handdator

Visa fullständig version : En till som vill ha synpunkter.

Syrsa
2007-01-14, 15:18
Jag veeet att det är asmånga som skriver sina kostscheman men jag tänker inte vara något undantag:P Jag vill se vad ni tycker om det.

Frulle: 06.30
Fiberhavregrynsgröt 1,5dl
Sojamjölk 2dl
rapsolja 1msk
russin 10gr
solroskärnor 13gr ( det är typ en msk på allt)
linfrön 10gr
Ägg

Efter träning: Proteindrink Whey 80

Lunch: 10.30 - 11.30
Ett glas havremjölk
Sallad: ca 2.5dl Keso
ca 2.5dl Kidneybönor eller Kikärtor
Mycket Majs, Morötter,svamp och andra grönsaker
2st Sport Wasa Hårdbröd.

Mellanmål.ca. 14.00
Stor Apelsin eller Äpple och clementin

Middag: mellan 16.30 - 17.30
65gr Bulgur, Dinkel, Matvete, Quinoa(något av dem)
Tonfisk, Qornfile´, qornfärs eller dyl.
ca 200gr grönsaker, morötter, ärtor, blandgrönsaker, wook, broccoli m.m

Kvällsmål mellan 20.00 - 22.00 (nån gång däremellean)
250gr. Kvarg
Hallon
Stort Äpple
Te med havremjölk
25gr. Havreringar

Mitt mål är att gå upp i vikt och bygga och jag har ätit såhär nu i en vecka och har börjat gå upp lite.
Jag är 18år
163cm lång
äger i dagsläget 46kg.

So, what do you think?

Tom Jr
2007-01-14, 15:20
Om du märker att du går upp så funkar det. Ät lite mer protein, jag såg ingen proteinkälla till lunchen? Varför?

Syrsa
2007-01-14, 15:29
Om du märker att du går upp så funkar det. Ät lite mer protein, jag såg ingen proteinkälla till lunchen? Varför?

jag äter ju mest av keso, bönor och mjölk? är inte det protein så vet jag inte..?

Tom Jr
2007-01-14, 16:03
Okej. Sorry, jag var lite väl snabb. Men för att få tillräckligt med protein av den typ av mat, så måste du äta väldigt mycket...

Handcuff
2007-01-14, 16:32
Okej. Sorry, jag var lite väl snabb. Men för att få tillräckligt med protein av den typ av mat, så måste du äta väldigt mycket...

Öh...ganska fullpackade proteinkällor. Kanske var snabb igen?

Eddie Vedder
2007-01-14, 16:42
Vilken tid tränar du? jag tänker på en så stor å stadig (å, enligt mitt tycke näringsmässigt suverän!) frukost halv sju å sen lunch redan halv elva. Blire inte väldigt tätt inpå en så stadig frukost me träningen? Kan ju knappt hinna gå två timmar mellan träning å frukost, fast de e klart om de inte är något som stör dej så fortsätt såklart.

Bara lite nyfiken.

Syrsa
2007-01-15, 18:15
Vilken tid tränar du? jag tänker på en så stor å stadig (å, enligt mitt tycke näringsmässigt suverän!) frukost halv sju å sen lunch redan halv elva. Blire inte väldigt tätt inpå en så stadig frukost me träningen? Kan ju knappt hinna gå två timmar mellan träning å frukost, fast de e klart om de inte är något som stör dej så fortsätt såklart.

Bara lite nyfiken.

Hehe, nä jag äter faktiskt mest på morgonen, har alltid gjort det och tycker det är bra.
Jag brukar träna(när jag tränar morgon) mellan 08.30-09.30-45 ungefär, sen dricker jag en proteindrink , går till skolan och käkar vid halv 11(ofta lite senare) men då r jag hungrig:P