handdator

Visa fullständig version : Sagt på fyllan


Leanandtall
2007-01-11, 22:24
Ibland är man verkligen ett sant geni när man fått i sig några groggar... Dela med er av era genialiteter/grodor - välj själv.

Jag var för ett tag sen ute på en finare krog på ett finare torg här i Malmö, stod och väntade i dasskön. Efter mig stod en medelålders man. Jag påpekade mycket vänligt att det fanns pissoar som han kunde nyttja. Men det ville han inte! I min hjärna fanns det bara en orsak.

"Vaddå? Är du rädd att nån ska daska dig med kuken i ansiktet?"

Hans reaktion var fucking priceless, visst inte var han skulle bli av liksom och jag kände mig som smartast i världen (jag visste ju innerst inne att han behövde skita).

Lepras
2007-01-11, 22:31
Haha,,man har sagt många sjuka saker,,I am bakefull brukar ja få fram dagen efter...bra ord..

Men en klockren sak var för några helger sen,,några polare va ute o ragga brudar,,dom är 3 pers som står o snackar med en brud,,ena snubben som är lagom full står o raggar som fan o försöker få med henne på en 3kant :D står mest o driver med henne,,han tjatar o hon säger nej,,,tillslut kommmer kommentaren--HARU SAND I FITTAN ELLER??! 1 sekund senare SMACK,, snubben fick en örfil o bruden gick :D:laugh:

väldigt lyckat,,,

Sonny
2007-01-11, 22:34
"Jag älskar dig men jag är inte i stånd till att älska med dig"

Skall ha sagts av undertecknad till en klasskamrat under en klassresa till Rom.

Röda_Lacket
2007-01-11, 22:36
Jag har sagt "jag älskar dig" till massa olika dinosaure aktiga tjejer genom åren..

Nadja_N
2007-01-11, 22:38
har ett enormt pinsamt fjortis-minne. Var väl 18 fyllda precis och hade innan utgång hällt i mig nåt grymt äckligt rött vin. Går ut - med en polare - hinner in på stället - behöver gå på toa. Kompisen hakar på men väntar utanför båset. När jag är klar så öppnar jag dörren och kliver vingligt ut och håller för näsan och utbrister "-Fy fan vad äckligt! Nån har spytt på väggen! Alldeles RÖTT!!!"... varpå polaren säger "-Nadja, det var ju DU!"...

kasst minne eller bara en jävligt osnygg efterkonstruktion?

Leanandtall
2007-01-11, 22:52
Den här har jag hört ett par ggr:

"Vi är för bra för det här stället, ska vi inte gå hem till mig istället?"

I mina glansdagar var jag även förtjust i att prata danska på några öl. För er som inte vet; Malmö dräller av danskar! Och visst blir man bra på språk när man druckit lite... *rolleyes*

Leanandtall
2007-01-11, 22:52
har ett enormt pinsamt fjortis-minne. Var väl 18 fyllda precis och hade innan utgång hällt i mig nåt grymt äckligt rött vin. Går ut - med en polare - hinner in på stället - behöver gå på toa. Kompisen hakar på men väntar utanför båset. När jag är klar så öppnar jag dörren och kliver vingligt ut och håller för näsan och utbrister "-Fy fan vad äckligt! Nån har spytt på väggen! Alldeles RÖTT!!!"... varpå polaren säger "-Nadja, det var ju DU!"...

kasst minne eller bara en jävligt osnygg efterkonstruktion?

BAHAHAHAHAAAA!!!

psirus
2007-01-11, 23:15
I mina glansdagar var jag även förtjust i att prata danska på några öl.

Jag har vart drabbad av samma fenomen, fast norska. De värsta är att jag snackar så a
vancerad norska att itne ens norrmännen förstår vad jag säger :smash:

Larsen
2007-01-11, 23:19
"Vitt är defenitivt sommarens kolör!" lär jag ha sagt.

Krokodil
2007-01-11, 23:25
Jag diskuterade batongers olika användningsområden en gång med en kvinnlig poliskonstapel. Hon var inte helt imponerad...

Dav0d
2007-01-11, 23:28
Haha,,man har sagt många sjuka saker,,I am bakefull brukar ja få fram dagen efter...bra ord..

