handdator

Visa fullständig version : Nadja dares....!!


Nadja_N
2007-01-11, 21:23
Åkkej! Here it goes...

FettoMorsanNadja ska bli snygg, så är det. Och detta får bli min historia och väg dit...

Ålder: 25
Längd: 160cm
Vikt: 62kg

Så vad vill jag uppnå? Jag vill göra mig av med fett och skaffa mig muskler. Har bantat hela mitt liv - eller försökt iallfall. Har endast två gånger tidigare försökt mig på att träna istället - båda gångerna har jag fått kanonresultat - men antingen skadat mig och gett upp eller bara.. gett upp*whistle*

Så hur ska jag uppnå detta nudå?
*Kosten: har börjat käka vettigare. Men inte till 100% så vettigt som jag säkert borde - men jag vet hur det blir om jag blir manisk - då skiter det sig direkt, så jag får ta lite i sänder.
*Pulver: testar Diet Pro förtillfället, får se hur det funkar. Måltidsersättare 2ggr/dag ungefär. Mättar bra och får mig att skippa småätandet/godissuget.
*Träning: styrketränar (bara maskiner - är för feg för alla stänger och fria vikter... huu) ca 3-5ggr/vecka och kör iallfall ett konditionspass per vecka (cyklar 1h). Försöker röra mig mer i min vardag också, promenera och sådär.

Denna vecka har träningen sett ut ungefär såhär:
MÅNDAG: rygg+armar och 20min cykel
TISDAG: 1h cykel
ONSDAG: Bröst+axlar och 20min cykel
TORSDAG: ofrivillig vila - ingen barnomsorg... suck
FREDAG: Ben+mage och 20min cykel - är det tänkt.
LÖRDAG + SÖNDAG: vila

Varje gång jag är på gymmet så tittar jag drömskt bort mot stängerna och hantlarna och allt det där... önskar SÅ att jag vågade mig bort dit! VILL OCKSÅ!*gah!* Men eftersom jag aldrig testat (mer än med mina 2kg's hantlar hemma) så vill jag inte gärna stövla dit SJÄLV och göra hel FEL så nåt biffigt SNYGGO behöver rädda mig från att KVÄVAS efter att ha försökt mig på bänkpress...! Vore ju hemskt genant...
Men men. Vad är en bal på slottet?....

Igår testade jag hur många (läs FÅ) armhävningar jag pallade innan jag tog slut... 21st*gah!* jag känner mig som en SPARRIS!

Föresten, igår gav jag mig på att ta några "före"bilder. ATT jag inte kräktes! *spy* Det var bland det VIDRIGASTE jag har beskådat! Inte visste jag att min röv var så pass stor?! *cry* De är ju iofs minst sagt sporrande, borde kanske printa dem och ha med mig vart jag än går och vad jag än gör... kanske jag springer till tvättstugan tex istället för att lunka?
Kanske funkar...

Sådär iallfall, that's all for now.
//Nadja

sissa
2007-01-11, 21:39
hej och välkommen! :)

det där med fria vikter och våga känner jag igen. men fråga nån instruktör elelr dyl på gymmet då. be de visa diverse övningar (med fria vikter). när du väl gjort de sen så kommer det inte vara nån big deal att köra själv sen. man tror ofta, och föreställer sig att det alla andra är biffar som tränar med monstervikter osv, men det är inte så i verkligheten. det finns alla sorter.
dessutom så tror jag att när du väl kommer igång så är du så fokuserad på dig och din träning att du inte bryr dig att andra eventuellt bryr sig om dig.

inte för att det är något fel att med maskiner i sig, men om du vill så ska ju inte "feghet" hindra dig. du kommer klara det galant.alla har ju vatt nybörjare nångång.

känner igen det där med att fota sig själv. när jag började fota mig själv här så fick jag en liten chock. "fan, rumpan e ju enorm! och vad mager rygg jag har. och vad...osv" jag tror en stor del är att man inte är van att se sig själv rakt bakifrån så. precis som när man reagerar på när man hör sin egna röst, som man sälllan gör. *spy* sen ska man inte alltid lita på kameran. på en bild kan man se heltr okej ut, på en annan inte alls.


är 21 armhävningar lite? det var hur många år sen jag gjorde några öht, men det låter inte alls dåligt i mina öron.

hur somhelst: lycka till!

