handdator

Visa fullständig version : morsan såg min skolkatalog och sa.


viktor88
2007-01-11, 23:33
viken tur att det bara är tjejer i din klass, annars så skulle du ju blivit mobbad :devil:... :confused: vaa liksom? hahaha hon e ju för störd men ändå rolig ibland :)

hur taskiga kan ere föräldrar vara?

mathor
2007-01-11, 23:35
Det är få förunnat att ha ärliga mödrar. Fråga gärna om du är intelligent, snygg eller talangfull också. Kan bli intressant.

Larsen
2007-01-11, 23:36
Pappa låser in mig i garderoben ibland och mamma spelar piano för att låtsas att inte höra mina desperata rop efter hjälp. Men de är rätt roliga ibland ändå :)

heltzonicka
2007-01-11, 23:38
När jag skulle ha min första spelning påpekade farsan att jag kunde bli utbuad, inte för att jag skulel bli det men det fanns en risk.
Positiv energi till max

rQx
2007-01-12, 00:29
När jag skulle ha min första spelning påpekade farsan att jag kunde bli utbuad, inte för att jag skulel bli det men det fanns en risk.
Positiv energi till max

Hahahah! Vaddå försökte ge dig självförtroende? .... eller?

Shakemynuts
2007-01-12, 00:40
Pappa låser in mig i garderoben ibland och mamma spelar piano för att låtsas att inte höra mina desperata rop efter hjälp. Men de är rätt roliga ibland ändå :)

Av nån anledning garvade jag nå fruktansvärt åt det där. :laugh:
Hoppas det inte va seriöst! :( Tror inte det hehe.

Axmode
2007-01-12, 01:11
Min farsa kan vara så med men när jag tog körkort sa han istället:
Nu är du nästan en man, för knullat har du ju redan börjat med.

Jense
2007-01-12, 01:16
nyss träffat bruden, farsan sa "men man kan inte lita på andra"

nyss fått jobb, farsan sa "ja men det finns bättre"

nyss upfunnit fred på jorden, farsan sa "aja, nästa gång kanske du gör något bättre"


ungifär så, hela livet. aldrig riktigt bra nog. Farsan ÄR Lean production

Longshot
2007-01-12, 01:19
nyss träffat bruden, farsan sa "men man kan inte lita på andra"

nyss fått jobb, farsan sa "ja men det finns bättre"

nyss upfunnit fred på jorden, farsan sa "aja, nästa gång kanske du gör något bättre"


ungifär så, hela livet. aldrig riktigt bra nog. Farsan ÄR Lean production

Ha ha, jag känner igen mig där.

Fast han vill bara väl, för väl...

vxcv
2007-01-12, 01:20
Detta sa min far så fort det var dags att städa mitt rum under min uppväxt:
"För i helvete det ser ju ut som en knarkarkvart här inne, du måste ju för fan städa!"

Tog ända till 10års åldern innan jag fick reda på vad en knarkarkvart var.

heltzonicka
2007-01-12, 02:13
Detta sa min far så fort det var dags att städa mitt rum under min uppväxt:
"För i helvete det ser ju ut som en knarkarkvart här inne, du måste ju för fan städa!"

Tog ända till 10års åldern innan jag fick reda på vad en knarkarkvart var.


hahaha jag kan tänka mig dig vid skolbänken räckandes upp handen för att fråga fröken.
Under en lektion om rymden:

"Fröken....min pappa säger att jag bor i en knarkarkvart..Vad är en knarkarkvart?"
"Det är..ja...ett hem där..narkomaner sänder sina grå celler på en resa till jupiter - Nå barn ni vet väl vad Jupiter är för något..?"

Troll
2007-01-12, 05:06
Detta sa min far så fort det var dags att städa mitt rum under min uppväxt:
"För i helvete det ser ju ut som en knarkarkvart här inne, du måste ju för fan städa!"

Tog ända till 10års åldern innan jag fick reda på vad en knarkarkvart var.

