat. Hur kan då dessa tillsatta ledare senare sitta i dessa "extremmoskér"?
Att de sedan är Subventionerade av saudiarabien gör det inte bättre, vi har ju själva moskér i Sverige som är uppförda av liknande stöd.

Roligt och se vilket dubbelspel de kör med, samma skrot och korn för det.

jwzrd
2007-01-20, 15:15
Varför känner jag att det finns ett släktskap med de där rastokerierna i USA? De där som bjuds in till nationella tillställningar i Sverige, som lyssnar på vitmaktmusik, som sladdrar om att "demokratin i Sverige är manipulerad" etc - de verkar kunna ta de där muslimska tokarna i hand.

+1

Det är samma typ av människor som känner att alla andra har fel, bara just denna vår egna elitgrupp har rätt.

jwzrd
2007-01-20, 15:17
Skillnaden är dock vesäntlig. Vi pratar här om mycket större grupperingar, som har fasta knytpunkter och som är vesäntligt mycket med accepterade än vad nazister i Sverige idag är. Du kan inte jämföra NSFs nu nedbrunna torp (eller vad det var) ute på vischan och dessa centrala knytpunkter (moskér) i brittiska städer. NSF är sektliknande, det är inte dessa.

Ledare för dessa grupper verkar som filmen antyder också varit samordnade i kris- och untredningsgrupper efter till exempel 11:e september för att "öka tolerans" och minska påföljder av hat. Hur kan då dessa tillsatta ledare senare sitta i dessa "extremmoskér"?
Att de sedan är Subventionerade av saudiarabien gör det inte bättre, vi har ju själva moskér i Sverige som är uppförda av liknande stöd.

Roligt och se vilket dubbelspel de kör med, samma skrot och korn för det.

Då missar du skogen för alla träden. Det här är en liten grupp, flera små grupper, som i islams namn vill göra illdåd genom att programmera människor till det. Det de gör har ingenting med islam att göra, lika lite som det Du, Deceiver85 och era kompisar har med demokrati och ett pragmatiskt sätt att se på Invandringsproblemet(tm) att göra. Det är ett sätt att kommunicera med sökande rädda män som känner sig utanför. Det lyckas oerhört bra.

Deceiver85
2007-01-20, 16:05
Det de gör har ingenting med islam att göra, lika lite som det Du, Deceiver85 och era kompisar har med demokrati och ett pragmatiskt sätt att se på Invandringsproblemet(tm) att göra.

Den internationellt hyllade islamkännaren JWZRD(tm) har talat *rolleyes*

laham
2007-01-20, 17:06
Programmets syfte var inget annat än sprida skräck och islamfobi bland
folket.Ren propaganda.

Abu Usama som var med i programmet bemöter deras lögner.
http://video.google.com/videoplay?docid=5621979422472502457

Yasir Qadhi utalande om dokumentären.
http://www.youtube.com/watch?v=jwx7S8ugFcs

paddanboy
2007-01-20, 17:13
Programmets syfte var inget annat än sprida skräck och islamfobi bland
folket.Ren propaganda.

Abu Usama som var med i programmet bemöter deras lögner.
http://video.google.com/videoplay?docid=5621979422472502457

Yasir Qadhi utalande om dokumentären.
http://www.youtube.com/watch?v=jwx7S8ugFcs

Mm... det är klart brittiska medier vill hetsa emot muslimer. Tror du på det själv? Hjälper inte att prata om blommor och bin mellan dessa meningar, muslimerna är desperata.

Sonny
2007-01-20, 17:15
Tror vi alla kan enas om att världen förmodligen hade varit en mycket bättre plats om religion inte existerade :)

Edit: Det hade iaf. varit en hel del mindre död i historien..

grabben i skogen
2007-01-20, 17:19
+1

Det är samma typ av människor som känner att alla andra har fel, bara just denna vår egna elitgrupp har rätt.

hoho DU var ju rätt person att uttala dig. lol, hört talas om projicering?

