handdator

Visa fullständig version : Grönt Thé vs Kaffe - Antioxidanter.

Krampus
2007-01-16, 11:28
Vilket av följande kan jag förvänta mig mest positiva effekter av i en stor kopp (Ca 3,5 dl) på morgnen)?
Googlade men hittade ingen jämförelse.

Kurash
2007-01-16, 11:31
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=75168&highlight=antioxidanter+kaffe

Den tråden tar upp lite samma grej, men jag vet inte om det blev något definitivt svar.

Krampus
2007-01-16, 11:37
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=75168&highlight=antioxidanter+kaffe

Den tråden tar upp lite samma grej, men jag vet inte om det blev något definitivt svar.

Grubs svar är ju pefekt, men om jag har rikligt med honung i teet Grub, då säg 2msk. Vad blir bäst?

skaparn
2007-01-16, 12:21
[...] men om jag har rikligt med honung i teet Grub, då säg 2msk. [...]

Då måste du genast hälla ner lite grädde för att sänka GI

Krampus
2007-01-16, 12:26
Då måste du genast hälla ner lite grädde för att sänka GI

Ha-Ha... :/

Krampus
2007-01-16, 12:42
Nej, Grubs statistik talar för sig själv även om jag hade velat se apelsin och honung i listan.
Kaffe kickar ass med hästlängder.
Sen vaknar man fan inte av te.

Tråd låst.

Kurash
2007-01-16, 12:55
Nej, Grubs statistik talar för sig själv även om jag hade velat se apelsin och honung i listan.

Tråd låst.

Diagrammet säger iofs bara att kaffe är den största källan till intaget av antioxidanter hos den amerikanska befolkningen. Inte hur mycket antioxidanter kaffe verkligen innehåller.

tano
2007-01-16, 13:14
Grönt te har mycket antioxidanter, ett tämligen gott skäl att dricka det.
För mycket antioxidanter är ju dock inte bra, men dricka grönt te är nog ingen fara med det. 5 koppar per dag är ett bra riktvärde.
(förövrigt går inte svart och grönt te att jämföra. Svart te har förlorat största delen av antioxidanterna)

På mig har grönt te även en uppiggande verkan, men så har jag aldrig druckit kaffe.

tano
2007-01-16, 13:18
Angående det diagramet har Kurash redan svarat på ett bra sätt.
Statistik kan man lura folk med :)

Jag är tämligen säker efter vad jag läst om kost att grönt te innehåller en mycket större del antioxidanter än kaffe.

Skablistor
2007-01-16, 17:10
Jag har också för mig att det finns mer antioxidanter i grönt te, gemnfört med caffe.

knazcandy
2007-01-16, 17:46
Tråd låst.

Joho?? Tillsammans med 200 mg koffein ;)