handdator

Visa fullständig version : Duger du?


sissa
2007-01-14, 15:09
Göra pollar är beroendeframkallande.

Fråga: Duger du?

HerrArne
2007-01-14, 15:10
Nu är ju inte detta en poll men: Ja.

EDIT: NU är det en poll. Jag inte bara duger, jag är snabbare än Fantomen oxo... :D

King Grub
2007-01-14, 15:12
Jag är bäst.

Beecher
2007-01-14, 15:14
Jag är bäst!

sissa
2007-01-14, 15:15
Jag är också bäst. På att vara jag. Att vara jag är dock ej tillräckligt bra.
:(

(Ja, jag vet,jättesynd om mig. Tårdrypande osv)

Stoltz
2007-01-14, 15:15
Du skojar? Jag duger som bara den!

skaparn
2007-01-14, 15:16
"Stolt - men inte nöjd"

Snake
2007-01-14, 15:16
Jag är också bäst. På att vara jag. Att vara jag är dock ej tillräckligt bra.
:(

(Ja, jag vet,jättesynd om mig. Tårdrypande osv)

Maja.

Tricklev
2007-01-14, 15:17
Självklart.

Snake
2007-01-14, 15:17
Jag är bäst.



Näst bäst möjligtvis. :cool:

Kwon
2007-01-14, 15:18
Duger i krig! :naughty:


Platsar i Mångänget? Nej! :devil:

Modify
2007-01-14, 15:18
JAG är bäst!... på allt förutom att hitta nån att leva med *cryface* :(

sissa
2007-01-14, 15:19
Maja.


Mjo, det där var ett steg i rätt riktning helt klart.

sissa
2007-01-14, 15:20
Du skojar?

Fanken också. Du kom på mig.

Well ; Vad tror du - jag komedikarriär? *popcorn*

Sundsarn
2007-01-14, 15:26
Klart jag är bäst att vara jag, sen är frågan om jag inte vill vara annorlunda..

Fast å andra sidan, klart man duger men vem vill vara "duglig"? *screwy*

Stoltz
2007-01-14, 15:27
Fanken också. Du kom på mig.

Well ; Vad tror du - jag komedikarriär? *popcorn*

Tja...

Du duger :D

LadyG
2007-01-14, 15:28
Klart jag duger, inget snack om den saken.

KlopFer
2007-01-14, 16:27
Jag är i duglig form :)Får håll av att gå upp för trappan får väl alla?:)

olle lindblad
2007-01-14, 16:29
"Stolt - men inte nöjd"

Sousse...

Yankeee
2007-01-14, 16:31
Sousse...

Haha utan tvekan. MOS!


OffT: duger till vad?

sissa
2007-01-14, 16:48
Haha utan tvekan. MOS!


OffT: duger till vad?

I största allmänhet sådär.

Yankeee
2007-01-14, 16:50
I största allmänhet sådär.

Isåfall är jag tämligen oduglig.

KlopFer
2007-01-14, 16:50
I största allmänhet sådär.

Duger i sängen om det är det du undrar :)

Yankeee
2007-01-14, 16:51
Duger i sängen om det är det du undrar :)

Bästa raggförsöket någonsin!

jwzrd
2007-01-14, 16:51
Jag har ett relaterat problem, jag frågar mig ofta om andra verkligen duger och är bra nog för mitt sällskap. Jag är ganska bra :/

sissa
2007-01-14, 16:52
Duger i sängen om det är det du undrar :)


Upps. (Var det så uppenbart?) :em:

L-Sami
2007-01-14, 16:56
Jag tycker om mig själv. mänga gillar mig, vissa beundrar mig, nån älskar mig.

Det är klart att jag duger.

Jax
2007-01-14, 16:59
"Stolt - men inte nöjd"
Det var ett bra svar, jag lånar det.

sissa
2007-01-14, 17:01
Vad tror ni skiljer mellan den som i sina egna ögon duger och den som inte gör det?