Fartman
2007-01-20, 17:20
Tror vi alla kan enas om att världen förmodligen hade varit en mycket bättre plats om religion inte existerade :)

Edit: Det hade iaf. varit en hel del mindre död i historien..

Nja, folk hade nog bara hittat på något annat att kriga om...

shadowfire
2007-01-20, 17:22
hoho DU var ju rätt person att uttala dig. lol, hört talas om projicering?

hehe, det han skrev är ju iofs rätt.
men visst, lite ironiskt var det dock då författaren ofta ser sig själv som eliten i det mesta :D

jwzrd
2007-01-20, 17:46
hoho DU var ju rätt person att uttala dig. lol, hört talas om projicering?

Du verkar ha något allvarligt emot mig, kan du förklara hur det blir projicering? Vilken grupp är det jag själv söker mig till, förnekar och samtidigt försöker förklara allting genom att lägga egenskaperna hos någon annan? Jag vet mycket väl hur projicering fungerar.

jwzrd
2007-01-20, 17:48
hehe, det han skrev är ju iofs rätt.
men visst, lite ironiskt var det dock då författaren ofta ser sig själv som eliten i det mesta :D

Oberoende av hur jag ser på mig själv i förhållande till t ex dig och grabben_i_skogen så är inte en grov överskattning av sig själv samma sak som att under förespeglingen att det man gör är en god sak, i själva verket lura en stor grupp människor till sig. Jag vet att jag är bra, det tänker jag inte ens spela ödmjuk inför :)

shadowfire
2007-01-20, 17:55
Oberoende av hur jag ser på mig själv i förhållande till t ex dig och grabben_i_skogen så är inte en grov överskattning av sig själv samma sak som att under förespeglingen att det man gör är en god sak, i själva verket lura en stor grupp människor till sig. Jag vet att jag är bra, det tänker jag inte ens spela ödmjuk inför :)

tyckte du lyckades med en alldeles lysande definition av dig själv din radarkompanist :D

jwzrd
2007-01-20, 17:58
tyckte du lyckades med en alldeles lysande definition av dig själv din radarkompanist :D

Extra intressant att höra det från dig käre shadowfire; mannen vars bild finns i böcker om grand delusions :)

EDIT: har du listat ut vem i radarkompaniet jag var än?

grabben i skogen
2007-01-20, 18:03
Du verkar ha något allvarligt emot mig, kan du förklara hur det blir projicering? Vilken grupp är det jag själv söker mig till, förnekar och samtidigt försöker förklara allting genom att lägga egenskaperna hos någon annan? Jag vet mycket väl hur projicering fungerar.

Käre Jw, jag har inget emot dig som person. Men den här gången bjöd du verkligen på en highscore i ämnet saknad av självinsikt :D

laham
2007-01-20, 18:14
Mm... det är klart brittiska medier vill hetsa emot muslimer. Tror du på det själv? Hjälper inte att prata om blommor och bin mellan dessa meningar, muslimerna är desperata.
Kom tillbaka när du har lyssnat på vad abu usama och Yasir Qadhi sa.

Vad menar du med att muslimer är desperata?

jwzrd
2007-01-20, 18:15
Käre Jw, jag har inget emot dig som person. Men den här gången bjöd du verkligen på en highscore i ämnet saknad av självinsikt :D

Nej det gjorde jag inte. Problemet är att du inte har förstått något i tråden. Jag försökte förklara skillnaden mellan att lura med sig andra människor och att själv ha en, ska vi för din skull säga, intressant syn på sitt eget värde. Den här tråden handlar om det tidigare och du har - din vana trogen - helt missat innehållet. Det leder till att du, som snudd på alla andra gånger du skriver något till eller om mig, bara klämmer fram en ett lamt angrepp och försökt till skoj på min bekostnad. Det fortsätter, kanske också som vanligt, till att jag gör slarvsylta, semantiskt sett, av dig.

