handdator

Visa fullständig version : Akon skippar gymet


pilt77
2007-01-14, 09:31
Akon är på skivbolagets kontor nära Central Park när han blir intervjuad. På väggen hänger en affisch där artisten visar upp en vältränad bröstkorg. Hans hemlighet är att skippa gymmet.
– Lyfter du vikter får du resultat snabbare och musklerna blir bulligare. Men drar du sen ner på träningen omvandlas de till fett på en gång. Använder du istället kroppen som motstånd stannar resultatet kvar längre. Jag gör mycket sit-ups, armhävningar och dips. Sex hjälper också till, säger Akon.

http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,971767,00.html

OggeP
2007-01-14, 09:47
Han verkar kunnig, antagligen en framtida träningsexpert i Aftonbladets reportertrojka.

Kwon
2007-01-14, 09:49
Haha grymt namn han har

Aliaune Damala Bouga Time Puru Nacka Lu Lu Lu Badara Akon Thiam.

Men han e ingen
http://www.fp.ucalgary.ca/tse/www/tse/pictures/rick_james_001_0001.jpg

LarsK
2007-01-14, 10:22
Det trodde jag också när jag var liten.

psirus
2007-01-14, 10:35
han och Peter Sipen är nog kompisar.

MasterChief
2007-01-14, 10:52
Tja, han kanske inte vet så mycket om träning men har får nog ligga mer än vi allihop sammanslaget samt har mer pengar än vi allihop sammanslaget.

Ganymedes
2007-01-14, 10:54
Det vore intressant att veta hans vetenskapliga motivering till hur muskelceller omvandlas till fettceller... *smiley som himlar med ögonen* <- orkar inte gå till advanced och klicka på rätt smiley.

Arne Persson
2007-01-14, 11:36
Tja, han kanske inte vet så mycket om träning men har får nog ligga mer än vi allihop sammanslaget samt har mer pengar än vi allihop sammanslaget.

Då föredrar jag hellre att vara lite fattigare, bestiga lite mer kvalitet framför kvantitet samt vara lite mer medveten ang. träning.:)

Kwon
2007-01-14, 11:38
Arne P sa det, +7

MasterChief
2007-01-14, 11:41
Då föredrar jag hellre att vara lite fattigare, bestiga lite mer kvalitet framför kvantitet samt vara lite mer medveten ang. träning.:)

Tja, du får nog även beakta att det AKon sa har filtrerats genom en journalist från Aftonbladet.

Arne Persson
2007-01-14, 11:52
Tja, du får nog även beakta att det AKon sa har filtrerats genom en journalist från Aftonbladet.

Som troligen lyft upp hans träningskunskaper.:)

Empe
2007-01-14, 12:18
Tja, du får nog även beakta att det AKon sa har filtrerats genom en journalist från Aftonbladet.

Samt översatts av valfri AB-skribent från engelska till svenska.

Tricklev
2007-01-14, 12:33
Tja, han kanske inte vet så mycket om träning men har får nog ligga mer än vi allihop sammanslaget samt har mer pengar än vi allihop sammanslaget.

Men det ändrar inte det faktum att han är okunnigare.

MasterChief
2007-01-14, 12:37
Men det ändrar inte det faktum att han är okunnigare.

Det är sant, men jag kan nämna hundratals ämnen jag är okunnig i men ändå besitter en åsikt om (som alla andra internetgenier vi har här på kolo). Grejen är ju att vi på kollo gärna skrattar och pekar för att någon okunnig uttalar sig om träning (och i det här fallet är källan AB!).

Alltså..vad är poängen?

L-Sami
2007-01-14, 12:42
Han kan voodoo, så håller han sin kropp i form utan gymmet.

Tricklev
2007-01-14, 12:42
Det är sant, men jag kan nämna hundratals ämnen jag är okunnig i men ändå besitter en åsikt om (som alla andra internetgenier vi har här på kolo). Grejen är ju att vi på kollo gärna skrattar och pekar för att någon okunnig uttalar sig om träning (och i det här fallet är källan AB!).

Alltså..vad är poängen?

Visst framstår det som lite kul?

Nog tror jag att kunniga inom andra områden skrattar när folk utan kunskap kommenterar, det är helt enkelt ett billigt o roligt nöjje.

Jag skrattade högt åt Linda Ro-sings "jagäterbarafrukterochingakolhydrater-diet.

Body Guard
2007-01-14, 13:23
lite off topic men AB har gjort det igen:

Läs i fakta rutan " han föddes i St Louis , USA"
sedan i själva artikeln " han föddes i senegal"

hur lyckas man göra bort sig så? korrektur läser de inte?

Shakemynuts
2007-01-14, 13:30
lite off topic men AB har gjort det igen:

Läs i fakta rutan " han föddes i St Louis , USA"
sedan i själva artikeln " han föddes i senegal"

hur lyckas man göra bort sig så? korrektur läser de inte?

"Föddes i St. Louis, USA, växte upp i Senegal, flyttade som sjuåring med familjen tillbaka till USA."

Body Guard
2007-01-14, 13:46
"Föddes i St. Louis, USA, växte upp i Senegal, flyttade som sjuåring med familjen tillbaka till USA."

"Föddes i St. Louis, USA, växte upp i Senegal, flyttade som sjuåring med familjen tillbaka till USA"

"Akon föddes i Senegal och kom till Amerika som barn. Exakt hur gammal han var vet han inte.
– I Afrika är ålder inte viktigt, vi har inga födelsebevis. Det gör att du har ett ansvar mindre att bekymra dig om eftersom många sätter sina mål i livet baserat på ålder."

Anonym112
2007-01-14, 13:58
:D Han har ändå en poäng..

Träning med kroppsvikten = mindre muskler = mindre som försvinner när man slutar.

JJ
2007-01-14, 14:00
Visst framstår det som lite kul?

Nog tror jag att kunniga inom andra områden skrattar när folk utan kunskap kommenterar, det är helt enkelt ett billigt o roligt nöjje.

Jag skrattade högt åt Linda Ro-sings "jagäterbarafrukterochingakolhydrater-diet.


Visa lite respekt. Kalla henne Bionda.

Shakemynuts
2007-01-14, 14:14
"Föddes i St. Louis, USA, växte upp i Senegal, flyttade som sjuåring med familjen tillbaka till USA"

"Akon föddes i Senegal och kom till Amerika som barn. Exakt hur gammal han var vet han inte.
– I Afrika är ålder inte viktigt, vi har inga födelsebevis. Det gör att du har ett ansvar mindre att bekymra dig om eftersom många sätter sina mål i livet baserat på ålder."

Ja! Där såg jag vart det var du hittade felet!
Trodde du menade i faktarutan på sidan om, för det var bara där jag hittade vart de stod att han föddes först. :)

nutz
2007-01-14, 16:51
Men snälla nån, tror ni han bryr sig?

lungan
2007-01-14, 17:19
:D Han har ändå en poäng..

Träning med kroppsvikten = mindre muskler = mindre som försvinner när man slutar.


:D

Cerberus
2007-01-14, 17:25
ser inte riktigt det roliga i det.... ?

mistermr
2007-01-14, 17:29
Haha grymt namn han har

Aliaune Damala Bouga Time Puru Nacka Lu Lu Lu Badara Akon Thiam.

Men han e ingen
http://www.fp.ucalgary.ca/tse/www/tse/pictures/rick_james_001_0001.jpg

If it ain't Rick James then it ain't hankypanky!

mvh