handdator

Visa fullständig version : Nutrilettkur i kombination med kalciumpyruvat = bra?


dajmond
2007-01-16, 21:25
Vill gå ner ett par kilo snabbt och har därför tänkt använda mig av nutrilett några veckor...nu är min fråga; är det bra att ta kalciumpyruvat ihop med den typen av diet, och vad har det i så fall för effekt?

grabben i skogen
2007-01-16, 21:33
hur man kan vara medlem på ett träningsforum och ÄNDÅ gå på såna här saker får mig att undra...

dajmond
2007-01-16, 21:45
hur man kan vara medlem på ett träningsforum och ÄNDÅ gå på såna här saker får mig att undra...

hm, nu var det inte kritik jag frågade efter, men nåväl :) jag har inte riktigt bestämt mig än för hur jag ska gå till väga, är fortfarande i beslutsfasen. och det är som sagt ingen lång period, utan max två veckor i såna fall.

grabben i skogen
2007-01-16, 21:48
varför varför varför?

King Grub
2007-01-16, 21:49
vad har det i så fall för effekt?

Det ökar fettoxidationen.

dajmond
2007-01-16, 21:55
Det ökar fettoxidationen.


och på svenska? :D hade inte speciellt bra betyg i kemi så ordet oxidera säger mig ingenting ^^

Krokodil
2007-01-16, 21:55
Banta inte om du ammar, eftersom vissa fettbundna miljögifter kan frisättas i bröstmjölken.

dajmond
2007-01-16, 21:58
Banta inte om du ammar, eftersom vissa fettbundna miljögifter kan frisättas i bröstmjölken.

förlåt, glömde säga det. jag ammar INTE längre...så dum är jag inte att jag skulle amma och leva på VLCD-kur samtidigt.

C@milla
2007-01-16, 22:32
Jag levde ju på Nutrilett i tre månader, men jag tog Xedra Cut som tillskott, och 2-3 proteindrinkar per dag. Vet inte om det hade nån större effekt men man kände sig lite piggare i alla fall. När jag var klar hade jag kunnat öka vikterna rejält i alla övningar, t o m dubblat vikten i en del, så nej, jag ser inga nackdelar med Nutrilett. Tvärtom var det skönt att stöka bort det hela på kortast möjliga tid, så man kunde börja med en vettig kosthållning så fort som möjligt. Och inte har jag gått upp i vikt nåt sen dess heller......

Eddie Vedder
2007-01-17, 06:37
och på svenska? :D hade inte speciellt bra betyg i kemi så ordet oxidera säger mig ingenting ^^

Förenklat så innebär de att kroppen väljer fett som energikälla i större utsträckning. Vet inte om de påverkar den totala kaloriförbrukningen dock, högre fettoxidation brukar ju innebära en besparing av kolhydraterna å ökad kolhydratoxidation brukar ju inneäbra en lägre prioriterad fettförbränning.

Vet inte hur kalciumpyruvat hjälper om man vill ha en högre energiförbrukning.


I övrigt tycker jag de e helt sjukt hur man frivilligt kan gå på Nutrilettkur, va ere för fel på å käka god mat fast mindre å sen träna ordentligt? Jag skulle möjligtvis göra de om jag hade dåligt me pengar å fick förfrågan om å medverka i nåt vetenskapligt expriment som jag fick betalt för lr så.
Men kör på de om du vill!

Trance
2007-01-17, 10:44
hur man kan vara medlem på ett träningsforum och ÄNDÅ gå på såna här saker får mig att undra...

Gå på vad?

jwzrd
2007-01-17, 10:46
hur man kan vara medlem på ett träningsforum och ÄNDÅ gå på såna här saker får mig att undra...

Sa du inte senast igår (eller för någon dag sedan) i en svårt sarkastisk ton att vi här enbart godkände logiska och vetenskapliga saker. Tycker du inte att det finns ett problem i att du nu plötsligt också gör så?

Linusen
2007-01-17, 21:55
Jag kan ibland om de är stressit på lunchen käka en nutrilett bar. Samt en protein dryck till. Jag har kort rast samt att hunden skall rastas på det, satt har jag ingen kall matlåda hemma blir de en nutrilett bar och de funkar de med*popcorn* . Men jag skulle inte rekomendera o bara dricka/käka det under flera dar?
Därimot byta ut nåt mål är väl aldrig fel om de nu krisar med nån måltid...

Men de bästa är ju att äta mindre, äta RÄTT mat och träna i massor:thumbup:

Sadde
2007-01-17, 22:01
wohoo! fitnessbruden is back! Haha du behöver inte gå ner ett endaste gram, du är i riktigt bra form om du nu ser likadan ut som på bilderna i din journal :)