Personen här som saknar både självinsikt och förmågan att förstå skrivet språk är du. Läs igenom det som sägs i tråden en gång till. Läs texten den här gången istället för att försöka leta luckor och smash-tillfällen på mig för ärligt talat, sve, du framstår bara som någon som förlorat något värdefullt.

Du ska så klart få en chans till, tja hur många som helst faktiskt, att förklara hur storleken på mitt ego är kopplat till människor som lurar sig till andra människors lojalitet under förespeglingen att den Goda Kampen(tm) mot något ska föras. Det är ju DU som försöker utpeka mig som det en God Kamp(tm) bör föras mot.

shadowfire
2007-01-20, 18:18
Nej det gjorde jag inte. Problemet är att du inte har förstått något i tråden. Jag försökte förklara skillnaden mellan att lura med sig andra människor och att själv ha en, ska vi för din skull säga, intressant syn på sitt eget värde. Den här tråden handlar om det tidigare och du har - din vana trogen - helt missat innehållet. Det leder till att du, som snudd på alla andra gånger du skriver något till eller om mig, bara klämmer fram en ett lamt angrepp och försökt till skoj på min bekostnad. Det fortsätter, kanske också som vanligt, till att jag gör slarvsylta, semantiskt sett, av dig.

Personen här som saknar både självinsikt och förmågan att förstå skrivet språk är du. Läs igenom det som sägs i tråden en gång till. Läs texten den här gången istället för att försöka leta luckor och smash-tillfällen på mig för ärligt talat, sve, du framstår bara som någon som förlorat något värdefullt.

Du ska så klart få en chans till, tja hur många som helst faktiskt, att förklara hur storleken på mitt ego är kopplat till människor som lurar sig till andra människors lojalitet under förespeglingen att den Goda Kampen(tm) mot något ska föras. Det är ju DU som försöker utpeka mig som det en God Kamp(tm) bör föras mot.

och om man ordbajsar mindre i försök till att verka intellektuell så kan vi summera det med: jwrzd = egd.

paddanboy
2007-01-20, 18:20
Kom tillbaka när du har lyssnat på vad abu usama och Yasir Qadhi sa.

Vad menar du med att muslimer är desperata?

Hur går det försvara sådana utspel? Jag lyssnade några minuter... de återupprepade "taget ur sin mening" (WHAT)... och svarade inte på frågorna utan försökte snacka om annat...

shadowfire
2007-01-20, 18:20
Extra intressant att höra det från dig käre shadowfire; mannen vars bild finns i böcker om grand delusions :)

EDIT: har du listat ut vem i radarkompaniet jag var än?

Grand delusions äger, det bästa av allt är att delusions är illusions.
Så enkelt att få andra över internet att tro att man är något helt annat än man egentligen är, men det känner du såklart redan till min gode herre :D
Svar negativt, har inte listat ut vilken av snubbarna på radar du var. Jag forskar fortfarande i ditt förflutna :D

jwzrd
2007-01-20, 18:21
och om man ordbajsar mindre i försök till att verka intellektuell så kan vi summera det med: jwrzd = egd.

Här har vi dock en projektion som händer. Du aspirerar på att framstå som något du inte är så du antar att jag också gör det. Tyvärr räcker inte dina tangentbordsspasmer längre än "ergo: jwzrd = egd.". :)

Yankeee
2007-01-20, 18:24
http://i77.photobucket.com/albums/j60/insaneshanehahn/retard.jpg

Tvekish om den passar bättre vid något annat tillfälle än detta.

Pudzianovski
2007-01-20, 18:24
hoho DU var ju rätt person att uttala dig. lol, hört talas om projicering?

