handdator

Visa fullständig version : Paulines noteringar


Pauline
2003-02-24, 07:51
Nu ska jag också bidra med vad jag har för mig.


Vaknade upp för en timme sedan, nästan frisk!, tog tempen (36,9), drack en protare, vatten och kaffe.

Ska snart hoppa upp på min Börje ( cardio-maskinen) och köra ett fettförbränningspass.

Senare idag ska jag köra hams/abs. Roligt!

Övningar:
stifflegged deadlifts
Lårcurl liggande
curl sittande

Hanging leg raises
crunches
V-ups ( känns jobbigt, måste va bra för mig. ;-)

Lellan
2003-02-24, 08:03
Vad kul att du börjar en journal! Ska bli roligt att följa! :)

Hoppas du känner dig helt frisk snart!

TheSQUAT
2003-02-24, 08:08
Hejhej! Roligt att du känner dig friskare!:thumbup:

Börje....hehe...fint namn på en cardio-maskin:D

Kör hårt!:kickass:

Linn
2003-02-24, 10:55
Härligt att höra att du börjar bli frisk! undrade just när du skulle lägga upp en journal här...

kör hårt på passet idag och du, glöm inte biceps ;-)


:bpump:

Pinglan
2003-02-24, 19:23
Hej Pauline. Det ska bli spännande att följa din journal, ser fram emot många svettiga pass :bpump: :thumbup:

Linn
2003-02-25, 11:50
Pauline, hur gick passet igår??

Pauline
2003-02-25, 11:54
äh.. jag var nog lite väl ambitiös. Jag har ju min egen minutiöst ingående träningsdagbok. Pallra därför inte skriva in den här också....

Linn
2003-02-25, 11:59
Nähä! skojar bara... ;-)
jag brukar heller inte skriva in varje pass in minst detalj, bara när man har mycket dötid typ...
ska iväg och köra rygg nu snart, känner mig laddad efter att ha sovit en timme och käkat lite :bpump: :thumbup:

Pauline
2003-02-25, 12:09
du e verkligen flitig, du Linn!

Linn
2003-02-25, 12:11
kan du inte skriva upp vad du käkar nu under dieten? det skulle vara kul att se...
tycker iallaf d e enormt bra gjort att orka dieta så länge. :hbang: jag skulle inte palla´t....

Pauline
2003-02-25, 12:19
visst kan jag det.

Jag ser dock inte mitt ätande som 'diet' utan bara ett sätt jag äter på...:-)

Har inget fast schema men igår åt jag

02.45 1 kycklingfilé (rätt stor)

07.00 proteindrink vassle

09.30 4 msk linfrön
2 dl havregryn
6 äggvitor

12.30 1/2 dl linser
1 burk tonfisk


14.30 proteindrink
1/2 msk fiskolja


TRÄNING

17.00 60gram dextros
proteindrink vassle


19.30 2 broccolibuketter
200 gram torsk
2 äggvitor


21.00 proteindrink
10gram sötmandel


andra tillskott;
kalcium
vitaminpack

(har slut på glutamin, kreatin och BCAA.Ska köpa snart igen.)


Vad åt du då?

Pauline
2003-02-26, 10:43
Igår körde jag pecs. Kul, faktiskt. Det är min nya favvomuskelgrupp, så det ska väl bli litta resultat...:-)
Körde smith incline press, incline hantelpress, dips (här dog alla synergisterna, hoho), bänkpress ā la normal. Blev pissarg på partnern som INTE lärt känna mina signaler än ( ok, jag är rätt svår och så ska jag alltid utnyttja personen och köra halva setet negativt. Ja, jag är negativolist)

har skön träningsvärk idag, som alltid....
Gick på incline treadmill en stund efteråt, 65%maxpuls.

Imorse fick jag lust att köra ett hårt konditions-intervall pass. Kom upp i 177slag som mest. Skoj! Nu sitter jag här efter frukost;
2 dl havregryn
10 sötmandlar
6 äggvitor
vitaminer
10gram fiskolja


I eftermiddag ska jag köra rygg. Är rätt trött på Runar faktiskt. ( Min rygg kallar sig det.)


ich komme zurück, Seien Sie sicher darauf ;-)

Linn
2003-02-26, 16:53
Hm...mycket utländska termer här...är det bara menat att den bildade hälften av forumet ska förstå? ;) haha ... I´m not one of them... incline, är det lutande? och det där sista, tyska för..??