:laugh:

Zlin
2007-01-12, 08:40
Min morfar tyckte att jag borde bli sumobrottare, eftersom jag var så tjock som barn. *cry*

Nina L
2007-01-12, 08:57
Hahaha! Schysst! Jag antar att du inte blev så lyckad på bilden.


När jag var bebis så kom det små tanter och kollade i vagnen. "ÅÅååh, vilken söt bebis" utropade de. "Nej" sa min pappa "Hon ser ut som en liten sumobrottare". Trevligt trevligt. Jag har fortfarande kvar babyfettvecken på armarna. Jag var feeeet! :hbang:

HerrArne
2007-01-12, 09:43
Jo, man tycker oftast att ens föräldrar är skumma.

Sen står man där själv en dag och är förälder. Då först inser man, ångestfyllt, att föräldrar bara är vanliga människor som även de får nöja sig med att göra så gott de kan... :D

zanzi
2007-01-12, 10:08
nyss träffat bruden, farsan sa "men man kan inte lita på andra"

nyss fått jobb, farsan sa "ja men det finns bättre"

nyss upfunnit fred på jorden, farsan sa "aja, nästa gång kanske du gör något bättre"


ungifär så, hela livet. aldrig riktigt bra nog. Farsan ÄR Lean production

Har likadan farsa. Det går inte göre honom nöjd!

mela
2007-01-12, 10:12
Min pappa tycker inte att jag ska ha körkort och gnäller som fan när jag kör. Han ska vara glad för att jag hämtar han och mamma när de varit på fest med vänner och liknande. *gah!*

Min morfar är mer cp. Julafton är en bra dag för att klanka ner på mig.
"Faaan är du gravid eller? Vad tjock du gar blivit!"
"Varför har du håret så mörkt? Du ser ut som en jävla blatte!"
och sedan får jag höra att jag är mördare åså för att jag är moderat..

Timme
2007-01-12, 10:16
Min pappa tycker inte att jag ska ha körkort och gnäller som fan när jag kör. Han ska vara glad för att jag hämtar han och mamma när de varit på fest med vänner och liknande. *gah!*

Min morfar är mer cp. Julafton är en bra dag för att klanka ner på mig.
"Faaan är du gravid eller? Vad tjock du gar blivit!"
"Varför har du håret så mörkt? Du ser ut som en jävla blatte!"
och sedan får jag höra att jag är mördare åså för att jag är moderat..

Fy vad elak. Hur kan man vara så taskig mot sitt barnbarn?

mela
2007-01-12, 10:17
Fy vad elak. Hur kan man vara så taskig mot sitt barnbarn?

Han är en smått alkoholiserad småländsk sosse som klankar ner på allt i sin väg.
Hade jag inte varit sån mes så hade jag käftat emot.

Emselie
2007-01-12, 10:17
Farmor när jag var typ 14 år:

-Vad heter din pojkvän?
-Jag har ingen pojkvän farmor...
- Va? ...Men det är ju inte normalt!

Farmor har alltid varit den som tänkt till efter hon talat, föräldrarna är hur lugna som helst! :)

Trance
2007-01-12, 10:17
Reta morfar för att han kommer att dö snart. Så fort han öppnar munnen så säger du "tick tack" och pekar på klockan. Inte skall väl morfar slösa bort den lilla tiden han har kvar.

Då blir det nog genast verkligt värre för honom.

mela
2007-01-12, 10:19
Reta morfar för att han kommer att dö snart. Så fort han öppnar munnen så säger du "tick tack" och pekar på klockan. Inte skall väl morfar slösa bort den lilla tiden han har kvar.

Då blir det nog genast verkligt värre för honom.

Han är underbar när han är nykter. Då är han världens snällaste.
Men han borde absolut INTE dricka alkohol. Så jag undviker tillfällen då han dricker. Därför hatar jag bl.a. julafton hos mormor&morfar.

Kwon
2007-01-12, 10:30
Min morfar är mer cp. Julafton är en bra dag för att klanka ner på mig.
"Faaan är du gravid eller? Vad tjock du gar blivit!"
"Varför har du håret så mörkt? Du ser ut som en jävla blatte!"
och sedan får jag höra att jag är mördare åså för att jag är moderat..

