handdator

Visa fullständig version : Upptäcker bisexualitet medan man är i ett förhållande?


Stoltz
2007-01-14, 23:32
Jag pratade precis med en bekant till mig, och utan att göra det stort, och inga namn nämnda etc så berättade hon för mig att hon tror hon har haft en latent bisexualitet, för hon dras även till andra tjejer.
Sen frågar hon mig, hur hon ska vara säker på att hon är bisexuell?

Vad svarar man, hon har ju pojkvän, hon ska ju inte börja gå runt och experimentera nu.

Jag var väldigt osäker på vad jag skulle svara, men sade i alla fall åt henne att tänka över det, men inte ta denna upplysning som ett tecken att börja tro att hon ska börja experimentera och försöka ragga på tjejer, ens på test och komma ihåg att hon har pojkvän och ifall hon fortfarande älskar honom så ska ju inte något förändras där.

Jag tänker över det lite nu, och vet inte om jag gav henne rätt råd, jag har inte varit i just den här situationen förut. Att folk upptäckt deras latenta sexualitet, det är inget nytt för mig att höra, men inte mitt i ett förhållande, det var nytt.

Vad skulle ni sagt/gett för råd/etc?

Tabbe
2007-01-14, 23:35
Eftersom hon dras till bada konen skulle jag saga till henne att kanna efter om hon fortfarande alskar sin pojkvan.

Foljfraga:
Vad ska man svara om en kill/tjej kompis sager att han/hon ar homosexuell?

Kwon
2007-01-14, 23:35
Att hon skall köra vidare me snubben om hon tycker förhållandet funkar.

Men om det tar slut så har hon ju ett större utbud än tidigare :D

Bara för att hon plötsligt märkt att hon kan attraheras av tjejer också förringar det ju inte hennes nuvarande förhållande. Eller har hennes känslor för snubben plötsligt försvunnit?


PS Stoltz. "You gonna get raped!" :D

Pez
2007-01-14, 23:36
Jag har en verklig högoddsare på lager..

"Prata med din kille"?

boinnk
2007-01-14, 23:36
Man lever bara en gång! *drool*

En kompis till mig dumpades av sin dåvarande flickvän (sambo) för en tjej. Hon hade inte haft andra tjejer innan heller vad jag vet.

Kwon
2007-01-14, 23:37
Foljfraga:
Vad ska man svara om en kill/tjej kompis sager att han/hon ar homosexuell?

Om en polare plötsligt meddelar att han är homoe, då är det bara att säga "it's okey to be ghey!"

PS Tabbe "You gonna get raped!" :D

Trance
2007-01-14, 23:39
Hon vill bara ha uppmärksamhet, gå ut med henne på en promenad och ge henne ett äpple istället. Då lugnar hon sig nog med sina fasoner.

petersson
2007-01-14, 23:39
Ja säkert att det var din kompis som upptäckt det *rolleyes*

Pez
2007-01-14, 23:41
Foljfraga:
Vad ska man svara om en kill/tjej kompis sager att han/hon ar homosexuell?
Grattis? Vad säger man egentligen.. :D

Säg vad du känner inför det. Om det stör dig - berätta det, jag tror iofs inte att en person som berättar en sån sak för en vän förväntar sig vare sig förbannelse eller välsignelse från denna vän, utan snarare vill informera om de senaste större händelserna i sitt liv sas.

Kwon
2007-01-14, 23:41
Ja säkert att det var din kompis som upptäckt det *rolleyes*

Antyder du att historien handlar om Stoltz? *rolleyes*

Tolkia
2007-01-14, 23:43
Spelar det egentligen någon roll? Älskar hon sin kille och vill fortsätta vara tillsammans med honom ser jag inte problemet; bisexualitet innebär inte att man automatiskt förvandlas till nymfoman eller något. Älskar hon INTE sin kille finns det ingen anledning att fortsätta vara tillsammans med honom oavsett om hon är hetero, homo eller bi.

petersson
2007-01-14, 23:48
Antyder du att historien handlar om Stoltz? *rolleyes*

Jo :Virro

Stoltz
2007-01-15, 00:01
Ja säkert att det var din kompis som upptäckt det *rolleyes*

:D

Svarar på allt annat imorgon, är för djävla trött nu.

PS. Kwon - You got
http://0wn3d.dk/owned/owned-fishy.jpg

(Hur det gick till, det vet de fan dock.)

sissa
2007-01-15, 00:04
Varför är det viktigt för henne att vara säker på om hur är bisexuell eller inte?
Vad spelar det för roll egentligen?

PowPow
2007-01-15, 01:11
Varför är det viktigt för henne att vara säker på om hur är bisexuell eller inte?
Vad spelar det för roll egentligen?

Det undrar jag också.
Jag tänder på tjejer, men jag måste inte gå omkring experimentera med det när jag är i ett förhållande. Varför skulle hon behöva det?

Liten Men Fet
2007-01-15, 01:25
Men att ingen utom jag kommit på lösningen, den är ju så uppenbar och vacker.
Eftersom killen som hon är tillsammans med är en kille så ska hon ju prata med hon och berätta som hon känner. Även problemet med att hon inte vet riktigt och att hon vill veta, sen ska hon försiktigt fråga om det nån gång i framtiden vore okej med en trekant som han är med på för att hon ska få prova.

