handdator

Visa fullständig version : Billys panpizza


Luddee
2007-01-16, 10:56
Jag hade det lite stressigt igår och köpte några billys och klämde i mig för att inte bulken skulle gå helt åt hel. Och idag när jag tittar på näringsinnehållet blir jag väldig konfundersam.

Billys Panpizza. Ost, rökt fläskkött och tomat. (170g/st)
490kcal, 18g protein, 54g kolhydrater, 22g fett

Åt 3 st vilket motsvarar nästan halva mitt dagliga behov, är medveten om att det mesta är snabbt. Var lagom mätt efter det, skulle jag ens försöka få i mig lika mkt av ris och kött eller makaroner och kött, skulle min mage gå sönder.

Hur mycket av dessa näringsintag kan man tillgodoräkna sig om man ska försöka få det att motsvara en viss mängd vanlig mat med långsamma kolhydrater å proteiner?
Undrar med vart allt protein kommer ifrån i de pizzorna. Innehåller ju nästan inget kött eller ost.

Stab
2007-01-16, 11:03
Du bygger knappast mer på att ta dig över till en positiv fettbalans med hjälp av en panpizza på 500 kcal med innehållet _skit_. Lär dig äta rätt och resultaten kommer utan att behöva ta sig över till "bulk" med hjälp av skit mat.

King Grub
2007-01-16, 11:09
Vete, ost, fläskkött och tomat är sannerligen inte skräp!

Börje H
2007-01-16, 11:26
Billys Panpizza. Ost, rökt fläskkött och tomat. (170g/st)
490kcal, 18g protein, 54g kolhydrater, 22g fett

Undrar med vart allt protein kommer ifrån i de pizzorna. Innehåller ju nästan inget kött eller ost.

Om den innehåller 22g protein/170 g betyder ju det bara ca 13g/100g, det är inte mkt. Fasiken Brant´s skorpor innehåller ju 11g/100g!

Några Billy´s funkar perfekt som nödmat, även om man inte bulkar :thumbup:

Luddee
2007-01-16, 11:34
Du bygger knappast mer på att ta dig över till en positiv fettbalans med hjälp av en panpizza på 500 kcal med innehållet _skit_. Lär dig äta rätt och resultaten kommer utan att behöva ta sig över till "bulk" med hjälp av skit mat.
Nää det vet jag med, men ibland är man rätt less på att laga mat samt att man kanske inte ens hinner pga att man prioriterar ngt annat. Va därför jag undrade, kanske lät som jag hade tänkt börja äta billys nu dagligen men de tänker jag inte, jag håller mig till basmaten jag redan äter.

Fasiken Brant´s skorpor innehåller ju 11g/100g!
Haha, låter som ett gott tilltugg till kaffet.

King Grub
2007-01-16, 11:37
Liiite mycket kalorier och fett blir det ju om man äter tre stycken åt gången, om man inte har ett väldigt högt energibehov. :D

Inget fel på innehållet i sig dock. Lite grönsaker till och det är en komplett måltid.

Luddee
2007-01-16, 11:43
Liiite mycket kalorier och fett blir det ju om man äter tre stycken åt gången, om man inte har ett väldigt högt energibehov. :D

Inget fel på innehållet i sig dock. Lite grönsaker till och det är en komplett måltid.

Jag har ett grymt högt energibehov, tror jag i alla fall, eller så har jag bara ätit lite. 180lång vägde 65 tills ja började träna för 3år sen. vägt runt 70-74 reste året då jag tränat och ätit rätt mkt. För tillfället försöker jag få i mig runt 3500kcal om dagen i mat, långsamma kolisar (panpizzan va dock undantag), fördelat på ca: 20% protein, 25% fett och resten kolhydrater. Brukar få sleva i mig rätt många matskedar rapsolja för att komma upp i önskat intag av fett, å en hel del extra havregyn för att nå kolhydratsmålet =)

Stab
2007-01-16, 11:43
Vete, ost, fläskkött och tomat är sannerligen inte skräp!

