handdator

Visa fullständig version : smärta i handledsflexorer


sweet_sunny_south
2007-01-12, 18:11
jag har inte direkt problem i styrketräningen men när jag tränar handledsflexorerna specifikt(wristcurl) så får jag en smärta direkt efter övningen ungefär lateralt om muskelsenan till m.flexor carpi radialis längst ned o hela vägen upp till ungefär mitten av underarmen. jag får ont i båda underarmarna, men mest på den ena. smärtan känns när jag provocerar fram den genom att trycka lite runt muskelsenan till m.flexor carpi radialis och uppåt. det känns också när jag stretchar flexorerna. Men nån dag senare så känns det helt smärtfritt.

Men grejen är den att hur länge jag än vilar från handledscurlsen så kommer smärtan alltid tillbaka när jag börjar köra dem igen. (även om jag vilar i flera månader) visst så stör det mej som sagt var inte i styrketräningen så mycket men ändå lite irriterande att inte kunna träna handledsflexorerna specifikt. är det här någonting som jag helt enkelt får acceptera? alla har ju problem med nånting och i jämförelse med andras problem så är väl mitt ganska så lindrigt.
eller är det någon som har liknande upplevelser själva angående underarmen??

Guddi
2007-01-12, 19:48
Gör det ont från handleden och upp mot armväcket eller tvärtom? Vill inte vara petig men en muskel har alltid sena på båda sidor så det är svårt att vet vad du menar.

Har du försökt att sänka vikterna och stegra sakta? Kompartment syndrom finns i underarmarna med. Har du uteslutit det?

Här kan du läsa en case rapport http://rheumatology.oxfordjournals.org/cgi/content/full/40/3/344

sweet_sunny_south
2007-01-12, 22:20
Gör det ont från handleden och upp mot armväcket eller tvärtom? Vill inte vara petig men en muskel har alltid sena på båda sidor så det är svårt att vet vad du menar.

Har du försökt att sänka vikterna och stegra sakta? Kompartment syndrom finns i underarmarna med. Har du uteslutit det?

Här kan du läsa en case rapport http://rheumatology.oxfordjournals.org/cgi/content/full/40/3/344

det gör ont nedifrån handleden och uppåt ända tills underarmens mitt. Jag har inte försökt att stegra ännu. jag går även hos sjukgymnast för en överbelastad axel+bröstmuskel och till naprapat för min stela bröstrygg så det är många bollar i luften samtidigt.:Virro kompartmentsyndrom är ingenting som jag tror på eftersom min smärta inte är så intensiv(kompartmentsyndrom ska väl göra riktigt ont av vad jag fått höra) båda underarmarna smärtar och att det går att träna andra övningar som belastar handledsflexorerna utan problem.