handdator

Visa fullständig version : Har ni blivit rejält lurade någon gång?


Emil_Larsson
2007-01-19, 21:27
Har ni någongång blivit rejält lurad någon gång? jag minns en gång då snackade jag med några polare på telefon. Vi snackade lite om hur mycket vi störde oss på en kille vi stötte på i stan som typ käftade upp mot oss.

Sen sa min polare:

- Polaren: Ska vi dra ner till stan?
- Jag, ah visst, ska vi mötas där nere eller?
- Polaren: okej :)

Jag drar ner till stan, längs med gatan ser jag 3 pers komma gående. Det är inga folk i närheten utom oss. Dom kavlar upp armarna, spottar lite hotfullt, *rusar* mot mig, den ena knuffar till mig allt han orkar in mot väggen och trycker upp mig och säger:

Han:Jag hörde att du snackat skit om min polare, din jävel*grr*
Jag: Det har jag fan inte gjort, okej vi grälade lite, men det var han som käftade emot.
Han: Min polare käftar inte emot så.
Jag: Nehe, men det gjorde han.
Hans ena kompis brottar ner mig och håller ett grepp på mig, polisgrepp typ, så det gör skit ont.
Jag: aj fan släpp det gör as ont, FÖR HELVETE SLÄPP!

Sen håller vi på en stund och grälar.
Sen så säger dom:

Haha vi är din polares kompisar och vi bara lurades! :laugh:

Fyfan vad glad jag var att det inte var på riktigt.

Sen kom min polare då och sen levde vi alla lyckliga i alla dagar.

:Virro

Edit: Har nog aldrig varit så rädd faktist, kanske någon mer gång men ändå *rolleyes*

slappe
2007-01-19, 21:36
låter ju fan helt sinnes.

edit: svar på frågan, nej.

Emil_Larsson
2007-01-19, 21:37
låter ju fan helt sinnes.

edit: svar på frågan, nej.


:laugh:

budadi
2007-01-19, 21:40
haha schysst polare du har :laugh:

shadowfire
2007-01-19, 21:41
många gånger.. första gången var då jag köpte en begagnad dator över annons och fick tegelstenar.
edit: var iofs bara 12 år då

Emil_Larsson
2007-01-19, 21:43
många gånger.. första gången var då jag köpte en begagnad dator över annons och fick tegelstenar.
edit: var iofs bara 12 år då

Fick du tegelstenar i stället för en dator*screwy* Whattaf..

Löjtnant Blank
2007-01-19, 22:03
Ha, ha! Jag gillar den här tråden, Emil. Din första fullträff.

Löjtnant Blank
2007-01-19, 22:04
många gånger.. första gången var då jag köpte en begagnad dator över annons och fick tegelstenar.
edit: var iofs bara 12 år då
http://img152.imageshack.us/img152/4466/simpsonsnelsonhaha2sr7.jpg

Jay-Z
2007-01-19, 22:30
Brand Nubian sade det bäst:

pIkgZq_fZM0

blekfet2
2007-01-19, 22:32
Har ni någongång blivit rejält lurad någon gång? jag minns en gång då snackade jag med några polare på telefon. Vi snackade lite om hur mycket vi störde oss på en kille vi stötte på i stan som typ käftade upp mot oss.

Sen sa min polare:

- Polaren: Ska vi dra ner till stan?
- Jag, ah visst, ska vi mötas där nere eller?
- Polaren: okej

Jag drar ner till stan, längs med gatan ser jag 3 pers komma gående. Det är inga folk i närheten utom oss. Dom kavlar upp armarna, spottar lite hotfullt, *rusar* mot mig, den ena knuffar till mig allt han orkar in mot väggen och trycker upp mig och säger:

Han:Jag hörde att du snackat skit om min polare, din jävel*grr*
Jag: Det har jag fan inte gjort, okej vi grälade lite, men det var han som käftade emot.
Han: Min polare käftar inte emot så.
Jag: Nehe, men det gjorde han.
Hans ena kompis brottar ner mig och håller ett grepp på mig, polisgrepp typ, så det gör skit ont.
Jag: aj fan släpp det gör as ont, FÖR HELVETE SLÄPP!