:D :thumbup:

grabben i skogen
2007-01-20, 18:24
jag är tillintetgjord så jag vet inte vad jag ska skriva, min vana trogen enligt jw.

jwzrd
2007-01-20, 18:25
Grand delusions äger, det bästa av allt är att delusions är illusions.
Så enkelt att få andra över internet att tro att man är något helt annat än man egentligen är, men det känner du såklart redan till min gode herre :D
Svar negativt, har inte listat ut vilken av snubbarna på radar du var. Jag forskar fortfarande i ditt förflutna :D

Alltså jag hjälper dig gärna, jag är inte hemlig. Jag har för mig att jag redan berättat för dig vad jag heter och numret jag hade under värnplikten.

Men det du säger i början av ditt inlägg stämmer inte. Det är _inte_ lätt att lura andra att tro att man är något som inte stämmer. Kanske får du/man med några i början men efter ett tag så blir det mycket tydligt. Kvar blir resultatet av att du kanske enbart använder en del av ditt temperament och ditt jag på forumet och den lilla grupp människor som helt enkelt är omedveten om andra. Jag vet inte vad du tror om hur du framstår här, hur jag framstår, hur du vill framstå respektive hur jag vill framstå. Men av de jag träffat IRL så uppfattar iallafall inte JAG det som att jag begår brott på min personlighet på internet.

shadowfire
2007-01-20, 18:25
Här har vi dock en projektion som händer. Du aspirerar på att framstå som något du inte är så du antar att jag också gör det. Tyvärr räcker inte dina tangentbordsspasmer längre än "ergo: jwzrd = egd.". :)

Vad grundar du det på?
Brukar du se mig skriva 18 raders inlägg innehållande så mkt akademiskt använda ord som möjligt för att svara på ett simpelt argument?

Det är inte kvantitet av ord som räknas i en konversation. Enkelhet min käre Watson, enkelhet.

jwzrd
2007-01-20, 18:26
jag är tillintetgjord så jag vet inte vad jag ska skriva, min vana trogen enligt jw.

Ptja, trots allt valde du detta inlägg framför ett som handlar om felet du hade eller trådens ämne.

jwzrd
2007-01-20, 18:28
Vad grundar du det på?
Brukar du se mig skriva 18 raders inlägg innehållande så mkt akademiskt använda ord som möjligt för att svara på ett simpelt argument?

Det är inte kvantitet av ord som räknas i en konversation. Enkelhet min käre Watson, enkelhet.

Nej men det är mycket tydligt att du försöker vinna poäng på att försöka visa vad du inte gör. Det finns inga "akademiska" ord i mina inlägg. Det du säger, shadowfire, är det: "Dumhet framför allt! Fram för färre ord, ett mindre nyanserat språk och sista ordet framför allt!"; eller är det: Omgwtfbbq!

Istället för att räkna mina ord så kunde du kanske läsa dem?

shadowfire
2007-01-20, 18:29
Alltså jag hjälper dig gärna, jag är inte hemlig. Jag har för mig att jag redan berättat för dig vad jag heter och numret jag hade under värnplikten.
Yes det har du, har kollat med ett par av grapparna från F4-tiden men ingen kändes vid dig.

Men det du säger i början av ditt inlägg stämmer inte. Det är _inte_ lätt att lura andra att tro att man är något som inte stämmer. Kanske får du/man med några i början men efter ett tag så blir det mycket tydligt. Kvar blir resultatet av att du kanske enbart använder en del av ditt temperament och ditt jag på forumet och den lilla grupp människor som helt enkelt är omedveten om andra. Jag vet inte vad du tror om hur du framstår här, hur jag framstår, hur du vill framstå respektive hur jag vill framstå. Men av de jag träffat IRL så uppfattar iallafall inte JAG det som att jag begår brott på min personlighet på internet.
Rent krasst skulle jag kunna vara en 120kg överviktig kvinna med kwon-mustasch som dvärgat dig enkelt, du hade inte haft en susning. För att inte tala om alla fina vikter i alla journaler, svårt att ljuga om det?
Att är lätt att lura andra över nätet. Varför skulle det inte vara det? Det är bara skrift och genom skrift kan du skapa en helt annan karaktär än den du är egentligen. Du kan skapa den du vill vara.