Kwon
2007-01-14, 17:02
Haha vicka frågor du ställer idag Sissa

Jag tror alla duger i olika aspekter

mathor
2007-01-14, 17:02
Duger åt en blottare.

sissa
2007-01-14, 17:06
Haha vicka frågor du ställer idag Sissa

Jag tror alla duger i olika aspekter


Tror du alla duger i sina egna ögon?

L-Sami
2007-01-14, 17:12
Vad tror ni skiljer mellan den som i sina egna ögon duger och den som inte gör det?

De som vet att de duger har en bra självkänsla, resten saknar det.

Kwon
2007-01-14, 17:14
Tror du alla duger i sina egna ögon?

duger till...? :D

Jag antar att du menar partnermässigt alt sexuellt?

Eller?

Jag hoppas och vill tro att alla duger i sina egna ögon ja.

Annars vore det väl tråkigt.

sissa
2007-01-14, 17:15
duger till...? :D

Jag antar att du menar partnermässigt alt sexuellt?

Eller?

Jag hoppas och vill tro att alla duger i sina egna ögon ja.

Annars vore det väl tråkigt.

Livet är inte bara en fest.



Det är en dans på rosor också.

mangemani
2007-01-14, 17:16
klart man duger...vad det nu är man ska duga till

Kwon
2007-01-14, 17:17
Livet är inte bara en fest.

Det är en dans på rosor också.

Eller menade du någonting annat man skulle duga till? :)

Mina rimjobs duger

Yankeee
2007-01-14, 17:17
Tror du alla duger i sina egna ögon?

Självklart inte. Hade fallet varit så hade du inte tänkt tanken från början ;)

Cerberus
2007-01-14, 17:18
inte riktigt... :(

Löjtnant Blank
2007-01-14, 17:18
Jag är fin.

L-Sami
2007-01-14, 17:19
inte riktigt... :(

Det gör du visst, cheer up matey! :)

Kwon
2007-01-14, 17:20
Sissa, kan säga en sak jag vet att jag inte duger till, och det är att gå med i mångänget.

Yankee e hård på den punkten.

Duger jag åt Marit P? Tveksamt. Duger jag åt Tolkia? Icke.

Duger jag åt random Milf på ålandsbåten? Alltid

Duger jag åt Jean Pierre Barda. Definitivt.

Yankeee
2007-01-14, 17:20
Sissa, kan säga en sak jag vet att jag inte duger till, och det är att gå med i mångänget.


Regler är regler, men du är dock inte långt ifrån.

wintersnowdrift
2007-01-14, 17:21
Det vete fan.

Jag misstänker att jag ibland är kaxigare än vad jag har fog för.

//Kristin

Cerberus
2007-01-14, 17:21
Det gör du visst, cheer up matey! :)

thanx dude :)

Yankeee
2007-01-14, 17:22
thanx dude :)

Varför skulle du inte duga?

ugglan
2007-01-14, 17:22
jag duger när mitt ansikte inte är vattnigt och fullt med fläskkotletter

sissa
2007-01-14, 17:23
Sissa, kan säga en sak jag vet att jag inte duger till, och det är att gå med i mångänget.

Yankee e hård på den punkten.

Duger jag åt Marit P? Tveksamt. Duger jag åt Tolkia? Icke.

Duger jag åt random Milf på ålandsbåten? Alltid

Duger jag åt Jean Pierre Barda. Definitivt.

Men duger du åt dig själv Kwon? (Det är ju ändå den personen du umgås mest med) *Djup och svår blick*

666white
2007-01-14, 17:23
duger till vad? jag duger till att laga min mat själv.

L-Sami
2007-01-14, 17:25
Sissa, kan säga en sak jag vet att jag inte duger till, och det är att gå med i mångänget.

Yankee e hård på den punkten.

Duger jag åt Marit P? Tveksamt. Duger jag åt Tolkia? Icke.