Sen håller vi på en stund och grälar.
Sen så säger dom:

Haha vi är din polares kompisar och vi bara lurades! :laugh:

Fyfan vad glad jag var att det inte var på riktigt.

Sen kom min polare då och sen levde vi alla lyckliga i alla dagar.



Edit: Har nog aldrig varit så rädd faktist, kanske någon mer gång men ändå

Så går det när man snackar skit om folk :laugh: :laugh:

NisseEriksson
2007-01-19, 22:32
Haha vilken blåsning.

OT:
Jag har väl blivit smålurad nån gång men inte med något i denna kalibern

Löjtnant Blank
2007-01-19, 22:36
Brand Nubian sade det bäst:

Fan vad glad jag blev nu, precis vad jag behövde. Har inte lyssnat på Brand Nubian på evigheter.

bedlam
2007-01-20, 00:22
Heh, jo jag har blivit blåst...

På programmet jag pluggar vid Umeå universitet, har vi en årlig tävling där hutlösa mängder vitt vin skall förtäras.. vi blev alla minst sagt överförfriskade. då särskilt jag och en tjej i min klass.

Eftersom vi är Medieingenjörer filmas såklart hela spektaklet.
Efter mycket proffsig redigering av äldrekursarna beslutades det (med alla deltagandes medgivande) att denna kortfilm skulle sändas på den lokala StudentTVkanalen. Efter att filmen sänts ett tag blev jag och min goda vän uppsökta av den äldrekursare som redigerat och även var ansvarig för sändningen av kortfilmen.
Han sa att han hade blivit kontaktad av polisen och att de ville prata informellt med med oss angående händelsen, för att se till att inget otillbörligt hade hänt (att de "tvingat" i oss en massa alkohol).
Under tiden mellan samtalet och att själva mötet ägde rum gjordes många små kommentarer och lite lätt panikslagna frågor om vad som höll på att hända egentligen!

Vi gick till skolan runt 18-tiden en veckodag och möttes där av den tidigare nämda äldrekursaren, han verkade väldigt nervös och sa att poliserna hade varit där men var tvugna sticka iväg och hämta nått, de hade lämnat kvar lite papper vi skulle fylla i vilket vi såklart gjorde.

Medan vi fyllde i papprena pratade vi om vad vi skulle säga och vad dom kunde tro osv.

Det visade sig att det låg en filmkamera på ett bord bredvid som hela tiden filmade allt nervöst skitsnack vi sa till varandra, det var programmets festeri som busade med oss som en del av deras värvningsritual :)

Ojj så lättad man blev....

mangemani
2007-01-20, 00:26
jepp..totalt lurad

NisseEriksson
2007-01-20, 00:56
jepp..totalt lurad

Berätta

mangemani
2007-01-20, 01:14
Berätta

lång historia kort:

en tjej fick mej att tro att hon var gravid.
fick sedan reda på att hon ljög om det hela.
hon tog sen den fega vägen ut ur det hela(för att slippa stå till svar för det hon hade gjort) och gjorde slut.

=totalt lurad

Arf Pingvin
2007-01-20, 02:04
Är så skeptisk oftast så inga stora grejer. Köpte en skoter en gång som skulle ha gått dryga 150 mil men det var inställt på miles så det var ~250 mil egentligen. Kunde ha prutat nån tusenlapp på det möjligen.

Det är värre med tjejer som bjuder en hem på te. När man kommer hem till henne så får man... te.

Shakemynuts
2007-01-20, 03:24
Det är värre med tjejer som bjuder en hem på te. När man kommer hem till henne så får man... te.

Alla tänker ju inte bara på sex! ;)

Jag sålde mina käraste skorpioner och blev lurad! :( Man lär av sina misstag.