Nadja_N
2007-01-11, 21:48
hej och välkommen! :)

det där med fria vikter och våga känner jag igen. men fråga nån instruktör elelr dyl på gymmet då. be de visa diverse övningar (med fria vikter). när du väl gjort de sen så kommer det inte vara nån big deal att köra själv sen. man tror ofta, och föreställer sig att det alla andra är biffar som tränar med monstervikter osv, men det är inte så i verkligheten. det finns alla sorter.
dessutom så tror jag att när du väl kommer igång så är du så fokuserad på dig och din träning att du inte bryr dig att andra eventuellt bryr sig om dig.

inte för att det är något fel att med maskiner i sig, men om du vill så ska ju inte "feghet" hindra dig. du kommer klara det galant.alla har ju vatt nybörjare nångång.

känner igen det där med att fota sig själv. när jag började fota mig själv här så fick jag en liten chock. "fan, rumpan e ju enorm! och vad mager rygg jag har. och vad...osv" jag tror en stor del är att man inte är van att se sig själv rakt bakifrån så. precis som när man reagerar på när man hör sin egna röst, som man sälllan gör. *spy* sen ska man inte alltid lita på kameran. på en bild kan man se heltr okej ut, på en annan inte alls.


är 21 armhävningar lite? det var hur många år sen jag gjorde några öht, men det låter inte alls dåligt i mina öron.

hur somhelst: lycka till!


Hej och tack, upplyftande svar! Ja, kanske man skulle be någon visa lite - det är ingen dum idé. Ska jobba på det, kanske redan imorgon om det är lite glesare "där borta".
Ja fy, det där med bilder var ingen höjdare. Sen hittade jag bilder från i mars - när jag hade tränat kanske 2månader - JÖSSES vilken skillnad - och då vart jag ännu mer förbannad såklart.. så jag slängde dom *whistle* HAHA! Äh, hoppas kunna få snyggare bilder om nån månad...

sissa
2007-01-11, 21:56
Hej och tack, upplyftande svar! Ja, kanske man skulle be någon visa lite - det är ingen dum idé. Ska jobba på det, kanske redan imorgon om det är lite glesare "där borta".
Ja fy, det där med bilder var ingen höjdare. Sen hittade jag bilder från i mars - när jag hade tränat kanske 2månader - JÖSSES vilken skillnad - och då vart jag ännu mer förbannad såklart.. så jag slängde dom *whistle* HAHA! Äh, hoppas kunna få snyggare bilder om nån månad...


Så jag gjorde jag, för jag kände mig inte bekväm med att dundra in där och lattja med de fria vikterna. När nån först visat, vilket ju är bra också så man faktiskt gör övningarna "rätt", så var det inga problem.

Kör hårt! :bpump:

Nadja_N
2007-01-12, 08:32
den där Diet Pro är SNUSKIGT söt... har testat flera alternativ för att neturalisera lite.
Keso var hemsk konsistens (borde gått att räkna ut innan, jag vet)
Citron gav en HEMSKT spyig eftersmak
Kakao VAR TOPPEN! Ända tills jag läste att på 100gram går det 21g fett! Det är inte bra va?... skit också.
Kanske kesella då?...

Eva_E
2007-01-12, 08:45
Hej Nadja!
Välkommen till Kolo!

Det var då tusan att alla ska vara så rädda för de fria vikterna... Unna dig en instruktion, det tycker jag absolut. Ta gärna en titt i Övningsbanken här också, den finns som "sticky" under Träning - vikter och kondition om jag minns rätt Där finns bilder och beskrivningar på en massa bra övningar.

I vilken stad bor du förresten Nadja? En idé skulle kanske vara att du träffade och tränade tillsammans med någon av de andra Kolo-tjejerna. Det är faktiskt ruskigt kul och peppande, och de flesta av oss bits bara i självförsvar...

Hur åt du din keso när du tyckte att konsistensten var så hemsk? Jag tycker det är ett rätt trevligt pålägg numera, lite som hackat ägg blir det om jag tar på en hård macka med lite kaviar på. Och har du testat de smaksatta varianterna? Personligen är jag rätt svag på den med paprika och den med fetaost och oliv!

Lycka till! Jag kommer att hålla ett öga på dig, var så säker!

Eva

Jacksatan
2007-01-12, 10:00
Fria vikter är överlägsen träning, skulle jag säga, så försök få nån som kan instruera dig. Det är INGEN som tittar snett när tjejer kör på låga vikter eller kanske inte gör helt rätt. Lycka till!

Jax
2007-01-12, 10:15
Du har inte funderat på att byta ut någon av cykelpassen mot löpning? Om jag har förstått dig rätt så vill du förutom att bygga lite muskler även hålla vikten. 20 minuter löpning gör av med bra mycket mer energi än 20 minuter cykling. Särskilt lugn cykling på en motionscykel, vilket jag har svårt att tro att det bränner mer än en söndagspromenad (nu vet jag inte hur du cyklar utan dömer dig efter hur det ser ut på mitt gym, f'låt). Bränner du lite extra energi så kanske du kan skippa en blaskig bantningsdrink och äta en köttbit med lite frukt och nötter istället (kan du i och för sig göra ändå).

Och som de andra säger: fria vikter är roligare. Är du rädd för utförandet så be en instruktör om hjälp. Att folk tittar snett på dig behöver du knappast vara orolig för.

