handdator

Visa fullständig version : Sexistiskt samhälle.


everete
2007-01-13, 15:10
Är det bara jag som har märkt att tygkassarna man kan köpa på de flesta matvaruaffärer är anpassade efter kvinnor? Me de långa handtagen kan man inget annat än att ha dem likt handväskor, över axeln!


Jämo?

PowPow
2007-01-13, 15:12
Killar kan också ha väskor runt axeln. Axelremsväska, någon?

Tricklev
2007-01-13, 15:13
Hur kommer det sig att män framställs som idioter eller sexföremål i varenda reklam?

Stoppa det kvinnliga patriarket! *gah!*

Hades
2007-01-13, 15:14
Bögslunga ftw!

PowPow
2007-01-13, 15:15
Hur kommer det sig att män framställs som idioter eller sexföremål i varenda reklam?

Stoppa det kvinnliga patriarket! *gah!*

Det kvinnliga patriarkatet? :D

Matriarkat är annars är fungerande ord ;)

Tricklev
2007-01-13, 15:16
Det kvinnliga patriarkatet? :D

Matriarkat är annars är fungerande ord ;)

Stoppa matriarket!/matriarkatet! *gah!*

Loke
2007-01-13, 15:18
Får mig att tänka på när vissa tyckte att den där optikerreklamen med en nördig naturvetare och en fjollig estet som sitter ihop var diskriminerande mot bögar, eller nåt. För självklart måste ju fjollan vara en bög, nåt annat är otänkbart ;)

Min poäng? Eh, ja... Jag menar kanske att även män kan bära handväskor, och att de männen som köper den typen av påsar kanske ofta är just den typen av män som bär handväskor.

Apos78
2007-01-13, 15:50
Blir lite fel att hävda att samhället är sexistiskt åt DET hållet...

regus
2007-01-13, 15:55
Blir lite fel att hävda att samhället är sexistiskt åt DET hållet...

Ne, samhället är sexistiskt mot alla håll och kanter.

Tricklev
2007-01-13, 15:56
Blir lite fel att hävda att samhället är sexistiskt åt DET hållet...

Nej.

Dumleman
2007-01-13, 16:46
Nja så långa handtag har väl inte tygkassar? Måste va en väldigt liten person om de ska lyckas trä sig igenom ett tygkasshandtag...

Sundsarn
2007-01-13, 16:51
Ne, samhället är sexistiskt mot alla håll och kanter.

+1, lusläser man efter sexistiska aspekter i samhället återfinns det mot bägge kön. Helt klart.

"Män är djur! Tycker inte du?" Hade det varit en man som sagt något sådant i tv hade det blivit ett jävla rabalder och förmodligen hade han först blivit anklagad av någon feministorganisation som säkerligen skulle leda till åtal för att inte nonchalera händelsen.

Rätt eller fel? jag vet inte men nog allt är det långtifrån bara kvinnor som lider av det sexistiska samhället. Även om jag håller med om att kvinnor är mest utsatta i det.

Piranha
2007-01-13, 16:52
Är det bara jag som har märkt att tygkassarna man kan köpa på de flesta matvaruaffärer är anpassade efter kvinnor? Me de långa handtagen kan man inget annat än att ha dem likt handväskor, över axeln!


Jämo?

Fel, dem är anpassade för pensionärer, som normalt hänger dem över rullatorn.

petersson
2007-01-13, 17:10
Hahah ja du har rätt :)

Thompah
2007-01-13, 17:36
länge leve sexismen!:hbang:

babbett
2007-01-13, 17:39
Är det bara jag som har märkt att tygkassarna man kan köpa på de flesta matvaruaffärer är anpassade efter kvinnor? Me de långa handtagen kan man inget annat än att ha dem likt handväskor, över axeln!


Jämo?

Ta med din egen j*vla tygkasse med lagom korta handtag dåå..

frökenzelda
2007-01-13, 17:41
Hey, jag hade för mig att det var asigt modernt med axelväska för killar här för ett tag sen.. kanske än??

Vad menar DU NU, att vi är klena små varelser med små händer och smala, taniga axlar? ;)

Backe
2007-01-13, 17:42
Är det bara jag som har märkt att tygkassarna man kan köpa på de flesta matvaruaffärer är anpassade efter kvinnor? Me de långa handtagen kan man inget annat än att ha dem likt handväskor, över axeln!


Jämo?


Ja, helvete vi män är diskriminerade.. Jag har alltid upplevt det som ett stort problem att påsarna endast är anpassade för kvinnorna. Jag måste bära påsarna i händerna och får då massor av förslitningsskador på armar och axlar. Ni kvinnor verkar ju kunna ha dem över axeln och då slippa dessa problem.. Helt klart diskriminerade att anpassa påsarna efter kvinnor bara av den anledningen att butikerna vill ha kvinliga kunder... *whistle*

Tricklev
2007-01-13, 18:33
Vad menar DU NU, att vi är klena små varelser med små händer och smala, taniga axlar? ;)

Ja, i regel är ni klena varelser.

frökenzelda
2007-01-13, 19:26
Ja, i regel är ni klena varelser.

Och ni är av naturen väldigt biffiga?

egge
2007-01-13, 21:40
Och ni är av naturen väldigt biffiga?