Timme
2007-01-20, 08:34
Jag kan mycket väl vara den mest lättlurade personen genom tiderna :(

Folk som vet att jag är lättlurad lurar ständigt mig. Ibland så dröjer det veckor innan de säger att de bara drev med mig. Jag går på de mest konstiga lögnerna. En tjejkompis till mig sade att hon hade en hel råttfarm hemma i sitt hus och hon beskrev hur alla råttor sprang runt som galningar i hennes hus.

Min lillebror sålde en pinna pinne till mig för 10kr :/

Purren
2007-01-20, 08:39
Kommer inte på något själv, men jag vet att min kompis tänkte sälja sin moped en gång. Så möter han upp killen, och killen säger att han vill provköra. Såklart vill han inte lämna honom utan vidare med hans moppe, men då erbjuder killen sig att ge honom hans guldkedja. Han går då med på det och killen försvinner med mopeden.

Det visar sig senare inte vara riktigt guld (duh).

Nina L
2007-01-20, 09:09
Jag kan mycket väl vara den mest lättlurade personen genom tiderna :(

Folk som vet att jag är lättlurad lurar ständigt mig. Jag tror att det är positivt att vara lättlurad. Det innebär att man litar på folk, och därmed (allt enligt min teori) är pålitlig själv.

Jag har blivit lurad som fan också. Det var ett prestigefyllt modelluppdrag som jag blev väldigt glad över att ha fått chansen till. (Detta var innan jag hade blivit plåtad "på riktigt", så jag var helt grön.) Jag måste ha varit så sugen på det att jag kopplade bort hela hjärnan. Efter en vecka eller så (av blandad oro och förväntan) så ringde jag uppdragsgivaren och fick veta att fotografen inte alls var utsänd av dem. Åh, vad jag kände mig dum. Jag luskade reda på hans personnummer och skickade ett kyligt avtal hem till honom där det stod att jag hade fullständiga rättigheter till alla bilder och där jag dessutom begärde betalt. Otroligt nog så dök han faktiskt upp vid min dörr med pengar och underskrivet avtal, några dagar senare. Jag tror att han har lurat många tjejer, för det var väldigt genomtänkt. Förhoppningsvis blev jag den sista.

shadowfire
2007-01-20, 10:08
Är så skeptisk oftast så inga stora grejer. Köpte en skoter en gång som skulle ha gått dryga 150 mil men det var inställt på miles så det var ~250 mil egentligen. Kunde ha prutat nån tusenlapp på det möjligen.

Det är värre med tjejer som bjuder en hem på te. När man kommer hem till henne så får man... te.

:laugh:

shadowfire
2007-01-20, 10:11
lång historia kort:

en tjej fick mej att tro att hon var gravid.
fick sedan reda på att hon ljög om det hela.
hon tog sen den fega vägen ut ur det hela(för att slippa stå till svar för det hon hade gjort) och gjorde slut.

=totalt lurad

kan trösta dig med att jag var med om nästan samma sak... jag flyttade och bröt upp med en KK och hennes hämnd på att jag flyttade och stack kom 3 månader senare då hon mailade att hon gjort ett gravtest som var positivt.

Dessutom skrev hon att hennes föräldrar visste om det och att de ska behålla barnet, att de ville jag skulle tillbaka upp till norrland och ta mitt ansvar som pappa.

Tyvärr läste jag mailet direkt på morgonen med en kaffemugg i handen och tappade hela kaffemuggen över både skjorta o byxa...
Allt var givetvis ett "skämt" bara, men fick mig att inom loppet av 30 sekunder hallucinera om blöjor, barnvagnar, kräkande nerbajsade bebisar osv.

Bronkitkorv
2007-01-20, 10:51
När jag var femton så var det jag och min kompis och en till kompis som vi tyckte var lite dum just då.
Vi var hemma hos öööh Arnes föräldrar på landet bodde dom och Arnes visade oss vapenskåpet med några hagelbössor.. Ööööh Niisa gick en snabbis till köket för att dricka vatten och Arnes sa till mej att vi skulle skoja lite med Niisa för att han var så jobbig jämt. Han tog 2 tomma hylsor och stoppade i dom till hälften i geväret och när Niisa kom så stoppade han i hylsorna och knäppte igen bössan.