Duger jag åt random Milf på ålandsbåten? Alltid

Duger jag åt Jean Pierre Barda. Definitivt.


Hahaha :laugh:

Humor :D

sissa
2007-01-14, 17:26
Det vete fan.

Jag misstänker att jag ibland är kaxigare än vad jag har fog för.

//Kristin

Jag tror du skulle kunna vara ännu kaxigare. Du är så bra så det funkar.

sissa
2007-01-14, 17:28
duger till vad? jag duger till att laga min mat själv.

Duger till att vara en person i den här världen, duger för att värdesättas och älskas och sånt.

Cerberus
2007-01-14, 17:30
Varför skulle du inte duga?

Mer en personlig åsikt...

Kwon
2007-01-14, 17:30
Men duger du åt dig själv Kwon? (Det är ju ändå den personen du umgås mest med) *Djup och svår blick*

I vilken bemärkelse? Jag har aldrig riktigt tänkt sådär Sissa att jag undrar om jag duger.

Men om du undrar ifall det händer att jag går upp, tittar i spegeln och tänker "Damn i look good", såvisst har det hänt ofta, men även att jag går upp o tittar o tänker "Damn i look like shit today!"

Är jag nöjd? Ja.
Vill jag någon gång vara som ngn annan? Nej, jag är mkt nöjd med hur jag är, dock var jag mer nöjd för cirkus 5-8 år sedan! :D

Snackar du utseendemässigt eller personlighetsmässigt? Jag utvecklas hela tiden och lär mig nya saker och ting.

Ju mer kunskap och erfarenheter desto mer tycker jag att jag förstår men samtidigt blir allting mer komplicerat.

Duger jag som människa? Helt klart.
Duger mitt utseende (dvs är jag nöjd)? Definitivt
Duger min personlighet? Jadå! Men allt går att förbättra hela tiden.

Hade jag dugit åt mig själv om jag hade varit ghey Helt klart! :D

Jag jämför mig tex inte med andra utan försöker förbättra mig själv.

Rätta mig om jag missförstått din mening Sissy.

PS. Jag har mkt dugliga rimjobs.

Yankeee
2007-01-14, 17:32
Mer en personlig åsikt...

Självklart, men varför? Finns ju en anledning.

Sofia4_4
2007-01-14, 17:33
Ni har för myckett fritid.
Vem bryr sig om man duger eller inte. Lev livet och skit i sånt här.

Kwon
2007-01-14, 17:35
Ni har för myckett fritid.
Vem bryr sig om man duger eller inte. Lev livet och skit i sånt här.

Haha precis

Jag har aldrig tänkt i de banorna.

Men det är intressant att se att vissa gör det! (tänker och ser på livet på annat sätt än man själv)

Yankeee
2007-01-14, 17:38
Ni har för myckett fritid.
Vem bryr sig om man duger eller inte. Lev livet och skit i sånt här.

Ska folk låta bli att diskutera saker de tycker är intressanta för att du tycker att det är bs?

Kwon
2007-01-14, 17:40
Det Sofia anser, är att sådana här tankegångar (duger jag???) är slöseri med tid och energi.

Vilket jag också anser, men visst kan man diskutera om det!

Cerberus
2007-01-14, 17:41
Självklart, men varför? Finns ju en anledning.

hehe, att aldrig va nöjd med sig själv oavsett vad man gör? Mer än väldigt kortvariga stunder..

att hela tiden försöka va så bra som jag kan vara/bli men ändå känna att man borde kunnat göra nåt bättre och annorlunda...


tror det ligger i självkänslan och självbilden..mkt psykologi. Men men, jag har tagit tag i problemen och det är på väg framåt tror jag.

Yankeee
2007-01-14, 17:42
Det Sofia anser, är att sådana här tankegångar (duger jag???) är slöseri med tid och energi.

Vilket jag också anser, men visst kan man diskutera om det!