Oavsett vad folk tycker om dig IRL så har jag redan två bilder av dig.
En bild tillhörande ditt agerande på kolo och en helt annan bild av hur jag tror du är öga mot öga.

shadowfire
2007-01-20, 18:31
Nej men det är mycket tydligt att du försöker vinna poäng på att försöka visa vad du inte gör. Det finns inga "akademiska" ord i mina inlägg. Det du säger, shadowfire, är det: "Dumhet framför allt! Fram för färre ord, ett mindre nyanserat språk och sista ordet framför allt!"; eller är det: Omgwtfbbq!

Istället för att räkna mina ord så kunde du kanske läsa dem?
Varför då skriva "jag håller inte med dig" med 26 ord?

Extremt vanligt förekommande bland individer som hoppas på att vinna en debatt genom att verka mer intellektuell och påläst, försöka kliva upp på en platå som inte finns i tron om att man kan se ner på andra. Om inte annat med lite tur så förstår inte mottagaren vad man har präntat ner och därmed har man vunnit slaget.

Enkelhet plz.

jwzrd
2007-01-20, 18:37
Yes det har du, har kollat med ett par av grapparna från F4-tiden men ingen kändes vid dig.


Rent krasst skulle jag kunna vara en 120kg överviktig kvinna med kwon-mustasch som dvärgat dig enkelt, du hade inte haft en susning. För att inte tala om alla fina vikter i alla journaler, svårt att ljuga om det?
Att är lätt att lura andra över nätet. Varför skulle det inte vara det? Det är bara skrift och genom skrift kan du skapa en helt annan karaktär än den du är egentligen. Du kan skapa den du vill vara.

Oavsett vad folk tycker om dig IRL så har jag redan två bilder av dig.
En bild tillhörande ditt agerande på kolo och en helt annan bild av hur jag tror du är öga mot öga.

Nej, genom skrift kan du inte alls skapa en helt ny person. Jag vet att du tror det, det skiner igenom precis allting du skriver och gör här. Det är det som är grejen. Ideligen hör man om hur svårt det är att förstå ironi och skämt på nätet men jag har då aldrig haft någon svårighet med det. Ironiskt nog (pun intended) är det ofta så att de som pratar om hur det inte går att plocka upp ironi på det viset, gärna försöker framstå som något de inte är. Newsflash: det funkar inte! Faktumet att den som skriver är samma blekfeta förlorare (jag pratar inte om dig eller någon annan!) som i verkligheten syns tydligt, bara att alla dessutom kan se försöken att framstå som något annat.

jwzrd
2007-01-20, 18:37
Varför då skriva "jag håller inte med dig" med 26 ord?

Extremt vanligt förekommande bland individer som hoppas på att vinna en debatt genom att verka mer intellektuell och påläst, försöka kliva upp på en platå som inte finns i tron om att man kan se ner på andra. Om inte annat med lite tur så förstår inte mottagaren vad man har präntat ner och därmed har man vunnit slaget.

Enkelhet plz.

Ok, jag testar din föreslagna stil:

Nähä!

Dnepr
2007-01-20, 18:38
Rent krasst skulle jag kunna vara en 120kg överviktig kvinna med kwon-mustasch som dvärgat dig enkelt, du hade inte haft en susning. För att inte tala om alla fina vikter i alla journaler, svårt att ljuga om det?
Att är lätt att lura andra över nätet. Varför skulle det inte vara det? Det är bara skrift och genom skrift kan du skapa en helt annan karaktär än den du är egentligen. Du kan skapa den du vill vara.

Oavsett vad folk tycker om dig IRL så har jag redan två bilder av dig.
En bild tillhörande ditt agerande på kolo och en helt annan bild av hur jag tror du är öga mot öga.

