handdator

Visa fullständig version : Pengar på kosttillskott?


Carl Bieneck
2007-01-17, 19:55
Kastade ut samma text i ett annat forum.

En sak jag funderat mycket över är hur mycket pengar vi som tränar lägger ner på att köpa kosttillskott :Virro

Min gissning är att flertalet tar någon form av kosttillskott för att "hjälpa" träningen på traven och att de som inte tar några alls är i minoritet.

Om man sätter sig och räknar på det blir det ju ganska mycket pengar.. Jag gör knappt av med en 4,5 kg hink Gainer (~500 kr) och en lika stor hink Proteinpulver (~700 kr). Sedan häller jag väl i mig knappt en flaska Mivitotal (~200 kr). Tilläggas ska diverse träningsdrycker, protein bars etc. Tuti blir det nog ca 1700-1800 kr för mig per månad.

Mycket eller lite? Jag vet inte.. men med tanke på att man spar in på en del mat så blir den alternativa kostnaden nog inte så farlig ändå :thumbup:

Hur mycket pengar spenderar ni?

mvda
2007-01-17, 21:06
Några hundralappar i månaden max. Protein + malto och kreatin periodvis ibland. Skulle aldrig drömma om att lägga knappt 2000 kr/månaden dels för att det inte är värt det och dels för att jag inte vill slänga i mig massa tillskott dag ut och dag in i flera år. Käka ordentligt med mat istället :thumbup:

mangemani
2007-01-17, 21:20
förut så kunde jag lugnt bränna uppåt 3-5000 på tillskott i månaden.
men sen när man hade tagit reda på att typ 95% på marknaden är totalt skit,så sänktes det ner till 700-1000:)

NisseEriksson
2007-01-17, 21:30
Hur har ni råd?
250-300kr/månaden I proteinpulver

mangemani
2007-01-17, 21:36
Hur har ni råd?


vi jobbar

paddanboy
2007-01-17, 21:38
Man får ju räkna i att kosttillskotten vid större summor ersätter maten i vissa lägen. Därför får man ju räkna på att man äter mindre vanlig mat.

Tex om du använder malto, istället för att äta en macka... exempelvis.

Jag lägger nog ut runt 600 ++ varje månad. Skall dock börja trappa ner.

NisseEriksson
2007-01-17, 22:25
vi jobbar

Det förstår jag självklart,men att ni dessutom ska addera Hyra,Bil?,Mat,Läromedel?,,Prylar osv.
Då blir det ganska konstigt om man dessutom köper kosttillskott för 5000 riksdaler/Månad

mangemani
2007-01-17, 22:43
Det förstår jag självklart,men att ni dessutom ska addera Hyra,Bil?,Mat,Läromedel?,,Prylar osv.
Då blir det ganska konstigt om man dessutom köper kosttillskott för 5000 riksdaler/Månad

enda jag betalar(eller rättare sagt det enda jag BEHÖVER betala)är hyra,mat,el..bil och annat onödigt är som sagt bara onödiga utgifter vilket man håller sej borta ifrån.
hur som helst,det enda som gäller är planering och hur man sköter sina pengar.

när jag la ut upp till 5000 så hade jag typ ingenting jag behövde betala.