handdator

Visa fullständig version : Hungerartikel/BODY, feedback

Grandmaster
2007-01-14, 16:34
Till er som har läst hungerartikeln i senaste numret av Body, vill gärna höra era åsikter.

Bra/dåligt/intressant/ointressant/för simpelt etc.

Håller för närvarande på att skriva klart del 2, som berör långsiktiga mekanismer för hunger/viktreglering (leptin).

Tackar på förhand.

Eddie Vedder
2007-01-14, 16:45
Jag skrev i BODY's forum va jag tyckte så jag ska inte upprepa mej, vill dock bara säga att jag har sovit bättre efter att ha läst den då jag tidigare sov extremt dåligt. Har nu ökat på kolhydratintaget på kvällen å sömnproblemen e i regel borta, förutom dom dagarna som jag inte äter nog. Dock vet jag ju numera va de beror på tack vare din artikel.

Hoppas de e feedback som uppskattas!

Tom Jr
2007-01-14, 16:48
Jag förstår fortfarande inte varför alla skär ner på kolhydraterna, det spelar väl ingen som hälst roll om man ändå är inom sin dagliga kalorimängd? Dessutom så orkar man ju trippelt så mycket med kolhydrater än vad man gör annars.. Kolhydrater är smaskens.

Eddie Vedder
2007-01-14, 16:52
Jag förstår fortfarande inte varför alla skär ner på kolhydraterna, det spelar väl ingen som hälst roll om man ändå är inom sin dagliga kalorimängd? Dessutom så orkar man ju trippelt så mycket med kolhydrater än vad man gör annars.. Kolhydrater är smaskens.

Har ingenting att göra med att jag medvetet åt mindre andel kolhydrater av rädsla för att bli fet, jag vet mycke väl att de e bullshit. De handlade snarare om att jag helt enkelt rent energimässigt åt för lite av samtliga makronäringsämnen, så numera äter jag helt enkelt mer energi å har då valt att öka på just kolhydraterna för sömnens skull.

Tabbe
2007-01-14, 16:55
Artikeln handlade om hur man sover battre?
Kanske vart att kopa den har numret, men vad jag forstar sa ska man ata mer kolhydrater innan man gar och lagger sig da =)

lungan
2007-01-14, 16:57
Finns artikeln någonstans på internet?

Cerberus
2007-01-14, 17:15
otroligt intressant tycker jag!

kan skriva på att protein mättar bäst också.

Danny Devito
2007-01-14, 17:34
Har Grandmaster letat till sig Kolo? Det visste jag inte. Välkommen mannen.
Har läst det mesta du skrivit på Body, intressant läsning oftast.

Angående hungerartikeln i Body: Det var verkligen mycket förklaringar på Varför man blir hungrig, men inte lika mycket svar på Hur man ska göra för att minska hungern. Men jag antar att det kommer i del 2.

Intressant var det också att få reda på varför man sällan är hungrig när man är upptagen med något, för det har jag även märkt på mig själv. Samma med att äta en stor frukost: Känner mig alltid mättare och mer belåten om jag får börja dagen med en stor frukost.

Bra artikel, ser fram emot del 2 :thumbup:

Grandmaster
2007-01-14, 18:01
Har Grandmaster letat till sig Kolo? Det visste jag inte. Välkommen mannen.
Har läst det mesta du skrivit på Body, intressant läsning oftast.

Angående hungerartikeln i Body: Det var verkligen mycket förklaringar på Varför man blir hungrig, men inte lika mycket svar på Hur man ska göra för att minska hungern. Men jag antar att det kommer i del 2.

Intressant var det också att få reda på varför man sällan är hungrig när man är upptagen med något, för det har jag även märkt på mig själv. Samma med att äta en stor frukost: Känner mig alltid mättare och mer belåten om jag får börja dagen med en stor frukost.

Bra artikel, ser fram emot del 2 :thumbup:

Min avsikt från början var att inkludera några sammanfattande ord kring hur man minskar hunger men begränsningar i utrymmet avsatt till artikeln omöjliggjorde detta.

Jag hoppas att grafen, och kommentarerna kring denna, lämnar läsarna till att dra sina egna slutsatser kring vad man blir mättast av (protein och livsmedel med låg energidensitet).

Danny Devito
2007-01-14, 18:23
Ok. Synd att du inte får skriva längre artiklar i Body. Speciellt med tanke på att tidningen typ bara är fylld med reklam och skit. Sällan man får se så bra artiklar i Body som den du skrev. Redaktionen på Body verkar ha ganska dåliga prioriteringar...

Ser ändå fram emot del 2.

Eddie Vedder
2007-01-14, 18:29
Ok. Synd att du inte får skriva längre artiklar i Body. Speciellt med tanke på att tidningen typ bara är fylld med reklam och skit. Sällan man får se så bra artiklar i Body som den du skrev. Redaktionen på Body verkar ha ganska dåliga prioriteringar...

Ser ändå fram emot del 2.

Där håller jag med till 100%! Skulle definitivt kunna innehålla några fler rent informativa artiklar i varje nummer, kan lätt bli uttjatat när man e inne på den tionde bodybuilder-intervjun om hur han/hon lägger upp sin träning å diet.

Detta är absolut inte orintressant, tvärtom! Hade dock varit kul om denna typ av artiklar fick mer utrymme och högre prioritet.

Cerberus
2007-01-14, 18:38
Där håller jag med till 100%! Skulle definitivt kunna innehålla några fler rent informativa artiklar i varje nummer, kan lätt bli uttjatat när man e inne på den tionde bodybuilder-intervjun om hur han/hon lägger upp sin träning å diet.

Detta är absolut inte orintressant, tvärtom! Hade dock varit kul om denna typ av artiklar fick mer utrymme och högre prioritet.

Håller också med, det fanns en svensk version av tidningen Muscle & Fitness för många år sen och den älskade jag verkligen! Där fick jag läsa träningsupplägg, hur muskler fungerar, näringsfakta och väldigt lite om själva tävlingar o bodybuilders(för ärligt talat så blir jag knappast större av att veta att ngn byggare kör me kontakt tills de brinner, o pumpar i blod i musklerna, hur de dietar osv, det blir kaka på kaka nr efter nr tycker jag).

Vore nice med en tidning med OSS som fokus, och mindre om tävling osv eftersom de redan har lyckats med det de gör och enligt mig är mindre intressant att läsa om.