Okej att du har en annan bild av honom men det här inlägget borde du egentligen skriva till dig själv - för det stämmer ju verkligen inte in på Jwzrd. Han har träffat flera härifrån , tävlat i SL och han har även lagt upp flertalet filmer och foton. Inget tyder på att han förskönat sanningen.

Dnepr
2007-01-20, 18:45
Varför då skriva "jag håller inte med dig" med 26 ord?

Extremt vanligt förekommande bland individer som hoppas på att vinna en debatt genom att verka mer intellektuell och påläst, försöka kliva upp på en platå som inte finns i tron om att man kan se ner på andra. Om inte annat med lite tur så förstår inte mottagaren vad man har präntat ner och därmed har man vunnit slaget.

Enkelhet plz.

Även vanligt förekommande bland dom som har ett mer berikat ordförråd och som ofta använder ett mer målande och detaljerat språk för att förklara sin ståndpunkt. Den gruppen tror jag är vanligare än det omvända.

grabben i skogen
2007-01-20, 18:47
Ptja, trots allt valde du detta inlägg framför ett som handlar om felet du hade eller trådens ämne.

jag bryr mig inte om trådens innehåll som sådant. jag tyckte det var ett väldigt roligt inlägg från dig när man tar det ur sin kontext.

jwzrd
2007-01-20, 18:49
jag bryr mig inte om trådens innehåll som sådant. jag tyckte det var ett väldigt roligt inlägg från dig när man tar det ur sin kontext.

Ja, jag förstår det. Jag använde ordet elit för att beskriva något, då blev min person genast intressant. Kopplingen är glasklar sve :)

grabben i skogen
2007-01-20, 18:52
Ja, jag förstår det. Jag använde ordet elit för att beskriva något, då blev min person genast intressant. Kopplingen är glasklar sve :)

"Det är samma typ av människor som känner att alla andra har fel, bara just denna vår egna elitgrupp har rätt."

jag upplever iaf att du i din debattiver försöker att alltid få rätt (skumt när du nu aldrig har en åsikt om ngt). dessutom tillhör du ju den inofficiella kolo-eliten, det kan du inte neka till.

Då måste du ju förstå att ovanstående citat ter sig som höjden av saknad av självinsikt?

jwzrd
2007-01-20, 19:01
"Det är samma typ av människor som känner att alla andra har fel, bara just denna vår egna elitgrupp har rätt."

jag upplever iaf att du i din debattiver försöker att alltid få rätt (skumt när du nu aldrig har en åsikt om ngt). dessutom tillhör du ju den inofficiella kolo-eliten, det kan du inte neka till.

Då måste du ju förstå att ovanstående citat ter sig som höjden av saknad av självinsikt?

Nu börjar det bli intressant. Ja, helt klart vill jag vinna debatter jag deltar i. Det måste man inte ha åsikter för att göra. Det är inte en åsikt jag har som säger att 1+1 är 2 som gör att, givet att du säger: 1+1 är 3 så måste jag berätta för dig att min åsikt säger något annat. Det är inte min åsikt. Det här förstår iofs inte du så vi lämnar det.

Kolo-eliten vet jag inte ens hur jag ska bemöta. Nej det skulle jag inte säga att det är något jag tillhör, vilka andra bygger upp den?

Din poäng är alltså att jag är del av kolo-eliten och jag, varande i den, härjar för vad vi tycker är rätt sätt och vi för en kamp mot det Onda(tm).

Nej, jag saknar inte självinsikt och jag ser inte hur det citatet skulle påstå något sådant heller. Vad som däremot är här och nu är att du försöker spela på något slags utanförskap; sve mot kolo-etablissemanget, du har rätt, etablissemangets diktatur har fel. Jag fattar inte varför du gör det dock.

laham
2007-01-20, 19:03
Hur går det försvara sådana utspel? Jag lyssnade några minuter
Haha du lyssnade i några minuter :Virro ok.Fattar du hur dumt det låter,som att säga jag läste 2 sidor ur en 200 sidor bok och vet nu vad den handlat om.
... de återupprepade "taget ur sin mening" (WHAT)... och svarade inte på frågorna utan försökte snacka om annat...
Wow din engelska måste verkligen suga eller så ljuger du helt enkelt.
Återigen kom tillbaka när du lyssnat klart.

