handdator

Visa fullständig version : multivitamin dryck glocken gold

kollle1
2007-01-13, 16:36
säkert nån som druckit det,är det bra?

King Grub
2007-01-13, 16:53
Sockerskräp.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=55907&highlight=glocken

Ingen behöver multivitamindrycker.

kollle1
2007-01-13, 18:18
okej tack för svar :)

Squirrel
2007-01-13, 18:58
Men den är god!:thumbup: (Inte så konstigt iofs med tre sötningskällor i...)

RassK
2007-01-13, 19:15
beroendeframkallande god

Larsen
2007-01-13, 20:13
Drack några sådanna i veckan förut i skolan. Lite för goda är dem. Men misstänkte iofs att dem inte kunde vara något bra.

frökenzelda
2007-01-13, 20:46
Väldigt sockrig och söt, mao: äcklig. Dessutom innehåller den flera cancerogena ämnen, det gör iofs allt numera, men ändå. Det är mycket färgämnen och konserveringsmedelssnusk i den, ingenting jag skulle rekommendera någon att dricka. Pressa eller mixa din egen juice istället. Gott, färskt och nyttigt, could it possibly be better?! ;)

Rent allmänt är jag väldigt tveksamt inställd till multivitamindrycker och multivitamintabletter samt andra "mirakel". Det går att få i sig de vitaminer man behöver genom kosten, samtidigt som vitamintabletter skadar hjärtat.

Eddie Vedder
2007-01-13, 20:50
Rent allmänt är jag väldigt tveksamt inställd till multivitamindrycker och multivitamintabletter samt andra "mirakel". Det går att få i sig de vitaminer man behöver genom kosten, samtidigt som vitamintabletter skadar hjärtat.

Å varifrån har du fått detta? På vilket sätt skadar dom hjärtat, gäller de varenda vitamintablett?

Låter mest som du slänger ur dej nåt du läst i Expressen nån gång.

King Grub
2007-01-13, 20:51
Det går att få i sig de vitaminer man behöver genom kosten, samtidigt som vitamintabletter skadar hjärtat.

Ingen skillnad på vitaminer från tillskott och från kosten. Överdoseringar är onödiga och i vissa fall harmfulla, men något generellt som skadar hjärtat med vitamintillskott finns inte.

Dav0d
2007-01-13, 21:07
Behöver inte vara socker bomber. Vet om många multivitamindrycker som är smaksatta med sötningsmedel. Sedan får du lite vitaminer från dem också, ingen nackdel tycker jag om man inte överdoserar.

frökenzelda
2007-01-13, 22:16
Å varifrån har du fått detta? På vilket sätt skadar dom hjärtat, gäller de varenda vitamintablett?

Låter mest som du slänger ur dej nåt du läst i Expressen nån gång.

Jag läser inte Expressen och sånt trams. Jag har sett det på nåt program nånstans, men jag vet inte om det är bevisat eller bara en teori. Hur som helst är det jävligt ondödigt att käka vitamintabletter.

Catstyle
2007-01-14, 00:39
Jag läser inte Expressen och sånt trams. Jag har sett det på nåt program nånstans, men jag vet inte om det är bevisat eller bara en teori. Hur som helst är det jävligt ondödigt att käka vitamintabletter.
Vet man inte vad man pratar om ska man inte prata.
Att häva ur sig direkt felaktiga saker vad gäller hjärtproblem är värre än att ta råd ifrån expressen.

tigerofsweden
2007-01-14, 00:44
Vet man inte vad man pratar om ska man inte prata.
Att häva ur sig direkt felaktiga saker vad gäller hjärtproblem är värre än att ta råd ifrån expressen.

+1

Sverker
2007-01-14, 07:27
frökenzelda !

Varför tillsätta färgämne i en juice med tillsatts av vitaminer ?
En del vitaminer har egen färg.Riboflavin är kraftigt gul och betakaroten är orange. Sedan finns 100-tals naturliga färgämnen/antioxidanter i den lilla mängden juice som följer med drycken.

Varför tillsätta konserveringsmedel i en dryck som är högpastöricerad och så sur som fruktjuice ?

internethjälten
2007-01-14, 07:51
Hur som helst är det jävligt ondödigt att käka vitamintabletter.

Nej.

frökenzelda
2007-01-14, 10:24
frökenzelda !

Varför tillsätta färgämne i en juice med tillsatts av vitaminer ?

Varför tillsätta konserveringsmedel i en dryck som är högpastöricerad och så sur som fruktjuice ?

Det får du väl fråga tillverkarna om istället för mig?! Jag har ingen aning om varför vissa juice/fruktdryckstillverkare väljer att tillsätta färgämnen och konserveringsmedel.

Jag står fast vid att det är en miljard gånger bättre att göra sin egen juice. Då vet man precis vad man får. (förutom att frukterna man använder antagligen är besprutade med nåt som man inte riktigt vet vad det är)

Kurash
2007-01-14, 10:26
Givetvis är det bättre att göra egen juice, men...
*Det tar lång tid
*Det är dyrt
*Det blir en massa disk

Så det är ju inte enbart fördelar, speciellt inte om man har en tendens att vara lat eller fattig.

frökenzelda
2007-01-14, 10:34
Givetvis är det bättre att göra egen juice, men...
*Det tar lång tid
*Det är dyrt
*Det blir en massa disk

Så det är ju inte enbart fördelar, speciellt inte om man har en tendens att vara lat eller fattig.

Det är säkert jättejobbigt att diska en kniv och mixerskålen.

Och framför allt är det ju väldigt dyrt att betala en tjuga för lite apelsiner.

Kurash
2007-01-14, 10:38
Det är säkert jättejobbigt att diska en kniv och mixerskålen.

Och framför allt är det ju väldigt dyrt att betala en tjuga för lite apelsiner.

Jag lägger som sagt ingen värdering HUR jobbigt eller dyrt det är, bara att det är jobbigARE och dyrARE.

Sniggel
2007-01-14, 16:44
Jag lägger som sagt ingen värdering HUR jobbigt eller dyrt det är, bara att det är jobbigARE och dyrARE.

+1

Man kan inte ha hög kvalité på allt man äter. Speciellt inte under en bulk, om jag hade ätit det jag vill äta så hade nog mina matkostnader kunnat gå iväg upp mot 4-5000 kr i månaden. Därför man letar efter billigARE alternativ till allt möjligt.

Sverker
2007-01-14, 16:58
Det får du väl fråga tillverkarna om istället för mig?! Jag har ingen aning om varför vissa juice/fruktdryckstillverkare väljer att tillsätta färgämnen och konserveringsmedel.

Nej. Det var en uppmaning till dig att kolla på förpackningarna.
Jag kontrollerade i min butik det jag redan visst så det är en passning till dig.
Tillsatser kostar också pengar så ingen tillverkare använder dem ifall det inte behövs.