handdator

Visa fullständig version : Prylar från barndomen


sissa
2007-01-16, 01:01
Är mitt uppe i packning och flyttstäd. Har precis gått igenom lite gamla leksaker, dockhus,gosdjur osv

Hur mkt saker från barndomen har ni kvar?
Släpar ni fortfarande med er lådor med leksaker, barnkläder osv eller har ni slängt det?

Jag har gjort nån utrensning innan så så mkt var det inte, men nu åker nog rubbet.

Kommer man ångra att man inte sparade favoritnallen?
Ska man spara sånt egentligen?


Asch...

L-Sami
2007-01-16, 01:09
Jag har min nalle kvar fortfarande *cupid*

sissa
2007-01-16, 01:10
Jag funderar på att spara en nalle.
Favvonallen.

Spelar ingen roll så för den tar ju ingen plats. Men varför egentligen?
Den ligger bara nerpackad i nåt förråd.

Känns väl bra att ha nåt kvar kanske.

Beecher
2007-01-16, 01:11
Jag har min nalle kvar fortfarande *cupid*

NEJ!!!! bara för det undrar jag var min flodhästgosis tagit vägen, hade ju den för inte så längesen, hoppas inte syrrans barn tagit den *gah!* *cry* Har ju bilder på den när det är blöjbyte på mig, den hänger ovanför mig och jag tittar på den och skrattar så hjärtligt... bara måste hitta den igen :(

Dumleman
2007-01-16, 01:22
Släng allt som inte är handgjort. Sen går du igenom det handgjorda och sparar det som du anser har störst värde per volymenhet.

L-Sami
2007-01-16, 01:23
Jag har min nalle kvar fortfarande *cupid*

http://i1.tinypic.com/2dqn2c9.jpg

Den här jäveln har varit hos mig nu i 20år, lite grön är den om tassarna och käften men men.. :)

He-man
2007-01-16, 01:33
Jag har så jäkla svår att göra mig av med minnessaker, inte bara från barndomen, men mest därifrån. Jag får sånna samvetskval när det är dags att flytta. Så det slutar oftast med att de följer med och tar en massa plats i källarn. :em:

Barndommen kommer ju inte tillbaka, så man får vårda de minnen man har. *cry*

Solros
2007-01-16, 01:58
Har slängt all gammal skit. Kan inte heller påminna mig om något jag varit särskilt fäst vid. Men när jag tänker efter så hade jag en liten vit nalle som jag tyckte mycket om, men den slet min syster i två delar.
RIP little buddy :(

He-man
2007-01-16, 02:14
Har slängt all gammal skit. Kan inte heller påminna mig om något jag varit särskilt fäst vid. Men när jag tänker efter så hade jag en liten vit nalle som jag tyckte mycket om, men den slet min syster i två delar.
RIP little buddy :(

Kids can be cruel!

Zakath
2007-01-16, 02:29
Jag har sparat min favorit"nalle", det är en grön sak med ett hål i magen. :D

Det mesta annat är bortgivet till släktingar, men en del saker finns kvar.

PowPow
2007-01-16, 02:33
Jag har sparat min favorit"nalle", det är en grön sak med ett hål i magen. :D


"Hål" i "magen"?

Zakath
2007-01-16, 02:50
"Hål" i "magen"?

Nu hittade jag den, det är en kanin, med en mage som liknar en donut (hål i magen), dessutom har den en skallra i huvudet (pluspoäng för det). Ska ta en bild imorgon. :) Det är en finurlig liten rackare!

sissa
2007-01-16, 03:01
Jädrans vad jag har slängt grejor.
Det är ett bra tillfälle att slänga en massa när man ska flytta. Ska slänga mkt möbler också. Alla möbler, i princip, har jag haft med mig i flera år, i jag-vet-inte-hur-många-flyttar, så nu ska det väck.

Sparar kvar en nalle.

mathor
2007-01-16, 03:23
De har försvunnit allihop efter ett antal materiella holocausts. Ingen annan än en själv som skulle kunna uppskatta dem ändå, och för min del är det bara gammalt skit.

Scratch89
2007-01-16, 08:38
Jag har kvar mitt babyblå hundaktiga gosedjur, Andreas döpte jag den till när jag var två år. :D

Den är jättesliten, och den har tappat ett ben. Farmor fick amputera bort det och sy igen, jag blev jätteledsen när det hände. :)

Emil_Larsson
2007-01-16, 08:55
Jag har slängt det mesta. Hade en halv bh(trasig på mitten) som jag gosade när jag var 1-3 år och den har jag fortfarande kvar. Kärleken till kvinnor dök upp fort i min värld *drool*

Plus en mjuk tax vars ena öra är av.

Resten har jag slängt, typ 34 ton Lego, bionicle, Batman, Mikemouse eller vad dom hette *bs*

Tänk vad mycket pengar man lagt ut till så mycket.. skit? (om man får uttrycka det så)

Ingen lillasyster/lillebror har jag som kan ärva det heller. Visst, jag gav bort hälften till min kusins barn men ändå :)

Piranha
2007-01-16, 08:59
Jag har mina nallar kvar, har inte hjärta att slänga dem.

Stumpis
2007-01-16, 09:07
Jag har en säck i källaren med nallar och andra gosedjur. Har tänkt slänga dom varje gång jag flyttat, men något i mig skriker NEJ när det kommer på tal. Dockor har jag inga kvar, dom misshandlade jag så brutalt att dom var mest skräp ett par veckor efter att jag fått dom... :em:

Så mycket andra saker har jag inte kvar sen barndomen, men jag tror mamma har en del i gömmorna som hon sparar till eventuella barnbarn. :)

petersson
2007-01-16, 09:32
Spara åtminstone favoritgosedjuret!! Du kan väl sätta den i bokhyllan?