Finns väldigt mycket som är slöseri med tid och energi, men som ändå är intressant för vissa. Jag t.ex tycker det är idiotiskt att rita saker, men varför ska jag säga det till folk som gillar att rita?

Kwon
2007-01-14, 17:43
Sissa

Jag tror jag älskade mig själv FÖR mycket förr i tiden

Jag brukade ofta lyssna på

"Im bigger and bolder and rougher and tougher In other words sukka there is no other"

"I'm the one and only dominator. Wanna kiss myself!"

samtidigt som jag kysste biceps framför spegeln

Dock gör jag ej detta nuförtiden!

L-Sami
2007-01-14, 17:44
hehe, att aldrig va nöjd med sig själv oavsett vad man gör? Mer än väldigt kortvariga stunder..

att hela tiden försöka va så bra som jag kan vara/bli men ändå känna att man borde kunnat göra nåt bättre och annorlunda...


tror det ligger i självkänslan och självbilden..mkt psykologi. Men men, jag har tagit tag i problemen och det är på väg framåt tror jag.


Strunta i att försöka vara perfekt, det är bara bortkastad tid. Man njuter mer av att inte vara optimal och perfekt hela tiden. Man duger som man är, och man har rätt att vara som man är.

Sofia4_4
2007-01-14, 17:45
Ska folk låta bli att diskutera saker de tycker är intressanta för att du tycker att det är bs?

diskutera på du, inget fel i det. har man fritid att lägga på sånt så är det bara att göra det. jag anser att det är bortslöst tid. håller man på med roliga saker hinner man inte tänka på om man duger eller inte.

Kwon, exakt så tänker jag.

Cerberus
2007-01-14, 17:46
Strunta i att försöka vara perfekt, det är bara bortkastad tid. Man njuter mer av att inte vara optimal och perfekt hela tiden. Man duger som man är, och man har rätt att vara som man är.

tack :) värmande ord. Jag vet att jag borde men kan inte låta bli att "försöka" va perfekt även om jag vet att det är omöjligt.


Min läkare(som e psykstörd, men det e en annan story) sa att de enda som verkligen är "perfekta" har ngn slags autism.

Sofia4_4
2007-01-14, 17:47
Finns väldigt mycket som är slöseri med tid och energi, men som ändå är intressant för vissa. Jag t.ex tycker det är idiotiskt att rita saker, men varför ska jag säga det till folk som gillar att rita?

haha, nu sa du det.
nice one. :laugh:

Yankeee
2007-01-14, 17:48
diskutera på du, inget fel i det. har man fritid att lägga på sånt så är det bara att göra det. jag anser att det är bortslöst tid. håller man på med roliga saker hinner man inte tänka på om man duger eller inte.

Men det är inte bortkastad tid att klaga på att andra gör något(som de tycker är intressant) som man själv tycker är bortkastad tid?

Yankeee
2007-01-14, 17:49
haha, nu sa du det.
nice one. :laugh:

Jag sa det inte till någon utan tog det som exempel rent allmänt, ganska svårt att skriva ett exempel utan att skriva ett exempel.

Kwon
2007-01-14, 17:50
Jag tror även att vissa anser att det kan vara destruktivt att tänka i dessa banor.

Därav skillnaden i att lägga ner energi på dessa tankesätt och att lägga ner energi på att tex teckna.

Nitrometan
2007-01-14, 17:50
I vilket avseende?

Yankeee
2007-01-14, 17:51
Jag tror även att vissa anser att det kan vara destruktivt att tänka i dessa banor.

Därav skillnaden i att lägga ner energi på dessa tankesätt och att lägga ner energi på att tex teckna.

Du menar alltså att det inte kan vara destruktivt att teckna?

Att något kan vara si eller så är ju inte direkt argument nog. Om något bevisligen ÄR destruktivt är det ett argument för att inte göra det. I det här fallet kan det leda till personlig utveckling, något som är allt annat än destruktivt.

sissa
2007-01-14, 17:51
Det Sofia anser, är att sådana här tankegångar (duger jag???) är slöseri med tid och energi.

