handdator

Visa fullständig version : Tränings upplägg


erkz
2007-01-14, 15:10
Hallå!
Jag är snart 17 år och har återupptagit gymmandet. Jag köpte ett terminskort förra året men gick bara till gymmet 8-10 gånger. Anledningen var att jag inte hann med, jag spelade fotboll ca 5 gånger i veckan. Men hur som helst nu är jag tillbaka för att en gång för alla bli av med fläsket. Jag är 173 cm lång och väger ungefär 75 kg. Jag har inte som mål att gå ner jättemycket i vikt, utan att byta ut fläsket mot muskler och få en snygg kropp. Jag tänkte nu höra vad ni tror om mitt tränings upplägg, kanske är det för tufft i början. (?) Hur som helst här ska ni få se

Jag har delat in mitt schema i 3. En dag för olika muskel grupper.

Dag 1
Bröst, Triceps

Dag 2
Rygg, Biceps

Dag 3
Axlar, mage

Valde att välja bort ben i början, jag har väldigt vältränade ben och är inte ute efter att bytgga på dom nu, men jag är medveten om att jag måste köra det sen.

Jag har tänkt att gå till gymmet 4-5 gånger i veckan. Efter varje träningspass springer jag 6 km på ungefär 11 km/h (500 kcal). Och innan läggdags varje dag så gör jag 2x30 armhävningar 2x50 situps och triceps (mot sängstommekanten) Desseutom cyklar jag till skolan varje dag, ungefär 4 km.

Jag är van vid väldigt hård träning då jag innan för en månad sedan körde båda Innebandy(3 gånger i veckan+match) och fotboll (4 gånger i veckan). Mitt fotbollslag är nu splittrat och jag vet inte om jag har ambition för det längre, därav löpbandet. Jag har planerat att också tänka väldigt mycket på vad jag äter (ingen läsk, inget onyttigt och försöka minimera sockerbrukandet. :hbang: ) Jag har tänkt att köra på kreatin, multivitamin tabletter och Omega-3 tillskott.

Låter det här bra? Har ni några synpunkter, tips eller förslag. Skriv gärna, jag vet inte så jätte mycket om hur man ska gå till väga men jag tycker det här låter ganska bra iallafall.

erkz*kissass*