Är allt det där från morfar på samma dag?

mela
2007-01-12, 10:30
Är allt det där från morfar på samma dag?

Yes. Julafron 06 ftw

Chaan
2007-01-12, 10:30
viken tur att det bara är tjejer i din klass, annars så skulle du ju blivit mobbad :devil:... :confused: vaa liksom? hahaha hon e ju för störd men ändå rolig ibland :)

hur taskiga kan ere föräldrar vara?

Jag antar att det var ok att lägga ett skratt här eftersom du postade det på internet. Jag gjorde det :(

Själv ska jag vara glad att mina skolkataloger fotades innan internet :) GAAH! Goddamn hoppas ingen sitter med scanner och har roligt!!!!!

Mina s.k föräldrar utelämnar jag med nöje.

Kwon
2007-01-12, 10:33
Yes. Julafron 06 ftw

Inte för att vara taskig men... :D

Hur gammal är han, har han varit med om mkt skit?

Har du hört han ge ngn en komplimang ngn gång?

Lellan
2007-01-12, 10:41
Min morfar är också grym.. Han är jehovas vittne om det hör till saken. Barnbarn som också är det fick utlandsresor i present när de slutade nian. Jag fick karta över vart de åkt... :D

Sen när jag tog studenten fick jag ett par jättefina diamantörhängen. Blev glad och sa "tack så mycket!". "Jaha, enda sättet att göra dig glad på är prylar och saker??" "Eh, nej men.." Slutsats: U can´t win! *rolleyes*

mela
2007-01-12, 10:42
Inte för att vara taskig men... :D

Hur gammal är han, har han varit med om mkt skit?

Har du hört han ge ngn en komplimang ngn gång?

Eh han är väl typ.. 71 eller något kanske.. jag har ingen exakt koll. *whistle*

Ja, när jag drog mig ur bulimin var han jättestolt över mig och då snacka han att han var så glad över att vara släkt med mig eftersom jag var så stark och blabla.
När han är nykter är han stolt över mig i allmänhet.

Kwon
2007-01-12, 10:42
Precis Lellan, hade du INTE tackat för örhängena hade det säkerligen blivit ett riktigt rabalder, och när du väl tackar för dom för att visa din tacksamhet så får du skit ändå! :D

Vissa blir aldrig nöjda som sagt.

Lellan
2007-01-12, 10:44
Fick dåligt samvete nu, han har ju faktiskt blivit snällare senaste året (rätt sjuk nu). Har fått barn utan att vara gift men han gratulerade ändå utan att prata om hur vi skulle komma till helvetet + gav sonen present. Tror det var religionen som fuckade up honom..

Jense
2007-01-12, 12:15
Har likadan farsa. Det går inte göre honom nöjd!

nä, min morsa och farsa är skillda och det är 2 tvärtemot personer.

farsan blir aldrig nöjd, morsan blev jätteglad för min skull om något går på uppvägen, alltså riktigt glad, nästan så tårarna kommer

petersson
2007-01-12, 12:21
Min morfar är mer cp. Julafton är en bra dag för att klanka ner på mig.
"Faaan är du gravid eller? Vad tjock du gar blivit!"
"Varför har du håret så mörkt? Du ser ut som en jävla blatte!"
och sedan får jag höra att jag är mördare åså för att jag är moderat..

Min farmor är likadan, hon har vart rikigt elak mot mig och brorsan. Förr kanske det gjorde nått men nu bryr vi oss inte längre.

Melker
2007-01-12, 12:43
Farsan sa ibland att jag skulle använda huvudet mer än att håret fint på det.

Nuförtiden kör jag med kortklippt...

Zakath
2007-01-12, 12:44
Min farmor är likadan, hon har vart rikigt elak mot mig och brorsan. Förr kanske det gjorde nått men nu bryr vi oss inte längre.

Låter helt sjukt att vissa har så elaka mor- och farföräldrar. Hur tänker de egentligen?