Vilket jag också anser, men visst kan man diskutera om det!



Vad är det man ska ägna sig åt här i livet (som inte är rent slöseri alltså)?
Bara så man vet, så man inte kastar bort delar av livet liksom

Ska man inte ägna sig åt det man tycker är intressant? Varför skulle jag ägna mig åt...knyppling tex om jag inte fann det kul?

Tror ni tänker att alla slags grubblerier av denna typen innebär att man grävt ner sig under sten undan livet och att man sitter i ett hopplöst nystan av frågor och mår sämre än sämst.

Lite väl övertolkat och drastiska slutsatser;)
Jag mår oftast gott, och gillar att leva, men tack för omtanken :)

Kwon
2007-01-14, 17:53
Mkt bra Sissa, kan du svara på min fråga innan den där posten åsse? :D

Sofia4_4
2007-01-14, 17:53
Jag sa det inte till någon utan tog det som exempel rent allmänt, ganska svårt att skriva ett exempel utan att skriva ett exempel.

nähe, det var rent uppenbart exampel, men visst håller du dig i den politiskt korrekta andan. så du kan sova med gott samvete eftersom du har inte uttalat några namn.
du är rolig.

på första svaret - jaaa, det är också bortkastad tid, jag försöker hjärntvätta mig lite gran just nu, dessutom har jag druckit vin så min hjärna duger inte till nåt annat vettigt heller.

Yankeee
2007-01-14, 17:54
nähe, det var rent uppenbart exampel, men visst håller du dig i den politiskt korrekta andan. så du kan sova med gott samvete eftersom du har inte uttalat några namn.
du är rolig.


Finns väl ingen anledning för dig att ta åt dig, eller?

L-Sami
2007-01-14, 17:54
tack :) värmande ord. Jag vet att jag borde men kan inte låta bli att "försöka" va perfekt även om jag vet att det är omöjligt.


Min läkare(som e psykstörd, men det e en annan story) sa att de enda som verkligen är "perfekta" har ngn slags autism.


Det viktiga är att du vågar att inte vara perfekt hela tiden, lita på dig själv hur du än är. Sanningen är att man mår sämre och presterar sämre när man försöker sätta ribban alltför högt upp.

Nästa gång du försöker vara perfekt eller känner att du måste vara perfekt, gör det 70% av din förmåga istället.

sissa
2007-01-14, 17:55
diskutera på du, inget fel i det. har man fritid att lägga på sånt så är det bara att göra det. jag anser att det är bortslöst tid. håller man på med roliga saker hinner man inte tänka på om man duger eller inte.


Och jag anser att det finns inget egenvärde i att vara så sysselsatt hela tiden så man inte har tid att reflektera och analysera och känna efter.

Cerberus
2007-01-14, 17:57
Det viktiga är att du vågar att inte vara perfekt hela tiden, lita på dig själv hur du än är. Sanningen är att man mår sämre och presterar sämre när man försöker sätta ribban alltför högt upp.

Nästa gång du försöker vara perfekt eller känner att du måste vara perfekt, gör det 70% av din förmåga istället.

wow e du typ psykolog haha :D du e bättre än de flesta ja träffat hittils!

Sofia4_4
2007-01-14, 17:58
Och jag anser att det finns inget egenvärde i att vara så sysselsatt hela tiden så man inte har tid att reflektera och analysera och känna efter.

sant, men just om man ska reflektera om man duger eller inte? det är bortslöst tid.

Yankeee
2007-01-14, 18:00
Det viktiga är att du vågar att inte vara perfekt hela tiden, lita på dig själv hur du än är. Sanningen är att man mår sämre och presterar sämre när man försöker sätta ribban alltför högt upp.

