handdator

Visa fullständig version : Håller min axel på att gå åt hel...?


Luddee
2007-01-13, 19:42
Har tränat ca 2 år aldrig haft några problem med skador, men började köra lite "enarmstricepspress över huvud med hantel" de senaste gångerna jag tränat triceps, men höger kan jag inte utföra den övningen pga olidlig smärta i axeln som tar bort all kraft. däremot kan jag köra sittande och liggande tricepspress, puschdown etc utan att känna ngt i axeln. Kan inte påminna mig om att jag känt smärta i ngn annan övning heller. Är detta ett varningtecken på att axeln håller på att bli skadad eller är det bara för jag inte är van vid just den övningen?

Hades
2007-01-13, 19:45
Jag tror inte att någonting kan "vara på väg att bli skadat", men jag skulle helt klart rekommendera dig att inte köra övningar som ger olidlig smärta. Smärta i axlen kan bero på lite allt möjligt så att säga vad som är fel är inget som vi kan ägna oss åt här. Gå till en naprapat om det stör dig mycket.

Luddee
2007-01-13, 19:53
Okej, nee de e inte så ja ligger sömnlös precis hehe, å jag kan ju utföra alla andra övningar utan att de känns. Så då kör ja på å hoppar de som inte funkar.

Junior
2007-01-15, 10:29
Om jag hade känt "olidlig smärta" i axeln när jag utförde en övning så hade jag gått och kollat upp det.
Axlar är enligt mina erfarenheter inget man vill chansa med, det tar sån attans tid att få ordning på dem igen (om man någonsin får det)...

Även om det inte leder till något annat än att man får reda på vad orsaken är så tycker jag att det kan vara värt lite tid.