handdator

Visa fullständig version : alla hjärtans dag


Jense
2007-01-15, 01:58
När infaller denna högtid?

Kaboffastar
2007-01-15, 02:02
När infaller denna högtid?

14'e juni?
har jag fel?

LadyG
2007-01-15, 02:02
14 februari

Shakemynuts
2007-01-15, 02:02
14e februari

Shakemynuts
2007-01-15, 02:03
14 februari

Damn you! :)

Kaboffastar
2007-01-15, 02:04
haha jag hade fel.. eller ja skrev fel :D

LadyG
2007-01-15, 02:04
Damn you! :)

*whistle*

Jense
2007-01-15, 02:05
vargklappning, delfinsimmning eller hundadoption.. frågan är svår, svaret är omöjligt.

internethjälten
2007-01-15, 02:19
När infaller denna högtid?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Alla_hj%C3%A4rtans_dag

Angel
2007-01-15, 07:11
naaaw.....ja får aldrig några blommor eller vad det nu e meningen man ska få då

eleni
2007-01-15, 07:39
naaaw.....ja får aldrig några blommor eller vad det nu e meningen man ska få då

inte jag heller....

eller vänta, jo en gång - men den killen var en skitstövel så det räknas inte...

s_himself
2007-01-15, 09:01
Flickvännen fyller även år på alla hjärtans dag. Det blir liksom dubbelt så mycket att fixa :Virro *cupid*

Lelle Pelle
2007-01-15, 09:55
Flickvännen fyller även år på alla hjärtans dag. Det blir liksom dubbelt så mycket att fixa :Virro *cupid*

Fan så praktiskt, en dag mindre att komma ihåg ju!:D

mela
2007-01-15, 10:55
Fan så praktiskt, en dag mindre att komma ihåg ju!:D

Extra illa om han nu glömmer det *whistle*

mangs
2007-01-15, 11:58
Förstår inte folk och då framför allt killar som glömmer bort datum och som dessutom tycker det är jobbigt med att visa sin uppskattning. Det är ju jättekul att överösa sin donna med bra och genomtänkta presenter. Gärna något personligt som verkligen får dem att smälta. *cupid*

frökenzelda
2007-01-15, 12:04
14 februari, men vadå, det står väl i alla väggkalendrar? Om man nu äger en sån haha ;)

Brukar dock aldrig fira det där tramset.

LadyG
2007-01-15, 13:26
"Trams" brukar singlar kalla Alla Hjärtans Dag och glömmer snabbt att man inte behöver köpa dyra presenter för att fira.

Skulle inte killarna uppskatta om flickvännen överraskade med sexiga underkläder och något gott (gärna kladdigt) samt en helkväll när både tv, dator och telefoner är avstängda, gardinerna fördragna...

Eller varför inte bjuda partnern på en helkroppsmassage - man behöver inte vara utbildad för att kunna massera skönt, om man bara skaffat sig en olja så att man inte drar obehagligt i huden eller nyps (vanlig olivolja går bra, fast den kan bli lite rinnig om man inte blandar ut den med t ex rosenolja eller tistelolja).

Orkar man inte med helkroppsmassage är fotmassage inte heller att förakta. Fötter är underskattade.

Varför inte passa på att göra något eget, något speciellt av Alla Hjärtans Dag, utan att för den skull köpa en massa krams och krafs? Visa den ni är tillsammans med att h*n betyder något för er!

frökenzelda
2007-01-15, 13:39
Jag är inte singel, jag har en pojkvän sen snart ett år tillbaka. Men jag anser inte att man behöver visa en uppskattning på en speciell dag, det blir stelt och krystat då. Att visa det bara för att man "ska". Jag föredrar att visa min kärlek året om!

Karelin78
2007-01-15, 13:43
Till alla er tjejer/ladys/kvinnor som inte får något på alla hjärtans dag så lovar Karelin att han tankemässigt skänker alla er en stor bukett röda rosor, en paket mörk choklad(70% kakao) av Michel Cluizel "Tamarina" samt en stor Kram.


