handdator

Visa fullständig version : Nautilus Gym


Nobeliten
2007-01-14, 22:08
Jag hade tänkt börja träna på NAUTILUS gym, men är lite tveksam så jag tänkte höra efter med er vad ni tycker om NAUTILUS gym?
Är det bra?, för- nackdelar. Maskiner osv.

Nilsjohan
2007-01-14, 22:17
Jag tror Nautilus diskuterats x-antal gånger på brädan. Så ett tips skulle kunna vara att använda sök.

T.ex: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=86774

Nautilus har många anläggningar och är det någon speciell anläggning du har frågor om så behöver du nog specificera din fråga lite mer.

Mvh
/Nj

Eddie Vedder
2007-01-15, 06:05
Jag tränar på Nautilus i Örebro å trivs kanonbra, kan ju definitivt inte uttala mej om andra Nautilusgym dock. Läste nån som tyckte att de fanns alldeles för lite fria vikter på de Nautilusgymmet som han/hon tränade på men må "mitt" gym finns de gott om fria vikter så de kan nog variera en hel del från gym till gym.

Själva Nautilusträningen e väl maskinbaserad va jag vet så dom lägger väl i regel högsta prioritet vid maskinerna kan jag tro.

-Niklas-
2007-01-15, 13:23
Av min personliga erfarenhet så gillar jag inte nautilus alls. Fanns ingen bänkpress, skivstänger, ställningar överhuvudtaget för basövningarna och endast hantlar upp till 10kg.
Första gången blev jag även tilldelad en tränare som skulle visa mig runt annars skulle jag inte få träna där, hon gick inte med på 3 set per övning utan det var 1 set per övning som enligt henne var de bästa och då 8-10 rep.
Blev inte många pass där, dock kan ju detta skilja från nautlisgym till nautilusgym men jag har fåt den uppfattningen att det är såhär på fler ställen än där jag var.

Eddie Vedder
2007-01-15, 18:47
Av min personliga erfarenhet så gillar jag inte nautilus alls. Fanns ingen bänkpress, skivstänger, ställningar överhuvudtaget för basövningarna och endast hantlar upp till 10kg.
Första gången blev jag även tilldelad en tränare som skulle visa mig runt annars skulle jag inte få träna där, hon gick inte med på 3 set per övning utan det var 1 set per övning som enligt henne var de bästa och då 8-10 rep.
Blev inte många pass där, dock kan ju detta skilja från nautlisgym till nautilusgym men jag har fåt den uppfattningen att det är såhär på fler ställen än där jag var.

:confused: De va som fan, då finns de ju verkligen en enorm skillnad från gym till gym m.a.o. I mitt gym finns ett rum me konditionsmaskiner, ett rum me träningsmaskiner samt ett rum me fria vikter som har precis allt man kan tänkas behöva såvida man inte är byggare kanske.

Men som sagt, själva "Nautiluskonceptet" e baserat på maskinträning å sen ere väl upp till dom lokala gymmen hur dom vill inreda just sitt gym utöver maskinerna.

Anders The Peak
2007-01-15, 18:59
Är inte Nautulismetoden den bästa träningsmetoden för att träna musklerna effektivt?

Jorgen
2007-01-15, 19:01
Är inte Nautulismetoden den bästa träningsmetoden för att träna musklerna effektivt?

Nej. Det finns ingen sådan metod. ;)

Axmode
2007-01-15, 19:02
Är inte Nautulismetoden den bästa träningsmetoden för att träna musklerna effektivt?

Eller för att de ska tjäna pengar på att folk inte sliter ut deras maskiner och kunna proppa in så många på gymmet under korstat möjliga tid.

Snuz
2007-01-15, 19:44
Tjena, kör själv på ett Nautilus gym @ Helsingborg,använder mig dock inte utav "nautilus metoden".

Tycker gymmet uppfyller alla krav som man kan ställa på ett gym. Finns både maskiner och en massa fria vikter, fräscht o bra.

Ett plan med maskiner, samt en källare med fria vikter. Men somsagt , har sett bilder på andra Nautilus gym, och dem verkar relativt risiga.

Men jag antar att man kan provträna 1 gång gratis för att testa på gymmet , gör de och gör en egen bedömning.

strongmomme
2007-01-21, 20:20
Jag tränar på Nautilus i Örebro å trivs kanonbra, kan ju definitivt inte uttala mej om andra Nautilusgym dock. Läste nån som tyckte att de fanns alldeles för lite fria vikter på de Nautilusgymmet som han/hon tränade på men må "mitt" gym finns de gott om fria vikter så de kan nog variera en hel del från gym till gym.

Själva Nautilusträningen e väl maskinbaserad va jag vet så dom lägger väl i regel högsta prioritet vid maskinerna kan jag tro.



Vilket nautilusgym tränar du på?
Jag tränar på haga, på tok för låga vikter, dom funkar ju för mig men inte för dom större grabbarna. Har för mig att eyra har bättre.*gah!*

Eddie Vedder
2007-01-21, 22:20
Vilket nautilusgym tränar du på?
Jag tränar på haga, på tok för låga vikter, dom funkar ju för mig men inte för dom större grabbarna. Har för mig att eyra har bättre.*gah!*

Jag tränar på Nautilus i Brickebacken, "Brickebackens bad & gym":hbang:

Trivs skitbra å träna där, valde de framför universitetsgymmet faktiskt. Bor mitt emellan dom så de va helt enkelt bara för att jag tycker de är ett bättre gym.