handdator

Visa fullständig version : Knäböjsförbud på gymmet


DavidN
2007-01-17, 22:33
*gah!* :smash: :smash: :smash: *gah!*

Jaha...

Så idag när man var i full gång med träningen så kommer en av våra stackars badvakter in med två papper, en till vardera ställning; "Endast Bänkpress".

Jag frågar om det är sant, och får minsann höra att så är det.
Vår anläggningschef Christer har beslutat att på obestämd tid enbart tillåta bänkpress med samtliga rack och smiths...

Vad ska man säga? det var minst sagt omunter stämning och det lär bli hus i helvete imorgon.

Satans idiotajävel som skåningar säger..

olle lindblad
2007-01-17, 22:41
Och varför detta märkliga förbud?

bulk fiction
2007-01-17, 22:41
Haha, dags att byta gym kanske, annars kan du ju alltid köra benspark:Virro

Ame
2007-01-17, 22:45
Vad var anledningen då?

machine gun
2007-01-17, 22:46
Någon discogymmare som klagat på att folk hindrar honom från att köra bänkpress 24/7?

bubbe
2007-01-17, 22:47
Du kan hänga med mig på måndag efter jobbet om du vill köra böj (med riktiga grejer också).

Lepras
2007-01-17, 22:49
Dom är väll rädda för att folka ska skada sig,,knäböj ses som en farlig övning bland många..

Pez
2007-01-17, 22:58
Dom är väll rädda för att folka ska skada sig,,knäböj ses som en farlig övning bland många..

Såvitt jag vet så var den senaste olyckan med dödlig utgång på ett gym i Sverige när "den där killen" körde bänkpress i en smith-ställning. Ovetenskapligt javisst, men hade han kört böj hade han nog varit vid liv idag. Lätt att påpeka.

Hur som helst - sådana där förbud brukar inte komma som en blixt från klar himmel, det är ju ändå en viss typ av gym som ägnar sig åt sådana däringa tokerier och påfund.

Simhallsgym nån?

Arne Persson
2007-01-17, 22:59
Underbart! Kan man bli mycket galnare? Ha ha ha!

Strongman
2007-01-17, 23:02
är väl rädda att dom ska få massa skit när ryggarna knäcks

vem fan gymmar på ett badhusgym förresten?! :D

skulle väl vara för gratis bad isf :)

bulk fiction
2007-01-17, 23:04
Det är ju lätt att få för sig att dom inte vill ha en viss typ av tränande människor där, helst ska pt:arna vara dom mest vältränade och mest muskulösa.

bubbe
2007-01-17, 23:04
är väl rädda att dom ska få massa skit när ryggarna knäcks

vem fan gymmar på ett badhusgym förresten?! :D

skulle väl vara för gratis bad isf :)

jag gjorde det tidigare, hade fortsatt att göra det om det hade funnits riktiga grejer och en SL klubb där. Riktigt soft att flyta runt i bassängen efteråt.

edit: Tror förövrigt det inte handlar om pt, eller att begränsa vilka som ska få träna där, utan helt enkelt ren okunskap efter klagomål från någon motionär.

DavidN
2007-01-17, 23:06
Jag ska snacka med gymchefen imorgon, försöka luska ut hur i helvete han tänkt. Beroende på bemötande så blir det namnunderskrifter och att bryta reglerna, kräva pengarna tillbaka mm.

Herregud jag hjälper pensionärer att böja där! Alla älskar att något visar *riktiga* övningar.

bubbe, ja det lutar åt att jag kommer :)
Stannar förbudet så kommer vi många, det är trist bara när man trivs med själva anläggningen

machine gun
2007-01-17, 23:07
vem fan gymmar på ett badhusgym förresten?! :D

JAG :D

Det finns en OL/SL-klubb i källaren dessutom.

DavidN
2007-01-17, 23:09
Dessutom måste jag påpeka att alla sköter sig förbaskat bra med såväl smith som stång när jag är där (ca 9h/vecka). Folk är hjälpsamma och bra på att fråga.

Vi delar alla på platser och kompromissar tillsammans.

Problemet vore snabbt löst om vi kunde sluta avtal med Arne och be Jimsa ÅF pippa sig :B

Mantus
2007-01-17, 23:48
Det var det roligaste jag hört på länge:laugh: Helt plötsligt verkar mitt gym riktigt byggarvänligt.

myggan
2007-01-17, 23:51
Badhusgym är inte nödvändigtvis skit.

