handdator

Visa fullständig version : SKulle jag passa i nästan helt rakat hår?


Emil_Larsson
2007-01-14, 13:48
Denna tråd kanske inte hör hemma här men som sagt "medlemsbilder".

Det är så att jag är väldigt sugen på att raka av det mesta av håret, bara så det är en stubb kvar. 3 av mina polare tror jag skulle passa i det.

Nu undrar jag:

Tycker ni jag skulle passa i det?

35558

Seriösa svar. Om ni tycker att jag inte skulle passa i det, så vore det kul om ni kom på någon riktigt fräck frisyr.

Tack på förhand.

Officer
2007-01-14, 13:50
http://www.photofeatures.com/accept/images/prevs/a30001a.jpg


Udo Dirkschneider :D Kunde inte låta bli..



jag tror att du kommer att se rå ut i rakat.

Nina L
2007-01-14, 13:52
Jag får främlingsfientliga associationer om jag tänker dig med rakat hår, men det har nog med fotot att göra. Nuvarande frisyr känns f.ö. lite Emil i Lönneberga. (Fast det är väl så ni unga ser ut nu för tiden!?)

Emil_Larsson
2007-01-14, 13:53
http://www.photofeatures.com/accept/images/prevs/a30001a.jpg


Udo Dirkschneider :D Kunde inte låta bli..



jag tror att du kommer att se rå ut i rakat.

Hahahaha okej;)

Emil_Larsson
2007-01-14, 13:54
Jag får främlingsfientliga associationer om jag tänker dig med rakat hår, men det har nog med fotot att göra. Nuvarande frisyr känns f.ö. lite Emil i Lönneberga. (Fast det är väl så ni unga ser ut nu för tiden!?)

Haha där sade du något riktigt lurigt du :cool: kanske ska dra en funderare innan.

Emil i Lönnerberga är ju inte första gången jag får höra :D

Nina L
2007-01-14, 13:54
Shit, jag missade helt ditt namn.

JJ
2007-01-14, 13:57
Du kommer att se ut som en finsk knivmördare om du rakar dig, men klippa dig ska du. Gå till en bra frisör så fixar det sig.

Emil_Larsson
2007-01-14, 13:58
Du kommer att se ut som en finsk knivmördare om du rakar dig, men klippa dig ska du. Gå till en bra frisör så fixar det sig.

Ganska häftigt, men man vill ju inte se mordlig ut heller :thumbup:

Jag går nog till frisören av "säkerhetsskäl" så jag inte skrämmer dom stackars dagisbarnen

Emil_Larsson
2007-01-14, 14:05
35560

Inget i den stilen eller? :Virro

Vad mogen jag var då som lade upp en bild på en kändis.

KlopFer
2007-01-14, 14:28
35560

Inget i den stilen eller? :Virro

Vad mogen jag var då som lade upp en bild på en kändis.

Klippa sig som Steve-O är kung :Virro

Emil_Larsson
2007-01-14, 14:42
Klippa sig som Steve-O är kung :Virro

Bra, då ska jag klippa mig som Steve-O så jag blir kung :laugh:

Brooklyn
2007-01-14, 14:58
Du kommer att se ut som en finsk knivmördare om du rakar dig, men klippa dig ska du. Gå till en bra frisör så fixar det sig.

:laugh:

Ganymedes
2007-01-14, 14:59
Jag får främlingsfientliga associationer om jag tänker dig med rakat hår

Det är ju en ganska förlegad association... Nu skrev du iofs att du tänkte så om just honom i den frisyren, och inte frisyren (är det ens en frisyr?) överlag. Så med lite resevation då... *kissass*

Själv rakade jag huvudet för 6 år sedan. Det var oundvikligt, eftersom Herren bestämt åt mig att så skulle ske. Hans metod tog bara jävligt lång tid... *grr* Mormor blev helt deprimerad och muttrade att jag blivit en sån där skinnskalle som bara slogs med invandrare nu. Inte visste jag att mina politiska värderingar satt i frisyren? Lite 1980 att ens tänka i de banorna... Och trots att det är 6 år sedan, har jag fortfarande inte utfört den förbjudna vinkeln på armen, eller slagit någon på käften. :)

Till trådstartaren: Prova! Skulle det vara kass, tja, då växer det ju ut rätt fort...

Emil_Larsson
2007-01-14, 16:11
Till trådstartaren: Prova! Skulle det vara kass, tja, då växer det ju ut rätt fort...



Med tanke på att jag är "keps-guy" så har jag egentligen ingenting att förlora :thumbup:

Snake
2007-01-14, 16:13
Bra vader.

