handdator

Visa fullständig version : Antagen med villkor


PowPow
2007-01-15, 10:21
På mitt antagningsbesked och där jag ska registrera mig står det att jag är:
"antagen till kursen med villkor och kan därför inte registrera dig här." och att jag ska kontakta kurssekreterare.

Det är en B-kurs så jag antar att vilkoret är att jag har klarat A-kursen. Men hur ska jag kunna bevisa det nu? Den är ju inte avklarad än. 5 av poängen ska lämnas in på torsdag, och tar följdaktligen någon vecka innan jag kan tillgodoräkna mig.

Sen missade jag 5 poäng också, så för tillfället har jag bara 10p av 20. Gah.
Någon som vet hur det brukar fungera? På tidigare lärosäten har jag inte behövt registrera mig innan, utan gjort det vid kursstart, och jag har aldrig kuggat nån tenta, så jag har alltid haft minst 15p från föregående kurs då (med 5 ill på ingång).

Och ja, självklart ska jag kontakta kurssekreteraren, men hon har galna tider och jag var nyfiken på hur det brukade gå till.

backflash
2007-01-15, 10:27
...hur det brukade gå till.

De kommer antagligen snacka med dig på uppropet, fråga var poängen är, nicka och säga 'ja men då så' efter att du har svarat att de är på väg att skrivas in.

PowPow
2007-01-15, 10:31
De kommer antagligen snacka med dig på uppropet, fråga var poängen är, nicka och säga 'ja men då så' efter att du har svarat att de är på väg att skrivas in.

Får hoppas på det.
Jag kan tänka mig att 15p (75 %) är gränsen i vanliga fall. Det är ju den gräns csn tillämpar iaf. Får hoppas de inte blir snea och bitchslappar mig. Då är det ju kört.