Snabba kolhyderater, dåliga fetter? Jag säger inte att man inte kan unna sig men kom inte och påstå att det inte _är_ skräp.

King Grub
2007-01-16, 11:44
kom inte och påstå att det inte _är_ skräp.

Jo, det påstår jag. GI:t (om man nu bryr sig) är lågt, och mättat fett är inte dåligt i sig.

Man kan alltid hitta nyttigare, men det här är inget som inte kan ingå som en fullgod måltid i en nyttig kost.

King Grub
2007-01-16, 11:52
http://www.slv.se/templates/ldb_result.asp?lk=&ln=pan%20pizza%20&ug=&lg=&na=&ng=B%3AMaxibas&nd=1&ma=&tb=0&un=1&tn=

-GP-
2007-01-16, 13:57
Jo, det påstår jag. GI:t (om man nu bryr sig) är lågt, och mättat fett är inte dåligt i sig.

Man kan alltid hitta nyttigare, men det här är inget som inte kan ingå som en fullgod måltid i en nyttig kost.

Är inte pizza dessutom en riktig insulinbomb?! Ser inte hur en massa mättat fett, högt insulin och relativt näringsfattigt vete ska vara bra, förutom att lägga på sig onödigt mycket fett. Och livsmedel som pizza, med mycket kolhydrater & fett är dessutom väldigt lätt att överäta av (kolhydraterna stimulerar hungern och fettet gör maten väldigt energirik).

HenrY
2007-01-16, 14:44
Är inte pizza dessutom en riktig insulinbomb?! Ser inte hur en massa mättat fett, högt insulin och relativt näringsfattigt vete ska vara bra, förutom att lägga på sig onödigt mycket fett. Och livsmedel som pizza, med mycket kolhydrater & fett är dessutom väldigt lätt att överäta av (kolhydraterna stimulerar hungern och fettet gör maten väldigt energirik).

"Kolhydraterna stimulerar hungern"?

Hur tänker du nu?

Shakemynuts
2007-01-16, 15:45
Jag blev så jävla sugen på panpizza efter denna tråd. Inte ätit på flera år nu!
Jag gick och köpte en 8 pack och jag slänger in alla i ugnen på en gång!

493 kalorier x 8 :D

:eating:

Kurash
2007-01-16, 15:54
Jag kränger 2 grandiosa och en liten burk keso varje dag. Fantastiskt. Blir en del protein och skapligt med energi så man orkar hela eftermiddagen och har krafter kvar till träningen.

Luddee
2007-01-16, 15:56
Jag blev så jävla sugen på panpizza efter denna tråd. Inte ätit på flera år nu!
Jag gick och köpte en 8 pack och jag slänger in alla i ugnen på en gång!

haha, tips. gorbys är rätt gott me ;) *popcorn*

Kurash
2007-01-16, 15:57
haha, tips. gorbys är rätt gott me ;) *popcorn*

Gorby´s smakar apanus. Grandiosa is da shiznit! Flera olika smaker, till och med fullkorn och veg om man vill.

Shakemynuts
2007-01-16, 16:00
Gorbys är bara gott om man slänger på massa ost uppepå och sen in i micron.
Men, som sagt, inte ätit dessa panpizzor på säkert 2 år nu och blev sjukt sugen, dom är snart klara! I ugnen gör jag dom.

TrIff
2007-01-16, 23:45
Jag blev så jävla sugen på panpizza efter denna tråd. Inte ätit på flera år nu!
Jag gick och köpte en 8 pack och jag slänger in alla i ugnen på en gång!

493 kalorier x 8 :D

:eating:
Hahaha, ja satan..

krilleh
2007-01-17, 01:26
Nu kommer alla börja äta pan pizza för att Grub sa att de va helt ok :D

Coldsmith
2007-01-17, 03:00
Nu kommer alla börja äta pan pizza för att Grub sa att de va helt ok :D

Jamen det är j u kanon! Har 5 kvar i frysen. Det får bli morgonmaten *flex*