handdator

Visa fullständig version : Migrän efter benpasset


Tomten
2003-02-22, 14:15
Jag blev fan jäkligt skrämd igår. När jag var yngre så fick jag ofta migrän eftersom jag hade dålig syn men inte använde glasögon. Då fick jag migrän ganska ofta, och det var inte vidare trevligt. När jag sedan skaffade glasögen så har jag sluppit migränen, men nu efter benpasset så fick jag först lite lätt huvudvärk (som jag i princip alltid får i cirka 10-20min efter ett benpass). Nu gick över min istället så tappade jag i princip synen på vänstersidan och handen dommnade av (som jag alltid får i början före ett migrän anfall). Då blev jag misstänksam och tog lite medicin som jag fortfarande hade liggande i kylskåpet (förmodligen utgången med who cares). Efter det så var det bara att släcka ner hela lägenheten och försöka sova :(

Fyra timmar senare vaknar jag med sprängaden huvudvärk och svor att jag aldrig mer skulle träna ben.

Nu kan jag inte sluta undra vafan som kan ha orsakat migränen. Det måste ju ha att göra med benpasset... Jag körde knäböj utan en sån här "kudde" man lindar runt stången, så kan det bero på att jag la upp stången fel och klämde nån nerv eller något? Kan det ha att göra med benpressen? Överansträngde jag mig bara?

:cryout:

Ankarby
2003-02-22, 17:02
Haft samma sak men kommer tillrätta med orsaken. stretching strecthing stretching... Råkade en period ut för en djävulsk huvudvärk efter varje pass oavsett ben, bröst, rygg eller armar. Började stretcha nacken ordentligt och efter det har jag inte råkat ut för det igen. Testa att titta åt sidan nästa gång du stretchar, som när man ser bakom axeln men vänd inte blicken neråt utan håll den rakt åt sidan och töj. Stretchar/töjer jag så en sådär 20 sekunder brukar jag känna hur det känns i hjärnan där huvudvärken brukade sätta sig när jag släpper tillbaka. :thumbup:

Kungen
2003-02-24, 19:42
Ben är en stor muskelgrupp, och kör man tungt får man mycket blod som rusar runt i kroppen, vilket ofta orsakar spänningar och huvudvärk.

Kostar att ligga på top.

Munter
2003-02-24, 20:30
Jag har också åkt på migrän (läs: ej huvudvärk) efter några hårda pass. Då är det bara att lägga sig ner och försöka sova bort det. Men händer det ofta så bör du kolla upp det...

Numero1
2003-02-26, 16:04
Jag brukar somna efter mina tunga benpass.
Helt slut i hela kroppen och knoppen.

Drick mycket, det brukar hjälpa mot huvudvärken...