- Nu ska vi döda dej din jävel sa han gravallvarligt..
Niisa vart blek i ansiktet och började stamma obegripligheter och Arnes gick emot honom med mord i blicken.. Niisa flydde uppför trappan med Arnes efter..
Till slut låg han i ett hörn och skakade och skrek av skräck... Arnes tryckte av och skrattade rått ..

Nå Niisa hämtade sej snabbt och skällde lite på oss och sen drack vi kaffe och snusade och spelade tvspel..

Solros
2007-01-20, 12:10
ag flyttade och bröt upp med en KK och hennes hämnd på att jag flyttade och stack kom 3 månader senare då hon mailade att hon gjort ett gravtest som var positivt.

Dessutom skrev hon att hennes föräldrar visste om det och att de ska behålla barnet, att de ville jag skulle tillbaka upp till norrland och ta mitt ansvar som pappa.

Kom att tänka på Caroline från Alanya. :D
http://home.student.uu.se/krka0657/8566.mp3

regus
2007-01-20, 12:15
-skojja med hagelbössan-

Det där var elakt! :banned



:D

Angel
2007-01-20, 12:17
Min pappa skulle lura min mamma en gång, han stog typ ute i våran trädgård när han såg henne komma åkandes, så han tog sig för hjärtat och slängde sig i ett dike och fejkade ett hjärtattack (väldigt moget)...haha...så var det inte min mamma utan grannes dotters kompis eller något (samma bil..)....och hon blev hur jäkla skärrad som helst och hann ringa 112....

Bronkitkorv
2007-01-20, 12:20
Det där var elakt! :banned



:D

Ja speciellt eftersom han verkligen trodde att han skulle dö på riktigt....
Till mitt försvar vill jag bara säga att jag inte trodde att han skulle tro det han trodde, det skulle nämligen inte jag gjort i hans ställe, inte om man kände Arnes litegrann...

Jaws
2007-01-20, 12:25
Har blivit lurad att äta kaninlortar.. som jag trodde var sånna laktritsbollar. Dom låg så fint i påsen..:(

eandersson
2007-01-20, 12:25
Ja, som liten blev jag ilurad att tomten existerar och hälsar på alla barnen varje julafton.

shadowfire
2007-01-20, 12:32
Kom att tänka på Caroline från Alanya. :D
http://home.student.uu.se/krka0657/8566.mp3

:laugh:
Ja jag vet, då jag hörde den så garvade jag gott, jag vet ju hur killen kan ha känt sig ;)

Stoltz
2007-01-20, 12:41
Jag tror att det är positivt att vara lättlurad. Det innebär att man litar på folk, och därmed (allt enligt min teori) är pålitlig själv.

Jag har blivit lurad som fan också. Det var ett prestigefyllt modelluppdrag som jag blev väldigt glad över att ha fått chansen till. (Detta var innan jag hade blivit plåtad "på riktigt", så jag var helt grön.) Jag måste ha varit så sugen på det att jag kopplade bort hela hjärnan. Efter en vecka eller så (av blandad oro och förväntan) så ringde jag uppdragsgivaren och fick veta att fotografen inte alls var utsänd av dem. Åh, vad jag kände mig dum. Jag luskade reda på hans personnummer och skickade ett kyligt avtal hem till honom där det stod att jag hade fullständiga rättigheter till alla bilder och där jag dessutom begärde betalt. Otroligt nog så dök han faktiskt upp vid min dörr med pengar och underskrivet avtal, några dagar senare. Jag tror att han har lurat många tjejer, för det var väldigt genomtänkt. Förhoppningsvis blev jag den sista.

Är det han som kör runt här i Skåne, Blekinge och Småland och plåtar? En bekant till mig hade dealings med något sådant pack också, men det löste sig på samma sätt som ditt.

