handdator

Visa fullständig version : Din partners/tänkta partners kropp/figur


shadowfire
2007-01-13, 10:40
Har du sedan du började träna ändrat din syn på din partners - eller tänkta partners - kropp/figur?

Motsvarande att du i takt med att du fått fokus på din egen träning, nu också vill att din partner tränar, motionerar, tänker på sin kropp/figur osv? Strävar efter att vara tränad/vältränad? Pollen är anonym ifall frugan/maken skulle komma in o läsa ;)

Kwon
2007-01-13, 10:43
Jodå

Slartibartfast
2007-01-13, 10:45
Självfallet. Skulle aldrig vara med en tjej som inte gör nånting aktivt eller inte vill ha en bra kropp.

Jacksatan
2007-01-13, 10:46
För mig är det viktigt att min tjej tränar. Jag tycker det ser bättre ut när tjejer har lite muskler än att bara vara smala. Svårt att säga om den synen ändrats sen jag började träna, då jag bara var 17år då.

Yankeee
2007-01-13, 10:46
Bryr mig inte om detaljer, men min framtida partner ska träna på ett eller annat sätt och det medför ofta en hyfsat vältränad kropp.

Krampus
2007-01-13, 10:47
Spelar ingen större roll även om jag haft tur som det är nu..
Vorde kul med ett gemensamt intresse, men vissa har det naturligt.

mini
2007-01-13, 10:48
Jag har inte ändrat inställning angående kroppens utseende som sådant. Däremot skulle jag ha svårt att ha en partner som inte tränade för att det är en så stor del av mitt liv.

Kaboffastar
2007-01-13, 10:49
Svar: Ja. Men det är inget måste... ( än ).

shadowfire
2007-01-13, 10:52
Ofta mynnar det ut i att personen har ett intresse för träning ja, men frågan riktar sig speficikt på kroppen som objekt.

Kan du acceptera att din partner av egen vilja ändrar sin figur till bensmal eller smällfet? Eller om du nu inte har en partner, kan du tänka dig att träffa någon i "small" eller XXL-storlek?

Yankeee
2007-01-13, 10:54
Kan du acceptera att din partner av egen vilja ändrar sin figur till bensmal eller smällfet? Eller om du nu inte har en partner, kan du tänka dig att träffa någon i "small" eller XXL-storlek?

Nej, det är inte attraktivt.

Nina L
2007-01-13, 10:55
Muskler är hett. Jag vill ha muskler att klämma på. Låt övriga tjejer klämma på de klenare karlarna, så blir allt rättvist.

blekfet2
2007-01-13, 10:57
självklart.

Kwon
2007-01-13, 10:57
Muskler är hett. Jag vill ha muskler att klämma på. Låt övriga tjejer klämma på de klenare karlarna, så blir allt rättvist.

How much is too much? *flex*

Dav0d
2007-01-13, 10:59
Det vill jag för hennes egna hälsa. Men jag föredrar gigantiska rumpor, höfter o.s.v. därför kan hon inte vara ett fitnessfreak med lite kroppsfett eller något liknande. Men motionera och må bra ser jag nästan som ett måste. Eftersom jag tror på att man senare i livet också blir gladare och har mer energi om man motionerar under ung ålder, orka ha en slö kärring i senare år ^^

babbett
2007-01-13, 11:01
Min kille har genetisk fantastiska ben...han skulle nog lätt kunna få en jättesnygg överkropp. Fast träning av den sorten ligger inte i hans intresse. Sedan jag alltid tyckt att folk får ta mig/älska mig för den jag är så gör jag det samma med andra.
Om han tycker det är ok med en sambo som åker till gymet och biffar till sig så tycker jag det är ok med en kille som lägger tid på egna intressen.

Jag har däremot varnat för att min kärlek till honom kan sina om han går upp mycket i vikt då jag inte attraheras av väldigt överviktiga människor...

Kwon
2007-01-13, 11:02
haha så han börjar bli lite mysig nu Babs? :D

Klart man ska få rätt till å slacka lite efter ett tag va!

Jay-Z
2007-01-13, 11:03
FJag tycker det ser bättre ut när tjejer har lite muskler än att bara vara smala.

Plus ett.

Det är iofs tur att tjejen inte ens tränar med tanke på hennes sjuka gener. Jag hade bara blivit förbannad över att bli dwarfad efter ett halvår.

Kwon
2007-01-13, 11:05
Själv så tycker jag inte det e så viktigt med muskler på tjejen, däremot massa skall det vara, inga benrangel.

paddanboy
2007-01-13, 11:05
Har ingen partner, men svar nej. Det har inte ändrats något speciellt.

Anledningen till att man själv tränar är ju att man är utseendefixerad i sig själv, inte hos andra. :confused:

Tragiskt men sant.

Jay-Z
2007-01-13, 11:06
däremot massa skall det vara, inga benrangel.


Vi kan väl konstatera att det är the ass mass, som är viktigast. :D

Hades
2007-01-13, 11:07
Något krav på att hon ska vara vältränad har jag inte egentligen, men jag har svårt att tro att jag skulle passa ihop med någon som är ointresserad av att hålla sig i gott skick.

babbett
2007-01-13, 11:07
..däremot massa skall det vara, inga benrangel.

Helre en kraftig, bastant karl än en spik. Vem vill ha skavsår.?

Kwon
2007-01-13, 11:07
Vi kan väl konstatera att det är the ass mass, som är viktigast. :D

Haha ja o gärna lite lår också på det

Inga spinkiga lår heller

Mass-Tech
2007-01-13, 11:08
Själv så tycker jag inte det e så viktigt med muskler på tjejen, däremot massa skall det vara, inga benrangel.

+1, Team T&A

Jay-Z
2007-01-13, 11:11
Haha ja o gärna lite lår också på det

Inga spinkiga lår heller


Japp. Du har pra smak, Kwon. *cupid*

Jay-Z
2007-01-13, 11:13
Helvete vilken röv Coco har. :D

edit: uppdatera bloggen K-Won.

Nina L
2007-01-13, 11:32
How much is too much? *flex*Farzad Kazemi?


:D

Kwon
2007-01-13, 11:34
Ja, Farzad e grofv och bra.

Inte många som når dit av gemene man :D

mangemani
2007-01-13, 11:35
med tanke på att 1 utav kraven för att ett förhållande med mej ska funka är att hon måste ha samma intresse för styrketräningen som jag har(eller som minst,kunna acceptera all den tid man lägger ner på den),så kommer automatiskt den vältränade kroppen eftersom hon nu har samma intresse.
om hon ej har intresset men inte har nått emot att jag spenderar så mycket tid på träningen och därmed kanske inte är så vältränad själv,så bryr det ej mej.
visst,muskler på en tjej är det finaste och sexigaste som finns,men eftersom hon då uppfyller det viktigaste kravet jag ställer på en tjej,så spelar utseendet ingen roll.muskler är absolut inget krav,men ett stort plus.

Nina L
2007-01-13, 11:37
Ja, Farzad e grofv och bra.

Inte många som når dit av gemene man :DNej. Det är som med du och rumpor. Jag tror jag kan acceptera rätt mycket. :D

mela
2007-01-13, 11:39
Min pojke är jättetunn, hade gärna haft en större version av honom.
Men han har svårt att träna efter en krock in i ett träd, fast jag tjatar på honom ;) Det funkar inte att jag väger 8kg mer än honom *gah!*

Beecher
2007-01-13, 11:39
Normalbyggd, tycker att tjejer är underbara hur dom än är, mulliga eller smala, så att hon är vältränad, det är nog det sista kravet jag skulle ställa. Sen är det ju roligt att kunna träna tillsammans och dela ännu ett intresse!

