handdator

Visa fullständig version : Proteindrink + O´boy hjälp


yvoostylez
2007-01-17, 00:06
Hej!

Jag dricker alltid en mjölkbaserad proteindrink efter träningen som innehåller 25 g protein om den blandas med 2,5 dl vatten. Men 34 g protein om den blandas med lättmjölk. Jag blandar den med 3 dl minimjölk. Är det sämre? Ska jag blanda med vatten bara? Hört att mjölken segar upp proteinupptaget.

Min proteindrink innehåller nästan inga kolhydrater så jag tänkte tillsätta O´boy No sugar added som innehåller maltodextrin som jag hört är bra snabbkolhydrat.
Hur många teskedar bör jag hälla i drinken?

Tips och svar skulle vara jätte snällt!

Puss på er!

yvoostylez
2007-01-17, 00:15
Jag tittade på innehållet i en gainomax recovery och jag tog ut det jag är intresserad av:

Gainomax Recovery

Näringsvärde..................250ml
Protein.......................20g
Kolhydrater...................40g
Varav:
-Socker.......................13g
-Stärkelse (maltodextrin).....20g

Ingredienser (OBS! inte hela listan)
Lättmjölk (80%), maltodextrin (8%), mjölkprotein (6%), socker

Jag har knappt kolisar i min drink, bara protein, så kan jag kompensera med o´boy för att få i mig dessa snabba maltodextrin kolisar eller? Förslag?

Tuniz
2007-01-17, 00:37
några skedar O'boy kommer inte få dig att återhämta dig @_@.

Sure, släng i några teskedar O'boy om du vill ha en lite godare smak, men köp hellre då Malto på burk och blanda i det i proteindrinken.

Sen rekomenderar jag dig till att äta en stadig middag efter träningen för bäst återhämtning

King Grub
2007-01-17, 05:43
köp hellre då Malto på burk och blanda i det i proteindrinken.


O'Boy:en är malto på burk... Har man inget emot att betala några kronor extra per drink, så varför inte.

King Grub
2007-01-17, 05:44
Jag blandar den med 3 dl minimjölk. Är det sämre?

Nej.

yvoostylez
2007-01-17, 07:41
Tack för svaren =)

Då skaffar jag malto på burk, hur många teskedar bör jag tillsätta då min proteindrink knappt innehåller 3g kolhydrater?
Kompletterar malto min proteindrink för en bra återhämtning också?
Jag är ny :$

Barba-Tjock
2007-01-17, 09:02
Tack för svaren =)

Då skaffar jag malto på burk, hur många teskedar bör jag tillsätta då min proteindrink knappt innehåller 3g kolhydrater?
Kompletterar malto min proteindrink för en bra återhämtning också?
Jag är ny :$

Självklart måste kroppen ha lite kolhydrater också för att fylla på glykogen i musklerna. 3g kolhydrater är "För lite", vilket det även borde bli om du dricker prottet blandat med oboy.. Komplettera med lite malto så blir det perfekt. (är jag ute och cyklar btw?) :banned

King Grub
2007-01-17, 09:06
vilket det även borde bli om du dricker prottet blandat med oboy.. Komplettera med lite malto så blir det perfekt. (är jag ute och cyklar btw?) :banned

O'Boy:en ÄR malto.

yvoostylez: väg upp så du får så mycket du behöver. "Normal" dos efter ett styrkepass är runt 0.8 g kolhydrat per kilo kroppsvikt. Vi pratar mer än några teskedar här.

Barba-Tjock
2007-01-17, 12:32
O'Boy:en ÄR malto.

yvoostylez: väg upp så du får så mycket du behöver. "Normal" dos efter ett styrkepass är runt 0.8 g kolhydrat per kilo kroppsvikt. Vi pratar mer än några teskedar här.

Jag menar ju det, Malto från bara oboy blir nog en rolig blandning som kanske smakar lite halvskumt..

yvoostylez
2007-01-17, 16:31
Jag köpte Dextropur hittade inget maltodextrin. Är dextropur att föredra? Har det ett högre GI-värde eller är maltodextrin bättre att köra med?

Aha, så jag behöver 56 g snabba kolhydrater (0.8 * 70) efter träningen?
Så jag ska väga upp så jag får i mig 56 g kolhydrater (91g kolisar / 100 g dextropur). Så jag behöver ca 62 g dextropur i min drink? :)?

Äntligen, snart kan jag göra en drink that works ^^

King Grub
2007-01-17, 16:32
Jag köpte Dextropur hittade inget maltodextrin. Är dextropur att föredra? Har det ett högre GI-värde eller är maltodextrin bättre att köra med?

Aha, så jag behöver 56 g snabba kolhydrater (0.8 * 70) efter träningen?
Så jag ska väga upp så jag får i mig 56 g kolhydrater (91g kolisar / 100 g dextropur). Så jag behöver ca 62 g dextropur i min drink? :)?

Äntligen, snart kan jag göra en drink that works ^^

Maltodextrin är något bättre - kräver mindre vatten och ger något snabbare glykogeninlagring, men det är inget som kommer att göra någon praktisk skillnad.

Uträkning ser korrekt ut.

yvoostylez
2007-01-17, 16:40
Okay, då ska jag få tag i det istället :)
Men eftersom jag blandar mitt proteinpulver med mjölk behöver jag inte tillsätta vatten för maltodextrinet eller? Jag kör med 3 dl minimjölk. Borde man switcha till lättmjölk? Men jag tkr om smaken i minimjölk =)

Eddie Vedder
2007-01-17, 16:56
Okay, då ska jag få tag i det istället :)
Men eftersom jag blandar mitt proteinpulver med mjölk behöver jag inte tillsätta vatten för maltodextrinet eller? Jag kör med 3 dl minimjölk. Borde man switcha till lättmjölk? Men jag tkr om smaken i minimjölk =)

Men herregud! Hur stor skillnad tror du att de kommer göra i praktiken om du väljer lättmjölk it för minimjölk?*gah!*

Som du själv säger tycker du ju mer om minimjölk då finns de väl inget som helst tvivel om vilket du ska välja???

NisseEriksson
2007-01-17, 17:04
Men herregud! Hur stor skillnad tror du att de kommer göra i praktiken om du väljer lättmjölk it för minimjölk?*gah!*

Som du själv säger tycker du ju mer om minimjölk då finns de väl inget som helst tvivel om vilket du ska välja???

+1
Varför vill du ha ett mer fettrikt alternativ om du gillar minimjölk?
Mättade fetter inblandade dessutom