Nästa gång du försöker vara perfekt eller känner att du måste vara perfekt, gör det 70% av din förmåga istället.

Nackdelen med att göra så är ju att problemet kvarstår.

Det gäller som vanligt att ställa sig frågan "varför?" "varför måste jag vara perfekt?" "varför ställer jag så höga kvar på allt jag gör?" Osv osv. Det är endast när man vet varför som man kan gå vidare, utvecklas som person och lösa problemet.

Yankeee
2007-01-14, 18:00
sant, men just om man ska reflektera om man duger eller inte? det är bortslöst tid.

Kan du förklara varför det är bortkastad tid?

Kwon
2007-01-14, 18:00
Kan erkänna, en sak vi reflekterade mycket över förr i tiden var en liknande sak.

Efter man hade lärt sig en ny teknik så brukade vi ofta göra den framför spegeln samt utbrista

"E jag grym eller inte?"

Ungefär samma tankegång, istället för "Duger jag?" så var jargongen "E jag grym elle?"

Sofia4_4
2007-01-14, 18:02
Finns väl ingen anledning för dig att ta åt dig, eller?

jag känner mig definitivt inte förolämpad,so don´t worry, men det visst var kommentaren inriktat mot mig, för det finns 3 pers här på forument som ritar och de 2 andra är klocka nog att lägga sin tid på bättre grejer, nyktra eller onyktra. (Slarti och Krampus) :D

sissa
2007-01-14, 18:03
sant, men just om man ska reflektera om man duger eller inte? det är bortslöst tid.



Okej. Då är vi av olika åsikt.För mig känns det inte värdelöst/meningslöst att reflektera kring min (och andras) duglighet. Det intresserar mig. Att göra det dagarna i ända vore dock att inte ta till vara på allt vad livet har.

Bortslösad tid att forstsätta gaffla saken kanske? :)

Kwon
2007-01-14, 18:03
Ja precis nu slutar vi dividera o kör vidare så diskussionen blir produktiv.

Sofia4_4
2007-01-14, 18:04
Kan du förklara varför det är bortkastad tid?

för då är man lite för mycket för självupptagen, mer än vad det är hälsosamt. Den hälsosamma gränsen ligger nånstans vid: kan jag slå min personliga rekord på benchpress, är jag så bra på matte som...nån pers...eller så vidare.

Yankeee
2007-01-14, 18:05
för då är man lite för mycket för självupptagen, mer än vad det är hälsosamt. Den hälsosamma gränsen ligger nånstans vid: kan jag slå min personliga rekord på benchpress, är jag så bra på matte som...nån pers...eller så vidare.

Vad baserar du detta på?

Det är ju inget negativt att vara självupptagen(om vi ponerar att det är som du säger) så länge det leder till att man utvecklas som person, vilket i sin tur leder till att ens relationer utvecklas och att man bidrar med positiva saker till ens omgivning.

Sofia4_4
2007-01-14, 18:06
Vad baserar du detta på?

vetenskapligt undersökning förstås. :D

sissa
2007-01-14, 18:10
Jag kan sträcka mig så långt att grubblerier är begränsade i vad de kan åstadkomma (som allt annat iofs) Man kan inte sitta på ändan och grubbla fram en lösning till allt.


Men därifrån till att tankeverksamhet utöver "kan jag slå min personliga rekord på benchpress" skulle vara skadligt. Nja..;)

Kwon
2007-01-14, 18:13
Vad tycker du själv då Sissa , duger du?

Duger jag? Duger Yankee? Duger Sofia?

L-Sami
2007-01-14, 18:17
Nackdelen med att göra så är ju att problemet kvarstår.

Det gäller som vanligt att ställa sig frågan "varför?" "varför måste jag vara perfekt?" "varför ställer jag så höga kvar på allt jag gör?" Osv osv. Det är endast när man vet varför som man kan gå vidare, utvecklas som person och lösa problemet.