grabben i skogen
2007-01-20, 19:04
jag tyckte helt enkelt det inlägget var väldigt roligt. tydligen så tyckte vissa detsamma.

shadowfire
2007-01-20, 19:52
Okej att du har en annan bild av honom men det här inlägget borde du egentligen skriva till dig själv - för det stämmer ju verkligen inte in på Jwzrd. Han har träffat flera härifrån , tävlat i SL och han har även lagt upp flertalet filmer och foton. Inget tyder på att han förskönat sanningen.
Förskönat sanningen?
Vad är osant då menar du?
Du antyder alltså att ifall en människa träffar andra IRL så kan inte ngn som inte träffat densamme ha en uppfattning?
Du menar alltså att om du inte träffat Gudrun Schyman och andra säger att hon är dum i huvudet så har du inte rätt till en förvirrad åsikt som är diffus för att du inte vet vem hon är? Du köper alltså att hon är dum i huvudet [jwrzdTM]?

shadowfire
2007-01-20, 19:54
Även vanligt förekommande bland dom som har ett mer berikat ordförråd och som ofta använder ett mer målande och detaljerat språk för att förklara sin ståndpunkt. Den gruppen tror jag är vanligare än det omvända.

Handlar inte om ordförråd. Fråga jwrzd vilken färg som är bäst, röd eller blå, så svarar han med ett utlåtande som får både gamle Ingvar o Calle (bildt) o blekna.
27 ord om allt annat än svaret. GG?

jwzrd
2007-01-20, 19:56
Handlar inte om ordförråd. Fråga jwrzd vilken färg som är bäst, röd eller blå, så svarar han med ett utlåtande som får både gamle Ingvar o Calle (bildt) o blekna.
27 ord om allt annat än svaret. GG?

Joho!

shadowfire
2007-01-20, 19:59
Joho!
men otippat! :D

Dnepr
2007-01-20, 20:05
Förskönat sanningen?
Vad är osant då menar du?
Jag sa ju att han inte förskönat sanningen.
Du antyder alltså att ifall en människa träffar andra IRL så kan inte ngn som inte träffat densamme ha en uppfattning?


En människa har oftast fler sidor än en. Därför tror jag att en forumdebattör inte sitter och rättar folk IRL eller går in för att alltid ha rätt - man tar seden dit man kommer helt enkelt. På samma sätt som dom flesta inte är precis likadan mot sina vänner som mot sig tjej.

Alla har rätt till sin åsikt - men att ha en åsikt om nån som du inte träffat - som bygger på andras åsikt om nån dom inte träffat - då bör man kanske vara medveten om sanningshalten i det hela. Din uppfattning verkar sträcka sig utanför forumet.

shadowfire
2007-01-20, 20:13
Inget tyder på att han förskönat sanningen.
Du har valt att bestämma vad som är sanning alltså. Eftersom du väljer att bestämma att ingen har förskönat sanningen. Ser du något tokigt i detta?
Som att till exempel det är personifierat till din egen åsikt?

Dnepr
2007-01-20, 20:15
Handlar inte om ordförråd. Fråga jwrzd vilken färg som är bäst, röd eller blå, så svarar han med ett utlåtande som får både gamle Ingvar o Calle (bildt) o blekna.
27 ord om allt annat än svaret. GG?
Att använda många ord utan att direkt svara på frågan är typiskt för en politiker och kräver att man har ett väldigt stort ordförråd. Om man däremot använder många ord OCH svarar på frågan så tycker inte jag att det måste innebära att man är en översittare.

