handdator

Visa fullständig version : Waxa sig


R1ck
2007-01-12, 17:11
Nån som har testat att gjort en helkroppswaxning eller bara waxat sig på nått ställe på kroppen ? Isf vad använde Ni er av för produkter? Har funderingar på att waxa mage/rygg(svanken) men vill inte köpa in nån halvtaskig produkt så jag slösar en massa pengar bara.

Lelle Pelle
2007-01-12, 17:13
Jag vill vaxa rumpen, den är hårig...

T-train
2007-01-12, 17:58
Weet varmvax är kanon, dock brukar jag använda egna "remsor" istället för de papparslappar som är med..typ gamla lakan eller gamla kökshandukar som jag stimlar:o

ugglan
2007-01-12, 17:59
jag har fått skinkorna vaxade en gång, DON'T DO IT!


(jag grät)

Mass-Tech
2007-01-12, 18:04
Har fått magen ooch bröstet men gjorde det på salong.

R1ck
2007-01-12, 18:10
jag har fått skinkorna vaxade en gång, DON'T DO IT!


(jag grät)

Säg inte sådär :( =)

Sparrisen
2007-01-12, 18:20
Jag har vaxat ryggen en gång :) Kändes knappt; allt jag hade hört om smärta var ganska överdrivet *screwy* (iof kanske det finns mer känsliga områden än just ryggen...) Använde Weet's färdiga remsor, 79 bagis.

hum
2007-01-12, 18:48
Har vaxat bröst och mage en gång. Det kom blod och gjorde rätt ont. :em:

Det värsta var dock att tvätta bort allt jävla vax från handfat, golv, väggar osv... *screwy*

Köpte nåt färdigt med remsor.

nr16
2007-01-12, 19:54
Palla köpa wax saker. Gaffa tejp löser allt! Fråga Don Vito!

Drast
2007-01-12, 22:13
Det värsta var dock att tvätta bort allt jävla vax från handfat, golv, väggar osv... *screwy*.

Vad exakt höll du på med? :D

hum
2007-01-12, 22:24
Vad exakt höll du på med? :D

Hehe, jag och en polare skulle in a non-homosexual way vaxa varandras bringor.
Fyra kladdiga händer i ett badrum av dockskåpsstorlek gjorde fläckar lite här och var oundvikligt.

Kul var det hursomhelst! :thumbup:

nr16
2007-01-12, 22:32
Hehe :)

"Vad exakt höll du på med?" Haha!

Nadja_N
2007-01-13, 09:03
Weet varmvax, säljs på tex H&M för 89.90:-/burk.
Har vaxat allt en tjej kan behöva... visst, det är väl inte skönt men man överlever utan problem. Min karl hävdar att bröstet är det värsta stället att vaxa - värre än pung och bak. Men vad vet jag ;)

Lepras
2007-01-13, 09:14
prövat 1 remsa på bröst och 1 på magen...färdiga remsor...skitont,rödflammig och dagen efter helt öm och inflamerade håräckar,,såg typ ut som ett skrapsår...

Nadja_N
2007-01-13, 09:16
prövat 1 remsa på bröst och 1 på magen...färdiga remsor...skitont,rödflammig och dagen efter helt öm och inflamerade håräckar,,såg typ ut som ett skrapsår...

AOCH! gjorde du månne fel?.... drog rätt ut istället för längst med?
fast visst, inflammerade hårsäckar är lätt att få. för att undvika det måste man skrubba med typ skrubbvantar varje gång man duschar - och är man då svedd så gör det SKITont!!!

Lepras
2007-01-13, 09:43
AOCH! gjorde du månne fel?.... drog rätt ut istället för längst med?
fast visst, inflammerade hårsäckar är lätt att få. för att undvika det måste man skrubba med typ skrubbvantar varje gång man duschar - och är man då svedd så gör det SKITont!!!


kan hända,,jag drog till...och det gjorde ont o blödde...

blasr
2007-01-13, 10:10
Har vaxat benen en gång, mina kompisar trodde inte att jag skulle våga. Nu blev jag nästan sugen på att göra det igen, skönt med så lena ben.

T-train
2007-01-13, 10:35
kan hända,,jag drog till...och det gjorde ont o blödde...

Nästa gång, tvätta med asolsprit direkt efter. Sedan om det blöder så som du beskriver så beror det nog på tekniken. Men alltid smart att rengöra känsliga ställen efter vaxningen.

Nadja_N
2007-01-13, 11:17
kan hända,,jag drog till...och det gjorde ont o blödde...

dra längst med kroppen - mothårs. Rycker du rätt ut så följer hud och allt med! och som nån sa, tvätta med alsolsprit eller ännu bättre "Hygien" - en produkt som säljs med sexleksaker - mycket snällare mot huden än alsolsprit/lösning.
Sen ska du skrubba med skrubbvantar som sagt, vid varje dusch - för att hjälpa de nya hårstråna upp, så de inte blir inväxta och inflamerade

/nadja med alldeles för mycket erfarenhet av vaxning

Kwon
2007-01-13, 11:20
Du verkar erfaren inom detta område Nadja!