Jense
2007-01-12, 12:47
Låter helt sjukt att vissa har så elaka mor- och farföräldrar. Hur tänker de egentligen?

inte alls tydligen, min morfars farsa, min morsas farfar alltså gjorde lite dumheter.

min morsa och hennes vän kom springande i 10årsåldern, dom hade hittat en ankunge och skulle ha lite hjälp med att rädda den. Gubben tog ankungen och kasta den i marken och sa "vad är det för skit"

han va elak rakt igenom. 15 barn + fru fick dela på ETT rum medans han skulle ha ett själv, när han inte satt på kåken. givetvis fick ingen röra hans rum medans han satt inne, härligt som fan

ante
2007-01-12, 14:02
Min pappa klagar på att jag är tjock och att jag skulle behöva gå ner tjugo kilo, är inte ensam om att få skit hemma märker jag.

zanzi
2007-01-12, 14:06
Låter helt sjukt att vissa har så elaka mor- och farföräldrar. Hur tänker de egentligen?

Som Jense skriver, de tänker inte alls. Det krävs körkort för att köra bil, diplom för att få vissa jobb men barn, det kan vem som helst skaffa.

1986
2007-01-12, 14:34
farsan blir aldrig nöjd, morsan blev jätteglad för min skull om något går på uppvägen, alltså riktigt glad, nästan så tårarna kommer

Typ samma har. Farsan är gammal officer, kanske förklarar saken.
Dessutom gör jag aldrig rätt enligt honom, eller ja, han korrigerar fan allting även om det inte behövs. Skruvar jag fast en mutter så är han där och drar ett extra varv, exempelvis.

Jaws
2007-01-12, 14:58
Ni vet han tjocka storebrorn buzz i ensam hemma..

Pappa brukade konstant kalla mig för buzz, och han brukade göra sig lustig med att peta på mig med sina pekfingrar samtidigt som han sa: bzzz, du har blivit buzzad.

-> anledning till att jag började träna, ska iofs vara tacksam egentligen*rolleyes* Nu är han fet som en julegris också.

backflash
2007-01-12, 15:22
5ZsnXRd9O-M

TCOG
2007-01-12, 15:23
var glada för-i-helvete att ni har ens en farsa. Och att ni har släkt också....

martin_vbg
2007-01-12, 15:24
Pratade med farsan på msn igår och frågade om jag kunde ta samarin för att få i mig lite natirum (jag är matförgiftad).
då säger farsan:
-"Skit på dig :S"

Det var schysst tycker jag *grr27*

Dumleman
2007-01-12, 15:29
Det är nog bara nyttigt med lite pikar då och då :D.

Solros
2007-01-12, 15:31
min morsa och hennes vän kom springande i 10årsåldern, dom hade hittat en ankunge och skulle ha lite hjälp med att rädda den. Gubben tog ankungen och kasta den i marken och sa "vad är det för skit"

Det där är fan ren ondska! :D

Noodles
2007-01-12, 16:16
var glada för-i-helvete att ni har ens en farsa. Och att ni har släkt också....

Menar du att de som har släkt och/eller föräldrar som trycker ner dem inte har rätt att klaga? Jag har tyvärr vänner som hellre vuxit upp föräldralösa än med de föräldrar de hade.

1986
2007-01-12, 16:24
påminner mig om cash-låten a boy named sue, apropå..

mini
2007-01-12, 16:51
var glada för-i-helvete att ni har ens en farsa. Och att ni har släkt också....

Varför ska man vara det? Människor som är elaka och trycker ner en, tar mer än de ger, inte tillför något i ens liv mer än negativa saker, varför ska man nödvändigtvis vara glad för det bara för att man är släkt?
Man måste inte gilla sin familj.

jwzrd
2007-01-12, 16:53
Varför ska man vara det? Människor som är elaka och trycker ner en, tar mer än de ger, inte tillför något i ens liv mer än negativa saker, varför ska man nödvändigtvis vara glad för det bara för att man är släkt?
Man måste inte gilla sin familj.

Har man en så finns utgångsläget för att man gillar varandra i den.

zanzi
2007-01-12, 17:15
var glada för-i-helvete att ni har ens en farsa. Och att ni har släkt också....

Var glad för att du har fått chansen att bo i Sverige. Var glad för att du har ett tak över huvudet. Var glad för att du får mat på bordet.
Sådana argument går att dra ut till absurdum då det alltid kommer finns nån som har det sämre ställt.
Det du menar med andra ord är att jag ska acceptera min situation och vara glad för det jag har bara för att det finns nån som har det sämre ställt?
En person som blir mobbad borde acceptera det bara för att han inte blir misshandlad? En person som blir misshandlad borde inte klaga sålänge han inte blir mördad? En person som blir misshandlad till döden... borde acceptera det då han kunde ha dött på ett mycket värre sätt?

Nej! Jag tänker klaga och jag tänker ändra på min situation och liv tills jag är nöjd med mig själv och min tillvaro, oberoende av hur pissigt ditt liv är.

regus
2007-01-12, 17:33
Det kunde vart mycket värre http://bubblare.se/porrig_norsk_ikea_reklam/

NiXPhoenix
2007-01-12, 17:41
Det kunde vart mycket värre http://bubblare.se/porrig_norsk_ikea_reklam/


HAHAHAHA, fyfan vad bra.

Liten Men Fet
2007-01-12, 17:53
Blir lite sorgsen när jag läser den här tråden, att vuxna människor med barn kan vara så dumma och oansvariga.
Men det verkar ju kunna bli rätt bra människor av en hel del av er ändå fast ni har nån elak förälder/förförälder.
Kom bara ihåg att inte göra samma misstag som dom, dom kommer vara dom som förlorat mest på det i slutändan.

TCOG
2007-01-12, 23:40
Tror ni missuppfattade mig....
Flytta ut/ha inte kontakt/fira inte jul med era föräldrar om ni känner att det bara är negativt.... Stå inte klaga om ni bor under DERAS tak...

zanzi du e rolig

Ame
2007-01-12, 23:50
var glada för-i-helvete att ni har ens en farsa. Och att ni har släkt också....

Tror det finns många som hellre växt upp utan sina föräldrar så att de sluppit bli misshandlade, våldtagna mm...

FreCKo
2007-01-13, 00:08
När jag gick i andra klass så ramlade jag på en trappa och bröt smalbenet, fick en spiralspricka runt främre smalbenet eller vad man ska säga... Morsan bar in mig, la mig på sängen, gav mig två alvedon och sa "försök att sova". När farsan kom hem så kollade han på benet och sa "ja det verkar inte vara brutet iaf, ta en alvedon och gå och lägg dig".

När jag sen vaknade tolv på natten och skrek som fan så körde dom ÄNTLIGEN in mig till akuten, dom skämdes fan rätt mycket när dom fick reda på att jag brutit det :smash:

Kwon
2007-01-13, 06:40
Intressanta exempel på schyssta päron i denna tråd.

Kanske säger något om allas uppfostran och uppväxt :D

Nina L
2007-01-13, 10:46
Allt här i världen (efter en viss ålder givetvis då) har man bara sig själv att skylla på.Vilken tur att du har fel. Tänk vad oerhört deppigt att ta på sig precis allt som går åt helvete i ens liv.

Ganymedes
2007-01-13, 10:48
Jag har haft ett svårt liv ända från start. :) Läkaren skrev i förlossningsjournalen att jag var en "fetis". Fast så väge jag iofs 5200 g och var 57 cm lång... Jag var nått stort redan då. ;)

Kwon
2007-01-13, 10:50
LOL, schysst läkare Ganymedes! "Fetis" :D

Tjuckot
2007-01-13, 12:09
När jag gick i andra klass så ramlade jag på en trappa och bröt smalbenet, fick en spiralspricka runt främre smalbenet eller vad man ska säga... Morsan bar in mig, la mig på sängen, gav mig två alvedon och sa "försök att sova". När farsan kom hem så kollade han på benet och sa "ja det verkar inte vara brutet iaf, ta en alvedon och gå och lägg dig".

När jag sen vaknade tolv på natten och skrek som fan så körde dom ÄNTLIGEN in mig till akuten, dom skämdes fan rätt mycket när dom fick reda på att jag brutit det :smash:

Ehe, som när farsan tvingande mig att cykla hem från öppet hus på skolan för jag hade ont i magen, tyckte jag varit så gnällig över det hela året, så han viftade iväg mig o tyckte jag var jobbig. Oj va han va skamsen när det var blindtarmen :D

Ganymedes
2007-01-13, 12:15
LOL, schysst läkare Ganymedes! "Fetis" :D

Jag letade upp honom förra året... *bang* :smash: :hbang: ;)

Jense
2007-01-13, 13:26
Det där är fan ren ondska! :D

Ja den människan gjorde bara onda saker alltid. aldrig ett snällt ord, någonsin

High1ander
2007-01-13, 14:34
Såg min lillebrorsas klassfoto idag, jag börja asgarva. Var ett sådant dåligt foto på det sättet att det var väldigt osmickrande.
Han hade spelat pingis innan, det första man ser är feta svettlökar under armarna. Sen ett ansiktsutryck som är helt fel.
Som sagt, man skratta ju för det såg så fel ut.

zanzi
2007-01-14, 10:56
Vilken tur att du har fel. Tänk vad oerhört deppigt att ta på sig precis allt som går åt helvete i ens liv.

Fel? Bara hur jag lever mitt liv och för mig funkar det bättre än att skylla allt jag misslyckats med på andra. Hur mår du själv förresten? Glad över din tillvaro?

Förövrigt ber jag om ursäkt om jag bröt mot reglerna på förra inlägget.

Kwon
2007-01-14, 11:26
Alltid kul att höra om hur folks uppväxt var och hur motiverande och peppande föräldrarna varit.

Lellan
2007-01-14, 11:44
Alltid kul att höra om hur folks uppväxt var och hur motiverande och peppande föräldrarna varit.


Ok, vassego (undviker att tolka det ironiskt): Jag åkte längdskidor som ung (typ jätteung) och pappa var väldigt noga med att jag skulle ha bra teknik. Så det var väl mest det man tänkte på.

Så när jag ställde upp i ett lopp som 9 åring sprang han med mig en bit i början (gick således inte alltför fort.. :D ). Jag ropade "Hur fort ska jag åka pappa?" (han var även mån om att man inte skulle ta ut sig i början, utan tänka på hela loppet och bla bla bla.. vilket jag uppenbarligen lyssnat väldans väl på för detta var ett kort lopp, Vasaloppet för barn närmare bestämt).

"Åk hur fort du vill!!" ropade han å det tyckte jag var skitkul å åkte på å vann.. Än idag diggar jag hans stil av peppning, jag hade alltså inte fattat "först i mål" å sånt eller så var jag bara allmänt korkad..*screwy*

För övrigt så trodde han alltid att jag skulle bli sångerska om jag var tärna, konsertpianist om jag spelade en trudilutt på piano, professor om jag fick bra betyg, möbelsnickare om jag råkat tälja på armstödet på en stol i pannrummet... :D Höga tankar!

Kwon
2007-01-14, 11:48
Äntligen ett inlägg om päron/släkt som gav stöd och inte klagade hela tiden!

Mkt trevligt

Snafu
2007-01-14, 11:50
Ok, vassego (undviker att tolka det ironiskt): Jag åkte längdskidor som ung (typ jätteung) och pappa var väldigt noga med att jag skulle ha bra teknik. Så det var väl mest det man tänkte på.

Så när jag ställde upp i ett lopp som 9 åring sprang han med mig en bit i början (gick således inte alltför fort.. :D ). Jag ropade "Hur fort ska jag åka pappa?" (han var även mån om att man inte skulle ta ut sig i början, utan tänka på hela loppet och bla bla bla.. vilket jag uppenbarligen lyssnat väldans väl på för detta var ett kort lopp, Vasaloppet för barn närmare bestämt).