Men en klockren sak var för några helger sen,,några polare va ute o ragga brudar,,dom är 3 pers som står o snackar med en brud,,ena snubben som är lagom full står o raggar som fan o försöker få med henne på en 3kant :D står mest o driver med henne,,han tjatar o hon säger nej,,,tillslut kommmer kommentaren--HARU SAND I FITTAN ELLER??! 1 sekund senare SMACK,, snubben fick en örfil o bruden gick :D:laugh:

väldigt lyckat,,,

HAHAHHA gjorde min natt!! HARU SAND I FITTAN ELLER??! Stabil kille!!! :D

Lövbiffen
2007-01-11, 23:30
En gammal polare till mig utbrast en gång under ett ganska påtagligt rus:

"Häll för fan inte öl i min bärs" :Virro

Leanandtall
2007-01-11, 23:31
Jag har även sagt: "Ska du stöta på mig så kan du ju åtminstone göra det ordentligt" och sen gått därifrån.


Jag är glad att jag under hela min "krog-aktiva" tid varit noga med att hålla på min "aldrig gå hem med nån på fyllan"-princip. Byta nummer och så och träffas nyktra, visst, men a l d r i g knu--a på fyllan. Gissa om jag tackat mig själv många gånger för min principfasthet! Det har inte alltid mottagits med beundran direkt...

Leanandtall
2007-01-11, 23:32
Jag har vart drabbad av samma fenomen, fast norska. De värsta är att jag snackar så a
vancerad norska att itne ens norrmännen förstår vad jag säger :smash:


Hahahahaa! Ja shit vad avancerad du måste vara då liksom.. :hbang:

L-Sami
2007-01-11, 23:32
Jag har lyckats lära mig att kontrollera vad jag säger i fyllan, eller så har jag lärt mig kontrollera fyllan bättre. Förut kunde man säga vad som helst i princip.

Larsen
2007-01-11, 23:34
Har slutat snacka danska på fyllan efter kompisarna fick reda på att jag hette Bögelund i efternamn. :/

Krokodil
2007-01-11, 23:34
Jag har även sagt: "Ska du stöta på mig så kan du ju åtminstone göra det ordentligt" och sen gått därifrån.


Jag är glad att jag under hela min "krog-aktiva" tid varit noga med att hålla på min "aldrig gå hem med nån på fyllan"-princip. Byta nummer och så och träffas nyktra, visst, men a l d r i g knu--a på fyllan. Gissa om jag tackat mig själv många gånger för min principfasthet! Det har inte alltid mottagits med beundran direkt...
Tur att inte alla är så principfasta, ingen vill ligga med mig nykter...

Leanandtall
2007-01-11, 23:35
Jag har i förtvivlan stått kvar vid kassan på ett finare uteställe här i stan, helt övertygad om att jag inte fått nån stämpel. Ja ni vet, hela köret med jag fick ingen stämpel-jag fick ingen stämpel-förtvivlan-i-blicken-grejen. Killen i kassan bara :"Det är UV-färg, den syns bara i UV-ljus". Taskigt tyckte jag då, roligt tycker jag nu.

PowPow
2007-01-11, 23:42
För ett tag sedan i (somras eller förrförra sommaren) så var vi på eftermiddagsfesteri i pildammarna och drack oss glada på en massa rödvin. Vi skulle på fest senare på kvällen, men kände oss rejält berusade redan vid 7-tiden. Då kom jag med den smarta idén att

"Vi kan väl gå hem till dig en stund, spela x-box, dricka öl och bli nyktra"

Jag sa det helt på fullaste allvar. Insåg väl dock vad jag sade ungefär lika snabbt som jag sade det.

Trance
2007-01-11, 23:43
Heh, en gång när jag var redigt full så skrev jag omständigt istället för omständligt. Jag blir helt crazy när är berusad.

Larsen
2007-01-11, 23:46
Heh, en gång när jag var redigt full så skrev jag omständigt istället för omständligt. Jag blir helt crazy när är berusad.

GALEN!

Empe
2007-01-12, 00:07
Jag har lyckats lära mig att kontrollera vad jag säger i fyllan, eller så har jag lärt mig kontrollera fyllan bättre. Förut kunde man säga vad som helst i princip.

Jag är fortfarande i det stadiet att jag kan säga vad som helst. Och inte nog med det jag snackar med vem som helst också. *gah!*

High1ander
2007-01-12, 00:24
Jag behöver inte vara full för att säga störda saker. Men jag säger inte "klantiga" saker, någonsin. :)

Sist jag var så packad att jag nästan höll på att däcka så kunde jag ändå vara i par med en tjej på "political science" (detta trots hon studerar skiten och jag inte gör det, hon blev impad). :)