Kwon
2007-01-13, 11:41
Min pojke är jättetunn, hade gärna haft en större version av honom.
Men han har svårt att träna efter en krock in i ett träd, fast jag tjatar på honom ;) Det funkar inte att jag väger 8kg mer än honom *gah!*

Insidan som räknas Melish ;)

mela
2007-01-13, 11:41
Insidan som räknas Melish ;)

Inte i sängen *whistle*

Emselie
2007-01-13, 11:41
Pojkvännen är en biffig typ och han var det den dagen jag "snärjde" honom också... Så alternativ ett för min del, absolut.

Kwon
2007-01-13, 11:42
Nej. Det är som med du och rumpor. Jag tror jag kan acceptera rätt mycket. :D

Du e inte lika galen som mig helt enkelt

Nä klart man kan acceptera en hel del (inom rangen)

Kwon
2007-01-13, 11:43
Inte i sängen *whistle*

Skaver det i bäckenbenet? *whistle*

Nina L
2007-01-13, 11:43
Inte i sängen *whistle*
Jo, men då är det din insida som är viktigast, if you know what I mean! :hbang:

mela
2007-01-13, 11:44
Skaver det i bäckenbenet? *whistle*
Njea, men han kan ju liksom inte.. typ.. eeh..lyfta mig å sånt.. Ska inte vara för detaljerad *whistle*

Jo, men då är det din insida som är viktigast, if you know what I mean! :hbang:
Haha. Mja, men den kräver ju att hans utsida är bra :P

Kwon
2007-01-13, 11:45
Jo jag hajjar Melish

Det e du som får lyfta honom :D

mela
2007-01-13, 11:45
Jo jag hajjar Melish

Det e du som får lyfta honom :D

Ja, det hade ju inte varit ett problem. Men hur kul är det!? *mini*

L-Sami
2007-01-13, 11:45
Det enda jag bryr mig om att hon inte kan vara överviktig, sen om hon motionerar eller inte det bryr jag mig inte om. Det skulle säkert bli enklare för alla om båda skulle träna, men det är inte så viktigt.

Kwon
2007-01-13, 11:47
Men det e många tjejer som gillar det där

En tjej hade nästan som krav att jag alltid skulle bära upp henne till övervåningen innan akten

Jag var fan slut innan vi ens hade börjat, detta var dock länge sedan :D

Stumpis
2007-01-13, 11:47
Ofta mynnar det ut i att personen har ett intresse för träning ja, men frågan riktar sig speficikt på kroppen som objekt.

Kan du acceptera att din partner av egen vilja ändrar sin figur till bensmal eller smällfet? Eller om du nu inte har en partner, kan du tänka dig att träffa någon i "small" eller XXL-storlek?

Nej, jag skulle inte acceptera att han "förföll" om man så säger. Hade han lite mage när vi träffades är det ok att han fortsätter ha lite mage, men icke mer. Jag hade inte heller uppskattat om han slutat träna så armar o dyl blev mindre, men han är ändå så förtjust i sin spegelbild att det kommer nog inte att hända... :D

Om jag tänker från perspektivet att jag skulle varit singel, så hade jag inte blivit intresserad av en kille som väger under 90kg, inte efter att ha varit tillsammans med 100+. Tror det hade känts lite tunnt? Eller så vänjer man sig? Eller så är jag bara knäpp! :em:

Kwon
2007-01-13, 11:49
Vad exakt med 90- är problemet Stumpis? :D

Tänk dig 89 kg ripped

Zlin
2007-01-13, 11:57
Mja, jag ser det som ett krav att hon tränar. Inte minst för att man får så lite tid för varandra om man inte kan träna tillsammans - iaf som särbo. Sen är det ju inte direkt ett minus om hon ser fit ut. Jag är lyckligt lottad. :)

OggeP
2007-01-13, 11:59
Det är iofs tur att tjejen inte ens tränar med tanke på hennes sjuka gener. Jag hade bara blivit förbannad över att bli dwarfad efter ett halvår.

Äsch, det är inte så farligt som man tror :D

Ironbabe
2007-01-13, 12:26
Eftersom jag tränat hela mitt liv, först lite friidrott (men då var jag så ung så killar var inte så aktuellt) och sen fotboll. Under fotbollstiden så gillade jag fotbollskillar/hockeykillar! *screwy* *asg*

Sen den dagen jag klev in på gymmet så blev det gymkillar som hamnade i mitt blickfång.. Så ja, visst har mina "ideal" ändrats genom åren! Har alltid gillat mukkler kan vi väl konstatera!

Cerberus
2007-01-13, 12:34
utan tvekan, min partner(framtida) tränar och är intresserad av health & fitness åtminstone lite. Det är ett krav från min sida iaf, så pass stor del av mitt liv så ja pallar inte med nån tjockis som inte gör nånting alls.

frökenzelda
2007-01-13, 12:35
Absolut. Jag har alltid gillat män med muskler men nu är jag extra petig :P tuur att jag hittat nån som bryr sig lika mycket om sin kropp och sitt utseende som jag, då kan vi både träna och fjolla oss tillsammans :D

Nina L
2007-01-13, 12:38
utan tvekan, min partner(framtida) tränar och är intresserad av health & fitness åtminstone lite.För min del är det också viktigt att han/hon är intresserad av beauty & fashion.


:hbang:

Tricklev
2007-01-13, 12:40
Nej, det är inte viktigt för migi att hon tränar, eller har en sådan kropp.

Vissa tjejer har ju turen att dom kan få en fin figur ändå.

Cerberus
2007-01-13, 12:42
För min del är det också viktigt att han/hon är intresserad av beauty & fashion.


:hbang:

min tjej ska va helt ointresserad av sånt, vill inte va tvungen att köpa henne kläder o smycken för då har ja råd me mindre mat o proteinpulver!*gah!*

hon får sy sina kläder av gardiner eller nåt :D Röda Korset har fina kläder har ja hört xD:laugh:



en vältränad underkropp på en kvinna(inte uberdeffad, kroppsfett ska finnas!) är nåt av det absolut mest sexiga kring en kvinnokropp tycker jag

vega
2007-01-13, 13:04
Inne på samma spår som Stumpis... Över 90 gärna, sen behöver det inte vara rippad 90+, men inte överdrivet mycket bf så det är mer fett än muskler! Lite mage står man väl ut med?

Cerberus
2007-01-13, 13:06
men oss som e 170 då :D finns ett par här, lite svårt o väga 90kg i bra form för mig iaf

Kwon
2007-01-13, 13:07
Hon sa att det inte var krav på 90+ ripped så du kan lägga på dig fett Cerb

Bara tjocka på dig me 6000 kalorier etc

sissa
2007-01-13, 13:09
Nej, har inte ändrat "kraven" på min partner. Jag har aldrig varit så intresserad av muskler på killar heller. Inte för att jag tycker det är fult eller oattraktivt, men inte heller motsatsen . Inget jag sådär dreglar över.
Finns annat som är viktigare. Ögon tex.

Däremot så sa killen häromdan att han ville börja styrketräna. (Kors i taket, han har aldrig tränat i hela sitt liv typ) så man har visst inspirerat! Jag blev kanonglad, främst för att det fan inte är bra att inte röra på sig.

Stumpis
2007-01-13, 13:10
Vad exakt med 90- är problemet Stumpis? :D

Tänk dig 89 kg ripped

Jo, tanken har slagit mig, men när jag la upp det som förslag för min +100-kilos klump sa han att riktiga män väger tresiffrigt... :D

Kwon
2007-01-13, 13:12
Däremot så sa killen häromdan att han ville börja styrketräna. (Kors i taket, han har aldrig tränat i hela sitt liv typ) så man har visst inspirerat! Jag blev kanonglad, främst för att det fan inte är bra att inte röra på sig.