"Åk hur fort du vill!!" ropade han å det tyckte jag var skitkul å åkte på å vann.. Än idag diggar jag hans stil av peppning, jag hade alltså inte fattat "först i mål" å sånt eller så var jag bara allmänt korkad..*screwy*

För övrigt så trodde han alltid att jag skulle bli sångerska om jag var tärna, konsertpianist om jag spelade en trudilutt på piano, professor om jag fick bra betyg, möbelsnickare om jag råkat tälja på armstödet på en stol i pannrummet... :D Höga tankar!


Jag hade en väldigt lik uppväxt - alltid gratulationer och uppmuntring - aldrig kritik typ. Nu såhär i efterhand tycker jag att det kanske var överdrivet. En mer realistiskt uppmuntring och även kritik hade kanske varit bättre ibland för att ge en mer nyanserad bild av vad man kan förvänta sig i framtiden så att säga. Inte fasen kommer man alltid få beröm - och det kan få konsekvenser på motivationen när berömmet sedan uteblir.

Lellan
2007-01-14, 11:56
Jag hade en väldigt lik uppväxt - alltid gratulationer och uppmuntring - aldrig kritik typ. Nu såhär i efterhand tycker jag att det kanske var överdrivet. En mer realistiskt uppmuntring och även kritik hade kanske varit bättre ibland för att ge en mer nyanserad bild av vad man kan förvänta sig i framtiden så att säga. Inte fasen kommer man alltid få beröm - och det kan få konsekvenser på motivationen när berömmet sedan uteblir.

Å, men du missar att jag växte upp med två föräldrar (snäll polis, elak polis).. :cool: Mamma stod för kritiken, fast med hennes uppväxt (lämnad på barnhem av morfar beskriven) så var hon marinerad i kritik och visste inte bättre. Kallade henne "negaholist" när jag var liten (beroende av att vara negativ menade jag med det). "Du kommer inte klara det där" "Varför ska du göra det för, du kommer bara misslyckas och bli besviken" "Vad ska det vara bra för" "Kan du inte bara göra ingenting så slipper det bli fel".. Hon är snäll i hjärtat, men det låter ju för hemskt att säga så till ett barn.

Ett exempel när vi pratade om namn, varför jag fått mitt osv "Ja, jag valde ditt namn för jag kunde inte komma på något elakt rim på det så mobbar dom dig så kan de inte använda namnet iaf.." Haha, där var hon faktiskt rolig. Och mobbad slapp jag bli, trot eller ej... :D

myggan
2007-01-14, 12:12
Varför ska man vara det? Människor som är elaka och trycker ner en, tar mer än de ger, inte tillför något i ens liv mer än negativa saker, varför ska man nödvändigtvis vara glad för det bara för att man är släkt?
Man måste inte gilla sin familj.


Väl talat.

Pulsaxe
2007-01-14, 14:23
Min morsa och styvfar klankar typ bara ned på min träningssyn;) Fett taskigt faktiskt... Fast de är ju lite småfeta båda två så...

Min riktiga pappa diggar min träning stenhårt istället så det jämnar ut sig:D

skaparn
2007-01-14, 15:09
Jag hade en väldigt lik uppväxt - alltid gratulationer och uppmuntring - aldrig kritik typ. Nu såhär i efterhand tycker jag att det kanske var överdrivet. En mer realistiskt uppmuntring och även kritik hade kanske varit bättre ibland för att ge en mer nyanserad bild av vad man kan förvänta sig i framtiden så att säga. Inte fasen kommer man alltid få beröm - och det kan få konsekvenser på motivationen när berömmet sedan uteblir.

Dessutom så når man inte sin fulla potential eftersom när man kommit bara en liten bit på väg får man tillräckligt mycket beröm för att sluta kämpa, då man varit sååååååååååå duktig. Å andra sidan är extremen av att pressa sina barn inte särskilt bra för framtida relation till föräldrarna eller psyket över huvud taget för den delen. Kan däremot inte direkt svara nej på frågan ifall jag skulle kunna tänka mig allvarligt trauma för att spela som exempelvis Weckl efter tio timmar övning per dag på mina föräldrars order.