handdator

Visa fullständig version : Musik till morgonpromenader


Eva_E
2007-01-17, 09:14
God morgon Kollo!

Jag misstänker att jag inte är den enda som går morgonpromenader på det här stället. Och vissa morgnar är man ju mer död än levande när man vacklar ut, eller hur!

Så nu vill jag ha lite tips på bra låtar att vakna till under dessa promenader! GLAD musik ska det vara, gärna med lite puls i. Hittills har jag lyssnat mycket på gammal soul, typ Commitments, musik från Blues Brothersfilmerna, Absolute Rock Classics-skivorna... Men de börjar kännas lite utnötta, så jag vill fylla på med lite nytt.

Tackar och bugar för alla tips!

Eva

666white
2007-01-17, 09:38
ladda alla album DJ Manni. Akons senaste album riktigt skön.
När ja går på morgonpromenad så lyssnar jag på Green day. inte lessnat på 4års promenad *cupid*

TheGovernator
2007-01-17, 10:41
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=60362

Albatross
2007-01-17, 12:02
Glad musik är väl subjektivt? För mig funkar t.ex dödsmetall i alla lägen. Musik ska vara som en käftsmäll i ryggen :D

Annars är väl Raymond & Maria glatt?

Frippe_L
2007-01-17, 12:26
Nu går jag iofs inga morronpromenader men jag tränar på morronen varannan vecka och då blir det en del löpning på bandet som avslutning.
Då blir det en del Children of Bodom, Slayer, The Haunted och Strapping Young Lad och andra band med lite fart i.

Men ibland så syndas det med både eurotechno och hip-hop också.

X-ecuter
2007-01-17, 15:19
dem flesta banden som katigoriseras under Döds/svart metall är ju att föredra under vilken sorts träning som helst :):hbang: för att hålla energin uppe

Dissector
2007-01-17, 22:54
I somras när jag gick mina morgonpromenader brukade jag lyssna på följande:

Temalåten till Kellys Hjältar precis när jag kom utanför dörren,
Dio,
Iron Maiden,
Venom,
Judas Priest,
Kiss,
...och framåt slutet av promenaden så avslutade jag med lite Dissection och Slayer vanligtvis =) Någon Rolling Stones kunde smyga sig in i mitten av promenaden också.

Sonny
2007-01-17, 22:57
I somras när jag gick mina morgonpromenader brukade jag lyssna på följande:

Temalåten till Kellys Hjältar precis när jag kom utanför dörren,
Dio,
Iron Maiden,
Venom,
Judas Priest,
Kiss,
...och framåt slutet av promenaden så avslutade jag med lite Dissection och Slayer vanligtvis =) Någon Rolling Stones kunde smyga sig in i mitten av promenaden också.*plopp*

Handcuff
2007-01-17, 23:38
Orka gå på morgonen...why? :confused:

Angel
2007-01-17, 23:42
justin nya skiva funkar alltid

Isabella
2007-01-18, 05:39
jag gillar the sounds senaste, poppig musik som ger lite fart på promenaden:)

Nilsjohan
2007-01-18, 06:11
Personligen så tycker jag att det är kul med morgonradio, Rixfm, Mixmegapol eller P3 när jag promenerar hem från jobbet på morgonen

Eva_E
2007-01-18, 08:25
Glad musik är väl subjektivt? För mig funkar t.ex dödsmetall i alla lägen. Musik ska vara som en käftsmäll i ryggen :D

Annars är väl Raymond & Maria glatt?

Måste bara tacka för alla bra förslag!!! Men njaaa - Raymond & Maria är väl inte riktigt min tekopp...

Musik som är som "käftsmällar i ryggen" typ dödsmetall och liknande lyssnar jag gärna på, men inte före klockan 6 på morgonen!


Eva