Vårat gamla var jävla bra med nordic maskiner, tunga hantlar och en jäkla massa sköna prylar.

Men så la kommunen självklart ner skiten. Jävla skitkommun. *gah!*

Fernicus
2007-01-17, 23:54
Såvitt jag vet så var den senaste olyckan med dödlig utgång på ett gym i Sverige när "den där killen" körde bänkpress i en smith-ställning. Ovetenskapligt javisst, men hade han kört böj hade han nog varit vid liv idag. Lätt att påpeka.

Hur som helst - sådana där förbud brukar inte komma som en blixt från klar himmel, det är ju ändå en viss typ av gym som ägnar sig åt sådana däringa tokerier och påfund.

Simhallsgym nån?

Kände "den där killen". Det enda dom gjorde på gymet var att sätta upp lappar på smithmaskinen och benpressmaskinen om att "Träna inte ensam på denna maskin!". Är inte helt 100, men tror att dom även stängde ett par dar.
Men lite överreaktion att förbjuda benpress alltså för att skaderisken är för hög :MrT:

DavidN
2007-01-17, 23:54
Tycker synd om personalen som faktiskt *jobbar* på gymet, lätt för nåt pucko på kontor utan verklighetskontakt att göra konstiga beslut.

Såg besvikelsen i deras ögon när de berättade. Av 16 övningar per vecka är fem utanför racket :B

DavidN
2007-01-17, 23:56
Ja, alltså allt utom bänkpress är förbjudet.
Inga marklyft - inga knäböj - ingen militärpress etc etc

Zakath
2007-01-18, 00:52
Ja, alltså allt utom bänkpress är förbjudet.
Inga marklyft - inga knäböj - ingen militärpress etc etc

Marklyft i rack? Det är väl ändå för mycket att ockupera racket för mark?

Men du får skriva hur det går här sen. De måste ju ändra tillbaka.

regus
2007-01-18, 00:59
Här har du ett recept på molotov cockt...

Diggler
2007-01-18, 04:11
Kanske är några dårar som har envisats med att släppa stången i parkettgolv. Därav inga marklyft eller dyl. Alternativt så finns det risk för att stängerna inte håller för knäböjsvikter, eller så tar knäböjsmaffian upp för mycket plats när de vinglar runt med lindade knän och spelar apa. Kör benpress.

stoney_king
2007-01-18, 08:16
är väl rädda att dom ska få massa skit när ryggarna knäcks

vem fan gymmar på ett badhusgym förresten?! :D

skulle väl vara för gratis bad isf :)


Lite OT men min polare tränar på ett badhusgym... och själva gymmet ligger på en övervåning över alla bassänger...

Så berättade han att två flickor hade kommit trippandes mot en av bassängerna... välutrustade båda två blev de kraftigt uttittade va min polare... de dök i och swich så tappade en av tjejerna överdelen och kom upp till vattenytan och min kompis blev glad av synen men skämdes satan när de fick ögonkontakt :em:

Fan va ägd hon blev!

Det finns en fördel iaf.... :laugh:

DavidN
2007-01-18, 08:16
Marklyft i rack? Det är väl ändå för mycket att ockupera racket för mark?

Men du får skriva hur det går här sen. De måste ju ändra tillbaka.

Ja, jag har inget val. Det är inte kosher - men det går.
Skitgym är vad det är men allt har gått att lösa tidigare...

skaparn
2007-01-18, 08:20
Det är rätt vanligt att de som preppar kör böj. Jag tycker detär bra att man vidtar åtgärder för att motverka doping på alla träningsanläggnigar.

bertbert
2007-01-18, 08:34
Det är rätt vanligt att de som preppar kör böj. Jag tycker detär bra att man vidtar åtgärder för att motverka doping på alla träningsanläggnigar.

:laugh: :laugh: :laugh:

Det var nog något av det dummaste jag någonsin hört!

Det är vanligt att de som preppar äger en bil också. Vi förbjuder bilismen! :smash: :Virro

mystic[-_-]
2007-01-18, 08:42
:laugh: :laugh: :laugh:

Det var nog något av det dummaste jag någonsin hört!

