handdator

Visa fullständig version : Ont i magen av kreatin?


b3m
2007-01-18, 22:54
Jag började ta kreatin för ungefär 3månader sedan, slutade efter 2månader pga att jag inte kände av något plus att jag började få ont i magen, kändes lite som om att jag slagit i pungen, och när jag blev kissnödig så gjorde det också ont, så slutade helt och det försvann ganska så fort efter det så hade jag inte ont någonting ALLS!

Och för några dagar sedan bestämde jag för att prova igen med kreatinkuren så började iförrgår med uppladningen 5g fyra gånger varje dag i fem dagar.

Och idag så fick jag ont som om att det kändes att jag slagit i pungen.. Fast gjorde lite mer ont i magen nu, ska jag sluta helt eller fortsätta? Tror jag slutar helt igen..

Men är det verkligen kreatinet som gör att jag får ont när jag vart kissnödig innan osv? Eller kan det bero på att jag druckit så mycket vatten?

Tack för mig! :)

NikkoS
2007-01-19, 19:04
Ok..endel kan ju få biverkningar av kreatin bla magont(diarre)
Hur mycket vatten dricker du o tar du kreatin så mycket som det står på påsen/burken??

L-Sami
2007-01-19, 19:10
Jag hade en del såna biverkningar när jag började med kreatinet, men det försvann efter ett tag.

b3m
2007-01-20, 23:47
Okej, för det kom efter drygt 1½-2 månader. Vet inte om du anser att det är i början? :) Men slutade direkt och då försvann det onda (som om att jag blivit sparkad på pungen + att när jag blev kissnödig så fick jag ont, det försvann också).

Och sedan så började jag med uppladdningen kom då efter 2-3dar igen, kändes som om att någon sparkat mig på pungen igen :/.

Japp, jag dricker mycket vatten, lätt mer än ett par liter om dagen..

Men jag kände inte av någonting, kanske kan bero på att jag var osmart nog att ta det innan jag tränat ett tag, och inte kunde känna av någon skillnad, men jag ökade inte heller något endast gram i vikt som jag borde göra av vattnet som hamnar i musklerna (?).

Körde på en tesked innan, utan någon effekt, borde jag höja till två teskedar (10g?) eller strunta helt i kreatin? :)

Sökt och det finns vissa som måste överdosera för att känna av effekten.

NikkoS
2007-01-21, 10:13
Ja det är ju inte roligt att ha ont..så varför inte äta rätt eller sattsa på nått annat tillskott som gör så att du slipper att få ont!!
Gör det som känner rätt för dig!..

Xealswe
2007-01-21, 13:59
Jag hade samma problem, testa något annat kreatin istället t.ex krealkalyne, det löste problemen för mig

Mr.Erik
2007-01-21, 14:18
dricker man tillräkligt med vatten så försvinner värken , enligt mina erfaranheter då .

Luciferon
2007-01-22, 18:52
låter ju som du får problem med njurarna av kreatinet

b3m
2007-01-23, 01:10
Problem med njurarna, pga av att jag får ont i magen? Kunde bero på att jag dricker för lite vatten? Eller att jag fick ont när jag var pinknödig? Aja händer det igen så slutar jag helt!