Nadja_N
2007-01-12, 10:45
Du har inte funderat på att byta ut någon av cykelpassen mot löpning? Om jag har förstått dig rätt så vill du förutom att bygga lite muskler även hålla vikten. 20 minuter löpning gör av med bra mycket mer energi än 20 minuter cykling. Särskilt lugn cykling på en motionscykel, vilket jag har svårt att tro att det bränner mer än en söndagspromenad (nu vet jag inte hur du cyklar utan dömer dig efter hur det ser ut på mitt gym, f'låt). Bränner du lite extra energi så kanske du kan skippa en blaskig bantningsdrink och äta en köttbit med lite frukt och nötter istället (kan du i och för sig göra ändå).

Och som de andra säger: fria vikter är roligare. Är du rädd för utförandet så be en instruktör om hjälp. Att folk tittar snett på dig behöver du knappast vara orolig för.

bra tanke - önskar den var realistisk. kan inte löpa då jag har pajjat benhinnorna för hundra år sedan, måste kortisonbehandla dem isåfall och DET gör jag fan aldrig om! hu...

jag cyklar så jag svettas som en gris iallfall. hoppas det hjälper något.

ska nog ta och boka en tid med någon på gymet som får visa mig - blir mer och mer övertygad om att jag håller på att gå misste om något nu.

thanxs

Nadja_N
2007-01-12, 10:47
Hej Nadja!
Välkommen till Kolo!

Det var då tusan att alla ska vara så rädda för de fria vikterna... Unna dig en instruktion, det tycker jag absolut. Ta gärna en titt i Övningsbanken här också, den finns som "sticky" under Träning - vikter och kondition om jag minns rätt Där finns bilder och beskrivningar på en massa bra övningar.

I vilken stad bor du förresten Nadja? En idé skulle kanske vara att du träffade och tränade tillsammans med någon av de andra Kolo-tjejerna. Det är faktiskt ruskigt kul och peppande, och de flesta av oss bits bara i självförsvar...

Hur åt du din keso när du tyckte att konsistensten var så hemsk? Jag tycker det är ett rätt trevligt pålägg numera, lite som hackat ägg blir det om jag tar på en hård macka med lite kaviar på. Och har du testat de smaksatta varianterna? Personligen är jag rätt svag på den med paprika och den med fetaost och oliv!

Lycka till! Jag kommer att hålla ett öga på dig, var så säker!

Eva


Hej Eva!
Tack för peppingen, det behövs! Jag bor i lilla Växjö - världens utkant kanske. Inte finns det väl fler kolomedlemmar härifrån, tjejer?
Keson vart konstig bara för att jag blandade den i min shake - för att försöka neutralisera det söta. Haha. Älskar keso annars, med avokado... mmmm..!
Ska kika på den där tråden du tipsade om, tack!
/nadja

mela
2007-01-12, 10:56
Hej!
Kul med nya journaler, speciellt när det är någon som gett sig fan på något.

Spara bilderna du tog och ta nya en gång i månaden, skriv vikt och datum på bilden så har du bra koll på din viktnedgång :)

Och dina armhävningar.. ja.. jag klarar väl 3 om jag ger mig fan påt *flex*

Vart bor du? Det brukar inte vara så svårt att få hjälp med någon som kan hjälpa dig med de fria vikterna. Eller så kollar du bara på dem som är där och härmar. Ingen bryr sig om du kör med låga vikter eller klantar dig ibland, det är en av fördelarna med att vara tjej ;)

Jax
2007-01-12, 10:58
bra tanke - önskar den var realistisk. kan inte löpa då jag har pajjat benhinnorna för hundra år sedan, måste kortisonbehandla dem isåfall och DET gör jag fan aldrig om! hu...

jag cyklar så jag svettas som en gris iallfall. hoppas det hjälper något.
Ok, det var inget roligt. Benhinnor borde förbjudas, de tycker alldeles för mycket om att krångla. Svettas du ordentligt när du cyklar så är det ett tecken på att du tar i ordentligt så min tidigare bedömning kan du ignorera.

Lycka till med fria vikterna. Keep up the good work!

Nadja_N
2007-01-12, 11:07
Hej!
Kul med nya journaler, speciellt när det är någon som gett sig fan på något.

Spara bilderna du tog och ta nya en gång i månaden, skriv vikt och datum på bilden så har du bra koll på din viktnedgång :)

Och dina armhävningar.. ja.. jag klarar väl 3 om jag ger mig fan påt *flex*

Vart bor du? Det brukar inte vara så svårt att få hjälp med någon som kan hjälpa dig med de fria vikterna. Eller så kollar du bara på dem som är där och härmar. Ingen bryr sig om du kör med låga vikter eller klantar dig ibland, det är en av fördelarna med att vara tjej ;)

Hej
Bor i Växjö som sagt - finns här fler härifrån? Vore förståss kul.
Jag SKA ge mig på dem, har bestämt mig nu. Nästa vecka får det bli eller om jag ska boka in en visning - får se - då kan det dröja lite till kanske.
Ja, jag har gett mig fan på detta nu, nu får det vara slut på tramset :)
/Nadja

Nadja_N
2007-01-12, 11:07
Ok, det var inget roligt. Benhinnor borde förbjudas, de tycker alldeles för mycket om att krångla. Svettas du ordentligt när du cyklar så är det ett tecken på att du tar i ordentligt så min tidigare bedömning kan du ignorera.

