handdator

Visa fullständig version : Trolleritrick!


remixxa
2007-01-12, 19:39
Detta klippet är riktigt ruggigt!
sbVc5xz0M1Y

Länka gärna till fler klipp med trick :)

shadowfire
2007-01-12, 19:41
Sök på youtube på criss angel så kan du sitta så har du något o kika på, där snackar vi riktigt härliga illusioner.

shadowfire
2007-01-12, 19:42
Tex: iambfEeINww

remixxa
2007-01-12, 19:48
Sök på youtube på criss angel så kan du sitta så har du något o kika på, där snackar vi riktigt härliga illusioner.

Han har jag sett några av, men de måste väl finnas många andra som är bättre t o m?

shadowfire
2007-01-12, 19:50
criss angel är min 2'a favorit... du får en gissning på vem som är min 1'a, ett äss inom illusionismen :D

remixxa
2007-01-12, 19:55
criss angel är min 2'a favorit... du får en gissning på vem som är min 1'a, ett äss inom illusionismen :D

Joule labero?:D

Empe
2007-01-12, 20:12
Vad hette det där programmet som gick på sexan nu innan jul? Close encounters with... kommer inte ihåg vem det var. Men den grabben var duktig på illussioner.

JustinCredible
2007-01-12, 20:16
MadV på youtube har gjort lite tuffa saker. http://www.youtube.com/profile?user=MadV

Samlingsvideo:

NcDQdfgoxw4

remixxa
2007-01-13, 13:02
Kom igen folket, mer klipp har ni väl att bjuda på?

sunkan
2007-01-13, 13:22
criss angel är min 2'a favorit... du får en gissning på vem som är min 1'a, ett äss inom illusionismen :D

David Blaine?:hbang:

Bjorn
2007-01-13, 13:34
Det mesta med derren brown

http://www.youtube.com/watch?v=ylAHWVuPNus

http://www.youtube.com/watch?v=II_-QcW4Q4I

shadowfire
2007-01-13, 13:35
David Blaine?:hbang:

:thumbup:
Exakt.

Blaine
2007-01-13, 13:36
:thumbup:
Exakt.

Undra vart jag tagit mitt nickname i från… :)

Slartibartfast
2007-01-13, 13:40
8_G_7uFsS78

Shakemynuts
2007-01-13, 13:40
Någon som är häftigare än Criss Angel? Måste ses.

skaparn
2007-01-13, 13:43
John Houdi är duktig även om den show jag såg var nästan lika mycket skämt och spratt som trolleri. Kul var det.

En annan detalj är att han en gång i min barndom trollat mig till en kanin vid ett uppträdande i Skellefteå.

remixxa
2007-01-13, 13:47
8_G_7uFsS78

hahahaha:laugh: den måste vara uppgjord, de kan inte finnas sånna människor normalt..

Blaine
2007-01-13, 13:52
Blev jävligt fascinerad av David Blaine när jag först såg honom. Har alla hans filmer och har till och med själv en avancerad "trolleribox" som jag beställde förut från en Blaine-sajt. Har aldrig tagit mig tid att lära mig de avancerade tricksen dock. Några lätta kan jag däremot.

Vet hur många av de trick han gör går till, men en del trick han visat på film är verkligen riktigt svåra (läs: i princip omöjliga) att lista ut. Han är verkligen i en klass för sig vad gäller utförandet och att prägla tricksen med den magiska mystiken.

remixxa
2007-01-13, 14:02
Samlingsklipp på Criss och blaine

z21TMS0nDmE&NR

JustinCredible
2007-01-13, 14:14
Varför blir ni impade av Blaine? Hälften är sånt som vem som helst kan göra med rekvisita och resten är ihopklippt värre än John Edward. Edit: Okej, såg nu samlingsklippet remixxa postade. Gaah mynttricket???!1 Min kompis köpte ett sånt mynt i NY.*gah!* Sno myntet ifrån honom och gör samma sak. Vem som helst kan köpa ett sånt. Hans levitering är ju verkligen magisk också. Att ta av sig skon och stå på en fot och sedan hängas upp i en lyftkran framför fejkpublik kräver ju år av träning.

Blaine
2007-01-13, 14:36
Varför blir ni impade av Blaine? Hälften är sånt som vem som helst kan göra med rekvisita och resten är ihopklippt värre än John Edward. Edit: Okej, såg nu samlingsklippet remixxa postade. Gaah mynttricket???!1 Min kompis köpte ett sånt mynt i NY.*gah!* Sno myntet ifrån honom och gör samma sak. Vem som helst kan köpa ett sånt. Hans levitering är ju verkligen magisk också. Att ta av sig skon och stå på en fot och sedan hängas upp i en lyftkran framför fejkpublik kräver ju år av träning.

Jag antar att du inte sett mycket av honom, i sådana fall skulle du inte uttala dig så som du gör. Kolla tricken i hans filmer "David Blaine: Street Magic", "Vertigo" och "Frozen In Time" och häpna. Du kan nog inte ens balansera på ena foten säkert.

guest
2007-01-13, 14:56
Att Blaine skulle vara bättre än dom flesta andra magiker är bara löjligt. Populär är han dock. Han var ju först på tv med den "nya" gatumagin. Folk hade inte sett denna form av magi förut och han blir snorrik. Det mesta han gör kan vem som helst lära sig att göra. Men hans presentation är ju det han är mest känd för. Även om "look, look, watch, watch" är ganska tråkigt manus efter ett tag ;)

Parodin som postades är ju klockren för övrigt

JustinCredible
2007-01-13, 14:58
Jag antar att du inte sett mycket av honom, i sådana fall skulle du inte uttala dig så som du gör. Kolla tricken i hans filmer "David Blaine: Street Magic", "Vertigo" och "Frozen In Time" och häpna. Du kan nog inte ens balansera på ena foten säkert.

Jag "leviterade" en hel del i gymnasiet. Funkade bra på dom som gick i utvecklingsklasser om dom satt i sin rullstol från rätt vinkel. Andra Blaine trick som brukar funka på lättlurade är tankeläsning (med nummer eller skriva namn på papper), och att överföra aska till någon annans hand. Jag har sett det som fyran visade för ett par år sedan. (Tror det var "Street Magic".) Han gjorde inget imponerande där. Om man inte fattade bara genom att lista ut det själv så fanns svaren ändå på internet två år innan hans show visades.. Jag kan kolla upp de två andra och häpna. Hold on.

Edit: Och enda anledningen att Blaine inte trollar framför webcam på youtube som alla andra är att han känner Leonardo Dicaprio som fixade tv-tid åt honom.

shadowfire
2007-01-13, 15:07
8ZBolsCQ5oY
eheheheh

olsson15
2007-01-13, 15:22
de som chris angel gör måste vara fejkat.. Dedär med att sväva tor ja inte på . å att bli påkörd med bil å sen bara resa sig upp utan problem

olsson15
2007-01-13, 15:34
http://www.youtube.com/watch?v=iRdv_VNPe7g Dedär värkar ju lite väl överdrivet, kommer ju inget blod heller :S

shadowfire
2007-01-13, 15:37
de som chris angel gör måste vara fejkat.. Dedär med att sväva tor ja inte på . å att bli påkörd med bil å sen bara resa sig upp utan problem

men lol, det är det illusionister gör... alltså får en o tro att det sker på riktigt.

-Niklas-
2007-01-13, 17:25
de som chris angel gör måste vara fejkat.. Dedär med att sväva tor ja inte på . å att bli påkörd med bil å sen bara resa sig upp utan problem

Sväva tricken är hur simpelt som helst, en kille i min skola lärde sig alla såna trick och visade hur de gick till. sjukt enkelt när man vet hur.

remixxa
2007-01-13, 18:29
Sväva tricken är hur simpelt som helst, en kille i min skola lärde sig alla såna trick och visade hur de gick till. sjukt enkelt när man vet hur.

Berätta då :thumbup:

Empe
2007-01-13, 20:00
Close encounters with keith barry på 6an nu och en timme framåt för er som är intresserade.

Yes
2007-01-13, 20:23
pizH9foFIpg

:D

Shakemynuts
2007-01-13, 20:28
Berätta då :thumbup:

Criss Angel har en video där han berättar hur han gör

rQx
2007-01-13, 20:37
Sök på youtube på criss angel så kan du sitta så har du något o kika på, där snackar vi riktigt härliga illusioner.

Och sen vet du att hans TV illusioner är fejk också va? ..

-Niklas-
2007-01-13, 21:27
Berätta då :thumbup:

Spoiler varning(på sätt o viss) Man står i en speciell vinkel med kroppen så framsidan av tårna på ena foten inte syns, sen trycker sig uppåt med hjälp av tårna och en illusion av att sväva framstår. Svårt att förklara, se om jag hittar filmen på youtube när de visar hur.
Mynt tricket är även de väldigt simpelt. Med hjälp av ett specialmynt med inbyggt gummiband i så drar man bak övre delen av mynten bakom den undre så det ser ut som man bitit av det(fast man bara vikt bakom den övre delen). Man fortsätter att hålla fast övre delen tills dess att man låtsas spottar och då släpper överdelen och den åker snabbt tillbaka på plats med hjälp av gummibandet.
Vet även hur tricket när han gick genom den kinesiska muren samt när de trollar bort ett flygplan, tåg, stridsvagn m.m. går till.

dojjan
2007-01-13, 21:51
Tex: iambfEeINww

Är det bara jag eller verkade inte de tricken lite billiga? Det med glaset räcker med en fisketråd som ngn drar i. Det med personerna kan lätt vara uppgjort och det med stolen samma som med glaset. Väldigt skeptisk... :smash:

semicroma
2007-01-13, 22:07
Michael Ammar är mycket duktig
wXykLaZDjxM
TwhxHEgbVx8

