handdator

Visa fullständig version : Knäböj


Micke84
2003-02-22, 15:50
Hej!
Jag har en kort fråga om knäböj. Jag har hört att man ska gå ned 90grader men då kommer frågan Vart ska det vara 90grader=

Är det låren som ska vara i en 90graders vinkel med golvet eller ska man "bara" ha 90grader i knävecket? Blir ganska så stor skillnad i tyngd mellan de två alternativen :)

mvh Micke

King Grub
2003-02-22, 16:03
Det är nog 90 grader i knäleden som menas.

Men...

Du "ska" inte alls bara gå ner till 90 grader. Det är en gammal myt. Det finns ingen anledning att stanna där, om du inte redan har knäproblem. Du får inga knäproblem genom djupa böj, däremot får du bättre träningsresultat. En övning skall tränas i hela sin längd. Varför skulle knäböjen vara annorlunda?

Djupa böj äger. :hbang:

-xR-
2003-02-22, 16:19
Stor rumpa? :em:

King Grub
2003-02-22, 16:21
:booty:

Så jäkla lätt är det att få gluteusmuskulaturen att växa heller. Inte för de allra flesta. Möjligen om man ser ut som en fällkniv när man böjer. Men då tränar man upp flexibiliteten tills man kan utföra korrekta böjar, som tar mest på låren.

Åse Columbus
2003-02-22, 16:22
Originally posted by -xR-
Stor rumpa? :em:

jepps......:booty: :D

så kvinnor ska nog iiiiiinte gör knäböj hela vägen......eller?

Allan
2003-02-22, 19:21
Äh vad är det här? Ännu en tråd för plattrövar? Man får en fin muskulös ända av hård benträning. Man får också muskulösa ben. Stor ända vet jag inte om man får (om man inte kör styrkelyft). Däremot får man en hård nästan fyrkantig låda som sticker ut en bit. Och har man inte den har man inte heller bra ben


allan

King Grub
2003-02-22, 19:26
:kickass: :cheers:

z_bumbi
2003-02-23, 16:28
Originally posted by Allan
Äh vad är det här? Ännu en tråd för plattrövar?

:hbang: :hbang: :hbang: :thumbup:

Ingo
2003-02-23, 19:04
Heather Policky har riktigt fin rumpa.. den är INTE platt!!
:booty: :kinky:

Fartman
2003-02-23, 19:23
nog är det allt rätt coolt med välutvecklad rövmuskulatur, men nån måtta får det vara.. man vill ju inte bli bunden till att bara ha mjukisbyxor.. man vill ju ändå inte ha en "WIDELOAD".

Kungen
2003-02-24, 19:10
90 grader i knäleden är nått man rekomenderar till ovana utövare av knäböj.
Detta för att förhindra att den "nya" personen ska nå den mest kritiska punken i knöböj, strax under 90 grader.
Det är där mest skador har en tendens att uppkomma.

Eller så kör man lätt i 3 månader med rikigt finfina djupa med en rumpan som nästan nuddar mark och går vidare därifrån.

Munter
2003-02-24, 19:22
Titta på Allans bilder och kom sen och snacka om att knäböj ger enormt stor eller ful rumpa ! Inte ? Nä, trodde väl det. Det där med "hockeyröv" är bara en ursäkt för att slippa böjjen om någon vill veta min åsikt.