Lycka till med fria vikterna. Keep up the good work!

tack :)

Nadja_N
2007-01-12, 11:11
Så då har man tränat idag också då.
Körde mage och ben. Har börjat lära mig hur mycket vikter jag ska lägga på. Lägger på så jag fixar ett set på 5x3 eller blir det 3x5? Måste lära mig...
Nån gång mitt i passet slog jag i huvvet/pannan i ett hörn på en maskin! duktigt snygg bula har jag där nu. Svor en lång ramsa på finska och surade en minut. Sen fortsatte jag.

mela
2007-01-12, 11:13
Hej
Bor i Växjö som sagt - finns här fler härifrån? Vore förståss kul.
Jag SKA ge mig på dem, har bestämt mig nu. Nästa vecka får det bli eller om jag ska boka in en visning - får se - då kan det dröja lite till kanske.
Ja, jag har gett mig fan på detta nu, nu får det vara slut på tramset :)
/Nadja

Hej!
Tror att det finns folk här som bor i Växjö. Bara att fråga :)
Bra, fria vikter är skitroligt :D I love it!
Det roligaste är när du blir grym på det så kan du äga killarna ;)
De blir rädda och springer iväg och kör något annat :devil:

Lycka till!

Semiramis
2007-01-12, 11:27
Hej och välkommen hit! Trist med benhinnorna, har de crosstrainers eller trappmaskin på ditt gym så är det ett bra sätt att variera konditionsträningen tycker jag och med crosstrainern så aktiverar man ju hela kroppen på ett annat sätt än med cykeln. Lycka till med de fria vikterna, det är bar så mycket roligare än maskinerna. Första gången jag gav mig på det var det med ett stort mått av bävan men man vänjer sig ganska fort.

eleni
2007-01-12, 13:34
Hej och välkommen hit!
Verkar som om du verkligen bestämt dig och att du verkligen vill lyckas.
Jag tycker absolut inte att du ska skämmas för att leka med fria vikter. Vet att det är sjukt pinsamt i början men när du väl börjat så kommer du inte vilja gå tillbaka till maskinerna. Jag själv hade aldrig satt min fot vid de fria vikterna innan sommaren, det var ju där alla stora, biffiga och farliga killarna höll till. Som någon skrev tidigare, be någon visa dig. Var inte heller rädd för att fråga folk på gymmet, de flesta är faktiskt väldigt hjälpsamma och vill bara väl.

Kör hårt!

machine gun
2007-01-12, 15:45
Hej och välkommen hit! Va kul att du börjat träna. Jag tränar själv mest konditionsträning så jag är väl av något underordnad rang på det här forumet :D Vågade mig in på gymmet först för några månader sen, så där är jag nybörjare. Fria vikter är dock guld! Mycket roligare och ger mer funktionell träning än maskinerna tycker jag. Att ta en instruktion är nog bra om du inte känner nån som kan visa dig och det är inte alltid man kan lita på det utförande folk sysslar med i gymmen.. Vissa på mitt gym får bicepscurl till en ryggövning så som de svankar och svingar i sin viktkåthet ;) Vissa instruktörer verkar dock ha en förkärlek till maskinparken i gymmet, så om han/hon säger att maskiner är bättre så säg att du kört med det ett tag, men vill börja mer med fria vikter. Jag tycker dock att maskiner är bra också, vissa är faktiskt användbara :D Gillar speciellt chins-/dips-maskinen där man kan göra assisterade dips/chins eftersom jag är för svag för att göra riktiga än så länge.

Jag trodde också att alla bara skulle glo på en när man dök in i fria vikter-rummet och tja.. folk glor väl en del, men det är mest för att man inte har så mkt annat att göra när man vilar mellan seten. Det händer emellanåt att folk ger en spontana tips gällande utförande och så också, vilket jag uppskattar. Frågar man nån om hjälp, brukar de ta det som en komplimang, så var inte rädd för det. Träningsfolk är som regel trevligt folk :)

21 armhävningar är för övrigt galet bra! (om du gör dem från tå?) Har inte testat på hundra år nu, men jag kanske gör 5 med nöd och näppe ;)

Lycka till med träningen!
/Zandra

Nadja_N
2007-01-14, 16:39
SÖNDAG idag
Har varit och tränat ett halvhjärtat pass... Armar+axlar... vågade mig på en ny halvfarlig maskin idag iallafall; framsteg *flex* !
Träningsvärken i benen gjorde det dock svårt att cykla eller orka på crosstrainern :(

