handdator

Visa fullständig version : Protec


Nate
2003-02-23, 09:38
Hur mkt vatten bör 30g protec blandas ut med? Och hur mkt prot/kolh/fett/enrgi innehåller det per 100g pulver?

Mille L
2003-02-23, 11:56
Tjenare,

Energi KJ 1576
Energi kcal 377
Protein >83.5%
Kolhydrater <1.0%
Fett <1.5%

Niclaaas
2003-02-23, 13:14
30gram protec tycker jag man bör ha 3-4dl vatten till

Mr Pink
2003-02-23, 13:39
Måste bara säga: fan vad gott protec choklad är när man blandar det med havregryn + lite oboj, har nått annat jävla slisk nu som man får "dola" med som fan för att få det gott....

Lellan
2003-02-23, 19:37
30 gram protec choklad som man vispar/mixar med1½ dl vatten (eller mjölk om man är den typen, själv klarar jag inte av mjölk i proteindrinkar men det verkar som andra tycker tvärt om), då blir det som chokladpudding. Sedan skivar man banan på.. Guuuuud vad gott det är!! Tack Eiselt för gratisprovet förresten! Hade aldrig vågat köpa choklad annars.

(Köpte 1 ½ kg. Men så köpte jag hi whey 3 kgs burk (eftersom jag tänkte ta den före morgonpromenaden och efter träning, och protecen till nattamål) men jag borde ha gjort tvärt om för efter träning är protec + tex banan är smaskens, medan den andra mest är sötsliskig tycker jag.. nästa gång blir det 3 kg chokladkasein! Älskar chokladpudding! :eating:

EiseltUK
2003-02-23, 20:36
Kul att du gillar den. Hi-Whey inehåller nu väldigt lite smakämnen och det gör att sötman blir mer intensiv. Vi kommer med en ny sammansättning inom någon månad.

/ Henrik

Pinglan
2003-03-09, 13:56
Vad är det för skillnad mellan Hi- Whey och Protec? Vilket är bäst att köpa om man vill ha ett så "rent" proteintillskott som möjligt? Vad kostar det?

EiseltUK
2003-03-09, 16:31
Hi-Whey är ett rent vassleproteinisolat. Protec är i första hand kasein, med ungefär 1/4 del vassleprotein. Båda är i stort sett lika rena (ca 1 % kolhydrater och fett). Vi rekommenderar i första hand Protec eftersom det är ett utmärkt basprotein som du kan ta både som mellanmål och efter träning. Dessutom är det ganska billigt. Priserna beror på vart du handlar. Du kan ju titta i Kolozzeums webshop så ser du lite priser.

/ Henrik

Pinglan
2003-03-09, 17:47
Tack för informationen. Nu är det dock så att jag är alldeles grön vad gäller kosttillskott och jag vet inte vad skillnaden är mellan vassleprotein och kasein :em: Du skriver att kasein är bra att ta både som mellanmål och efter träning, är inte Hi-Whey bra att ta på samma sätt? Ursäkta mina simpla frågor men som sagt, jag är verkligen en nybörjare inom detta område :thumbup:

King Grub
2003-03-09, 17:52
Vassle är ett snabbt protein, kasein ett långsamt. I de allra flesta fall vill du ha en långsam utsöndring av proteinet, och då är ett kaseinbaserat att rekommendera. Undantagen är direkt på morgonen efter nattens fasta och efter träningspasset. Då vill du ha ett snabbt upptag, av naturliga skäl. :)

Pinglan
2003-03-09, 18:03
Originally posted by King Grub
Vassle är ett snabbt protein, kasein ett långsamt. I de allra flesta fall vill du ha en långsam utsöndring av proteinet, och då är ett kaseinbaserat att rekommendera. Undantagen är direkt på morgonen efter nattens fasta och efter träningspasset. Då vill du ha ett snabbt upptag, av naturliga skäl. :)

Tack för hjälpen King Grub :)

Nate
2003-03-10, 16:17
är det bara jag som tycker att alla smaksatta proteindrinkar är snuskigt söta?? Sliskigt värre, går knappt att få i sig! Kan ingen börja tillverka en minisötad variant för mig? :naughty: :D

EiseltUK
2003-03-10, 16:44
Originally posted by Nate
är det bara jag som tycker att alla smaksatta proteindrinkar är snuskigt söta?? Sliskigt värre, går knappt att få i sig! Kan ingen börja tillverka en minisötad variant för mig? :naughty: :D

Vår kommande Fastway passar dig nog. Håll utkik!

/ Henrik

Nate
2003-03-10, 16:50
Originally posted by EiseltUK


Vår kommande Fastway passar dig nog. Håll utkik!

/ Henrik


Är den mindre söt än protecen?
När kommer den?

EiseltUK
2003-03-10, 16:54
Originally posted by Nate



Är den mindre söt än protecen?
När kommer den?

Den innehåller en hel del hydrolysat från kasein och vassle som ger en bitter smak och det neuraliserar sötman ganska ordenltigt. Första drinkarna kanske inte är så supergoda, men med tiden så lär man sig att uppskatta den. Jag hoppas att vi kan börja producera om ca en månad.

/ Henrik

z_bumbi
2003-03-10, 16:55
Nate: Köp neutrala protein så kan du smaksätta efter egen smak.

Nate
2003-03-10, 17:27
alla naturella protein som jag hittat har haft sånna dåliga värde... för mkt kolhydrater o fett!

Nate
2003-03-10, 17:29
Originally posted by EiseltUK


Den innehåller en hel del hydrolysat från kasein och vassle som ger en bitter smak och det neuraliserar sötman ganska ordenltigt. Första drinkarna kanske inte är så supergoda, men med tiden så lär man sig att uppskatta den. Jag hoppas att vi kan börja producera om ca en månad.

/ Henrik

Ni har inga smakprov på den som man kan få snika till sig? :D

z_bumbi
2003-03-10, 17:33
Originally posted by Nate
alla naturella protein som jag hittat har haft sånna dåliga värde... för mkt kolhydrater o fett!

Hm... 90 % vassle finns ju, om man hör sig för så går det även att köpa kassein som även det ligger på 90 %.

EiseltUK
2003-03-10, 17:36
Originally posted by Nate
alla naturella protein som jag hittat har haft sånna dåliga värde... för mkt kolhydrater o fett!

Protec Neutral ligger på > 90 % protein.
Hi-Whey Neutral ligger på >90 % protein.

Både innehåller 1 % fett och mindre än 1 % laktos.

Fastway är inte i produktion ännu så vi har inte fått fram några smakprover.

/ Henrik

Laan
2003-03-10, 19:37
hur får man tag i smakprover sen då??
Av återförsäljare??

Kan ju va gått å snyllta lite.. :em:

EiseltUK
2003-03-10, 20:29
Originally posted by Laan_84
hur får man tag i smakprover sen då??
Av återförsäljare??

Kan ju va gått å snyllta lite.. :em:

Du kan beställa smakprov genom att maila namn + adress till staff@eiselt.se. Glöm inte att ange att du vill ha prov på Protec Naturell. Vi har inget prov på Hi-Whey men de smakar ungefär lika.

/ Henrik