Det är du som påverkat honom! :)

Kolla på klubborna i avataren tex

Han känner nog att du börjar dwarfa honom därav träningen :D

Cerberus
2007-01-13, 13:13
Hon sa att det inte var krav på 90+ ripped så du kan lägga på dig fett Cerb

Bara tjocka på dig me 6000 kalorier etc

Lee Priest-dieten!

T-train
2007-01-13, 13:14
Min syn är att jag vill att man tar hand om sig..o det gör min man, han tränar, försöker äta vettigt osv. Det är viktigare än hur kroppen ser ut. Förövrigt tycker jag ändå att han är världens finaste:D

Kwon
2007-01-13, 13:15
Lee Priest-dieten!

aa Bo i Kentucky Fried Chicken-lådor

psirus
2007-01-13, 13:16
Jo, tanken har slagit mig, men när jag la upp det som förslag för min +100-kilos klump sa han att riktiga män väger tresiffrigt... :D

Tjockisar brukar påpeka det för att känna sig manliga så de slipper ta tag i sin övervikt. :smash:

skaparn
2007-01-13, 13:17
Kan vara lite svårt att komma undan med sin egna träning ifall hon är helt ointresserad av träning själv. Så ja, hon får gärna träna, men kanske viktigare att hon har en hobby vilken som helst så att jag slipper vara mysig alla de timmarna då jag hellre tränar.

edit: jag var ju lite offT där. Handlar det bara om att hon ska träna för att se bra ut så vette tusan. Är alternativet till träna ett enormt fläskberg som innebär att jag måste skaffa större lägenhet så är svaret ja - hon ska träna. Annars kan jag köpa smalfet eller mullig. Inga problem.

Me_Myself
2007-01-13, 13:18
Jag föredrar helt klart en hottie som är finfin att vila ögonen på men jag har både haft tjocka och klena partners. När man väl tycker om dem så gör man ju det för deras personlighet (eller för det man tror är deras personlighet i mitt fall).

Men på tal om detta så har mitt favvoex nyss berättat för mig att hans nya tjej har rutor på magen till skillnad från mig *slap*

sissa
2007-01-13, 13:24
Det är du som påverkat honom! :)

Kolla på klubborna i avataren tex

Han känner nog att du börjar dwarfa honom därav träningen :D

Jag kommer sakna mina klubbor när avatarveckan är över
jag känner mig helt mäktig med dem

LadyG
2007-01-13, 13:27
Jag vill att sambon fortsätter ta hand om sig, helt klart. Med det menar jag inte något överdrivet heller, utan bara fortsätta som han gör och har gjort i många år. Motionerar lite lagom, äta nyttigt och unna sig gottis någon gång i månaden. Han har f ö en uppmätt bf% på 8,7 så han behöver inte deffa. Magrutorna syns så bra ändå *cupid*

Lellan
2007-01-13, 13:30
Min sambo tränade mer än han egentligen ville när han var yngre så han har stolt deklarerat att han aldrig kommer träna igen i resten av sitt liv. Därav mysmage som inte stör mig det minsta, men det är klart att det känns lite trist med tanke på hans intre organ, livskvalité osv.. vill ju leva med honom länge, och att han ska må bra då.

Men jag får väl föregå med gott exempel, han kan vara lite avundsjuk på mitt glada humör när jag kommer hem från träningen och har snackat löst om "oldboys" hockeylag så vem vet.

HajduMan
2007-01-13, 13:49
Min blivande partner bör nog ha samma intresse för träning som mig annars kommer det nog inte hålla, och jag klarar inte av fruntimmerr som inte tänker på vad dom stoppar i sig, jag blir nästan spyfärdig när jag hör på folk som trycker i sig hamburgare och pizza flera dagar i veckan :D *spy* , det räcker väll att man äter skit nån gång då och då? dessutom blir skitmat mycket godare om man inte overäter det :)

p.s och det är fiiiiint med kvinnomukklor :thumbup: som Nina *cupid*

wintersnowdrift
2007-01-13, 13:56
Han behöver inte vara en rippad bodybuilder, nej. Men för mig är det inte utseendet som är grejen med träning heller; jag var säkert mycket snyggare innan jag började träna (mer bröst och höfter och sånt som grabbar brukar gilla). Däremot - som många redan skrivit - är det ju schysst med en partner som delar ens intressen. Särskilt när det är konditionsidrott man sysslar med och passen har en tendens att vara både långa och många. Att gå runt med ständigt dåligt samvete för att man umgås för lite med sin käresta suger, så att kunna förena nytta med nöje och köra långpassen tillsammans med sin partner vore helt klart en fördel.

(Nu är jag också off topic märker jag, men en kropp som pallar för träning är som sagt att föredra [gärna tyngre än min dock, jag vill gärna känna mig som en gasell och inte som en elefant vid en jämförelse ;)]).

//Kristin

Kwon
2007-01-13, 14:00
Att folk glider in på gemensamma intressen o skit hela tiden

Tråden handlade om figuren/kroppsattribut, ingenting annat!

Jorgen
2007-01-13, 14:02
Det är klart att man blir miljöskadad. Och vältränat är snyggare.

Pingu
2007-01-13, 14:10
Min syn på min partners kropp har inte ändats, har alltid velat/haft tjejer som har tränat och tagit hand om sig

Flygplan
2007-01-13, 14:16
45 kg+ så blir det bye bye *cupid* Så visst, lite tänker jag nog på hur tjejen ser ut.

Förra vägde 44, jag gav henne en varning.. men hon tog den inte till sig.:banned

TCOG
2007-01-13, 14:16
Tjejen ska vara lite THICK & gärna överdimensionerad ass.

Kwon
2007-01-13, 14:24
45 kg+ så blir det bye bye *cupid* Så visst, lite tänker jag nog på hur tjejen ser ut.

Förra vägde 44, jag gav henne en varning.. men hon tog den inte till sig.:banned

For realz?

Jay-Z
2007-01-13, 14:39
45 kg+ så blir det bye bye *cupid* Så visst, lite tänker jag nog på hur tjejen ser ut.

Förra vägde 44, jag gav henne en varning.. men hon tog den inte till sig.:banned


Hur långa är dina brudar? 140?

Krokodil
2007-01-13, 14:43
Huvudsaken är att HON mår bra! Om det innefattar träning, knyppling, makramé eller vaffan som helst så är det bra så.

Tolkia
2007-01-13, 14:49
Med tanke på att jag själv väger som en sopbil och inte direkt är Miss Fitness så tycker jag att det vore mer än lovligt förmätet av mig att kräva en viss vikt/kroppsfettprocent/grad av fitness hos en partner. Däremot skulle det ju bli svårt att leva ihop med en person som rent störde sig på att jag tillbringar ett antal timmar i veckan på gymmet, men det tror jag gäller alla tidsödande fritidsintressen och inte bara träning.

Hälsoaspekten är en annan sak, om min parter utvecklade diabetes/hjärtbesvär/p.g.a. sin kroppshydda fick svårartade problem med knän och höfter etc. skulle jag stötta vederbörande i ett försök att komma till rätta med detta - vilket i sin tur kräver av mig att JAG skulle kunna ta samma typ av påpekanden från min partner om (när) detsamma hände mig. Jag skulle också ta upp det om min partners förhållande till mat och träning började anta sjukliga/neurotiska proportioner.

shadowfire
2007-01-13, 14:53
Jag har nog blivit mer ytlig sedan jag fick upp ögonen på min egen kropp, tyvärr. Antalet potentiella partners minskar drastigt i takt med att man blir trångsynt.