Det är lättare sagt än gjort

Jag tror att det är en enklare metod att prova sig fram först och sen låta det
automatiskt komma fram, "Jag behöver inte göra det här perfekt" när man märker de positiva effekterna av det hela.

ett exempel,

Det fanns en amerikansk fotbollsspelare, quarterback i NFL

Det började gå nedför honom med sitt spelande. Han lade alltför mycket press på sig själv att vara perfekt och prestera så bra som möjligt. Det han fick göra då av sina psykologer att minska pressen och inte oroa sig över att vara bra som möjligt hela tiden. Det ledde till att han hade den roligaste tiden på plan någonsin och lade upp den bästa statistiken för honom under hela sin karriär, det gick även bättre för laget vad jag minns nu.

Yankeee
2007-01-14, 18:25
Det är lättare sagt än gjort

Jag tror att det är en enklare metod att prova sig fram först och sen låta det
automatiskt komma fram, "Jag behöver inte göra det här perfekt" när man märker de positiva effekterna av det hela.

ett exempel,

Det fanns en amerikansk fotbollsspelare, quarterback i NFL

Det började gå nedför honom med sitt spelande. Han lade alltför mycket press på sig själv att vara perfekt och prestera så bra som möjligt. Det han fick göra då av sina psykologer att minska pressen och inte oroa sig över att vara bra som möjligt hela tiden. Det ledde till att han hade den roligaste tiden på plan någonsin och lade upp den bästa statistiken för honom under hela sin karriär, det gick även bättre för laget vad jag minns nu.

Du tror inte att "äh, nu ska jag sätta mindre press på mig själv" är lättare sagt än gjort då? ;)

I can't stress this enough... vet man inte varför man agerar/reagerar som man gör i diverse situationer är det otroligt svårt att ändra och utveckla sin person.

Cerberus
2007-01-14, 18:30
Du tror inte att "äh, nu ska jag sätta mindre press på mig själv" är lättare sagt än gjort då? ;)

I can't stress this enough... vet man inte varför man agerar/reagerar som man gör i diverse situationer är det otroligt svårt att ändra och utveckla sin person.

Jag hoppas jag e på väg dit...

är lite hobbypsykolog och har bra självinsikt, min teori(om mig själv) är att jag egentligen aldrig har känt någon gång i mitt liv att jag varit rejält bra i nåt.

Nu när jag hittat styrketräning för ett par år sen och fått relativt bra resultat av det så vill jag ta det till ytterligheterna, har liksom blivit en ny identitet som jag nog aldrig haft innan.

Kwon
2007-01-14, 18:31
Du e GRYM på byggning Cerb, jättebra resultat på kort tid.

Dexter Jackson kan vara stolt.

L-Sami
2007-01-14, 18:31
Du tror inte att "äh, nu ska jag sätta mindre press på mig själv" är lättare sagt än gjort då? ;)

I can't stress this enough... vet man inte varför man agerar/reagerar som man gör i diverse situationer är det otroligt svårt att ändra och utveckla sin person.


Jag tror det är enklare att lätta på saker och ting och än att ifrågasätta sig själv, när man i stort sett inte ens vet varför man gör en del saker.

Yankeee
2007-01-14, 18:35
Jag tror det är enklare att lätta på saker och ting och än att ifrågasätta sig själv, när man i stort sett inte ens vet varför man gör en del saker.

Poängen med det hela är ju att luska ut varför man gör saker och ting :confused: Visste man det från början skulle man ju (förhoppningvis) inte agera på ett destruktivt sätt.

Cerberus
2007-01-14, 18:44
Du e GRYM på byggning Cerb, jättebra resultat på kort tid.

Dexter Jackson kan vara stolt.

thanx man :) men du vet väl som jag att det undermedvetna inte alltid agerar i ens bästa intresse..


hmm hypnos kanske vore nåt :D

wintersnowdrift
2007-01-14, 18:49
Jag tror du skulle kunna vara ännu kaxigare. Du är så bra så det funkar.