OnTopic:
Hm...Inte riktigt grundlurad, tror jag... Mest oskyldigt trams, men ditt, trådstartarens, exempel var ju helt löjligt bra/hemskt. Hade jag föröskt göra något sådant mot någon av mina bästa polare så hade jag nog förberett killarna som skulle "attackera" genom att köpa dem försäkringar, för jag hade inte vågat se dem i ögonen efteråt annars ;)

Lelle Pelle
2007-01-20, 12:46
Nu är det ju inte jag som blivit lurad, men denna platsar här ändå tycker jag!

Ett bekant par till min morbror, paret var gifta och de var kring 45år gammla, hade tydligen precis köpt ett nytt hus när det lustiga inträffar. Mannen i förhållandet vill skilja sig pga att han träffat en rysk blondin på 23år med stora rattar och långa smala ben. Så paret skiljs, och mannen flyttar ihop med ryskan. De bodde ihop i huset mannen köpte med sin fd. fru, och efter dryga månaden så gifte de sig. Nu vet jag inte riktigt hur det gick till, men på något sätt så fick ryskan tag i alla mannens tillgångar. Sålde bilen, tog alla mannens pengar och drog iväg till Amerika, medans mannen var på en affärsresa. Men ryskan nöjde sig inte med bara pengarna, utan hon delade även huset de bodde i på mitten, satt det på en prom och tog det med sig. "SNEAKY FUCKING RUSSIAN!"

Tydligen så kan mannen inget göra åt saken, utan han kan bara sitta och inse att han har blivit lurad...

Tigerkotten
2007-01-20, 12:46
Minns inga speciella saker, skulle isåfall vara att jag blev lurad att ta äta en stor klump av Wasabi när jag ej hade smakat det tidigare. Det var rätt starkt..

shadowfire
2007-01-20, 12:49
Nu är det ju inte jag som blivit lurad, men denna platsar här ändå tycker jag!

Ett bekant par till min morbror, paret var gifta och de var kring 45år gammla, hade tydligen precis köpt ett nytt hus när det lustiga inträffar. Mannen i förhållandet vill skilja sig pga att han träffat en rysk blondin på 23år med stora rattar och långa smala ben. Så paret skiljs, och mannen flyttar ihop med ryskan. De bodde ihop i huset mannen köpte med sin fd. fru, och efter dryga månaden så gifte de sig. Nu vet jag inte riktigt hur det gick till, men på något sätt så fick ryskan tag i alla mannens tillgångar. Sålde bilen, tog alla mannens pengar och drog iväg till Amerika, medans mannen var på en affärsresa. Men ryskan nöjde sig inte med bara pengarna, utan hon delade även huset de bodde i på mitten, satt det på en prom och tog det med sig. "SNEAKY FUCKING RUSSIAN!"

Tydligen så kan mannen inget göra åt saken, utan han kan bara sitta och inse att han har blivit lurad...
Nu blir inte RyskaRaketen glad över att du avslöjar hans bravader här på kolo.
"rysk blond med stora rattar och långa smala ben" passar lite för bra in på RR liksom.

DTH
2007-01-20, 13:08
Vi lurade min kompis i nyår.. :-P Medans han va på toa så vred hans flickvän hans klocka framåt så den visade typ 5 över tolv fast den var typ kvart i egentligen. :-P Sen sa jag att det inte e nån idé o sjuta raketer mer eftersom man ändå missat tolvslaget osv.. sen berättade vi..

Shakemynuts
2007-01-20, 13:26
Ja jävlar vilken schysst radioprank där. Hörde ju stackars grabben skakade i rösten! :D

Emil_Larsson
2007-01-20, 15:15
Vi lurade min kompis i nyår.. :-P Medans han va på toa så vred hans flickvän hans klocka framåt så den visade typ 5 över tolv fast den var typ kvart i egentligen. :-P Sen sa jag att det inte e nån idé o sjuta raketer mer eftersom man ändå missat tolvslaget osv.. sen berättade vi..

Och när ni sade att klockan är kvart över 12 så blev han rosenrasande?

Mantus
2007-01-20, 17:08
Nu är det ju inte jag som blivit lurad, men denna platsar här ändå tycker jag!