Grisen
2007-01-16, 09:43
Den här jäveln har varit hos mig nu i 20år, lite grön är den om tassarna och käften men men.. :)

Bor du i en knarkarkvart?

Städa!

L-Sami
2007-01-16, 10:15
Bor du i en knarkarkvart?

Städa!

Bra att du störs av det.

King Grub
2007-01-16, 10:17
Jag har allt kvar, prydligt packeterad och undanstoppat i lådor i källaren.

Vissa dyrgripar har jag dock hemma, som den här, min första Barbapapa, som jag fick i julklapp 1973, då jag var 4 månader gammal.

http://img.photobucket.com/albums/v42/KingGrub/Bild2.jpg

Den är lite tuggad och sliten... :D Mamma fick laga den hur många gånger som helst, då jag inte kunde vara utan den.

666white
2007-01-16, 10:40
Har allt sparat hos min mor. tom vissa kläder.
Vill aldrig slänga mina gosedjur, dom ska mina barn få *cupid*

mela
2007-01-16, 10:56
Nallen som jag fick när jag föddes hade jag med till förskolan en gång. Jag var mobbad på den tiden och killarna i femman spelade fotboll med den, han dog. *cry*

Men jag har några barbiedockor med tillbehör, några finkläder åså som jag hade... annars vettefan..

n1tro
2007-01-16, 11:46
sami HAHAHAHAH :D fan vad jag blev glad när jag såg den där bilden på din nalle , hejj här e jaag hahaha.. riktigt fin är den :hbang:

anyway, jag brukar spara häften som jag skrivit ut ända sen 6årsgruppen/ettan..

Me_Myself
2007-01-16, 12:00
Min mamma har sparat allt.
Jag tycker det är kul att dottern kunde ha mina kläder och att hon leker med mina gosedjur.
Men eftersom vi nästan lever som normader så har det varit rätt jobbigt att flytta på allt från bo till bo.

babbett
2007-01-16, 12:00
Jag har kvar en natt-tröja från jag jag pytteliten....vit med bruna nallar. Annars ligger det mycket från min barndom i barndomshemmet...sedan jag flyttar en gång per år i genomsnitt skulle jag inte orka släpa runt något mer.

Solros
2007-01-18, 00:59
Har slängt all gammal skit. Kan inte heller påminna mig om något jag varit särskilt fäst vid. Men när jag tänker efter så hade jag en liten vit nalle som jag tyckte mycket om, men den slet min syster i två delar.
RIP little buddy :(

Kids can be cruel!

Ja, blir fan förbannad när jag tänker på det. Kan det vara detta som bidragit till att jag förträngt alla andra barndomsminnen och prylar? Han förtjänade bättre!! *grr*

Lellan
2007-01-18, 01:22
Har inte en endaste hemma, lagrar däremot ALLT hos mina föräldrar.. *whistle* (nedan en massa ot jag svävade ut i..:em: )

Men alltså, när jag var liten hade jag INTE mycket saker har jag kommit på.. Har studerat kort och konsulterat mina föräldrar; detta var vad jag hade:
En gul nalle
En brun och vit nalle
En gul apa
En "bultbräda"
En hemstickad docka (ful som stryk, måste fota och lägga ut till allmän förfasan nån gång.. för den är f*n det styggaste jag sett.. Älskade den dock*cupid* )
En fin köpt docka som kunde prata å sånt shit
Ett dockhus med vissa köpta möbler men mest hemgjort
En träeka som pappa gjort till mina barbies
En mörkhårig barbie
En ljushårig barbie
En mörk kendocka (fast han hette nåt annat)
En blond kendocka
En lila stol i plast till barbie
Hemsydda kläder till barbie (vet ni att ballonger blir sexiga lack-kläder?:D )
En trampbil
En cykel
Badleksaker

Jag lovar - thats it.. Shit, jag hade STENAR inomhus som jag lekte med.. Inget lego, inga mängder mjukdjur, inget som lät (förutom en elorgel jag fick när jag var 9). Vår son har mer NU, än jag hade sammanlagt fram till typ 11 år..*screwy*

Visserligen var det ett medvetet val från mina föräldrars sida att jag skulle vårda och uppskatta de saker jag hade och använda fantasin och sånt 70-tals grejs.. upplevde inte heller att det var synd om mig på något sätt och vi var inte fattiga eller så.

Så varför drunknar vi i fisher price blinkande bloppade tjutande voff voff och miljarder nallar och bilar??? Kan man säga till folk att man hellre vill att de går samman om något eller är man taskig då? (mot dem och/eller sonen)

Jag minns faktiskt inte att jag var avundsjuk på andras leksaker heller, förutom att jag tyckte synd om mjukdjur etc de hade som inte hade namn eller bara satt på en hylla och aldrig fick leka. (Jo, en bergsprängare ville jag ha! Åååå va ja var avundsjuk på dem som kunde spela musik på rummet.. Fick jag iofs när jag fyllde 12 sen.)

L-Sami
2007-01-18, 01:32
Jag har en mjukisoverall kvar också sen jag var 2år gammal, på den får ni ingen bild på nu.

Har säkert nån turtlesgubbe kvar någonstans och såna Star Wars gubbar som jag ärvde från brorsans kompis.