Alla blir glada. *whistle*

Sheogorath
2007-01-15, 05:05
Spelar det egentligen någon roll? Älskar hon sin kille och vill fortsätta vara tillsammans med honom ser jag inte problemet; bisexualitet innebär inte att man automatiskt förvandlas till nymfoman eller något. Älskar hon INTE sin kille finns det ingen anledning att fortsätta vara tillsammans med honom oavsett om hon är hetero, homo eller bi.

+1

Vidare, vill man "förverkliga" sexfantasier utan att besvära sin partner finns det sk. "porr" på internet som man kan ladda ner.

;)

Mr. Moose
2007-01-15, 05:44
Men att ingen utom jag kommit på lösningen, den är ju så uppenbar och vacker.
Eftersom killen som hon är tillsammans med är en kille så ska hon ju prata med hon och berätta som hon känner. Även problemet med att hon inte vet riktigt och att hon vill veta, sen ska hon försiktigt fråga om det nån gång i framtiden vore okej med en trekant som han är med på för att hon ska få prova.

Alla blir glada. *whistle*

Var det första jag tänkte på.

Enkelt och logiskt. Och som gentleman kan man väl inte säga nej till sin tjejs önskemål? (Om hon frågar snällt, dvs.)

Cilia
2007-01-15, 07:55
bisexualitet innebär inte att man automatiskt förvandlas till nymfoman eller något.
FAAAN, du gör mig så besviken.
Vad ska jag nu förfasa mig över?

skaparn
2007-01-15, 07:58
Jag har en verklig högoddsare på lager..

"Prata med din kille"?

Aaaahhhh!! Jag hade tänkt säga: "fråga proffstyckare på ett forum", men din var inte så dum den heller.

Stoltz
2007-01-15, 09:12
Så där.

Nej, jag är medveten om att bisexualitet inte är nymfomani, jag var bara så otroligt slut av allt pluggande samt att hon verkade så oroad över vad som skulle ske att det där med experiment bara slank ur mig.

Dock, mitt dumma jävla fä, inser jag nu vad hon måste ha varit mest orolig över: Sina konservativa katolska föräldrar. Homosexualitet, bisexualitet - Inget som existerar i deras värld. Säger hon det till dem så är det tragiskt säkert att de kommer gå loss om det och tyvärr skulle det inte förvåna mig om de försköt henne om de fick reda på det.

Prata med killen... Ja, jag känner inte killen överhuvudtaget, så jag hoppas inte han har några reservationer för det.

Nina L
2007-01-15, 09:24
Bruden besvarar det här på ett jättebra sätt, tycker jag.

"tjena bruden, jag är en tonåring som misstänker att jag är bi. hur ska jag få reda på om jag är det eller inte? jag blir våt både när jag läser om detaljerat lebbsex och detaljerat heterosex. (dock har jag aldrig läst om, ehh bögsex) hur kan jag testa mig för att veta?
puss & kram/lottie"

"Kära Lottie.

Det första du måste göra är att mäta dina pek- och ringfingrar. Om ringfingret är längre än pekfingret är du utan tvivel lesbisk. Är pekfingret längre än ringfingret är du definitivt heterosexuell. Dina eventuella känslor för personer av det ena eller andra könet spelar ingen som helst roll här, detta är vetenskap. Men för att öka reliabiliteten, låter vi fingerlängden endast utgöra en tredjedel av hela analysmaterialet, alltså 33%.

Test två går ut på att analysera din tunga. Är den piercad kan du addera sju procentenheter på din flatskala. Är den i en annan kvinnas sköte kan du multiplicera med två.

Tredje delen får du fram genom ett enkelt test med lackmuspapper. Du tar alltså ett lackat papper och placerar under musen. Sedan läser du sid. 236-242 i Stjärnor utan svindel (ignorera det på sina håll torftiga språket), ser mittendelen av If these walls could talk 2 och fantiserar i fem minuter om fritt vald kvinna. Eftersom pappret är lackat ser du lätt om det har blivit fuktigt och du kan addera den sista tredjedelen.

Metoden är ifrågasatt eftersom den kan resultera i ett 113-procentigt tjejgillande, men den är allt vi har. Det påstås att man också kan komma fram till tillfredsställande resultat genom att rannsaka sig själv, släppa fram sina känslor, experimentera, konfronteras med sina rädslor och låta processen ha sin gång. Det låter dock som mumbo-jumbo i mina öron."

Källa: http://bruden.blogspot.com/2006/11/det-kom-ett-brev.html

Lite seriösare: Om hon tror att hon är lesbisk så är det ju kris, men bisexualitet bör inte vara några problem förutsatt att den hon är tillsammans med är av någon av de kön hon attraherad av. ;)

mangs
2007-01-15, 10:11
Jag har alltid ställt mig undrande till det här. Om nu en person funderar i dessa banor när de redan har en partner så borde det rimligtvis inte utgöra någon skillnad eftersom hon förhoppningsvis fortfarande är kär och vill vara med den personen hon är tillsammans med. Det spelar ju liksom ingen roll vilket kön personen har. Om hon däremot vill dumpa sin kille för att prova på att vara med en tjej så är det nog något annat som är bakomliggande. Deras förhållande kanske inte är så bra och hon letar efter möjliga utvägar?

Fez lösning var nog att tjejen skulle prata med sin kille om det, inte du.

Jag tror att detta är den bästa lösningen faktiskt. jag vet inte hur jag skulle reagera om min partner berättade något sådant för mig men jag skulle ta det betydligt bättre jämfört med om hon prasslat bakom min rygg med någon annan, oavsett kön.

psirus
2007-01-15, 10:16
Hennes snubbe har nog inget emot en extra tjej i sängen så bara å testa :D