I övrigt ser det bra ut. :thumbup: Håller med om att bröst är favoriten!! men själv är det ryggträning som gäller, börjar redan bli starkare i Chins...så jag kommer, jag kommer... ;-)

Lycka till på Ryggpasset!. :kickass:

Pauline
2003-02-26, 17:00
Linn>>> Jag läser så mkt engelskt träningsskit, så det blir att man till slut använder de termerna....:-)
Incline = lutande, precis!


Idag var jag glad.
1) negativa chins 6-8 reps x 4
2) barbell row 8-10reps x 5
3) Hantelrodd på platta 6-12 x 4
4) 3/4dels deadlifts 8-12 reps x 5
5) Latsdrag dropset, totalt tre drops, 36reps


Alltihopa var klart på 37min och det kändes jättebra. Fick bra kontakt med latsen!


När jag sedan skulle köpa kolhydrater i affären så höll jag på att bli GALEN. Fattar folk inte att man har bråttom för musklerna svälter?! De går så förbaskat lååångsamt, släpper inte fram någon och är allmänt frustrerande....

Linn
2003-02-26, 17:14
Passet såg skitbra ut! :thumbup:

håller med dig det här med carbs/protein efter passet, man blir ruggigt frustrerad om man inte får DIREKT! men du, varför tar du inte med dig själv?

vad pluggar du till förresten?

Pauline
2003-02-26, 18:12
Jag pluggar inte.....Hur så?

Linn
2003-02-26, 18:19
Originally posted by Pauline
Jag pluggar inte.....Hur så?

du skrev "jag läser så mkt engelsk träningsskit" så jag trodde att det var något du plugga till...varför läsa en massa när man inte måste typ..?

vad gör du då, jobbar? eller bygger på heltid ;-) :hbang:

Pauline
2003-02-26, 18:24
Jobbar som PT. Och tränar. Plus projektjobbar på ett produktionsbolag vid behov.


Det är ju kul att läsa om sådant man gillar :-)

Linn
2003-02-26, 18:46
Originally posted by Pauline
Jobbar som PT. Och tränar. Plus projektjobbar på ett produktionsbolag vid behov.


Det är ju kul att läsa om sådant man gillar :-)

Schysst att jobba som PT, toppen att kunna kunna planera tiden och hinna träna mycket! :thumbup:
själv kör jag "jobbar-med-något-för-att-jag-behöver-pengarna"-stuket...hoppas väl man hittar något roligare snart.....fast å andra sidan så går träningen bra och det är ju det viktiga ju! iallaf just nu... kommer väl en dag när man önskar att man pluggat istället... hm e ganska kluven vad gäller jobb å sånt, skitjobba- och tjäna pengar eller plugga (till det man vill bli)- och ta lån... dagens situation ju..

Pauline
2003-03-18, 08:19
Här var det länge sedan jag var....Har jobbat, jobbat, jobbat. Och tränat.

Förra veckan attackerade jag Runar ( ryggen) med intentionen att luras; körde unilateralt stretchande latsdrag i cable crossen, sedan T-bar row även med paus i toppläget på 5 sek. Göljde up med sittande rodd med smalt grepp, superslow med 12 reps per set och 15 sek vila mellan seten ( på alla övningarna iofs)...
Avslutningsvis blev det hantelrodd på framåtlutande bänk med 3 sek stretch i bottenpositionen.

Och så lyckades jag!!! Fick träningsvärk i trapsen ( de är speciellt svårflirtade ;-)...

Hade tänkt skriva mer, men det blev visst inte så.....

Förresten; ny film på min hemsida!

http://www.paulinenordin.com/freetour/freemovie7.html

Fultjack
2003-03-18, 10:50
tummen upp :thumbup: för filmen

Nate
2003-03-18, 11:44
smygporr :naughty:

Munter
2003-03-18, 12:19
Jekla schysst kropp, Pauline ! Såg förresten du var på omslaget på en av de fåtal B&K tidningar jag har i min ägo, helt appropå! Kanske bara jag som missat det tidigare.

Pauline
2003-03-18, 12:41
Nate>>> Påklätt porr = sensuellt!

Munter>>> tackar, tackar!

Nate
2003-03-18, 12:48
Originally posted by Pauline
Nate>>> Påklätt porr = sensuellt!

Munter>>> tackar, tackar!

såååå himla jättepåklätt skulle jag ju inte vilja kalla det :D

Men har man så snygg kropp så är det ju klart att den bör visas upp! :bow:

Pauline
2003-03-18, 12:56
icke naken, då!

Nate
2003-03-18, 13:00
Originally posted by Pauline
icke naken, då!

ja okej då... överrens ;)