shadowfire
2007-01-20, 20:16
Alla har rätt till sin åsikt - men att ha en åsikt om nån som du inte träffat - som bygger på andras åsikt om nån dom inte träffat - då bör man kanske vara medveten om sanningshalten i det hela. Din uppfattning verkar sträcka sig utanför forumet.
Du har inte haft konto på internet speciellt länge va?
På internet kan man vara den man alltid drömt om att vara.
Den mest kaxige och tuffe på nätet kan vara den spinkige grappen som varit mobbad hela sitt liv o aldrig fått säga något... finns ingen logik som bevisar motsatsen.

shadowfire
2007-01-20, 20:19
Att använda många ord utan att direkt svara på frågan är typiskt för en politiker och kräver att man har ett väldigt stort ordförråd. Om man däremot använder många ord OCH svarar på frågan så tycker inte jag att det måste innebära att man är en översittare.

nej, helt korrekt, att använda många ord och svara på en fråga är inte ekvivalent med att vara översittare.

Däremot om någon frågar dig om du tycker grön eller blå är bäst och du börjar sväva ut i dess ekvivalens i det kontrauniversella betydelsen där det vegitibla universala mellanrummet kallat derivata kliver inför att uttöka dess embivialens i ett existensum....

.. så kan man också önska att vederbörande kan sluta skita ner sig och istället svara grön. Eller blå.

Dnepr
2007-01-20, 20:22
Du har valt att bestämma vad som är sanning alltså. Eftersom du väljer att bestämma att ingen har förskönat sanningen. Ser du något tokigt i detta?
Som att till exempel det är personifierat till din egen åsikt?

Det är väl inte tokigt att tycka att det verkar stämma, det som han presenterat av sig själv utanför forumet?

Dnepr
2007-01-20, 20:24
nej, helt korrekt, att använda många ord och svara på en fråga är inte ekvivalent med att vara översittare.

Däremot om någon frågar dig om du tycker grön eller blå är bäst och du börjar sväva ut i dess ekvivalens i det kontrauniversella betydelsen där det vegitibla universala mellanrummet kallat derivata kliver inför att uttöka dess embivialens i ett existensum....

.. så kan man också önska att vederbörande kan sluta skita ner sig och istället svara grön. Eller blå.

Ja kortfattade inlägg går ju fortare att läsa om inte annat ;)

jwzrd
2007-01-20, 20:32
Du har inte haft konto på internet speciellt länge va?
På internet kan man vara den man alltid drömt om att vara.
Den mest kaxige och tuffe på nätet kan vara den spinkige grappen som varit mobbad hela sitt liv o aldrig fått säga något... finns ingen logik som bevisar motsatsen.

Ironinin i att höra dig lägga fram berättelsen om Internet på det här sättet är spännande minst sagt. Jag har samma attityd här som i verkligheten, det finns flera här som träffat mig och jag tror inte de uppfattar mig som någon Tuff skit. Jag spelar inte någon Tuff skit här heller.

Dnepr
2007-01-20, 20:33
Du har inte haft konto på internet speciellt länge va?
På internet kan man vara den man alltid drömt om att vara.
Den mest kaxige och tuffe på nätet kan vara den spinkige grappen som varit mobbad hela sitt liv o aldrig fått säga något... finns ingen logik som bevisar motsatsen.

Nej det har jag inte men det hör inte hit. Ditt exempel är säkert vanligt - men det behöver inte stämma i detta fallet men det verkar som att du utgår från det.

grabben i skogen
2007-01-20, 20:43
Jag spelar inte någon Tuff skit här heller.


:smash:

jwzrd
2007-01-20, 20:49
:smash:

Ska vi leta fram några av dina äldre inlägg för att se någon som spelar tuff? Om jag spelar tuff här så gör jag det i så fall i verkligheten också eftersom jag är samma person här som där. Någon annan kan få svara på om så är fallet.

christian
2007-01-21, 00:41
Vill ni se en riktigt läskig västerländsk motpart, kolla in dokumentären Jesus Camp.

Inte lika mycket hat, men hjärntvätten finns där.