Kwon
2007-01-13, 14:53
Antalet potentiella partners minskar drastigt i takt med att man blir trångsynt.

Mer kroppsmedveten? :)

Ryska_raketen
2007-01-13, 14:54
Nja jag är självkritisk men om tjejen inte vill träna och mår bra av det så är det upp till henne. Det är ju knappast för hennes kropp som jag älskar henne.

Krokodil
2007-01-13, 14:54
Jag skulle också ta upp det om min partners förhållande till mat och träning började anta sjukliga/neurotiska proportioner.
Typ när man tränar nästan varje dag, och ibland flera pass på raken? *whistle* :D

Tricklev
2007-01-13, 14:55
For realz?

Alla har inte samma smak.

Kan själv hålla med om att 155cm tjejer på 43 kilo är fina. *cupid*

Kwon
2007-01-13, 14:59
Alla har inte samma smak.

Kan själv hålla med om att 155cm tjejer på 43 kilo är fina. *cupid*

Så 45+ kg och det är Out the Door?

Det var så han menade :)

skaparn
2007-01-13, 15:03
Så 45+ kg och det är Out the Door?

Nåja, vi ska väl ge folk en chans. Jag brukar börja slå tjejen regelbundet som varning. Först efter upprepade varningar slänger jag ut henne.

PowPow
2007-01-13, 15:07
Själv så tycker jag inte det e så viktigt med muskler på tjejen, däremot massa skall det vara, inga benrangel.

+1

Sen så är det lite märkligt hur folk verkar tro att folk inte bryr sig om sina kroppar, bara för att de inte tränar. Det är ju tokfel. Det handlar väl bara om ideal.

Edit: Med viss reservation för att min och kwons definition av "massa" inte stämmer överrens :D Men spinkissar går fetbort, men så har jag nog alltid tänkt.

wintersnowdrift
2007-01-13, 15:15
Att folk glider in på gemensamma intressen o skit hela tiden

Tråden handlade om figuren/kroppsattribut, ingenting annat!

Jag tänker faktiskt försvara mitt off-topicande lite, eftersom tråden också handlade om ens partner (vilket jag tolkade som ett "seriöst" fast förhållande). I det fallet har jag vissa problem med att särskilja kroppen från resten av personen - att vara vältränad handlar i ett förhållande om mycket mer än att bara vara snygg imho. Det är för mig en livsstil och då får frågan andra proportioner än om det hade handlat om utseendet på ett engångsligg.

//Kristin

Edit: Men jag förnekar absolut inte att jag är OT; jag antar att jag ville spamma tråden fast jag egentligen inte kunde svara på frågan.

Kwon
2007-01-13, 15:20
Edit: Men jag förnekar absolut inte att jag är OT; jag antar att jag ville spamma tråden fast jag egentligen inte kunde svara på frågan.

Jak vill att du svarar på frågan! :)

Endast fysiska attribut nu!

Var så ytlig du kan!

Nadja_N
2007-01-13, 15:26
Har du sedan du började träna ändrat din syn på din partners - eller tänkta partners - kropp/figur?

Motsvarande att du i takt med att du fått fokus på din egen träning, nu också vill att din partner tränar, motionerar, tänker på sin kropp/figur osv? Strävar efter att vara tränad/vältränad? Pollen är anonym ifall frugan/maken skulle komma in o läsa ;)

min karl är en innebandyfjolla. Kan man kalla det omvänd disco? Grymma ben/rumpa osv men mer sparris på överkroppen. Så om två veckor börjar han styrketräna med mig... jag har tjatat med honom!!! :D tolka det hur ni vill

Kwon
2007-01-13, 15:28
Du tjatar iochmed att du vill se lite mer massa på hans upperbody, så enkelt e det Naddy :)

Nadja_N
2007-01-13, 15:29
Du tjatar iochmed att du vill se lite mer massa på hans upperbody, så enkelt e det Naddy

Naddy? Nästan som Noughty... me like:naughty:

(och ja...)

Kwon
2007-01-13, 15:30
Ej svårt att lista ut, då du vill att han skall se ut som Reg Park alt Steve Reeves aka det Grekiska idealet :D

Naughty Naddy

Nadja_N
2007-01-13, 15:32
Ej svårt att lista ut, då du vill att han skall se ut som Reg Park alt Steve Reeves aka det Grekiska idealet :D

Naughty Naddy

*googlar för att hänga med i Kwon's namedropping*

Kwon
2007-01-13, 15:33
*googlar för att hänga med i Kwon's namedropping*

Blir tvunget ibland (ofta) :D

Nadja_N
2007-01-13, 15:34
Ej svårt att lista ut, då du vill att han skall se ut som Reg Park alt Steve Reeves aka det Grekiska idealet :D

Naughty Naddy

Näe, jösses NEJ. No way. Men lite mer massa iallfall :)

Kwon
2007-01-13, 15:40
Näe, jösses NEJ. No way. Men lite mer massa iallfall :)

Så, antingen Justin Timberlake fysiken
http://img183.imageshack.us/img183/1294/justinlf4.jpg

Eller TP från förr?
http://www.bodybuildingpro.com/genetics/Prince-ES03j%5B1%5D.jpg

:D

Nadja_N
2007-01-13, 15:41
Så, antingen Justin Timberlake fysiken
http://img183.imageshack.us/img183/1294/justinlf4.jpg

Eller TP från förr?
http://www.bodybuildingpro.com/genetics/Prince-ES03j%5B1%5D.jpg

:D

är de de enda valen jag har så utan tvekan Justin. För vad FAN har den andra snubben gjort med sin navel?!*spy*

Kwon
2007-01-13, 15:41
är de de enda valen jag har så utan tvekan Justin. För vad FAN har den andra snubben gjort med sin navel?!*spy*

:D

Om vi bortser naveln en liten stund då?

Nadja_N
2007-01-13, 15:42
:D

Om vi bortser naveln en liten stund då?

Nej då vinner Justin ändå...;)
fast om vi bara pratar för en natt.. sååå

Kwon
2007-01-13, 15:44
Nej då vinner Justin ändå...;)
fast om vi bara pratar för en natt.. sååå

Hahaha the truth comes out... :devil:

Naughty Naddiepantiez

wintersnowdrift
2007-01-13, 15:44
Jak vill att du svarar på frågan! :)

Endast fysiska attribut nu!

Var så ytlig du kan!

Alltså, jag kan ju utan problem säga att jag tycker att en vältränad kropp är snyggare ur estetisk synvinkel (däremot är mycket muskler absolut inte det viktigaste för mig när det gäller attraktion). Gällande partners och förhållanden ser jag den ev. vältränade kroppen som en följd av att vi har liknande intressen snarare än att det är viktigt för mig att han "tänker på sin kropp".

Eh, jag vet inte. Jag säger säkert emot mig själv nu.

//Kristin

Edit: Jag kanske borde ha quotat mini redan från början istället för att snärja in mig i mina egna resonemang; hon är mycket mer koncis än jag.

Jag har inte ändrat inställning angående kroppens utseende som sådant. Däremot skulle jag ha svårt att ha en partner som inte tränade för att det är en så stor del av mitt liv.

Kwon
2007-01-13, 15:46
Alltså, jag kan ju utan problem säga att jag tycker att en vältränad kropp är snyggare ur estetisk synvinkel (däremot är mycket muskler absolut inte det viktigaste för mig när det gäller attraktion). Gällande partners och förhållanden ser jag den ev. vältränade kroppen som en följd av att vi har liknande intressen snarare än att det är viktigt för mig att han "tänker på sin kropp".