Ett bekant par till min morbror, paret var gifta och de var kring 45år gammla, hade tydligen precis köpt ett nytt hus när det lustiga inträffar. Mannen i förhållandet vill skilja sig pga att han träffat en rysk blondin på 23år med stora rattar och långa smala ben. Så paret skiljs, och mannen flyttar ihop med ryskan. De bodde ihop i huset mannen köpte med sin fd. fru, och efter dryga månaden så gifte de sig. Nu vet jag inte riktigt hur det gick till, men på något sätt så fick ryskan tag i alla mannens tillgångar. Sålde bilen, tog alla mannens pengar och drog iväg till Amerika, medans mannen var på en affärsresa. Men ryskan nöjde sig inte med bara pengarna, utan hon delade även huset de bodde i på mitten, satt det på en prom och tog det med sig. "SNEAKY FUCKING RUSSIAN!"

Tydligen så kan mannen inget göra åt saken, utan han kan bara sitta och inse att han har blivit lurad...

Det där låter väldigt mycket som en sann råttan i pizzan story. Särskilt eftersom jag ser både juridiska problem(stora sådana) och även en hel del logistiska och inte minst logiska poblem. Det som däremot är mest slående råttan i pizzan är dock "min morbrors bekanta".:D

Eller du kanske menade att det var du som blev lurad av den här historien, för du har högst troligt gått på en blåsning.

shadowfire
2007-01-20, 17:30
Kommer också ihåg begynnelsen av Internetdating.
Upptäckte att det fanns massa fina flickor på teH intErNEth för typ 7 år sen eller ngt... skaffade ett konto på Lunarstorm o Spraydate (på den tiden var medelåldern iaf 20 och inte 13 på lunarstorm) o började glatt surra med flickor.

Nu 7 år senare kan jag glatt skriva ner en lista på ett antal damer som sagt att de varit vältränade men i själva verket varit rejält överviktiga. X antal har ljugit om ålder, stad, bakgrund och civilstånd osv osv. Dessutom visade det sig att en dam i själva verket var en polare som hade skapat ett falskt konto och skulle jäklas med en annan snubbe. 3 mån mailade han mig och skrev puss o kjam det aset.

Sofia4_4
2007-01-20, 17:47
Kommer också ihåg begynnelsen av Internetdating.
Upptäckte att det fanns massa fina flickor på teH intErNEth för typ 7 år sen eller ngt... skaffade ett konto på Lunarstorm o Spraydate (på den tiden var medelåldern iaf 20 och inte 13 på lunarstorm) o började glatt surra med flickor.

Nu 7 år senare kan jag glatt skriva ner en lista på ett antal damer som sagt att de varit vältränade men i själva verket varit rejält överviktiga. X antal har ljugit om ålder, stad, bakgrund och civilstånd osv osv. Dessutom visade det sig att en dam i själva verket var en polare som hade skapat ett falskt konto och skulle jäklas med en annan snubbe. 3 mån mailade han mig och skrev puss o kjam det aset.

:D velkom 2 inerneta

Sofia4_4
2007-01-20, 17:51
jag har också blivit lurat av killar som sa att jag var den snyggaste tjejen de har sett bara för att få ligga med mig. Efter att de inte fick ligga med mig, såg jag dem med nån annan "snyggaste tjej" någon dag senare.

Men det var skönt att springa runt ett par dagar och tycka att jag är av övernaturlig härkomst med extraordinary skönhet. :devil:

wintzell
2007-01-20, 18:49
Nu blir inte RyskaRaketen glad över att du avslöjar hans bravader här på kolo.
"rysk blond med stora rattar och långa smala ben" passar lite för bra in på RR liksom.

HAHAHA

Osten80
2007-01-20, 18:52
Nu blir inte RyskaRaketen glad över att du avslöjar hans bra?vader här på kolo.
"rysk blond med stora rattar och långa smala ben" passar lite för bra in på RR liksom.