Nya friska tag imorgon ;)

Nadja_N
2007-01-14, 20:05
SÖNDAG idag
Har varit och tränat ett halvhjärtat pass... Armar+axlar... vågade mig på en ny halvfarlig maskin idag iallafall; framsteg *flex* !
Träningsvärken i benen gjorde det dock svårt att cykla eller orka på crosstrainern :(

Nya friska tag imorgon ;)

glömde ju det viktigaste: idag upplevde jag för första gången att personerna efter mig (2 ggr - olika maskiner) lättade på vikterna, efter mig!!! :D
JIHO!:D

mela
2007-01-15, 11:33
glömde ju det viktigaste: idag upplevde jag för första gången att personerna efter mig (2 ggr - olika maskiner) lättade på vikterna, efter mig!!! :D
JIHO!:D

HAHA! Visst är sånt underbart! Man blir lite mallig sådär :thumbup:

Nadja_N
2007-01-15, 11:48
MÅNDAG:
tränat idag. Mage + bröst.
Fortfarande bara 21 armhävningar... Jäjä, om en månad eller tre så kanske det hänt nåt på den fronten.
Upptäckte att mitt träningsupplägg inte funkar helt, har träningsvärk efter att kört armar igår - då vart det jobbigt att köra bröst. Men jag är väl en liten klenis också... kanske skulle se till att alltid ha en dags vila mellan armar och bröst också?...

Har svullat i fettomat i helgen, så nu är det tonfisk och keso för hela slanten. Pust.. men tur väl så är det gott som godis! :D

Nadja_N
2007-01-15, 11:48
HAHA! Visst är sånt underbart! Man blir lite mallig sådär :thumbup:

sure thing!!!:D

Nadja_N
2007-01-17, 17:43
ONSDAG:
tränat idag. Ben... bara ben. Hade ingen motivation idag, stog på crosstrainern i kanske 18 minuter, sen några ben-maskiner... that's it.
BLÄ skitdag.

Ska iväg imorgon ev med en vän som kan det där med fria vikter.. Ska lära mig nu :) JIHO!

sissa
2007-01-17, 18:48
Ah, vad kul! Perfekt med nån som kan visa lite. Roligt att ha lite alternativ i sin träning, så kan man växla lite. Blir lätt trist annars.

Hoppas nästa pass och dag inte känns skit :)

Nadja_N
2007-01-18, 19:04
Idrottskliniken har öppet hus (gratis träning) denna vecka så jag släpade med mig min innebandy-karl dit idag, första styrkepasset på nästan 2 år för hans del! HAHAHA!! *nadja skrattar RÅTT* Han tog i så han nästan sprack och kände sig överkörd efteråt. Kul kul! Tror han sätter igång om nån vecka med mig, ska bli skitkul!
Körde igenom hela överkroppen; mage, rygg, biceps och triceps och liiite liiite axlar.

På lördag ska min biffiga väl P-A joina mig på Idrottskliniken för att hjälpa mig och lära mig använda de fria vikterna, alltså hantlar och skivstänger. JIHOOOO! Ska bli SJUKT kul! Tröttnar lite på maskinerna.. bläää.. Har sagt till honom och poängterat att han får tänka på att jag är en liten KLEEEENIS jämfört med honom och jaja, han ska tänka på det. Får väl se - han kommer väl garva åt mig den jävlen!! GRRR! Då biter jag honom...

over and out
/nadja

Nadja_N
2007-01-20, 16:16
Tränat fredag lite halvhjärtat. Körde lite ben bara.

Men IDAG minsann har jag fått intstruktioner! Har kört igenom övningar för bröst, axlar, biceps, triceps, "runkmusklen" och den på andra sidan.. vad den nu heter.

Well, jag är MÖR! Fy satan vad jobbigt! Jag var starkare än han trodde, ändå körde jag med träningsvärk och det var ju första gången... men GUD vad det var kuL!!! :D Det blir det mer av!!!

/nadja lycklig

grabben i skogen
2007-01-20, 16:38
fasen jag trodde innebandysnubbar var hårda. Med tanke på det fula spel och allt bråk på planen menar jag. Det måste ju krävas en hårding för att våga vara med på sånt ens!

Nadja_N
2007-01-20, 18:34
fasen jag trodde innebandysnubbar var hårda. Med tanke på det fula spel och allt bråk på planen menar jag. Det måste ju krävas en hårding för att våga vara med på sånt ens!