Eh, jag vet inte. Jag säger säkert emot mig själv nu.

//Kristin

Edit: Jag kanske borde ha quotat mini redan från början istället för att snärja in mig i mina egna resonemang; hon är mycket mer koncis än jag.

Jaså! Jag som ville höra Winter säga detta:

Jag vill se Delts som basketbollar!

LATS som en ROCKA

Triceps som en hästsko

Magen MÅÅÅSTE vara tvättbräda!

V-form ett måste

Minst 89kg ripped!

etc etc osv :D

wintersnowdrift
2007-01-13, 15:48
Jaså! Jag som ville höra Winter säga detta:

Jag vill se Delts som basketbollar!

LATS som en ROCKA

Triceps som en hästsko

Magen MÅÅÅSTE vara tvättbräda!

V-form ett måste

Minst 89kg ripped!

etc etc osv :D

Haha. Kan en sån kille springa Stockholm Marathon på under 4 timmar?

//Kristin

Kwon
2007-01-13, 15:59
Haha. Kan en sån kille springa Stockholm Marathon på under 4 timmar?

//Kristin

Ah! Men nu har vi något fysiskt krav iaf från Winter!

Han måste kunna springa Maran under 4!

Det innebär ju en viss typ av fysik med en rejäl gastank!

Vad för bodyfatlvl snackar vi om cirkus?

wintersnowdrift
2007-01-13, 16:08
Ah! Men nu har vi något fysiskt krav iaf från Winter!

Han måste kunna springa Maran under 4!

Det innebär ju en viss typ av fysik med en rejäl gastank!

Vad för bodyfatlvl snackar vi om cirkus?


Oh ja, 4:01 och han är körd. (Men jag gör som skaparn - misshandlar honom ett tag först och hoppas att det ska sätta fart på löparmotivationen.)

Rena löpare är dock inte den fysiska Idealmannen(tm) heller, de är för tiny.

//Kristin

Kwon
2007-01-13, 16:08
Oh ja, 4:01 och han är körd. (Men jag gör som skaparn - misshandlar honom ett tag först och hoppas att det ska sätta fart på löparmotivationen.)

Rena löpare är dock inte den fysiska Idealmannen(tm) heller, de är för tiny.

//Kristin

Så vad e det du vill ha? Löparfysik eller ej? :D

Upp med bild på idealet alt Minimum-kravet!

Helena B
2007-01-13, 16:12
Jag har haft pojkvänner som både har varit vältränade och inte vältränade så det är inget som avgör om jag blir kär i en person eller ej. Visst hade det varit trevligt om man hade haft liknande intressen. Om jag kunde bestämma vem jag skulle få känslor för eller bli kär i så skulle det helt klart vara en kille som gillade friluftsliv.

wintersnowdrift
2007-01-13, 16:14
Så vad e det du vill ha? Löparfysik eller ej? :D

Upp med bild på idealet alt Minimum-kravet!

Ideal? (http://www.johner.moreinfo.se/Firenze%202004/Micke%20staty%2010.jpg)

Fast just den posen får honom att se korkad ut. Hade jag varit Michelangelo hade jag valt en annan frisyr också när jag ändå höll på.


Och kanske dimensionerat upp vissa kroppsdelar.

//Kristin

Kwon
2007-01-13, 16:16
Haha så du har ett krav på den lille rackaren ändå Winter! :D

Kul bild och bra initiativ Winter! :thumbup:

Tänkte mer en levande människa men ok!

petersson
2007-01-13, 16:24
Jo jag vill att min tjej också ska börja skaffa ölmage :eating: *flex*

Tuniz
2007-01-13, 16:28
min flickvänn är lite överviktig och nu när man har tränat seriöst ett tag vill man ju att hon ska göra detsamma. Funkade ju jättebra på mig, så varför inte på henne?

Har försökt att få henne att börja träna då hon också tycker hon är lite överviktig men hon vill inte. tjatar att hon inte har tid eller ork, men hur ska hon annars få bort sin övervikt och se finare, som hon själv vill?

Någon som har några tips? i´m running out of idéas :confused:

Kwon
2007-01-13, 16:30
Köp hem lite lättare vikter och krejjer Tuniz

Så kan hon börja hemma och vänja sig, tills när hon känner sig tillräckligt redo mentalt och du får släpa henne till gymet.

Helena B
2007-01-13, 16:31
min flickvänn är lite överviktig och nu när man har tränat seriöst ett tag vill man ju att hon ska göra detsamma. Funkade ju jättebra på mig, så varför inte på henne?

Har försökt att få henne att börja träna då hon också tycker hon är lite överviktig men hon vill inte. tjatar att hon inte har tid eller ork, men hur ska hon annars få bort sin övervikt och se finare, som hon själv vill?

Någon som har några tips? i´m running out of idéas :confused:

Men om hon inte vill träna så kan hon ju bara börja att äta mindre om hon vill gå ner i vikt. Annars kan ni ju göra saker tillsammans som hon inte ser som träning utan mer ett sätt att umgås, ex spela tennis, klättra, ut och vandra, åka skridskor etc...

shadowfire
2007-01-13, 16:46
håll er till ämnet, eller starta ny tråd om relationsproblem eller viktproblem osv. ;)

Grisen
2007-01-13, 16:47
min flickvänn är lite överviktig och nu när man har tränat seriöst ett tag vill man ju att hon ska göra detsamma. Funkade ju jättebra på mig, så varför inte på henne?

Har försökt att få henne att börja träna då hon också tycker hon är lite överviktig men hon vill inte. tjatar att hon inte har tid eller ork, men hur ska hon annars få bort sin övervikt och se finare, som hon själv vill?

Någon som har några tips? i´m running out of idéas :confused:

Ge henne mindre mat. Sluta skjutsa henne och dra in på veckopengen så att hon inte har råd att åka kommunalt.

Piranha
2007-01-13, 16:47
Jag har inte ändrat min syn, det är lika fucked up som innan.

Slartibartfast
2007-01-13, 16:52
Har försökt att få henne att börja träna då hon också tycker hon är lite överviktig men hon vill inte. tjatar att hon inte har tid eller ork, men hur ska hon annars få bort sin övervikt och se finare, som hon själv vill?


Att gå ner i vikt kräver ingen tid. Det handlar bara om att äta mindre. Så Det kan hon inte skylla på.

AFanatic
2007-01-13, 16:59
Äsch, det är inte så farligt som man tror :D

:D *kissass*

Action
2007-01-13, 17:01
Jag har inte ändrat min syn på en kvinnokropp. Alltid gillat små, vältränade och sportiga tjejer. *cupid*

Jorgen
2007-01-13, 17:01
Jag har inte ändrat min syn på en kvinnokropp. Alltid gillat små, vältränade och sportiga tjejer. *cupid*

Nu fick jag hålla mig för att inte skriva något dumt. :D

Jag är lite rädd för Linda. :em:

Action
2007-01-13, 17:03
Nu fick jag hålla mig för att inte skriva något dumt. :D

Jag är lite rädd för Linda. :em:

Va inte rädd nu... PM:a istället.. ;)

AFanatic
2007-01-13, 17:04
Nu fick jag hålla mig för att inte skriva något dumt. :D

Jag är lite rädd för Linda. :em:

Jag med. Tur att du hann före då. :D

Überbiffen
2007-01-13, 17:06
Jag vill inte ha partner. Så flickorna där ute kan se ut precis hur som helst. :)

Isabella
2007-01-13, 17:47
Jag vill inte ha partner. Så flickorna där ute kan se ut precis hur som helst. :)

pojkarna då?

flenders
2007-01-13, 18:04
pojkarna då?Haha, där fick hon dig.