Det är vanligt att de som preppar äger en bil också. Vi förbjuder bilismen! :smash: :Virro

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ironi

skaparn
2007-01-18, 08:45
;2034956']http://sv.wikipedia.org/wiki/Ironi

http://sv.wikipedia.org/wiki/Tack

bertbert
2007-01-18, 08:54
http://en.wikipedia.org/wiki/Smiley

;)

Mantus
2007-01-18, 14:13
Kanske är några dårar som har envisats med att släppa stången i parkettgolv. Därav inga marklyft eller dyl. Alternativt så finns det risk för att stängerna inte håller för knäböjsvikter, eller så tar knäböjsmaffian upp för mycket plats när de vinglar runt med lindade knän och spelar apa. Kör benpress.

De som har racket på parkettgolv borde skjutas medelst nackskott. Man har ju självklart något tåligt material under racket så att folk som jag skall kunna leka starka.Med marklyft och dylikt.

Tuniz
2007-01-18, 15:13
Vi har parkettgolv vid våra raketar, och gissa hur fina dom ser ut... :laugh:

Fattar inte vad dom tänkte när dom la in det i hela gymmet :smash:

lungan
2007-01-18, 16:30
*gah!* :smash: :smash: :smash: *gah!*

Jaha...

Så idag när man var i full gång med träningen så kommer en av våra stackars badvakter in med två papper, en till vardera ställning; "Endast Bänkpress".

Jag frågar om det är sant, och får minsann höra att så är det.
Vår anläggningschef Christer har beslutat att på obestämd tid enbart tillåta bänkpress med samtliga rack och smiths...

Vad ska man säga? det var minst sagt omunter stämning och det lär bli hus i helvete imorgon.

Satans idiotajävel som skåningar säger..


Byt gym!

Inzza
2007-01-18, 16:33
Badhusgym är inte nödvändigtvis skit.

Vårat gamla var jävla bra med nordic maskiner, tunga hantlar och en jäkla massa sköna prylar.

Men så la kommunen självklart ner skiten. Jävla skitkommun. *gah!*

Tunga hantlar? vart? :S:S var ju tvungen att ställa hantlarna på varann och använda silvertejp när man skulle köra axelpress.



*whistle*

olsson15
2007-01-18, 16:58
Såvitt jag vet så var den senaste olyckan med dödlig utgång på ett gym i Sverige när "den där killen" körde bänkpress i en smith-ställning. Ovetenskapligt javisst,

Simhallsgym nån?

Är det inte bra att köra bänkpress i smith? (Nybörjare)

DavidN
2007-01-18, 17:03
olsson, det går utmärkt sålänge du tränar inom dina gränser och håller dig ifrån dumheter. Ska du ta osedvanligt mkt vikter av någon anledning så får du använda säkerhetsspärrar - framförallt om du är ensam.

DavidN
2007-01-18, 17:06
Nu har jag haft ett långt och givande samtal med anläggningschefen och det ska lösas på andra håll;
fler rack, fler stänger.

Problemen som han fått höra av olika gymmedlemmar är att stängernaanvänts till så mycket annat än bänkpress. Bicepscurl, tricepspress mm, dåliga valmöjligheter när enda lösa stången är en EZ-stång (som jag vägrar använda)

Jag kommer få lov att fortsätta träna som vanligt och de kommer se över inom det närmaste om de kan ordna mer/bättre material


wohooo

Allan
2007-01-18, 18:05
Simhallsgym nån?

Gå och dö!

jwzrd
2007-01-18, 18:05
Gå och dö!

Inga personangrepp, Zakath blir ledsen :/

Pulsaxe
2007-01-19, 08:49
Simhallsgym nån?

japp:(

Rock'nRoll
2007-01-19, 10:54
Nu har jag haft ett långt och givande samtal med anläggningschefen och det ska lösas på andra håll;
fler rack, fler stänger.

Problemen som han fått höra av olika gymmedlemmar är att stängernaanvänts till så mycket annat än bänkpress. Bicepscurl, tricepspress mm, dåliga valmöjligheter när enda lösa stången är en EZ-stång (som jag vägrar använda)

Jag kommer få lov att fortsätta träna som vanligt och de kommer se över inom det närmaste om de kan ordna mer/bättre material


wohooo


Varför är bänkpress den enda accepterade övningen?

Lövbiffen
2007-01-19, 11:11
vem fan gymmar på ett badhusgym förresten?! :D



Jag, King_Grub, HenrY, Robban och några till tränar på ett badhusgym *slap*