handdator

Visa fullständig version : Nya Twinlab Mass Fuel, inget problem med det right?


Gusken
2007-01-15, 21:51
Hejsan alla erfarna människor.

Här är en oerfaren människa soms söker råd.
Jag har tittat runt lite och har nästan till 100% bestämt mig för Twinlabs Mass Fuel som en gainer för att kunna snabbare öka i muskelmassa.
Jag som dock inte gillar tanken med farliga dopningsmedel och hormoner som förändrar personligheter måste bara få fråga er om en liten sak.
Det finns inga bevis eller något som helst som pekar emot att Twinlabs senaste upplaga av Mass Fuel har något fuffens i sig? Till exempel då dopningsmedel eller steroider eller något annat läskigt och motbjudande.
Jag vet att man kan söka men jag ville gärna få så färsk information som möjligt och inget om en annan upplaga. Hoppas ni förstår.

MVH Gusken

Sadde
2007-01-15, 21:55
Nej, den innehåller inte någon form av steroider. Så det är bara att dricka på! :thumbup:

King Grub
2007-01-15, 21:58
Det förekommer spår av dopningsklassade substanser i kosttillskott.

TwinLabs Mass Fuel står med på Hälsokostrådets lista över produkter som inte funnits innehålla dopningsklassade anabola steroider.

http://www.halsokostradet.se/default.asp?SelSidID=10293&LingAttr=&strWeb=

Förekommer gör det dock tyvärr:

The purpose of this study was to analyze the composition of 103 dietary supplements bought on the internet. The supplements were dispatched in four different categories according to their announced contents [creatine, prohormones, "mental enhancers" and branched chain amino acids (BCAA)]. All the supplements were screened for the presence of stimulants and main anabolic steroids parent compounds. At the same time, the research was focused on the precursors and metabolites of testosterone and nandrolone. The study pointed out three products containing an anabolic steroid, metandienone, in a very high amount. The ingestion of such products induced a high quantity of metandienone metabolites in urines that would be considered as a positive antidoping test. The results have also shown that one creatine product and three "mental enhancers" contained traces of hormones or prohormones not claimed on the labels and 14 prohormone products contained substances other than those indicated by the manufacturer. The oral intake of the creatine product revealed the presence of the two main nandrolone metabolites (19-norandrosterone and 19-noretiocholanolone) in urine.

Scand J Med Sci Sports. 2006 Feb;16(1):41-8. Research of stimulants and anabolic steroids in dietary supplements.

King Grub
2007-01-15, 22:00
Kan också påpeka att det inte är något speciellt i en "gainer" som gör att du bygger muskler snabbare än samma mängd från mat. Huvudingredienserna i Mass Fuel är potatis/majs, mjölk och ägg.

Gusken
2007-01-15, 22:07
Ok, läser i texten "The study pointed out three products containing an anabolic steroid, metandienone, in a very high amount."
Är Mass Fuel någon utav dessa 3 produkter?, *gömmer sig skrämd bakom kudden*

King Grub
2007-01-15, 22:07
Läste du andra stycket i min text och klickade länken innan du skrev det där?

Gusken
2007-01-15, 22:10
Jorå, då fattar jag.
Då kommer jag nog antagligen beställa det snart :) jag tackar för svaren.

Gusken
2007-01-15, 22:15
Sorry om jag verkade dum, är bara väldigt väldigt rädd för skumma ämnen, och behöver ett kosttilskott då jag inte är den som har mest tid i köket att hinna laga jätte bra mat osv

Lepras
2007-01-15, 22:16
Annars finns det ju en webshop som heter www.kolozzeum.com som säljer kosttillskott....

King Grub
2007-01-15, 22:23
Sorry om jag verkade dum

Nej då, frågan är inte alls dum. Och som sagt, det förekommer, om än säkert inte i någon betydande utsträckning i Sverige. Dom kända märkena kan jag inte tänka mig är någon fara med.

skaparn
2007-01-16, 08:19
Studien behandlade [creatine, prohormones, "mental enhancers" and branched chain amino acids (BCAA)]. Finns det motsvarande gjord för vanligt protein? Trådskaparen skulle ju köpa gainer och det är ju bara malto+protein. För BCAA är väl ett snäpp mer avancerat än vanligt vassle och kan därför inte anses motsvara vassle i studien?

barda
2007-01-17, 01:24
skulle vara intressant att veta exakt i vilka produkter de fann aas.

lett
2007-01-17, 21:19
Det förekommer spår av dopningsklassade substanser i kosttillskott.

TwinLabs Mass Fuel står med på Hälsokostrådets lista över produkter som inte funnits innehålla dopningsklassade anabola steroider.

http://www.halsokostradet.se/default.asp?SelSidID=10293&LingAttr=&strWeb=

Förekommer gör det dock tyvärr:



Scand J Med Sci Sports. 2006 Feb;16(1):41-8. Research of stimulants and anabolic steroids in dietary supplements.

Om man använder sig av ett kosttilskott som inte finns med på listan tex fairings colplete protein III, klassas det som doping då?

King Grub
2007-01-17, 21:47
Nej, det betyder bara att dom inte har testats, av någon anledning, av Hälsorådet, samarbetsorganet för hälsobranschen i Sverige.