handdator

Visa fullständig version : LEVA FÖR TRÄNINGEN?

laMaz
2002-04-18, 20:18
tja =) ja jag undrar hur mkt ni prioriterar träningen e det nån som satsar 110% och då menar jag att det går före jobb osv.
kunde va kul o höra vad folk har för mål osv här med träningen =)

MVH /Daniel

r90
2002-04-18, 21:09
Inte än, men snart!

Frazze
2002-04-18, 21:35
Nu ska jag som den sanna klysch-expert jag är hitta på en egen klyscha:

)Jag lever inte för träningen- jag tränar för livet!

(sanningen ä att under loven så tränar jag och satsar iaf 90% på träningen, under skolterminerna är det lite svårt

Chris
2002-04-18, 22:03
Jag skippade engelskan igår för att kunna köra ;) Men det är ganska ovanligt att det händer... men endå. :D

Fultjack
2002-04-18, 23:06
jag prioroterar den ganska högt =)
högre än skolan t.o.m :O

rob
2002-04-19, 00:58
Från skolar skobbar jag ofta, men från gymmet? ALDRIG!

Yonas
2002-04-19, 01:26
Man behöver lite distans till träningen för att riktigt kunna njuta av den tycker jag. Min träning går i vågor, eller främst är det väl motivationen till att sköta allt runt träningen som går i vågor. Jag tränar alltid lika regelbundet och missar aldrig ett pass utan en väldigt bra orsak. Men gå omkring och tänka på mat, vila, kost/kosttillskott och träning hela dagarna tjänar inget till. Skippa lektioner gjorde jag också i skolan för att få sova tillräckligt, men det är rätt onödigt tycker jag.

Daemon
2002-04-19, 07:06
Med risk för att låta som en pappa...

Med bra planering behöver inte jobb eller skola bli lidande.

Ang. skola. Utan utbildning är du ingenting i dagens samhälle!!

//Daemon

Cina
2002-04-19, 08:34
Visst kan studierna bli lidande om mitt "favorit-pass" går samtidigt som tex en föreläsning - men det beror nog främst på att träningen är roligare :D

Träningen kan bli lite som en drog, ju mer man tränar destå mer ökar beroendet!

//Cina

nici
2002-04-19, 08:43
Jo, jag känner igen det där om att träningen blir som en drog. Svårt att klara sig utan och visst får jag abstinensbesvär när jag inte tränar. Blir rastlös och orolig, plus att jag får en sån längtan efter godis och glass som jag annars inte när jag tränar ordentligt.

Jag har dock kommit fram till att det bästa för mig är att lägga gym-träningspasset på morognen innan jobbet. På det viset förlorar jag minst tid. Sen har jag numera även bänk och vikter i vardagsrummet, perfekt framför tvn på kvällen.

r90
2002-04-19, 10:46
Daemon
Inte utan muskler heller :rolleyes:

Daemon
2002-04-19, 11:26
Ursprungligen skickat av Davve:
<STRONG>Daemon
Inte utan muskler heller :rolleyes:</STRONG>

Du skämtar eller??

gasoliner
2002-04-19, 11:29
ojoj..nu skojar du väl?? :confused: :eek:
utbildning blir viktigare och viktigare för var dag som går..

Cina
2002-04-19, 11:40
Men ibland känns livet tröstlöst! Efter 4 år på universitet kan jag fortfarande inte få ett sommarjobb inom mitt yrkesval. Så vad ska man då med så mycket utbildning till :confused: Kanske skall hålla sig till muskler i alla fall :D

gasoliner
2002-04-19, 12:06
joo.det vimlar ju av välbetalda jobb för dåligt utbildade muskelberg..think about it..

daja
2002-04-19, 12:13
---------------------------------------------
Men ibland känns livet tröstlöst! Efter 4 år på universitet kan jag fortfarande inte få ett sommarjobb inom mitt yrkesval. Så vad ska man då med så mycket utbildning till Kanske skall hålla sig till muskler i alla fall
---------------------------------------------

Cina, svårt att få sommarjobb? Ditt yrkesval passar nog som bäst på vintern, ja över julen då.
Nästa gång du går på intervju, ta då av dig skägget och din röda luva så ska du se att det kanske går lite bättre med sommarjobben.

:D ;)

Daemon
2002-04-19, 13:05
Cina!
Jag vet inte vad du utbildar dig till, men du får antagligen ett intressant stimulerande jobb när du är färdig...

That's right Gassy!

Cina
2002-04-19, 13:37
&gt; Deamon

Tack för uppmuntringen - kan behövas ibland ;)

//Cina

Daemon
2002-04-19, 14:10
Anytime :D

emmzan
2002-04-19, 16:05
Träningen går före ALLT förutom 2 saker
1) hunden
2) skolan

Har träningsschema och skolschema som är ristat i sten. Blir skitirriterad då lärarna drar över tiden så att schemat ej fungerar. Har dock lovat mig själv att inte skippa föreläsningar för att träna, eftersom det lätt blir en vana misstänker jag. Dessutom klarar man inte utbildningen om man missar föreläsningarna...

Upp halv 6, ut en timma med hunden.
Skola 9-15 el. 9-16. Till gymet, kör 90 min. Åker hem och pluggar.

/emma

ugly_kid
2002-04-19, 16:10
själv har jag nog hoppat över lite för mycket i skolan för att hinna träna. För mig kommer träningen före allt annat

Pecca
2002-04-19, 18:03
Nu under sista terminen i skolan, har jag bara haft lektion 12h i veckan. Så då har man lite tid över till träning och att hänga här ;)

Det kanske lönade sig trots allt att läsa 870h i 2:an :D

Toya
2002-04-20, 11:09
Själv brukar jag köra 6ggr i veckan och om det är något som dyker upp ibland så går träningen före! Skulle aldrig sluta träna, träningen är en stor del av livet. Är det någon mer än jag som får skuldekänsla när man inte tränar på vilo dagarna? Själv brukar jag känna mig mindre varje gång jag inte tränar. Träningen är ett arbete kan man säga. Exakt som ett jobb fast roligare!

Mvh/Toya

r90
2002-04-20, 17:30
Daemon : Jo till viss del gör jag det..

Fast om du itne har en ända muskler kan du inte röra dig...och ja..va fan är du då?

:p

gasoliner
2002-04-20, 20:34
har du inte en enda muskel så kan du absolut inte röra dig..du är ju död..

Daemon
2002-04-21, 19:30
Ursprungligen skickat av Davve:
<STRONG>och ja..va fan är du då?
:p</STRONG>

:confused: :confused: :confused:
Förstår inte frågan...

Rob The Man
2002-04-24, 06:34
För mig betyder träningen mycket.Började redan träna brottning när jag var 6 år och höll på till jag var 17 år sedan började jag med bodybuilding när jag var 18år och håller på med det nu 4ggr i veckan. Är 26 år. Är just inne i en deff måste småslipa lite så man inte behöver gå på så hårt i augusti.Ska tävla på decembercupen och luciapokaken i år tänkte jag.Jag har bara träning i huvudet när jag är på gymmet sedan har jag kopplat bort det.Vänner nära och kära är mycket viktigare+att man måste leva också utan att bara prata träning.
Inte för att du måste bara för att du vill.

/Robban