Du är go' du sissa *cupid*.

Problemet är ju som vanligt att finna en balans. Jag fastnar gärna i ytterligheter. Efter ett lyckat träningspass är man redo att bärga hem både OS-guld och bragdmedaljen, medan man en pissig, grådaskig, bad-hair day då kollektivtrafiken är försenad och allting skiter sig i största allmänhet knappt duger som disktrasa... eller nått.

Den självinsikt som Yankeee stresses so much tror jag att ytterst få personer besitter. Det är definitivt ett mål att sträva mot, men att ifrågasätta sig själv är f-n så mycket svårare än vad man tror. Där kan vi snacka "hemmablindhet". När jag försöker analysera mig själv fokuserar jag oftast på fel saker och börjar i fel ändor hela tiden (vilket jag inte upptäcker förrän "efteråt", när en lång process av trial and error förhoppningsvis lett fram till en gnutta personlig utveckling åtminstone).

Om jag får leva i 100.000 år kanske jag duger så pass att jag kan förstå mig själv åtminstone :).

//Kristin

Granatgiraffen
2007-01-14, 19:06
Granatgiraffen är trevlig

Hades
2007-01-14, 19:14
Duger i krig...också. :)

stridis
2007-01-14, 19:36
Duger i krig, som kanonmat...

Lustigt, min första utskrift (gick väl i fyran då och datorer var inte så jävfla grymma då och jag hade ingen själv) skrev jag i stor stil "Jag är bäst". Jag har fortfarande kvar den utskriften. Hur gick det såhär?

mini
2007-01-14, 19:40
Jag jobbar på att känna mig duglig, men det behövs ganska lite för att jag ska känna motsatsen. Det är ju olika från dag till dag, och från situation till situation också.
Är för ambivalent för att rösta i pollen.

L-Sami
2007-01-14, 19:54
Duger i krig, som kanonmat...

Lustigt, min första utskrift (gick väl i fyran då och datorer var inte så jävfla grymma då och jag hade ingen själv) skrev jag i stor stil "Jag är bäst". Jag har fortfarande kvar den utskriften. Hur gick det såhär?


Något började hända dig, som för de flesta. Man ändras när man blir äldre.

RassK
2007-01-14, 20:03
nope :(

Fartman
2007-01-14, 21:07
Nej, jag är EMO.


Nog fan duger jag allt.

frökenzelda
2007-01-15, 12:13
Inte riktigt. Eller, jag tycker typ att jag är skitsnygg och såna saker. Men det räcker inte att bara se bra ut, man måste prestera 100% i allt man gör. Jag är perfektionist och jag är bara bra om ingen annan är bättre.

Exempel från skolan: om jag skrev MVG på ett prov kunde jag ändå vara missnöjd för jag fick ju inte högsta poängen. Om nån annan hade en poäng mer än mig var det som att ha blivit dödsdömmd.

Kwon
2007-01-15, 12:16
I love my looks and i'm decent in the sack

What else is there? :confused: :devil:

Duger jag till Nobelpris-vinnare? Not a chance!

heraso
2007-01-15, 21:42
Absolut!

Kwon
2007-01-18, 18:02
Duger detta charmtroll till damerna på Kolo?

CEDd7lUMECk

L-Sami
2007-01-18, 18:10
Inte riktigt. Eller, jag tycker typ att jag är skitsnygg och såna saker. Men det räcker inte att bara se bra ut, man måste prestera 100% i allt man gör. Jag är perfektionist och jag är bara bra om ingen annan är bättre.

Exempel från skolan: om jag skrev MVG på ett prov kunde jag ändå vara missnöjd för jag fick ju inte högsta poängen. Om nån annan hade en poäng mer än mig var det som att ha blivit dödsdömmd.


Perfektionism är bara bortkastad tid, man gräver i evigheter utan att hitta nåt.