Jag är en person som inte har några grundregler för hur min partner skall se ut. När jag tänker tillbaka så har flertalet av mina flickvänner alltid haft haft lite till lår/rumpa och så. Vi kan säga att de egentligen är sneppet över normalviktiga bara det att eftersom det känns som alla idag är antingen sjukt smala eller hyfsat tjocka så är det svårt att relatera till ord som smal, normal, mysig, tjock osv. Det är konstigt för jag har alltid fått för mig själv att jag gillat hyfsat smala och tränade tjejer mest.

Yes
2007-01-13, 18:25
Får jag välja föredrar jag förstås en tight och vältränad kropp, men enda kravet är att jag ska bli attraherad - vilket beror på mycket mer än utséendet. En av de mer attraktiva kvinnor jag mött var klart överviktig. Andra kan vara riktigt oattraktiva trots väldigt fin kropp.

NiXPhoenix
2007-01-13, 18:29
Nej.
Jag drömmer fortfarande om en modellsnygg tjej. *whistle*
Smal med andra ord. Tror hon får sin fina kropp genom lite konditionsträning, inte styrketräning. Klart hon kan väl träna lite grann, men inget överdrivet.

Ser inte heller något kul i att hänga med sin partner på varenda gympass som vissa verkar göra. Går de inte varandra på nerverna till slut?
Bara hon accepterar min livsstil så.

Men sen blir det ju inte alltid som man tänkt. ;)

Flygplan
2007-01-13, 18:42
Hur långa är dina brudar? 140?


Nej, 150 typ. 150 cm och 36kg, med kilona på rätt ställe är helt perfekt

Tricklev
2007-01-13, 18:44
Nej, 150 typ. 150 cm och 36kg, med kilona på rätt ställe är helt perfekt

Var det du som levde i Thailand, eller misstar jag helt nu?

Nadja_N
2007-01-13, 18:45
Nej, 150 typ. 150 cm och 36kg, med kilona på rätt ställe är helt perfekt

och HUR gamla? :confused: har nog aldrig träffat någon över 14 som inte lider av anorexi som väger 36kg och är 150cm?!

Nadja_N
2007-01-13, 18:45
Var det du som levde i Thailand, eller misstar jag helt nu?

det skulle onekligen förklara ett och annat.. ;)

Kwon
2007-01-13, 18:50
36 kg! That's fuggin' crazy!

Smaken e som baken

Nadja_N
2007-01-13, 18:51
36 kg! That's fuggin' crazy!

Smaken e som baken

dubbla så har du mig! ;) eller nej.. det var lite överdrivet (men inte mycket förståss)*whistle*

Kwon
2007-01-13, 18:52
dubbla så har du mig! ;) eller nej.. det var lite överdrivet (men inte mycket förståss)*whistle*

På 150 cm?

Kicki D, is that you? :D

Tricklev
2007-01-13, 18:52
160cm med 45kilo, det är grejjer det. *cupid*

35kilos brud är det nog tveksamt om jag hade klarat av. :D

Nadja_N
2007-01-13, 18:53
160cm med 45kilo, det är grejjer det. *cupid*

35kilos brud är det nog tveksamt om jag hade klarat av. :D

ni som gillar små tjejer (35-45kg), hur stora är ni? I mitt inre ser jag bb + 35kg tjej = wiiii... :Virro

Überbiffen
2007-01-13, 18:54
ni som gillar små tjejer (35-45kg), hur stora är ni? I mitt inre ser jag bb + 35kg tjej = wiiii... :Virro
Grova pojkar på det här forumet är lätt räknade på en hand. ;)

Nadja_N
2007-01-13, 18:55
Grova pojkar på det här forumet är lätt räknade på en hand. ;)

det gläder mig isåfall ;)

Tricklev
2007-01-13, 18:59
ni som gillar små tjejer (35-45kg), hur stora är ni? I mitt inre ser jag bb + 35kg tjej = wiiii... :Virro

Jag väger på 72kilo på korta 169cm.

En tjej på 160cm är mao inte enormt kort för mig, 45-50kilo på det sedan och det är en nät söt tjej.:thumbup:

Nadja_N
2007-01-13, 19:00
Jag väger på 72kilo på korta 169cm.

En tjej på 160cm är mao inte enormt kort för mig, 45-50kilo på det sedan och det är en nätt söt tjej.:thumbup:

jamen då matchar ni ju varandra ;)

Action
2007-01-13, 19:01
Nej, 150 typ. 150 cm och 36kg, med kilona på rätt ställe är helt perfekt

Låter som Asien.. de tjejerna är ju små.. tror medelvikten där nere ligger på kring 40kg om de inte är överviktiga.. Fick iaf det berättat för mig i Singapore...

Tricklev
2007-01-13, 19:05
jamen då matchar ni ju varandra ;)

Exakt :)

Även vi små killar behöver känna oss stora ibland. :D

Yes
2007-01-13, 19:08
Nej, 150 typ. 150 cm och 36kg, med kilona på rätt ställe är helt perfekt
Vadfasen, det är ju så man kan bicepscurla tjejen. :D

Kwon
2007-01-13, 19:09
Precis, kör morgonpressar med 36 kilostjejen.

Fartman
2007-01-13, 19:30
Säger som många andra här i tråden, att det är viktigt att just intresset för träning och sånt finns då jag själv är rätt såld på det sen några år tillbaka.

Snafu
2007-01-13, 20:09
Jag bor i England - i en sumpig region - jag kan inte ha som krav att tjejerna skall gå på gymmet då så oerhört få tjejer faktiskt gör det. Det enda kravet jag har är att de skall vara någorlunda smala och inte supa alltför mkt. Då är en vettig utbildning och ett vettigt jobb viktigare. Matvanor är bara att glömma haha.

Kwon
2007-01-13, 20:11
Jag bor i England - i en sumpig region - jag kan inte ha som krav att tjejerna skall gå på gymmet då så oerhört få tjejer faktiskt gör det. Det enda kravet jag har är att de skall vara någorlunda smala och inte supa alltför mkt. Då är en vettig utbildning och ett vettigt jobb viktigare. Matvanor är bara att glömma haha.

Erkänn Snaffe - dina krav är.... Pig n Whistle! :devil:

Beecher
2007-01-13, 20:13
Söt :em:

http://www.targetofopportunity.com/codepink_fat_lady.jpg

Snafu
2007-01-13, 20:17
Erkänn Snaffe - dina krav är.... Pig n Whistle! :devil:

Ärligt talat, jag vågar inte ens gå dit. Alltid bråk och skit runtomkring där.

Stabbing
A man found with stab wounds in Newcastle's popular Bigg Market area has died.
The 23-year-old, who has not yet been named by police, was discovered in Old George lane shortly after 2230 BST on Friday. "

NEWCASTLE UPON TYNE
9.30pm: "If there's going to be trouble, the Bigg Market is where it will be," a doorman confides as Newcastle's infamous pub-crawl district fills up. Scantily-clad women are joined by stag and hen parties, rugby trips and travelling football fans.

Mooooord
This is a mad place," says a 42-year-old father-of-three, who works the night shift at a nearby print works.
"I've been working here for 11 years and I've seen a murder in the Bigg Market nearly every year," he confides.


Ärligt talat - jag undviker skiten om jag kan =)

Kwon
2007-01-13, 20:19
Fan, finns det något bättre ställe än PnW där du bor Snaffe?

frökenzelda
2007-01-13, 20:52
För min del är det också viktigt att han/hon är intresserad av beauty & fashion.


:hbang:

Samma här, jag kan inte tänka mig att vara tillsammans med någon som struntar i sitt utseende i övrigt. Med nån som tar på sig precis vad som helst, även om det är de slitna och fula kläderna han använt tre dagar i rad och som legat och skräpat på golvet (iofs skulle jag aldrig vara tillsammans med en slarvpelle, men det är en annan sak ;) )... jag har helt ärligt ingenting emot män som sminkar sig, så länge vi inte snackar mascara, läppstift och eyeliner haha :P

Tuniz
2007-01-13, 21:16
tack för tipset alla som skrev ^^

orkar inte med multiquote men ni vet vilka ni är :P.

Konstigt nog tycker jag hon äter otroligt lite, hon slarvar med måltiderna etc.

Får försöka mig på någon form av aktivitet. Hon har alltid skämtat om att vi skulle börja dansa tango eller liknande, kanske köra på det? :D

pragmatist
2007-01-13, 21:31
Jag kan ju säga att mitt tränande totalt förstört min relation till det motsatta könet. Jag är numera bara attraherad av en kategori tjejer som aldrig någonsin är attraherade av mig, och vice versa.

Det tragiska är att jag antagligen skulle vara ganska framgångsrik med tjejer om min smak var mer synkad med deras. :D

Piranha
2007-01-13, 21:57
Jag kan ju säga att mitt tränande totalt förstört min relation till det motsatta könet. Jag är numera bara attraherad av en kategori tjejer som aldrig någonsin är attraherade av mig, och vice versa.

Det tragiska är att jag antagligen skulle vara ganska framgångsrik med tjejer om min smak var mer synkad med deras. :D

Åter ett i-landsproblem ... du är för snygg för ditt eget bästa :Virro

Tolkia
2007-01-13, 23:55
Typ när man tränar nästan varje dag, och ibland flera pass på raken? *whistle* :D
Med risk för att förstöra nöjet tar jag mig friheten att upprepa en detalj du möjligen missade:
... vilket i sin tur kräver av mig att JAG skulle kunna ta samma typ av påpekanden från min partner om (när) detsamma hände mig.
Jag har tagit ett antal påpekanden av både det ena och det andra slaget genom åren. Plus ett antal av en sort jag egentligen inte någon borde behöva ta.

Snafu
2007-01-14, 01:24
Fan, finns det något bättre ställe än PnW där du bor Snaffe?

Det finns några OK ställen.

Barer:
The living room, Apartment, Popolous, The North bar, The forth,

Nattklubbar:(har lessnat på de flesta, mkt s.k chavers!)
World Head Quarters (finns på myspace tror jag, kan vara förkortat WHQ)
Tiger Tiger (knappast superbra men OK iaf)

Sen finns det kanske ett tiotal fler nattklubbar, 20 till barer och jag vet inte hur många hundra pubar.

ManuelIT
2007-01-14, 03:10
Nope. så länge hon är smal är jag nöjd, hon behöver inte träna om hon inte vill:)

Nina L
2007-01-14, 09:05
Samma här, jag kan inte tänka mig att vara tillsammans med någon som struntar i sitt utseende i övrigt. Med nån som tar på sig precis vad som helst, även om det är de slitna och fula kläderna han använt tre dagar i rad och som legat och skräpat på golvet (iofs skulle jag aldrig vara tillsammans med en slarvpelle, men det är en annan sak ;) )... jag har helt ärligt ingenting emot män som sminkar sig, så länge vi inte snackar mascara, läppstift och eyeliner haha :P
Nu var det iofs mest ett retsamt inlägg för att snubben skrev health & fitness, och då tyckte jag att beauty & fashion var ett lika mesigt uttryck. Men, om vi skall vara seriösa så håller jag med er båda. En fräsch, snygg, modern, vältränad kille är betydligt intressantare än en sluskig dito. Därmed (tyvärr? :D) inte sagt att slusken är chanslös.

Jag har dock ingen erfarenhet alls av killar som sminkar sig. Jag är uppväxt på landet och där stenades sminkade killar till döds eller nått, om de inte var synthare förstås. Och senaste pojkvännen var ju 40+. På hans tid kan jag tänka mig att de sminkade pojkarna OCH deras familjer stenades till döds. (Nina tänker sig tillbaka på hur allt måste ha varit och känner sig ganska säker på sin sak...)

Nope. så länge hon är smal är jag nöjd, hon behöver inte träna om hon inte vill:)
Hur smal är smal? (Svar med bild)

polaren
2007-01-14, 09:35
Har ingen partner, men om jag hade en så får hon gärna vara en söt soffpotatis som inte räknar kalorier och väger sig hela tiden.

shadowfire
2008-07-13, 15:41
Bumpar min egen gamla tråd lite.

Har insett nu att jag tappade mitt träningsintresse i julas lite tack vare att intresset inte delades av min partner. Jag kan omöjligt lägga skulden på henne då det givetvis helt och hållet var mitt eget fel, men jag fick inte heller någon stöttning, uppbackning eller coaching då jag föll ner i svackan.

Det är nog fasiken rätt trevligt om ens partner delar intresse för träning lite ändå, så man kan coacha, stötta och hjälpa varandra genom de ups and downs som ett träningsliv innehåller (skador, utvecklingsstopp, rehab osv osv).

Träning är trots allt en livsstil och det handlar om mer än att min partner ska stå ut med att jag alltid slänger upp en dubbelbiceps då jag passerar spegeln...

tigerofsweden
2008-07-13, 16:20
Har en partner som är totalt ointresserad av träning, men o andra sidan har jag intresse så det räcker och blir över för oss båda :Virro Visst hade det inte skadat om hon gillade måttlig dos av träning, men hade hon varit lika extrem som mig så tror jag det hade blivit för mkt

LadyInsane
2008-07-13, 16:22
Sen jag började träna har jag bara glott på biffiga/muskulösa killar. Tanighet har blivit det absolut osexigaste som finns. Nu är jag kollo-skadad och om en kompis påpekar att en normalstor kille på stan är snygg svarar jag bara; "Usch..några års träning och mat skulle göra honom gott...":D

Olof
2008-07-13, 21:00
Nej, inte på det medvetna planet. Men jag kan tänka mig att jag omedvetet har blivit mer kräsen.

Kwon
2008-07-13, 21:13
Sen jag började träna har jag bara glott på biffiga/muskulösa killar. Tanighet har blivit det absolut osexigaste som finns. Nu är jag kollo-skadad och om en kompis påpekar att en normalstor kille på stan är snygg svarar jag bara; "Usch..några års träning och mat skulle göra honom gott...":D

Låt mig dock gissa att du gillade taniga långhåriga rockers innan du började träna? :)

Ganska kul hur man förändras!

joriice
2008-07-13, 21:22
Njaa, jag behöver inte ha någon "fit" tjej, men smal skall hon helst vara, om hon sedan tränar och tar hand om sig (eller att jag gör det med henne) så är det bara bra.
Vill inte att tiden skall få göra sitt, och att de är ovetande om att de kommer få en hängig och slapp kropp, så därför motverkar man det redan så tidigt som möjligt, och gör det till en rutin.

tntballe
2008-07-13, 21:26
Jag vill att tjejen ska tänka mer på sin kropp. Inte för figuren, men för det funktionella.

Kwon
2008-07-13, 21:27
Självklart skall ens tjej ha gjort en och annan knäböj genom åren!

Accept no substitutes!

rajjan_dammit
2008-07-13, 23:13
Haha, kolo är nog ett av de få ställen där de flesta är mer eller mindre utseendefixerade i såna här diskussioner. Annars brukar det alltid komma kommentarer om att "det ska ju vara lite att ta i" och annat PK.