:naughty:

Lelle Pelle
2007-01-20, 19:03
Det där låter väldigt mycket som en sann råttan i pizzan story. Särskilt eftersom jag ser både juridiska problem(stora sådana) och även en hel del logistiska och inte minst logiska poblem. Det som däremot är mest slående råttan i pizzan är dock "min morbrors bekanta".:D

Eller du kanske menade att det var du som blev lurad av den här historien, för du har högst troligt gått på en blåsning.

Det var då så historian löd vid middagsbordet för någon vecka sedan. Kanske missade några saker, eller blandade ihop något. Men om det var som jag skrev, så var det då kul!

Lelle Pelle
2007-01-20, 19:04
bra?vader

:laugh: :laugh: :laugh:

Dnepr
2007-01-20, 19:26
Träffade en tjej en gång som jag umgicks med ett tag. Efter att umgåtts ett bra tag och lärt känna varandra så hade vi sex. Efter det så avslöjade "hon" att hon var en kille. Fasen vad sur jag blev.

Emil_Larsson
2007-01-20, 19:33
Träffade en tjej en gång som jag umgicks med ett tag. Efter att umgåtts ett bra tag och lärt känna varandra så hade vi sex. Efter det så avslöjade "hon" att hon var en kille. Fasen vad sur jag blev.


Okeeeeeeeeeeeeeeeeeej ;)

Bronkitkorv
2007-01-20, 19:55
Träffade en tjej en gång som jag umgicks med ett tag. Efter att umgåtts ett bra tag och lärt känna varandra så hade vi sex. Efter det så avslöjade "hon" att hon var en kille. Fasen vad sur jag blev.

Rövsex eller ?
haha

Jag sa till min fru en gång.. Du, jag har knul at med Anna !
Tystnad.. för 15 år sen HAHAHA..

Hon uppskattade det sådär !

Mantus
2007-01-20, 23:50
Det var då så historian löd vid middagsbordet för någon vecka sedan. Kanske missade några saker, eller blandade ihop något. Men om det var som jag skrev, så var det då kul!

Om du tänker till lite om historien så inser du att den är rätt osannolik. Särskilt pga att hustrun inte skulle kunna ta tillgångarna och sticka och sedan komma och kräva halva huset som hon sedan fraktar med sig!!:laugh: Hur skulle det se ut? Föreställ dig bilden i huvudet. Dessutom vill jag veta vilken domstol som skulle tillåta ett sådant tilltag samt vem som skulle vara frivillig att ta isär och frakta ett halvt hus för (antagligen) mer pengar än vad huset var värt sammanlagt.:laugh:. Historien var roligt men är antagligen just det, en rolig historia.

regus
2007-01-21, 01:38
"rysk blond med stora rattar och långa smala ben" passar lite för bra in på RR liksom.

HAHAHAHHAHAHAHHAHAHHAHAHAHAHAHHAAAAAAAAAAAAAAAAAHA HAAHHAAAAAAAAAAAAAAAAAANDNÖD.

regus
2007-01-21, 01:40
Jag sa till min fru en gång.. Du, jag har knul at med Anna !
Tystnad.. för 15 år sen HAHAHA..

Hon uppskattade det sådär !

Helt jävla iskall!
Du är fan rubbad:D

stahlberg
2007-01-22, 15:29
Jag är misstänksam av mig, och därmed svår att lura. Enligt Ninas definition skulle jag själv vara opålitlig, men det håller jag inte med om. "Till vardags" går jag inte omkring och lurar folk.

De gånger jag HAR blivit lurad så har det gällt affärer. Men i sådana fall har jag själv lurats så mycket mera, så där ligger jag på "lurendrejeri"-plus. (Det är för övrigt bäst att inte göra affärer med mig, för jag har svårt att inte "krydda" dem med lite "lurigheter". Pga att jag numera är alltför påpassad av finsk polis undviker jag affärsverksamhet i det stora hela)

Timme
2007-01-22, 21:08
Jag tror att det är positivt att vara lättlurad. Det innebär att man litar på folk, och därmed (allt enligt min teori) är pålitlig själv.