/
Don Karelin

frökenzelda
2007-01-15, 13:44
Keep your pressies for yourself :P

Rock'nRoll
2007-01-15, 13:52
Keep your pressies for yourself :P

Får inte du nått på alla hjärtans dag?

Shakemynuts
2007-01-15, 14:22
Alla hjärtans dag är en "riktig" händelse om man säger så.
Men just här i Sverige är det endast komersiellt trams för att sälja mer. Som påbörjades mycket av att NK ville sälja på 60 talet.

pilt77
2007-01-15, 15:18
naaaw.....ja får aldrig några blommor eller vad det nu e meningen man ska få då


har du glömt bort när du tvingade mig åka till guldfynd och köpa två smycken som du redan hade valt ut ur reklambladet?*whistle*

Kwon
2007-01-15, 15:23
Japp, jag kan ge presenter och blommor på vilka dagar som helst, jag behöver inte en specifik dag/ett datum för det.

Det blir året om när det gäller.

Det är samma sak som julafton, jag kan vara glad, uppskatta andra och ge presenter även när det inte e jul. Jag behöver inget speficikt datum för det.

Bronkitkorv
2007-01-15, 16:24
Amerikansnkt jävla trams !

Shakemynuts
2007-01-15, 16:39
Amerikansnkt jävla trams !

Ja, det var mycket för att ta efter Usa som vi "påtvingades" Alla hjärtans dag här i Sverige.

Sundsarn
2007-01-15, 17:05
Eller den här då? Du är singel men har någon som ligger varmt om hjärtat, denne vet om det och det har ställt och ställer till en del.. problem emellanåt. Hur uppvaktar man då en sådan utan att det får en negativ klang? (Personen är även en vän ska tilläggas).

Nötknäckning åt kolozzeum :D

Jag måste sluta upp med det här snart

DanielF
2007-01-15, 17:16
Vi killar får ju vår dag den 14 Mars istället!

http://www.steakandbjday.com/

Angel
2007-01-15, 17:38
har du glömt bort när du tvingade mig åka till guldfynd och köpa två smycken som du redan hade valt ut ur reklambladet?*whistle*

Hahahaha...2st också? Det måste varit någon annan...

pilt77
2007-01-15, 18:40
Hahahaha...2st också? Det måste varit någon annan...


nänä det kan bara ha varit du. Du vet väl hur krävande du var på den tiden.

Angel
2007-01-15, 18:43
nänä det kan bara ha varit du. Du vet väl hur krävande du var på den tiden.


Jag har aldrig varit krävande i hela mitt liv, det måste vara din flickvän du blandar ihop mig med *gah!*

Jense
2007-01-15, 23:54
Förstår inte folk och då framför allt killar som glömmer bort datum och som dessutom tycker det är jobbigt med att visa sin uppskattning. Det är ju jättekul att överösa sin donna med bra och genomtänkta presenter. Gärna något personligt som verkligen får dem att smälta. *cupid*


ja det är för att jag aldrig behövt hålla reda på datumet, mitt dilemma är vad hon ska få,, inte att hon ska få något hon verkligen gillar

Beecher
2007-01-15, 23:58
Skulle jag ha en hustru så skulle jag skämma bort henne rejält, och inte bara på "alla hjärtans dag".

Jense
2007-01-16, 00:20
Skulle jag ha en hustru så skulle jag skämma bort henne rejält, och inte bara på "alla hjärtans dag".

ja men vafan, skämmer man bort någon så blir det lixom aldrig någon överaskning, jag är lite så att jag ger mycket.. men det jag får tillbaka är värt varenda gest, varenda öre

Beecher
2007-01-16, 00:54
ja men vafan, skämmer man bort någon så blir det lixom aldrig någon överaskning, jag är lite så att jag ger mycket.. men det jag får tillbaka är värt varenda gest, varenda öre


Sant, fast då är det ju dumt att göra det på en dag då man förväntar något :)

Men så är jag känd toffel ;)

Jense
2007-01-16, 01:00
Sant, fast då är det ju dumt att göra det på en dag då man förväntar något :)

Men så är jag känd toffel ;)



ja det tycker jag, kanske inte planer som mina, men dock en middag för 2 eller något annat för bara dig och din partner tycker jag är utmärkt. även om jag lever varje helg just sådär

backflash
2007-01-16, 01:01
ja det är för att jag aldrig behövt hålla reda på datumet, mitt dilemma är vad hon ska få,, inte att hon ska få något hon verkligen gillar

Ett fallskärmshopp?

