handdator

Visa fullständig version : Trött av proteinpulver


Baxster
2007-01-18, 20:57
ja känner att ja blir väldigt trött och hängig utav att dricka protein pulver, även när det rör sig om små mängder, ja blir väldigt hängig och sömnig.är det någon som vad detta fenomen kan bero på, detta gäller även ifal ja tar bara 1dl drink med maten. denna som ja köpt nu ska dessutom ha ett lågt laktos innehåll.

blekfet2
2007-01-18, 21:08
Och du är säker på att det är proteinpulvret som gör dig.....trött?

mangemani
2007-01-18, 21:13
trött av protein pulver=/?låter väldigt mysko.

är det inte så simpelt att du käkar ett för stort mål mat vilket sen leder till ett kraftigt blodsocker fall?

Baxster
2007-01-18, 21:17
ja har inte druckit protein pulver på ett väldigt långt tag, men nu när jag börjat göra det så känner jag hur trött jag blir.. blodsocker fall, hmm ingen aning, hur undviker jag det? frukter?

Carl_B
2007-01-19, 04:33
proteinpulver innehåller visserligen tryptofan men inte i så stora mängder att man känner sig väldigt trött...

Handcuff
2007-01-19, 09:05
Du får nog söka vidare efter orsaken...du är nog ute å cyklar nu (om du inte har somnat)...

paddanboy
2007-01-19, 09:13
Typisk nybörjare att få monohydrat kreatin till steorider och proteinpulver till kemi

EiseltUK
2007-01-19, 11:38
Lågt blodsocker kanske....?

Ninjasmurf
2007-01-21, 12:18
Du kanske dricker en gainer och inte ett rent proteinpulver.

Annars låter det som en psykosomatisk åkomma.

Baxster
2007-01-21, 18:27
Du kanske dricker en gainer och inte ett rent proteinpulver.

Annars låter det som en psykosomatisk åkomma.


haha tror du ja har gått in i affären och tagit första bästa närmsta produkt jag sett eller, klart det är protein, vassleisolat.

psykomatisk åkomma?, jotack!

nutz
2007-01-21, 19:16
haha tror du ja har gått in i affären och tagit första bästa närmsta produkt jag sett eller, klart det är protein, vassleisolat.

Man kan ju faktiskt göra fel ibland.

:cryout:

King Grub
2007-01-21, 19:19
Insulinfrisättning från vassle nedreglerar nivåerna av blodglukos. Vassle orsakar en lika stor insulinfrisättning som druvsocker, men utan blodsockerpåverkan uppåt. Utan samtida intag av kolhydrat kan blodsockerfall bli resultatet.

Att även mycket små intag har den effekten talar mot ovanstående: insulinfrisättning är energimängdsrelaterad.

Baxster
2007-01-21, 20:01
Insulinfrisättning från vassle nedreglerar nivåerna av blodglukos. Vassle orsakar en lika stor insulinfrisättning som druvsocker, men utan blodsockerpåverkan uppåt. Utan samtida intag av kolhydrat kan blodsockerfall bli resultatet.

Att även mycket små intag har den effekten talar mot ovanstående: insulinfrisättning är energimängdsrelaterad.

bra då vet jag. tack för ett seriöst svar.