Jag har blivit lurad som fan också. Det var ett prestigefyllt modelluppdrag som jag blev väldigt glad över att ha fått chansen till. (Detta var innan jag hade blivit plåtad "på riktigt", så jag var helt grön.) Jag måste ha varit så sugen på det att jag kopplade bort hela hjärnan. Efter en vecka eller så (av blandad oro och förväntan) så ringde jag uppdragsgivaren och fick veta att fotografen inte alls var utsänd av dem. Åh, vad jag kände mig dum. Jag luskade reda på hans personnummer och skickade ett kyligt avtal hem till honom där det stod att jag hade fullständiga rättigheter till alla bilder och där jag dessutom begärde betalt. Otroligt nog så dök han faktiskt upp vid min dörr med pengar och underskrivet avtal, några dagar senare. Jag tror att han har lurat många tjejer, för det var väldigt genomtänkt. Förhoppningsvis blev jag den sista.

Det har du rätt i. Jag är väldigt lättlurad för att jag litar på folk och tror för de mesta gott om alla. Jag har svårt att greppa att det finns människor som vill andra illa. Människor som är onda.

Tråkigt att fotografen lurade dig, bra att du fixade så att du fick pengar av honom. Nu kan ingen elak fotograf lura dig igen!

stahlberg
2007-01-24, 15:45
Timme : Vi ska nog ändå komma ihåg att världen inte är svartvit. Ytterst få människor (om ens någon enda) kan klassas som alltigenom goda eller alltigenom onda.

boinnk
2007-01-24, 16:03
Min favoritblåsning, taget från ett annat forum:

Tror du inte att en skenavrättning är en större upplevelse än en bandymatch eller ett tandemhopp ?

Vi gjorde det med min brorsa, precis som dom gör i Hassan (fick iden där), han kom på väg hem när vi fick ett par av killarna (personal) på akropolis (hagavägen) att köra upp i en gammal folkabuss, peka med en replikapistol på honom och säga till honom att komma sig in i bilen, sen drar dom på honom en ögonbindel och bakbinder honom!

Vi kör nu ut i skogen och knuffar ut honom, lillebrorsan som också är med har en liten bergsprängare, och drar igång Carmina Burana på full guffe, killarna börjar snacka till honom, något om att

"Solly har berättat vad fan du gjort, vart fan har du pengarna, sålde du pulvret och stal pengarna eller?" Allt på mycket bruten svenska...

Brorsan skriker och vet inte vad han ska göra, killarna säger att nu ska dom skjuta honom om han inte ger tillbaka stålarna, dom börjar ta fram vapen (bara replikor) och en av dom håller en slö gammal kniv mot hans strupe.

Brorsan gråter nu som ett barn och ber för sitt liv, jag och lillis håller oss för munnen för att inte asgarva, sen stoppar dom i magasinen och gör matelrörelser, och tänder ett par knallskott...

Brorsan faller ihop, och skriker, skriekr och gråter!

Vi går fram och tar av honom ögonbindeln, ni skulle ha sett trynet på grabben, alrdig sett någon vara så lättad förut, men han var sur i flera veckor på mig!

hultman
2007-01-24, 16:44
Kom att tänka på Caroline från Alanya. :D
http://home.student.uu.se/krka0657/8566.mp3

Åh, herre min gud. Fy fan vad elakt!!!!!!!!!


(jag brukar inte missbruka utropstecken)

Yankeee
2007-01-24, 17:33
Ja, när jag idag köpte en Brämhults jordgubb / lime "juice" i tron om att det inte var något socker tillsatt.

chidde
2007-01-25, 03:04
Det är värre med tjejer som bjuder en hem på te. När man kommer hem till henne så får man... te.

hahaha, jag blev bjuden hem på te av en tjejkompis idag
men tackade nej pga den enkla anledningen att det lät fruktansvärt tråkigt plus att jag inte dricker te om det inte är nåt väldigt speciellt

det som glädjer mig mest nu när jag läser tråden var att jag antagligen tog rätt beslut :cool: