handdator

Visa fullständig version : Vad rekommenderas?


Fernicus
2007-01-12, 18:38
Tränar 2 ggr i veckan, och undrar vad ni skulle kunna rekommendera? Brukar ta en Gainomax efteråt, men det är delvis lite väl dyrt och sen såg jag att det var väldigt delade meningar om just Gainomax här i forumet.

Sverker
2007-01-12, 18:59
Inget fel alls på Gainomax. Helt OK men det blir billigare ifall du:

1. Köper en gainer som Fairing Recovery Gainer http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=23&products_id=148

2. Köper ett bra protein som Kolloshopens egna Pure Whey http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=21&products_id=166 och blandar den med maltodextrin.

Yankeee
2007-01-12, 20:29
Tränar 2 ggr i veckan, och undrar vad ni skulle kunna rekommendera?

Mat.

Fernicus
2007-01-24, 01:55
En till fråga när vi ändå är igång. Är det nån idé att äta/dricka gainers efter träningen när man nyss börjat träna? Tränat i kanske 1-2 månader nu. Ger det effekt från dag 1 eller måste man anpassa kroppen först? Och slutgiltligen, räcker det att ta en portion efter varje pass?

Fernicus
2007-01-25, 00:44
Oj, lite dåligt formulerat. Vad jag menar med sista är om jag behöver dricka/äta/injicera gainern vid fler tillfällen än just efter träning?

eandersson
2007-01-25, 20:49
Oj, lite dåligt formulerat. Vad jag menar med sista är om jag behöver dricka/äta/injicera gainern vid fler tillfällen än just efter träning?

Gainer ska ju helst tas efter träning av något slag. Kroppen är då i större behov och har lättare att ta upp. Blir väl rätt dyrt i slutändan att dricka en gainer fler gånger än efter gym. Då passar en prottedrink bättre.

King Grub
2007-01-25, 20:54
Är det nån idé att äta/dricka gainers efter träningen när man nyss börjat träna?

Jodå.

Ger det effekt från dag 1 eller måste man anpassa kroppen först?

Ja & nej, i den ordningen. Det är bara mjölk och potatis eller majs. Inget man behöver anpassa sig till.

Och slutgiltligen, räcker det att ta en portion efter varje pass?

Det gör det säkert. Men du kan rama in passet mellan en portion före och en efter, om du vill - det är antagligen det effektivaste gainer-upplägget.

Fernicus
2007-01-25, 22:20
Åh, perfa, då går allt planenligt för en gångs skull :D. Tack för alla svar!

Opan
2007-01-27, 14:10
Om du precis har börjat träna och bara gör det två gånger i veckan räcker det väll egentligen med bara mat i min mening. Klart proteintillskott och gainers hjälper, men ibörjan bygger du på bra på egen hand, iallafall från mina egna erfarenheter.