handdator

Visa fullständig version : Vardagliga kostintaget.


Snakebite
2007-01-14, 15:07
Idag käkar jag följande.

Frukost: Råggröt med solrosfrön, krossade linfrön och sesamfrön, 3 ägg och ett glas järn/c-vitamin brus.(Äter inte kött så jag tror mig behöva lite extra järn.)

Mellis, rågkuse med messör el leverpastej, vatten.

Lunch: Fullkornspasta alt. fullkornsris med röda linser alt. bulgur med proteinkällan kyckling, lax, makrill, vit fisk el tonfisk. Sallad med olivolja(när jag inte äter makrill el lax).

Mellis: Samma

Middag: Som lunchen fast med 3st potatisar som kolhydratkälla.

Kvällsmål: Rågkuse med stekt ägg och ett glas vatten.

Jag är just nu fattig student, annars hade jag kastat in ett proteintillskott mellan målen. Har inga planer på att tokbulka utan endast lägga på mig de hg muskler/år som är rimligt om man har tränat ett gäng år och hålla hyfsad form året runt. JAg ligger idag i energibalans eftersom vågen inte rör sig så mycket.

Kommentarer om kosten tas tacksamt emot!

Tom Jr
2007-01-14, 15:17
Maten du äter är perfekt. Ser ingenting som är dåligt med den. Lite mer protein skulle väl inte direkt skada, pröva att köpa lite tillskott ifall du finner pengarna till det. Annars får du köpa lådor av kvarg och/eller keso :D.

Men glöm inte att äta lite mer än vanligt de dagar du förbrukar energi (som jag gör).

Eddie Vedder
2007-01-14, 16:38
Kan bara instämma med TomJr även om jag inte vet va salladen innehåller mer specifikt. Lite tamt me vanlig "isbergssallad-gurka-tomat"-sallad, men om du äter varierat å färgglatt på grönsaksfronten så ere närmast perfekt för va en studentplånbok kan åstadkomma.