Nej, men av naturen större än kvinnor.

Vart leder denna diskussionen?*popcorn*

1986
2007-01-13, 21:47
Det där är ju ett icke-problem, eftersom det är kvinnorna som ska sköta handlandet

frökenzelda
2007-01-13, 22:18
Nej, men av naturen större än kvinnor.

Vart leder denna diskussionen?*popcorn*

att jag inte fattar vart något kön på nåt sätt kan vara diskriminerat?

Sonny
2007-01-13, 22:21
Det där är ju ett icke-problem, eftersom det är kvinnorna som ska sköta handlandet+1

Dessutom lyfter jag på hatten för din avatar samt avatar-text!

frökenzelda
2007-01-13, 22:24
Det där är ju ett icke-problem, eftersom det är kvinnorna som ska sköta handlandet

Nu måste jag faktiskt protestera!! Nån jämställdhet får det väl ändå vara, jag menar.. vi kvinnor är klenare än män. Varför ska vi tvingas bära på tunga matkassar från affären fastän våra armmuskler är tio gånger mindre än era, våra kroppshyddor betydligt mindre och vi kanske bara väger 40 medan ni väger 80? Det är faktiskt tungt att handla, alltså ett mansgöra! Dessutom kan det vara farligt att gå till affären, vi kan dels bli våldtagna då vi är små och försvarslösa medan ni är sexbesatta galningar. Vad ska vi göra då, vi vet ju att poliserna är idioter och det svenska rättssystemet är superj-vlaskitkasst osv. osv.? Så kan vi utsättas för annat våld, i dessa dåraktiga dagar.. en man försvarar sig mycket bättre än en klen flicksnärta. Sköt ni handlandet, så fixar vi disken och matlagningen.

*whistle*

Sonny
2007-01-13, 23:34
Jag måste fråga dig frökenzelda, har du hört talas om fenomenet ironi?

1986
2007-01-13, 23:36
+1

Dessutom lyfter jag på hatten för din avatar samt avatar-text!

Dito!:thumbup:

Nu måste jag faktiskt protestera!! Nån jämställdhet får det väl ändå vara, jag menar.. vi kvinnor är klenare än män. Varför ska vi tvingas bära på tunga matkassar från affären fastän våra armmuskler är tio gånger mindre än era, våra kroppshyddor betydligt mindre och vi kanske bara väger 40 medan ni väger 80? Det är faktiskt tungt att handla, alltså ett mansgöra! Dessutom kan det vara farligt att gå till affären, vi kan dels bli våldtagna då vi är små och försvarslösa medan ni är sexbesatta galningar. Vad ska vi göra då, vi vet ju att poliserna är idioter och det svenska rättssystemet är superj-vlaskitkasst osv. osv.? Så kan vi utsättas för annat våld, i dessa dåraktiga dagar.. en man försvarar sig mycket bättre än en klen flicksnärta. Sköt ni handlandet, så fixar vi disken och matlagningen.

*whistle*

Jag är mållös.



Har du msn?:naughty:

Sonny
2007-01-14, 01:09
Jag måste fråga dig frökenzelda, har du hört talas om fenomenet ironi?Jag får ta tillbaka det där uttalandet, läste bara första stavelserna och antog att det var en lång ilsken utläggning alá Mini, såg nu att du var ironin själv. Entschuldigung!

internethjälten
2007-01-14, 06:21
Orka ?

frökenzelda
2007-01-14, 10:28
Jag måste fråga dig frökenzelda, har du hört talas om fenomenet ironi?

Jag måste fråga dig detsamma, eftersom du inte fattat att jag var ironisk i det jag skrev.

frökenzelda
2007-01-14, 10:29
Jag får ta tillbaka det där uttalandet, läste bara första stavelserna och antog att det var en lång ilsken utläggning alá Mini, såg nu att du var ironin själv. Entschuldigung!

Jag tar tillbaka mitt också, jag orkade inte läsa fler inlägg.

Ganymedes
2007-01-14, 10:47
Igår påpekade min frus väninna (som fö. är rödstrumpa ut i fingerspetsarna) att vår lilla dotter hade så söta små fötter. Då sa jag till henne att anledningen till att tjejer har så små fötter, är att de ska kunna stå närmare spisen. Jag tror hon hatar mig på riktigt nu.

Srednq
2007-01-14, 10:53
Igår påpekade min frus väninna (som fö. är rödstrumpa ut i fingerspetsarna) att vår lilla dotter hade så söta små fötter. Då sa jag till henne att anledningen till att tjejer har så små fötter, är att de ska kunna stå närmare spisen. Jag tror hon hatar mig på riktigt nu.

:hbang: :bow:

Trance
2007-01-14, 10:57
Jag måste fråga dig detsamma, eftersom du inte fattat att jag var ironisk i det jag skrev.

Folk är rätt tröga här, det är bara att vänja sig.

Tricklev
2007-01-14, 12:53
Och ni är av naturen väldigt biffiga?

Nej, men betydligt starkare än en kvinna, därmed inte sagt att alla killar väger 115kilo i bra form, men det krävs inte för att vara starkare än kvinnor heller.