HAHA tja han är snabb och studsar bra. räcker för en innebandykille tror jag? ;)

grabben i skogen
2007-01-20, 18:36
HAHA tja han är snabb och studsar bra. räcker för en innebandykille tror jag? ;)

förmågan att tackla en oskyldig stackare måste finnas med också :) eller skjuta stenhårda bollar på folk, eller verbalt tillintetgöra sina moståndare.

jag fördomar. nääääää :D

Nadja_N
2007-01-20, 18:37
förmågan att tackla en oskyldig stackare måste finnas med också :) eller skjuta stenhårda bollar på folk, eller verbalt tillintetgöra sina moståndare.

jag fördomar. nääääää :D

haha!! tjaaa, hans ena nyckelben är rätt vasst... den kan han nog sticka ner motståndaren med.

Nåt han verkligen kan på plan efter ha tacklat ner nån är att se JÄVLIGT oskyldig ut iallafall haha :D

Nadja_N
2007-01-20, 18:42
har förästen fått en grym triggerpunkt vid vänster skulderblad... känns avskyvärt jobbigt och ont. På måndag kommer min vän massageterapeuten och ska försöka få bort den. Har flera till men denna är hemsk verkligen :(

Brukar få sådana av stress... men kanske är detta en kombination av stress och dålig streching?

Nadja_N
2007-01-22, 10:52
MÅNDAG:
Hann bara med ett väldigt kort ben och konditionspass. Stog på crosstrainern i 15min och körde in och utsida lår. That's it.
Trist trist idag

Nadja_N
2007-01-23, 16:49
MÅNDAG:
Hann bara med ett väldigt kort ben och konditionspass. Stog på crosstrainern i 15min och körde in och utsida lår. That's it.
Trist trist idag

EDIT:
Spelade badminton på eftermiddagen på jobbet... Lyckades få min axel ur led för att sen hoppa tillbaka igen. Gjorde rätt ont men inte mer sen... Förrän nu idag. Oh dear goooood vad ont jag har! :( hade ju tänkt lyfta lite ikväll, fria viktern. Men det blir väl inget med då. Suger PUNG! *grr*

Nadja_N
2007-01-25, 18:37
ONSDAG:
15min crosstrainer
Biceps och triceps med fria vikter!! :D jiho jag vågade.. men idag gjorde det ont... dumma axel

TORSDAG:
20min crosstrainer
Bröst (i bänkpress)
Lite mage

Har ont ont ont... fast det går väl över.

Nadja_N
2007-01-28, 11:56
SÖNDAG:
50min på löpbandet.... svettigt värre.

Mina benhinnor överraskade mig - värkte "bara" de första 13 minuterna, sen ingenting! Härligt värre!

Har fortfarande ont som satan i axeln och nedsatt rörlighet. Meeen det går väl över...

mela
2007-01-28, 16:21
50 minuter?
Du är galen kvinna :MrT:
I vilken hastighet då? *popcorn*

Nadja_N
2007-01-29, 08:29
50 minuter?
Du är galen kvinna :MrT:
I vilken hastighet då? *popcorn*

alltså bara i 6.3 med maxlutning de sista 30... ;)
har inte vågat springa på många år, sen benhinnorna pajjade. tror dock jag ska testa idag....

grabben i skogen
2007-01-29, 11:36
brukar dina axlar gå ur led?

Nadja_N
2007-01-29, 14:35
brukar dina axlar gå ur led?

nej det var första gången... men inte sista tydligen, har jag fått veta *gah!*
nu börjar den kännas rätt hyffsad igen :)

Nadja_N
2007-01-29, 14:36
MÅNDAG:
1h på löpbandet
springer inte - går bara - ganska raskt. Sista 40min i max lutning... SVETTIGT! :)

Lostsoul4ever
2007-01-29, 15:37
Bra jobbat Nadja. Du verkar ha kommit igång ordentligt...
Bara att kämpa vidare..

Nadja_N
2007-01-30, 18:27
TISDAG:
40 minuter på löpbandet. Körde max lutning nästan alla 40. Skönt som synden. Älskar mig själv när jag väl kliver av och överlevt :D

(promenerade också en timme på förmiddagen, ute i det fria.. det snöiga kalla fria)

mela
2007-01-30, 21:07
Huhu maxlutning är hemskt *gah!*

Bra jobbat *popcorn*

machine gun
2007-01-30, 21:30
Angående din axel så skulle jag ta kontakt med en sjukgymnast om jag var du för att få hjälp med ett rehabprogram. Det är jätteviktigt eftersom du antagligen töjt ut ledbanden ganska rejält i den axeln och den måste då stärkas upp för att den inte ska börja hoppa titt som tätt.

Nadja_N
2007-01-31, 10:31
Fick jobb - firade med en vaniljsemla *drool*

machine gun
2007-01-31, 11:40
Grattis till jobbet!

Nadja_N
2007-01-31, 11:48
Grattis till jobbet!

Tack tack! Inte drömjobbet direkt, men bra betalt och drömarbetstider! :)

Tack för tipset med sjukgymnast. Ska ringa och kolla efter en tid snarast. Har lagt ner styrketräningen ett tag och kör bara cardio, dels för att jag inte tycker om att få ont (av axeln) och dels för att jag behöver loosa lite fett...

Leanandtall
2007-01-31, 12:07
Fick jobb - firade med en vaniljsemla *drool*

Hej!

Grattis till jobbet först och främst. Kul med journal, kommer att följa den. :)
Du klår mig i armhävningar iaf... Jag klämmer bara 17.

Nadja_N
2007-01-31, 12:11
Hej!

Grattis till jobbet först och främst. Kul med journal, kommer att följa den. :)
Du klår mig i armhävningar iaf... Jag klämmer bara 17.

Tack tack! 17st säger du? Kul att klå nån iallafall ;) Men du går säkert om mig nu medan jag koncentrerar mig på cardio ett tag :D

Snake
2007-01-31, 13:05
Men du går säkert om mig nu medan jag koncentrerar mig på cardio ett tag :D

Tänk om tänk rätt *slap*

Kul med jobbet :thumbup:

Nadja_N
2007-01-31, 13:33
Tänk om tänk rätt *slap*

Kul med jobbet :thumbup:

Nu förstår jag inte?! Det var ju DU som tycker att jag har fet röv?! :cool:

Nadja_N
2007-02-01, 21:52
TORSDAG:
35min på löpbandet - ingen bra dag, orkade ingenting... mätt och trött bara *gah!*

Nadja_N
2007-02-02, 12:20
FREDAG:
60min på löpbandet :)

machine gun
2007-02-02, 15:07
Kul att du kan springa igen :) Hur känns benen?

För visst hade du problem med benen tidigare?

Nadja_N
2007-02-04, 22:57
LÖRDAG:
45min på löpbandet

Nadja_N
2007-02-04, 22:58
Kul att du kan springa igen :) Hur känns benen?

För visst hade du problem med benen tidigare?

ahh.. springer ju inte. Har inte vågat ännu. Går raskt med grym lutning istället... men ska våga springa tänkte jag. Ska bara samla mod först ;)

Nadja_N
2007-02-05, 11:06
MÅNDAG:
fick tid till läkaren på vårdcentralen. Hennes teori om min onda axel/arm och tumme var att mitt nyckelbenshuvud gått ur led när jag spelade badminton och att detta har medfört flera (massor *gah!* ) med muskelfästensinflammationer. Sen pratade hon något om senfästen också, men jag minns inte vad hon sa. Hon klämde mycket på mig och jag var rejält öm överallt nästan.

Fick en voltaren-kur på 10dagar och hänvisades till sjukgymnastik. Så jag ringde mitt gym och bokade tid för detta, ska dit på onsdag. Här går det undan :)

Fick föresten en komplimang också.. hehe.. när hon tryckte och klämde på min ömma arm så frågade hon "-Tränar du?" (har varit van vid den frågan och att det fortsatt med "det borde du") och jag svarade ja då. Då sa hon "det märks! du har ju bra med muskler!" *flex* YEY!!! Första gången jag inte fått bannor för att jag är för kler :D

Så nu är det ganska mycket vila som gäller för min stackars arm, tabletter och sjukgymnastik.

over and out
/nadja

Snake
2007-02-05, 11:12
Fick föresten en komplimang också.. hehe.. när hon tryckte och klämde på min ömma arm så frågade hon "-Tränar du?" (har varit van vid den frågan och att det fortsatt med "det borde du") och jag svarade ja då. Då sa hon "det märks! du har ju bra med muskler!" *flex* YEY!!! Första gången jag inte fått bannor för att jag är för kler :D


Heeeeeelveeete biffen!!!!!! *flex* *flex* *flex*

Nadja_N
2007-02-05, 11:12
Heeeeeelveeete biffen!!!!!! *flex* *flex* *flex*

yes, biffen = that's me! :D

Nadja_N
2007-02-06, 14:42
TISDAG:
60min på löpbandet

Nadja_N
2007-02-07, 19:39
ONSDAG:
60 min på löpbandet

Besök hos sjukgymnast:
Hon kände och klämde och kom fram till en liten annan slutsats än läkaren. Det är min axel som kuggade över, alltså "gick ur led" och sen tillbaka igen. Sen påverkades även nyckelbenet av detta och gjorde detsamma. Och pga detta så fick alla mina muskel- och senfästen runtomkring (alltså jävligt många) en övertöjning och mår nu dåligt som satan. Är väldigt stel i den skadade armen också. Är bra bedövad av tabletterna som läkaren skrev ut dock. Sjukgymnasten tyckte att jag skulle röntgas - så det måste jag fixa på nåt sätt, via läkaren. Hon trodde att det kunde ta lång tid innan jag blir återställd och till dess så ska jag rehabträna all muskulatur kring det drabbade området. Oh jippi.

Ska tillbaka om 15 dagar, då tablettkuren är slut för att se hur ont jag har när jag inte är bedövad samt för att göra ett rehabprogram.

Thats it.

Nadja_N
2007-02-08, 15:51
TORSDAG:
60min på löpbandet

Nadja_N
2007-02-09, 19:34
FREDAG:
40min på löpbandet.... och vilket jävla löpband då! Det levde sitt egna lilla liv. Dumma skräp gym

mela
2007-02-09, 19:35
Usch.. Hoppas att du särde sönder den med niiiven!! *grr27*

Bra jobbat ändå *cupid*

shadowfire
2007-02-09, 19:36
FREDAG:
40min på löpbandet.... och vilket jävla löpband då! Det levde sitt egna lilla liv. Dumma skräp gym

byt till hälsostudion säger jag ju :D ...
stött på en snubbe som är toklik orlando bloom på gymet nu som normalt tränar på idrottskliniken... han tyckte det var bättre på hälsostudion :D

Nadja_N
2007-02-09, 19:51
byt till hälsostudion säger jag ju :D ...
stött på en snubbe som är toklik orlando bloom på gymet nu som normalt tränar på idrottskliniken... han tyckte det var bättre på hälsostudion :D

ah, det måste vara killen som "har" Kafe delux va? Han är grymt lik honom, med en liten tofs i nacken och sådär?

ja alltså, det lär nog bli nåt annat gym till sommaren - när mitt kort går ut. I11's löpband är ALLTID sönder. Dom har kanske 8-9st men ofta funkar knappt hälften?! *gah!*

hälsostudion är ju så snordyra bara...funderar på keygym istället. får se hur det blir ;)

Nadja_N
2007-02-09, 19:52
Usch.. Hoppas att du särde sönder den med niiiven!! *grr27*

Bra jobbat ändå *cupid*

no ei, saatana! Glömde ju niiven hemma *grr27*
(skriver upp på komihåglapp: ta med niiven nästa gång jag ska träna)
:D

mela
2007-02-09, 19:54
no ei, saatana! Glömde ju niiven hemma *grr27*
(skriver upp på komihåglapp: ta med niiven nästa gång jag ska träna)
:D

Ah fifan! Packa niiven, den göt unter *nicka menande*
Hoooooota löpbantet!

Nadja_N
2007-02-09, 19:56
Ah fifan! Packa niiven, den göt unter *nicka menande*
Hoooooota löpbantet!

jag kommer nog längre om jag hotar tjejerna i receptionen tror jag iofs.. fast nä fan, ska ju börja JOBBA på häktet nästa vecka... inte FLYTTA dit *whistle*

mela
2007-02-09, 19:56
jag kommer nog längre om jag hotar tjejerna i receptionen tror jag iofs.. fast nä fan, ska ju börja JOBBA på häktet nästa vecka... inte FLYTTA dit *whistle*

Du kan hota med att du ska låsa in dom på häktet *popcorn*

Nadja_N
2007-02-09, 20:00
Du kan hota med att du ska låsa in dom på häktet *popcorn*

aaaah - där har vi lösningen! "-Fixa bättre löpband NU eller kom med mig till finkan och skaka galler!" :D

Nadja_N
2007-02-11, 15:55
SÖNDAG:
60min på löpbandet

Nadja_N
2007-02-12, 12:11
MÅNDAG:
100min på bandet (slutar skriva löpbandet eftersom det då verkar som att jag SPRINGER... jag går ju bara, raskt och med massa lutning).

Jag behöver fotmassage! *gah!*

Snake
2007-02-12, 13:39
MÅNDAG:
100min på bandet (slutar skriva löpbandet eftersom det då verkar som att jag SPRINGER... jag går ju bara, raskt och med massa lutning).

Jag behöver fotmassage! *gah!*

Någon anledning att du går på bandet istället för utomhus? Jag kan inte komma på någon tråkigare miljö än just löpband *spy*

Nadja_N
2007-02-12, 14:54
Någon anledning att du går på bandet istället för utomhus? Jag kan inte komma på någon tråkigare miljö än just löpband *spy*

1) jag har inga bra gå-ute-skor
2) jag är livrädd för att halka och ramla på isen som är överallts
3) jag hatar att frysa-svettas-frysa ännu mer
4) jag måste ju hålla koll på 45kg-tjejen som idiottränar *whistle*

fler frågor? :)

grabben i skogen
2007-02-12, 15:02
Akta dig nu!
Du står på bandet alldeles för ofta! Snart kommer du få förklara ditt beteende för ansvarig personal!

Nadja_N
2007-02-12, 15:09
Akta dig nu!
Du står på bandet alldeles för ofta! Snart kommer du få förklara ditt beteende för ansvarig personal!

det ser jag framemot... skulle nog behöva det :D

jag är så fet så jag tror ingen skulle tycka att jag INTE borde stå där så ofta ;)