Nadja_N
2007-01-13, 11:22
Du verkar erfaren inom detta område Nadja!

jaaa....:naughty:

Kwon
2007-01-13, 11:25
Kan man be om en vaxning av rumpan? :naughty:

Albatross
2007-01-13, 11:30
Har kört med Weet färdiga remsor på ryggen, och sån där kräm man smetar på sig och sen skrapar bort håren på bröstet. Tog evigheter att få bort allt på bröstet dock...

Flygplan
2007-01-13, 12:01
Vaxade från midjan och nedåt på ett massagehak i Thailand. Hade ett par öl i kroppen.. men den smärtan vill jag inte uppleva igen.

Området mellan rövhålet och pungen sved kan jag säga. Likaså vid ljumskarna, kändes som den tunna huden skulle slitas bort från kroppen :Virro

En bekant filmande hela skiten som tog en timme, hade mycket roligt åt det när jag låg där grumtandes med en ölöppnare mellan tänderna:thumbup:

Kwon
2007-01-13, 12:02
Vaxade från midjan och nedåt på ett massagehak i Thailand. Hade ett par öl i kroppen.. men den smärtan vill jag inte uppleva igen.

Området mellan rövhålet och pungen sved kan jag säga.


haha skämta inte *gah!*

sissa
2007-01-13, 13:41
Har provat vaxat benen hemma med weet vax (varmvaxet). Tyckte det var bökigt. Har inte lust och sitta flea timmar bara för och vaxa benen. Blev inte bra heller.

Gör det hellre mer sällan och på salong. Har gjort det en gång, nyligen, och det kändes, men mest i början.

boinnk
2007-01-13, 14:08
Tjejen har jobbat på skönhetssalong och har en kastrull eller något med vax i som hon värmer upp och sedan sätter igång.
Har vaxat bröstet en gång och armhålorna lite då och då. Bröstet gjorde rätt så ont men det tog inte så lång tid och det började inte blöda iallafall *rolleyes*

skaparn
2007-01-13, 15:01
Låt någon annan vaxa åt dig ifall du inte gör det på salong. Det går bra de första rycken, men att i en timme sitta och åsamka sig själv smärta är åtminstone jag lite för vek att fixa. Därför är det bra om någon annan, som inte känner din smärta annat än på ett kosmiskt plan, sköter ryckandet så att det blir gjort ordentligt.

Är det någon som vet vart Veets's "roll-on vax" försvann? Jag har frågat på flera butiker men de förnekar att det finns, och på hemsidan hittar jag det inte heller. Har jag fått märket om bakfoten månne? Det var så mycket smidigare än att värma burken och smeta ut det med spatel.

Nadja_N
2007-01-13, 15:18
Kan man be om en vaxning av rumpan? :naughty:

vaxar gärna din rumpa... :naughty: allt för en vackrare värld :D

Kwon
2007-01-13, 16:02
Name the time and place Naughty One! :naughty:

Nadja_N
2007-01-13, 17:31
Name the time and place Naughty One! :naughty:

växjö - anytime... min innebandykarl kan hjälpa till, så får du chans att träffa hans häck också...:naughty:

R1ck
2007-01-22, 18:09
Vet nån vart man kan köpa tex, weet wax ? letade lite när jag var inne på ICA , men hittade ingenting då. Eller så är det bara jag som är blind.

Nadja_N
2007-01-22, 18:32
Vet nån vart man kan köpa tex, weet wax ? letade lite när jag var inne på ICA , men hittade ingenting då. Eller så är det bara jag som är blind.

åhléns och H&M säljer Weet, har inte sett det nån annanstans

Lilla Brynolf
2007-01-22, 18:37
Jag kan inte bestämma mig om jag tycker det är Gheeey eller jäkligt hardcore med grabbar som vaxar sig...:)

R1ck
2007-01-22, 20:34
hardcore , om du inte vill se ut som ;
http://www.stevequayle.com/News.alert/04_Unexplained/04_Unexplained_Pics/040818.hairy.man.jpg

WheyProtein
2007-01-22, 21:03
Vet nån vart man kan köpa tex, weet wax ? letade lite när jag var inne på ICA , men hittade ingenting då. Eller så är det bara jag som är blind.

Jag hittade det på ICA, en ICA supermarket, konsum har jag också hittat det på!

R1ck
2007-01-23, 07:22
Jag hittade det på ICA, en ICA supermarket, konsum har jag också hittat det på!

okej, jag får kolla lite mer då :-)