X-Change
2007-01-14, 16:21
Med tanke på att jag är "keps-guy" så har jag egentligen ingenting att förlora :thumbup:exakt! Kör på rakat du. började själv med det närjag gick 2:a året i gymnasiet och insåg att jag inte kunde ha "frisyrer" alls. Mitt hår växer nämligen väldigt fort och enbart på volymen. Det blev smidigare, billigare, skönare och jag själv tycker jag passar bättre i snagg. Fast enda gången morsan svär är när jag har snaggat mig! Hon brukar försöka muta mig genom att betala för att jag ska klippa mig "riktigt" :D

Ganymedes
2007-01-14, 16:27
Med tanke på att jag är "keps-guy" så har jag egentligen ingenting att förlora :thumbup:

Då säger jag bara "head is the shit"! Det är jävligt skönt, lättskött och man kan bära huvudbonad på vintern, utan att någon ifrågasätter ens kromosomantal när man sedan tar av den och blottar sin kaluffs, som fått lida stort därunder och förlorat all sin värdighet. ;)

L-Sami
2007-01-14, 17:16
Du kommer att se ut som en finsk knivmördare om du rakar dig, men klippa dig ska du. Gå till en bra frisör så fixar det sig.

Så här?

http://img.aftonbladet.se/nyheter/0611/30/valja440.jpg

Wennerberg
2007-01-14, 17:29
amen för fan, klipp av skiten och se efter själv. Det är hår. det växer faktiskt ut igen. Du har likadan frisyr igen efter en månad.

Emil_Larsson
2007-01-14, 17:36
Eller så drar jag en riktig sköning. Morsan och farsan ska iväg imorgon så då passar jag på medans dom är borta. När dom kommer tillbaka så får dom se något lite småskojsigt.

grabben i skogen
2007-01-14, 17:37
Så här?

http://img.aftonbladet.se/nyheter/0611/30/valja440.jpg

är det där krampus?

Lelle Pelle
2007-01-14, 17:51
är det där krampus?

lol

Nina L
2007-01-14, 17:58
*uppdate* Gör det! *uppdate*

http://img412.imageshack.us/img412/8720/snyggtvi5.jpg

L-Sami
2007-01-14, 18:00
*uppdate* Gör det! *uppdate*

http://img412.imageshack.us/img412/8720/snyggtvi5.jpg

Problemlösaren Nina, löser problem med sina photoshop skillz.

pilt77
2007-01-14, 18:18
Eller så drar jag en riktig sköning. Morsan och farsan ska iväg imorgon så då passar jag på medans dom är borta. När dom kommer tillbaka så får dom se något lite småskojsigt.

bestämmer dom vad du ska ha för frisyr?

Yankeee
2007-01-14, 18:19
Alla passar i rakat.

Nadja_N
2007-01-14, 18:20
äh, skaffa kam vetja! inte nödvändigtvis en som måste stå upp, men raka bort allt förutom en "sträng" från pannan och ner till nacken :)

Sebbe_H
2007-01-14, 18:24
äh, skaffa kam vetja! inte nödvändigtvis en som måste stå upp, men raka bort allt förutom en "sträng" från pannan och ner till nacken :)

Nej raka bara strängen i mitten 5 cm bred. Behåll håret på sidorna så är du kung.

Emil_Larsson
2007-01-14, 18:25
:eek:

Hur gick det till. Hahaha.

Kan du försöka en gång till fast denna gång med lite lite mer hår.

Nadja_N
2007-01-14, 18:25
Nej raka bara strängen i mitten 5 cm bred. Behåll håret på sidorna så är du kung.

haha! det hade vi en kille på gymnasiet som gjorde!! han VART verkligen kung! :D

Fd_Megatuttarna
2007-01-14, 18:32
Så här?

http://img.aftonbladet.se/nyheter/0611/30/valja440.jpg

Lite OT men när Juha var på rymmen så skrämde jag lillebrorsan att Juha skulle ta sig igenom fönstret till hans rum och sova bredvid honom och skrika "stick ner hämta sig lite frukost" på morgonen.

En vecka senare blir jag uppringd av brorsan lycklig:

"De har gripit Juha!!!"

eandersson
2007-01-14, 19:04
Shit, jag missade helt ditt namn.

Nanana, försök inte komma här å komma här Nina. Klart du la märke till namnet :P

Vi Emils måste hålla ihop. Dra du av dig håret så länge du inte går runt i boots och helikopterflygarbombarjacka så är det lungt. Jag har ingen fin färg på mitt hår så jag passar tyvärr inte i kortkort (hår, inte kjol).

HajduMan
2007-01-14, 19:14
Nina

du kan inte ge en kort förklaring till hur man kan göra sig skallig med photoshop??

Grisen
2007-01-14, 19:24
Lite OT men när Juha var på rymmen så skrämde jag lillebrorsan att Juha skulle ta sig igenom fönstret till hans rum och sova bredvid honom och skrika "stick ner hämta sig lite frukost" på morgonen.

En vecka senare blir jag uppringd av brorsan lycklig:

"De har gripit Juha!!!"


Ha ha

Nina L
2007-01-17, 10:49
Nina

du kan inte ge en kort förklaring till hur man kan göra sig skallig med photoshop??Hmn... klona in sidorna på huvudet/håret, välj hudfärg med pimpetten, måla dit en skalle, skugga med skuggaren och ljusa upp med upplysaren. :D Då blir det lagom fult (typ som bilden jag gjorde). Annars kan man så klart göra det hur komplicerat som helst.

