handdator

Visa fullständig version : Hanhundar och vatten - en fråga


heltzonicka
2007-01-14, 03:22
Halloj!

Jag har en fråga som gnagt på mina hjärnceller ett par minuter nu, fuck google - Kolo here i come!

Dricker hanhundar omedvetet mer vatten än "vad som är nödvändigt" för att få mer alfahanevatten i blåsan så dom har resurser för att markera ett större revir?

Det är en intressant fråga, om svaret är ja är det likadant med husdjurshundar kontra vildhundar?

Jelp

PowPow
2007-01-14, 03:25
Är det bara hanhundar som pinkar in sitt revir?

heltzonicka
2007-01-14, 03:27
Är det bara hanhundar som pinkar in sitt revir?


Ahh smart där, vi gör om frågan då:

Dricker hundar mer än nödvändigt för att kunna markera sitt revir på ett tydligare sätt en någon enstaka droppe hit och dit?

PowPow
2007-01-14, 03:28
Ahh smart där, vi gör om frågan då:

Jag var inte smart - bara ovetande.
Det var alltså en fråga :D

heltzonicka
2007-01-14, 03:33
Jag var inte smart - bara ovetande.
Det var alltså en fråga :D

Hahah jag likaså eftersom jag itne visste och maskerade det med en följdfråga.
Vi väntar till Grubben vaknar, han kan nog komma med ett optimalt svar.

no1fitness
2007-01-14, 06:30
2 av mina hundar tror jag inte gör det. Alltså jag har två stora Ridgebacks och en mindre som är blandras mellan amerikansk bulldog och amstaff.
Men den lille har ett vattenproblem tror jag. Han dricker helt sant dubbelt så mycket som de andra trots att han väger 10 kg mindre. *screwy*
Vet itne anledningen dock...

babbett
2007-01-14, 09:26
Jag tror inte dom gör det....däremot är dom fantastiska på att portionera ut vätskan så den räcker till hela promenaden, oavsett hur lång denna måtte bli.

Srednq
2007-01-14, 09:45
nästa problem blir ju det att dricker dom mer så blir uruinen mer utspädd och luktar därför inte lika starkt. följaktligen måste dom skvätta mer på varje ställe då.

ond cirkel de där

Prankie
2007-01-14, 09:58
2 av mina hundar tror jag inte gör det. Alltså jag har två stora Ridgebacks och en mindre som är blandras mellan amerikansk bulldog och amstaff.
Men den lille har ett vattenproblem tror jag. Han dricker helt sant dubbelt så mycket som de andra trots att han väger 10 kg mindre. *screwy*
Vet itne anledningen dock...


De små har ju oftast attitydproblem. Det gäller både människor och hundar. ;)

Emselie
2007-01-14, 10:05
Jag tror inte dom gör det....däremot är dom fantastiska på att portionera ut vätskan så den räcker till hela promenaden, oavsett hur lång denna måtte bli.

+1

Tror också att det främst handlar om förmåga att portionera.

no1fitness
2007-01-14, 22:53
De små har ju oftast attitydproblem. Det gäller både människor och hundar. ;)

Du har så rätt så rätt. Tyvärr. :D
Den lille jäveln är f*n i mig totalt galen. *gah!*