handdator

Visa fullständig version : synliga muskler


Syrsa
2007-01-18, 17:45
Jag vill träna och bygga upp min kropp så jag får synliga muskler och inte vara så "tanig".
jag undrar hur man ska lägga upp kondition/styrka.
Jag vill li större, men mest i muskler men undrar om det inte är ganska dumt att köra mycket kondition när man är ganska liten och vill bli större?

Hur kan en bra fördelning vara?
Målet är alltså att bli lite större och få synliga muskler.

Allan
2007-01-18, 17:47
Mitt råd är att du definitivt börjar med att läsa Best of..

LeftRight
2007-01-18, 18:05
Kan bara tillägga att du borde först satsa på att bli större, och SEN på att få rippade muskler.

Mitt första misstag (som höll i sig i mer än ett år = noll resultat) var att jag inte åt tillräckligt. Utan att veta nåt om kcal+ började jag med gainer och började då få resultat; men slutade direkt då jag såg att jag började få lite mage :Virro

Så, mitt råd: Pumpa, ät, pumpa, ät, pumpa, ät. Oroa dig för resten sen :thumbup:


PS. King Grub länkade till en studie som visade att man inte kan växa maximalt om man samtidigt kör mkt kondis. Sök på det.

Sniggel
2007-01-18, 18:17
PS. King Grub länkade till en studie som visade att man inte kan växa maximalt om man samtidigt kör mkt kondis. Sök på det.

Gäller mest på elitnivå.

Men något man bör se upp med om man kör mycket kondition är att energiintaget måste bli väldigt stort för att både täcka styrketräningen, dagsbehovet, konditionsträningen, samt kaloriöverskottet som ska bygga muskler.

Syrsa
2007-01-18, 20:46
Ja ni har rätt, jag ska nog ta en sak i taget , dumt att dra på sej för mycket på samma gång.
Ska läsa det där av King och tänka på vad ni sagt.
Tack för svar : )

Stab
2007-01-19, 03:16
Du verkar jääävligt fresh.. Ta nån split i best of.. Kör hårt, käka mycket mat, bas övningar, protte+malto eller dextro är basic före/(under)/efter, checka kolo shoppen. När du har en stabil grund kan du sluta oroa dig om fettet och cutta ner och gaina på lite konstant utan att fläska till dig ála grisbulk..