Emil_Larsson
2007-01-17, 11:40
Hmn... klona in sidorna på huvudet/håret, välj hudfärg med pimpetten, måla dit en skalle, skugga med skuggaren och ljusa upp med upplysaren. :D Då blir det lagom fult (typ som bilden jag gjorde). Annars kan man så klart göra det hur komplicerat som helst.

Okej det där var lite överkurs för min klena skalle, plus att jag har inte photoshop:) Strunt samma, jag går och klipper mig *popcorn*

Larsen
2007-01-17, 14:35
Okej det där var lite överkurs för min klena skalle, plus att jag har inte photoshop:) Strunt samma, jag går och klipper mig *popcorn*

Gratz! *popcorn*

Kwon
2007-01-17, 15:07
Okej det där var lite överkurs för min klena skalle, plus att jag har inte photoshop:) Strunt samma, jag går och klipper mig *popcorn*

:laugh: :thumbup:

HajduMan
2007-01-17, 17:15
Hmn... klona in sidorna på huvudet/håret, välj hudfärg med pimpetten, måla dit en skalle, skugga med skuggaren och ljusa upp med upplysaren. :D Då blir det lagom fult (typ som bilden jag gjorde). Annars kan man så klart göra det hur komplicerat som helst.


oki tack, tror inte jag lyckas men ska göra ett försök

NisseEriksson
2007-01-17, 17:43
När jag rakade mig i somras passade jag i det men det är jobbigt att gå runt och folk tror man är cancerinsjuknad.
Min morsa tyckte det var omoraliskt för att hon känner en som har cancer :(
Chansen att folk tror att man är nazist är ganska liten som tur är.
Jag fick ingen sådan kommentar.
Men det är helt klart en skön frisyr på sommaren

Timme
2007-01-17, 18:09
Alla passar i rakat.

Det kan mycket väl stämma.

fintelligens
2007-01-17, 18:12
Chansen att folk tror att man är nazist är ganska liten som tur är.


Beror på var man bor.

Lepras
2007-01-17, 18:14
Och om nån frågar om man är nazist säger man nej....

Emil_Larsson
2007-01-17, 18:19
Och om nån frågar om man är nazist säger man nej....

En av mina polare gjorde det engång(rakade sig alltså), så kom det en fram och frågade: är du rasist?
Min kompis: nej varför skulle jag vara det?
Han: du är ju rakad?

aa, och vad sjutton svarar man på det.

Beecher
2007-01-17, 18:19
VART

Blev *gah!*

Timme
2007-01-17, 18:19
Och om nån frågar om man är nazist säger man nej....

Funkar alltid!


btw, din signatur är oerhört äcklig och sann :D

fintelligens
2007-01-17, 18:22
Och om nån frågar om man är nazist säger man nej....

haha, nja riktigt så lätt är det inte :D

sweetkarolina
2007-01-17, 18:25
Chansen att folk tror att man är nazist är ganska liten som tur är.
Jag fick ingen sådan kommentar.


Hahah... det fick jag. Iaf första gången jag rakade det.
Sen misstänker jag starkt att vissa trodde jag var lesbisk *whistle*
Tänk vad mycket lite hår kan betyda..

Lepras
2007-01-17, 18:29
En av mina polare gjorde det engång(rakade sig alltså), så kom det en fram och frågade: är du rasist?
Min kompis: nej varför skulle jag vara det?
Han: du är ju rakad?

aa, och vad sjutton svarar man på det.

Man svarar--Och du är ju fördomsfull...ta o klipp dig o skaffa dig ett jobb....
(istället för att stå o här o tjafsa):cool:

Lepras
2007-01-17, 18:33
haha, nja riktigt så lätt är det inte :D
beror väll på situationen,,,åker tunnelbana i prinicip varje dag,,och har (inte alltid) min lonsdale jacka,,rakad skalle(växer ut nu)+kängor(typ magnum,går mycket på jobbet=måste ha bra skor) men inte är jag nasse,rasse m.m...

ää nu vet inte jag vad ja skriver,, och tråden har spårat ur,,,slutar skriva nu...:Virro

-bengan-
2007-01-17, 18:34
rakat e as gött! å det är inte så mycket fördomar heller!:)

och om någon nu säger nåt så säger man som det är, jag tycker det är skönt och ser j'**ligt bra ut;)

ska själv skala av allt på sönda btw;)

Spinkot
2007-01-17, 18:41
Blev *gah!*

JA!
Vetefan var detta "vart":ande kommer ifrån. Många av mina vänner använder sig av "vart" och jag dampar varje gång. Låter ju hur dumt som helst

Emil_Larsson
2007-01-17, 18:43
JA!
Vetefan var detta "vart":ande kommer ifrån. Många av mina vänner använder sig av "vart" och jag dampar varje gång. Låter ju hur dumt som helst

Vart säger ju Stockhåååålmare, har pappa lärt mig iaf :smash: