handdator

Visa fullständig version : Whey-80 + Kreatin monhydrat = viktökning?


chilli__
2007-01-13, 00:39
Som topic lyder , undrar jag om Whey-80 + Kreatin i kombination med husmanskost och träning ger en stor viktökning , och/eller om det gör en stor skillnad om jag kombinerar detta med t.ex Star nutrion Gainer Pro?

Tacksam för svar

MVH/sebastian

__P
2007-01-13, 00:45
Beror ju på hur ditt intag ser ut. Äter som du som vanligt med drar en Gainer varje dag så kommer du ju att gå upp mera i vikt än om du inte gjorde det. Energi in och energi ut. Gör en sökning ;)

chilli__
2007-01-13, 00:52
Beror ju på hur ditt intag ser ut. Äter som du som vanligt med drar en Gainer varje dag så kommer du ju att gå upp mera i vikt än om du inte gjorde det. Energi in och energi ut. Gör en sökning ;)

Jag har gjort en sökning , men hittar inget bland alla trådar *gah!*
Jag äter skapligt mycket , men bor fortfarande hemma och mor min orkar inte laga "extra mat" åt mig , dvs inte så mycket kolhydrater som jag skulle vilja ha det.
Jag beställde whey-80 och kreatin igår , men glömde tyvärr gainern så däför undrar jag om det gör så stor skillnad eller om jag likagärna kan strunta i den?

Überbiffen
2007-01-13, 01:42
Jag äter skapligt mycket , men bor fortfarande hemma och mor min orkar inte laga "extra mat" åt mig , dvs inte så mycket kolhydrater som jag skulle vilja ha det.

Kan du inte laga maten själv?

Whey-80 + kreatin låter klokt.

chilli__
2007-01-13, 01:45
Kan du inte laga maten själv?

Whey-80 + kreatin låter klokt.

Jo visst kan jag det , men får inte ihop det tidsmässigt..
Får väl ta det som det är

Sverker
2007-01-13, 07:26
Hur lång tid tar det att fixa en ostmacka ? 40 sekunder ?
Hur lång tid tar det att klämma mjukost över en macka på rasten ? 12 sekunder ?

Livet behöver inte vara omständigt.

chilli__
2007-01-13, 12:16
Hur lång tid tar det att fixa en ostmacka ? 40 sekunder ?
Hur lång tid tar det att klämma mjukost över en macka på rasten ? 12 sekunder ?

Livet behöver inte vara omständigt.

Med andra ord så räcker det med att jag käkar mackor för att få i mig tillräckligt med Kolhydrater? Låter bra:)

Sverker
2007-01-13, 14:16
Ja. Utom i fallet efter träningen. Då kan du fylla på med snabbast möjliga kolhydrat. Antingen en gainer eller ett protein + maltodextrin.

Kolhydraterna är till för att snabbt fylla på glykogenreserverna i musklerna till nästa träningspass.

chilli__
2007-01-13, 17:24
Ja. Utom i fallet efter träningen. Då kan du fylla på med snabbast möjliga kolhydrat. Antingen en gainer eller ett protein + maltodextrin.

Vad är maltodextrin då , och vart får jag tag i det?

Alexx
2007-01-13, 17:25
Som ngn sa, energi in - energi ut, men nåt kg kan du nå gå upp då kreatin binder vatten.

myyui
2007-01-13, 18:22
Som ngn sa, energi in - energi ut, men nåt kg kan du nå gå upp då kreatin binder vatten.

finns det inte kreatine som inte binder vatten ???

green bulge
thunder
xpend

tappade ingen vikt då jag använde san shreeder

mvh

myyui
2007-01-13, 18:24
Som ngn sa, energi in - energi ut, men nåt kg kan du nå gå upp då kreatin binder vatten.

förlåt glömde fråga om vatten mängden

hur mycket vatten per dag ???

mvh

eandersson
2007-01-13, 18:30
finns det inte kreatine som inte binder vatten ???

green bulge
thunder
xpend

tappade ingen vikt då jag använde san shreeder

mvh

Kre-alkalyn ska inte binda vatten vad jag har hört.

Dr Nick
2007-01-13, 18:53
Kre-alkalyn ska inte binda vatten vad jag har hört.

Det borde väl binda lika mycket vatten som vanligt monohydrat eftersom det är ph reglerat monohydrat.

eandersson
2007-01-13, 20:36
Det borde väl binda lika mycket vatten som vanligt monohydrat eftersom det är ph reglerat monohydrat.

Möjligt. Men doseringstipset gäller bara träningsdagar vilket inte ger så mycket kreatin.

"Du slipper dessutom den viktuppgång i form av vätska som Monohydrat ger, det gör Kre-Alkalyn till ett perfekt tillskott för dig som vill öka din styrka och explosivitet utan att bli tyngre."