Jense
2007-01-16, 01:37
Ett fallskärmshopp?

nä, något som har mer med djur att göra. typ vargklappning eller något sånt

Angel
2007-01-16, 07:14
Skulle jag ha en hustru så skulle jag skämma bort henne rejält, och inte bara på "alla hjärtans dag".


Du fick en halsduk av mig, som ja fortfarande inte fått se *grr*

Jense
2007-01-16, 08:23
Du fick en halsduk av mig, som ja fortfarande inte fått se *grr*

vafan har du datat alla killar på kolozzeum?

Beecher
2007-01-16, 08:40
Du fick en halsduk av mig, som ja fortfarande inte fått se *grr*

Jag är lat på att ta bilder på mig själv... ska ta på mig jeansen idag när jag kommer hem och plåta lite, bara för din skull :em:

s_himself
2007-01-16, 08:41
vafan har du datat alla killar på kolozzeum?

:laugh:

Sofia4_4
2007-01-16, 09:13
Jag är inte singel, jag har en pojkvän sen snart ett år tillbaka. Men jag anser inte att man behöver visa en uppskattning på en speciell dag, det blir stelt och krystat då. Att visa det bara för att man "ska". Jag föredrar att visa min kärlek året om!

+1

gillar inte sånt heller. man ska vara glad och nöjd och sexsugen och överraskad av present just på den dagen. tråkigt

s_himself
2007-01-16, 09:22
Julafton är lika tråkig.. Man ska va glad och nöjd och så ska man ha lust med julklappar och allt. Dessutom stressen.

AngelLove
2007-01-16, 09:52
är en riktig skitdag... visst, de gånger jag haft ett förhållande och det varit denna dag så har jag köpt några blommor mest bara för att alla inte kan ha samma uppfattning som mig men jag håller fullt med de i tråden som skriver att det inte behövs en speciell dag för mig att visa min uppskattning och kärlek.

Alla Hjärtans Dag = Köp dig fri från kärleksvisning kommande 364,25 dagarna.

LadyG
2007-01-16, 10:20
Julafton är lika tråkig.. Man ska va glad och nöjd och så ska man ha lust med julklappar och allt. Dessutom stressen.

:D

Och alla förberedelser, nej så kan man ju inte ha det. :D

Angel
2007-01-17, 07:29
vafan har du datat alla killar på kolozzeum?

Bara några kvar nu..

Nä, men ja hjälpte han att köpa en halsduk någon gång innan jul där när han skulle på finlandskryss...

Lellan
2007-01-17, 08:28
För några år sedan hade jag en killkompis som visst va lite förtjust i mig. Detta tyckte jag var opraktiskt och ville att vi båda skulle förtränga det. Så när han kom med blommor på alla hjärtans dag fick han en rejäl utskällning.. :furious:

Jag skäms än idag.. :em: Jag trodde jag gjorde det för att vara ärlig och snällt visa att hoppet var ute, men han tyckte att han kunde få ge mig dem ändå men jag vägrade lyssna. Har för mig att jag fick pms-spel också den helgen, och att han fick sova på soffan (innan hade han fått gjort som tjejkompisar som stannat över, sängen, men att ge blommor var en så hemsk gest att han inte förtjänade det tyckte jag). Idag är han lite bitter men ändå ganska vänlig (på ett surt sätt) när vi pratas vid. *slap* Tror jag förtjänade det.


(Han finns förövrigt reggad här, T - läser du detta så visste jag inte bättre, trodde jag gjorde dig en tjänst - kunde iofs ha sagt "Tack" innan jag kastade blommorna..:em: )

jeanclaudevandamme9
2007-01-17, 08:30
När infaller denna högtid?

Varför skickade du inte PM till mig? Jag hade sagt svaret direkt och du hade sluppit skämmas.