Empe
2007-01-13, 22:21
Trick där de gör någonting med människor är jag väldigt skeptisk mot, kommer nog inte tro något av det förrän jag har varit med om det själv och vet att det inte är uppgjort.

remixxa
2007-01-13, 22:24
Spoiler varning(på sätt o viss) Man står i en speciell vinkel med kroppen så framsidan av tårna på ena foten inte syns, sen trycker sig uppåt med hjälp av tårna och en illusion av att sväva framstår. Svårt att förklara, se om jag hittar filmen på youtube när de visar hur.
Mynt tricket är även de väldigt simpelt. Med hjälp av ett specialmynt med inbyggt gummiband i så drar man bak övre delen av mynten bakom den undre så det ser ut som man bitit av det(fast man bara vikt bakom den övre delen). Man fortsätter att hålla fast övre delen tills dess att man låtsas spottar och då släpper överdelen och den åker snabbt tillbaka på plats med hjälp av gummibandet.
Vet även hur tricket när han gick genom den kinesiska muren samt när de trollar bort ett flygplan, tåg, stridsvagn m.m. går till.

Det görs väl med välplacerad speglar om jag inte minns fel?

nr16
2007-01-13, 23:19
derren brown var äckligt bra :)

guest
2007-01-14, 01:06
Spoiler varning(på sätt o viss) Man står i en speciell vinkel med kroppen så framsidan av tårna på ena foten inte syns, sen trycker sig uppåt med hjälp av tårna och en illusion av att sväva framstår. Svårt att förklara, se om jag hittar filmen på youtube när de visar hur.
Mynt tricket är även de väldigt simpelt. Med hjälp av ett specialmynt med inbyggt gummiband i så drar man bak övre delen av mynten bakom den undre så det ser ut som man bitit av det(fast man bara vikt bakom den övre delen). Man fortsätter att hålla fast övre delen tills dess att man låtsas spottar och då släpper överdelen och den åker snabbt tillbaka på plats med hjälp av gummibandet.
Vet även hur tricket när han gick genom den kinesiska muren samt när de trollar bort ett flygplan, tåg, stridsvagn m.m. går till.

Tycker bara det är onödigt och tråkigt att avslöja trick. Själva tjusningen är ju att man ska bli lurad/förundrad/whatever. Tur att folk kommer på nya metoder och trick, annars hade konsten dött ut. Lite synd.

ErikWrestlingFreaket
2007-01-14, 01:13
Någon som har mer avslöjningar på hur dom gör tricks?

regus
2007-01-14, 01:17
Någon som har mer avslöjningar på hur dom gör tricks?

Stop it you wankers!*cry*

rQx
2007-01-14, 02:38
Let's face it. De flesta av alla trick som utförs genom TV rutan och innehåller saker som "Hej jag går på vatten" och "Titta jag svävar 1 m" är 100% fejk.

rQx
2007-01-14, 02:40
Någon som har mer avslöjningar på hur dom gör tricks?

Finns ett program där en avslöjar massor med trick som utförs på gatan =)

Yes
2007-01-14, 16:02
Det görs väl med välplacerad speglar om jag inte minns fel?
Hur det är med kinesiska muren tricket har jag ingen aning om, men jag har iaf sett Penn & Teller "trolla bort" en lastbil utan några sådana konstigheter alls. Det går dock bara att göra på TV, för publiken är med på det.

De täckte över lastbilen och bad åskådarna forma en ring runt den. Kameran filmar runt så tittaren ska bli övertygad om att ingenting ska kunna ta sig ut. Innan detta har förstås någon fått inspektera lastbilen för att bekräfta att det inte är några konstigheter med den. Hursomhelst, medan tittaren distraheras av lite skitsnack rullas helt enkelt lastbilen ut på baksidan och när duken dras av är den borta. Lastbilen var förstås fylld med folk som inte syntes, så den kunde knuffas därifrån utan att behöva starta motorn.

Rätt simpelt. Jag har dock för mig man såg skuggan av lastbilen genom duken, och minns inte riktigt hur de löste den biten.

knazcandy
2007-01-14, 17:07
Min farsa är lite av en hobbu/amatörtrollkarl. Han har köpt en jävla massa trollerigrejer de senaste åren och även åkt på en massa konvent för amatörer. Det senaste köpet är en 2 meter hög låda som han förmodligen ska "trolla" bort någon i. Han trolla fram en öl till mitt ex en gång, och där blev farsan godkänd ;)

Kabuto
2007-01-14, 17:26
Är det bara jag eller verkade inte de tricken lite billiga? Det med glaset räcker med en fisketråd som ngn drar i. Det med personerna kan lätt vara uppgjort och det med stolen samma som med glaset. Väldigt skeptisk... :smash:

Nä du är inte ensam. Criss angel suger imo.