handdator

Visa fullständig version : Sökes - Inredningstips


Einar
2007-01-15, 01:28
Hej!

Jag ska snart byta upp mitt boende och har stora planer på att inreda mitt hem stilfullt och snyggt. Jag undrar därför om någon här har tips på bra sajter eller forum som behandlar inredning.

Den enda sajt jag hittat är www.minhembio.com som förvisso är väldigt bra men koncentrerar sig till just hembio.

ugglan
2007-01-15, 02:22
har du ingen egen smak så är ett bra tips att köpa inredningstidningar för att få idéer

Angel
2007-01-15, 07:13
elle interiör

eleni
2007-01-15, 07:15
Ett tips är att gå in på www.bovision.se och kolla på lägenheter som säljs och sno idéer :)

Cilia
2007-01-15, 07:54
Jag tycker man ska tänka igenom ordentligt hur man vill bo och hur man lever och vilka funktioner man vill ha i ett hem.

Jag tycker man ofta ser lösningar som ser snygga ut men som man sen undrar över hur det ska fungera i vardagen. Man blir galen på opraktiska lösningar.

Det är få som kan bo som i en utställning utan att ha några lagringsytor eller saker framme.

Einar
2007-01-15, 12:44
Jag får tacka för tipsen :)

frökenzelda
2007-01-15, 12:45
Känner inte til några sådana sidor tyvärr men det bästa tips du kan få är ju att iaf inte handla skiten på IKEA.

mela
2007-01-15, 12:50
Känner inte til några sådana sidor tyvärr men det bästa tips du kan få är ju att iaf inte handla skiten på IKEA.

IKEA har en hel del bra och snygga saker.

Kolla inredningstidningar, finns MÅNGA sådana.
Kolla möbelkataloger, kan finnas tips där med.

frökenzelda
2007-01-15, 12:52
IKEA har en hel del bra och snygga saker.

En snygg möbel har jag hittat i mitt liv.

IKEA is: mainstream, vitt, übersvenskt, tråkigt, stelt och fult. Vem vill ha en soffa som 3 miljoner andra människor har?

Trådskapare: att kolla inredingstidningar är bra! Ska du handla möbler från tråkaffärer, välj typ EM eller nåt för det är LITE dyrare och mer classy där, tex. hittade jag en skitsnygg garderob för 13000 där :)

mela
2007-01-15, 12:53
En snygg möbel har jag hittat i mitt liv.

IKEA is: mainstream, vitt, übersvenskt, tråkigt, stelt och fult. Vem vill ha en soffa som 3 miljoner andra människor har?

Trådskapare: att kolla inredingstidningar är bra! Ska du handla möbler från tråkaffärer, välj typ EM eller nåt för det är LITE dyrare och mer classy där, tex. hittade jag en skitsnygg garderob för 13000 där :)

Man behöver kanske inte ha hela hemmet i ikeamöbler, men vissa detaljer kan vara bra. Blir så satans dyrt annars

frökenzelda
2007-01-15, 12:56
Man behöver kanske inte ha hela hemmet i ikeamöbler, men vissa detaljer kan vara bra. Blir så satans dyrt annars

Haha, och vad har jag sagt om det där med pengar? ;) Eller, snarare. Prostitution is the shiiiet.

mela
2007-01-15, 12:59
Haha, och vad har jag sagt om det där med pengar? ;) Eller, snarare. Prostitution is the shiiiet.

Prostitution is not the shit. Inte i en positiv bemärkelse iaf.

z_bumbi
2007-01-15, 13:03
Jag tycker man ska tänka igenom ordentligt hur man vill bo och hur man lever och vilka funktioner man vill ha i ett hem.

Jag tycker man ofta ser lösningar som ser snygga ut men som man sen undrar över hur det ska fungera i vardagen. Man blir galen på opraktiska lösningar.

Det är få som kan bo som i en utställning utan att ha några lagringsytor eller saker framme.

Steg två är att inte köpa allt på en gång utan att köpa det viktigaste och fyll sen på vartefter.

Trance
2007-01-15, 13:13
En snygg möbel har jag hittat i mitt liv.

IKEA is: mainstream, vitt, übersvenskt, tråkigt, stelt och fult. Vem vill ha en soffa som 3 miljoner andra människor har?

Trådskapare: att kolla inredingstidningar är bra! Ska du handla möbler från tråkaffärer, välj typ EM eller nåt för det är LITE dyrare och mer classy där, tex. hittade jag en skitsnygg garderob för 13000 där :)

Asså värsta coolt.

Beecher
2007-01-15, 13:17
IKEA is: mainstream, vitt, übersvenskt, tråkigt, stelt och fult. Vem vill ha en soffa som 3 miljoner andra människor har?


Gör du dina egna möbler precis som jag gör? :D

adde
2007-01-15, 14:34
1. Se till att ha (låna, myrorna etc) prylar så du överlever. Panikköp inte en massa saker för att fylla hemmet.

2. Skaffa tidningar, gå i butiker, gå på auktion osv. köp inget.

3. Hitta din stil.

4. Köp nu exakt de saker du vill ha. Låt soffan kosta 20000 om det verkligen är den du vill ha, men låt beslutet mogna ordentligt (alltså köp inget vid första ögonkastet).

5. Låt det gå en tid mellan inköpen.

DavidN
2007-01-15, 14:51
Bli IKEA Family medlem, utnyttja 1h gratis konsultation med inredningskonsulet. Kan bara tala för Göteborgs personal (Kållered) - mkt kompetenta.

För er som tycker IKEA är "tråkigt" så är det ju givetvis bara en bevisbörda på er bedrövlighet vad gäller inredning och smak. Det är vad du tar, var du ställer det, hur du ställer det osv som avgör. tyger på soffor etc etc.

Hello kreativitet!