handdator

Visa fullständig version : Nautilus?


lungan
2007-01-11, 21:43
Var nyligen in på en nautilus hemsida och lästa om träningsformen som enligt mig säger emot det mesta jag läst är på kollo, diskutera vad ni tycker om träningsformen om det bara är skit med att ju intensivare pass desto bättre muskeltillväxt och att man kan få mycket bra tillväxt genom att bara köra 15minuters pass? osv :)

Kan tillägga att det inte är något jag själv skulle pröva även med min relativt korta träningserfarenhet

Axmode
2007-01-12, 01:57
Metoden:
sliter mindre på deras maskiner.
Går snabbt=fler kunder under kortare tider.

Krampus
2007-01-12, 02:00
Metoden:
sliter mindre på deras maskiner.
Går snabbt=fler kunder under kortare tider.

Rätt svar.
Tråd låst.

LeftRight
2007-01-12, 12:09
Kan bara tillägga att Nautilus främsta målgrupp är människor som inte orkar mörda sig själva på träningen, utan bara vill motionera lite; däribland pensionärer.

Deras råd är alltså anpassad till vad denna målgrupp klarar av och vilka mål denna målgrupp kan tänkas ha med träningen.

Själv kör jag på Nautilus, och det går att få en hyfsad bra träning om man struntar i råden. Nackdelen är bara att det finns för få fria vikter på gymmet.

bluelight
2007-01-12, 12:52
Alla kanske inte vill lägga ner timvis med läsning om att vara mest optimal, äta kvarg, injicera vassle etc. som vi gör!:D

lungan
2007-01-12, 16:13
Alla kanske inte vill lägga ner timvis med läsning om att vara mest optimal, äta kvarg, injicera vassle etc. som vi gör!:D


:D

LeftRight
2007-01-12, 17:40
Alla kanske inte vill lägga ner timvis med läsning om att vara mest optimal, äta kvarg, injicera vassle etc. som vi gör!:D

Nää nu fattar jag inte vad du menar *flex* :D

LeftRight
2007-01-12, 17:41
Alla kanske inte vill lägga ner timvis med läsning om att vara mest optimal, äta kvarg, injicera vassle etc. som vi gör!:D

:laugh: Injicera vassle

SvenGunnar
2007-01-15, 14:05
Kan bara tillägga att Nautilus främsta målgrupp är människor som inte orkar mörda sig själva på träningen, utan bara vill motionera lite; däribland pensionärer.

Deras råd är alltså anpassad till vad denna målgrupp klarar av och vilka mål denna målgrupp kan tänkas ha med träningen.

Själv kör jag på Nautilus, och det går att få en hyfsad bra träning om man struntar i råden. Nackdelen är bara att det finns för få fria vikter på gymmet.

Jag kör också på Nautilus och där jag är finns det faktiskt rätt bra med fria vikter. Plus att det inte är så mycket folk som använder dom så man behöver sällan vänta.
Sen tycker jag att dom speciella Nautilus-maskinerna för ben är bra. Dom övriga däremot kan dom ju ställa undan till förmån för..tja.. äh ställ undan dom bara :D

Fatalist
2007-01-15, 15:57
Alla kanske inte vill lägga ner timvis med läsning om att vara mest optimal, äta kvarg, injicera vassle etc. som vi gör!:D

Jag förstår inte vad det har med gymmet i sig att göra, det har väl med livvstil att göra?

Däremot kanske inte alla vill träna i samma lokal som dopare, och då passar nautilus bra eftersom man är dopad om man klarar av att hantera större hantlar än deras 29kilors-hantlar.

ramagoen
2007-01-15, 17:01
Däremot kanske inte alla vill träna i samma lokal som dopare, och då passar nautilus bra eftersom man är dopad om man klarar av att hantera större hantlar än deras 29kilors-hantlar.

antar att du inte va seriös.

roge
2007-01-15, 18:14
Nautilus har väl bara en massa maskiner?? Finns ett Nautilsus gym i samma lokal som jag brukar simma. Oftast är det helt tomt där, ibland ser man nån ensam stackare stå där inne..

Tror som trådskaparen att det är emot "kollozeum-andan"... Det finns väl ingen undersökning i hela världen som visar att det är bättre att träna med maskiner 'n fria vikter...