Här kan alla säga att det är viktigt att tjejen tränar, är smal eller att killen ska vara bitig, utan att få konstiga blickar.

För övrigt tror jag att de som säger att "det ska vara lite att ta i", har det som ursäkt för att de bara får ligga med tjocka tjejer...:naughty:

OnT: Ja, jag tycker det är viktigt att min tjej tränar och är fit, särskilt sen man själv började träna. Nu bänkpressar hon nästan sin kroppsvikt efter bara några månader så man lär ju bli dwarfad inom ett år, som någon sa. :D

dice
2008-07-13, 23:19
Jag vill att min tjej tar hand om sin kropp, hur är upp till henne. Hon har lite att ta i, men det gillar jag och hon är så sjukt mycket bättre i sängen än de smala och tränade tjejer jag varit med (kommentar till inlägget ovan).

12345
2008-07-13, 23:23
Självklart så måste en man ha riktigt, riktigt ordentligt med riktigt stora muskler.

Själva tanken på att på något mer intimt sätt ta i en annan typ av man ger mig både hemska rysningar och får mig bokstavligen att vilja kräkas.

Tricklev
2008-07-13, 23:26
Nej, den har inte ändrats, å andra sidan har jag lite distans till träningen.

Kwon
2008-07-13, 23:28
"Det skall ju vara lite å ta i..."

tjabon
2008-07-13, 23:38
För tillfället är jag "o-partnad" men skulle aldrig i livet kunna
dela min tillvaro med en chips & chokladätande, rökande "blaffa"
som sitter i soffan och virkar, och tycker att motion är
lika med att idka stavgång 30 min. en gång i veckan.

För övrigt så har vältränade individer bättre sex........:D
(och kan utforska lite roligare ställningar)

lectris
2008-07-13, 23:50
Nja, själva utseendet är inte det viktigaste, men viktigt att han tar hand om sin kropp.

Men ja, jag gillar bitiga killar ;) Sen är det skit samma om det är lite bulkform över det hela, bara det finns något att bita i så att säga.. :angel:

mela
2008-07-14, 05:24
För övrigt så har vältränade individer bättre sex........:D
(och kan utforska lite roligare ställningar)

Det är inte helt sant det heller. Beror på hur personen i fråga är tränad.
En stel köttbit är inte särskilt bra på roliga ställningar även om han kanske är stark och orkar lyfta en.

sedan finns det de killar som tycker att det är katabolt och ligga. Orka ha en så seriös kille :D

shadowfire
2008-07-14, 07:49
Självklart så måste en man ha riktigt, riktigt ordentligt med riktigt stora muskler.

Själva tanken på att på något mer intimt sätt ta i en annan typ av man ger mig både hemska rysningar och får mig bokstavligen att vilja kräkas.

ojsan, ja det är tur vi inte hade en date då, lite jobbigt o se dig vomera hela tiden!

shut teh face
2008-07-14, 08:17
Det låter så hemskt. Jag hade absolut inte sagt till tjejen; hörrn när du blir gravid sen, så måste du bli snygg igen fort. Annars kanske min kärlek försvinner. ;)

Jag blev tillsammans med min flickvän när jag vägde 135 kg och var 16 år. Jag kan inte direkt komma här efter och ställa krav.

Piranha
2008-07-14, 08:18
Jag säger så länge hon inte är större än mig muskulöst så skall det nog funka.

Utöver det vore inte en sak om att känna sig omanlig utan snarare rent praktiskt omöjligt.

Jay-Z
2008-07-14, 09:07
Orkar inte leta reda på mitt gamla inlägg, men jag gissar att jag skrev "smal midja och stor röv".

tjabon
2008-07-14, 09:37
Det är inte helt sant det heller. Beror på hur personen i fråga är tränad.
En stel köttbit är inte särskilt bra på roliga ställningar även om han kanske är stark och orkar lyfta en.



Man skulle kunna testa par-yoga a´la kama sutra........:naughty:

jaaaaag
2008-07-14, 09:39
Han ska vara biff. Muskler är det finaste som finns.

skaparn
2008-07-14, 09:47
Han ska vara biff. Muskler är det finaste som finns.

Tack

shadowfire
2008-07-14, 10:02
Plus ett.

Det är iofs tur att tjejen inte ens tränar med tanke på hennes sjuka gener. Jag hade bara blivit förbannad över att bli dwarfad efter ett halvår.

Vi kan väl konstatera att det är the ass mass, som är viktigast. :D

^^^^

Orkar inte leta reda på mitt gamla inlägg, men jag gissar att jag skrev "smal midja och stor röv".

lol :D

Piranha
2008-07-14, 10:10
Tack

SÄger ju det bodypump äger.

Syndicate
2008-07-14, 10:43
Han ska bry sig om sin kropp, helt klart. Ju mer muskler han har desto bättre.

Lexidos
2008-07-14, 10:44
Ja hon måste vara aktiv o tycka om att rör på sig.

hultman
2008-07-14, 10:52
Har nog inte ändrat uppfattning nämnvärt. Mig spelar det ingen större roll om tjejen är otränad eller vältränad, bara hon inte är fet :)

machine gun
2008-07-14, 10:54
Jag tycker snarare att det är viktigt att en partner har egna intressen och en förståelse för att jag vill lägga ner mycket tid på träning. Om det intresset rör träning eller inte spelar inte mig någon roll.

Slartibartfast
2008-07-14, 11:33
Regelbundet utövande av någon motionsform är önskvärt.

Sen har träning sällan speciellt mycket att göra med ifall en kropp ser bra ut eller inte.

muddler
2008-07-14, 11:53
Jag har absolut inte ändrat inställning, föredrar ärligt talat inte alls en tränad (läs muskulös) kropp på min kvinna. Heller lite hull är min melodi.

TCOG
2008-07-14, 11:57
Så mycket massa som fysiskt går ska gärna finnas på bakdelen.....

Nitrometan
2008-07-14, 12:18
Sen har träning sällan speciellt mycket att göra med ifall en kropp ser bra ut eller inte.
Nähä?

mela
2008-07-14, 13:12
Man skulle kunna testa par-yoga a´la kama sutra........:naughty:

då gäller det ju att båda är viga och smidiga, inte biffiga :D Om man inte kan kombinera de två.


OnT så har jag ändrat åsikt sedan jag sist skrev. jag tränar knappt själv nu och har ingen tiptopkropp om jag själv får tycka till :D Min sambo är ingen jättebiff men jag älskar honom för den han är och är ändå attraherad av honom eftersom det finns så starka känslor.

Patrik Svensson
2008-07-14, 14:25
"Det ska va litt o ta i" - lyder mitt motto. (ingen fetish-fetma utan bättre med lite fett än att brottas med benkotor) :thumbup:

Piranha
2008-07-14, 14:29
OnT så har jag ändrat åsikt sedan jag sist skrev. jag tränar knappt själv nu och har ingen tiptopkropp om jag själv får tycka till :D Min sambo är ingen jättebiff men jag älskar honom för den han är och är ändå attraherad av honom eftersom det finns så starka känslor.

LOL.

Oj oj oj, fan vad de gnager i ironiknölarna här... *GNNNNNNNN*

Granatgiraffen
2008-07-14, 15:17
Nähä?

Han pratar om linjer, du vet sådana som Brad har!
Kan du inte klistra in lite Brad-bilder Slartibarflasto? Så vi alla kan se vad du pratar om. Kanske lite jämförelser med andra personer med dåliga linjer. Va?