handdator

Visa fullständig version : Tandvärk..


emmzan
2007-01-11, 18:18
Har senaste veckan haft bekymmer från 4 av de främre tänderna i underkäken. Det ilar/molvärker i tänderna/tandköttet under i varierande intensitet, sen kan det kännas helt normalt en dag för att sedan återkomma igen. Tandköttet ser fint ut dock.

Inte ätit något konstigt, inte bytt tandkräm (kör sensodyne), tandtrådar dagligen, noga med tandborstningen etc...

Ska till tandhygienist på måndag på återbesök (var där sist i december) och vid samtal till tandläkaren fick jag rådet att tugga flourtuggummi typ. Om det var mkt besvärande (vilket det är) borde tandläkaren titta på det men eftersom hon inte har några tider så är det inte så himla lätt det där...

Några idéer någon? Självbehandla mig med metadon?

L-Sami
2007-01-11, 18:20
Har du tagit bort tandsten nyligen? Det ilade ett tag för mig när de tog bort tandsten av mig, sen gick det över.

Angel
2007-01-11, 18:21
Inga råd men ja måste få klaga med, var hos tandläkaren i tisdags för att bygga på en rotfylld tand, tyvärr lyckades han inte för de hade blött eller va sjutton det var....men det fixxxar vi nästa gång sa han, visst visst lugnt. Sen fick jag en sån jääääävla tandvärk, haft det i 2dagar nu och det blir bara värre och värre, ja äter smärtstillande som godis här. Jag trodde inte det kunde göra ont i rotfyllda tänder, men jag har säkerligen fått en infektion under nånstans iom att han va där och borrade upp (obs mina gena diagnos). Så imorrn tänker ja ringa så fort dom öppnar och har dom ingen tid så tar jag livet av mig för jag har nog aldrig haft sådan här smärta....

L-Sami
2007-01-11, 18:23
Inga råd men ja måste få klaga med, var hos tandläkaren i tisdags för att bygga på en rotfylld tand, tyvärr lyckades han inte för de hade blött eller va sjutton det var....men det fixxxar vi nästa gång sa han, visst visst lugnt. Sen fick jag en sån jääääävla tandvärk, haft det i 2dagar nu och det blir bara värre och värre, ja äter smärtstillande som godis här. Jag trodde inte det kunde göra ont i rotfyllda tänder, men jag har säkerligen fått en infektion under nånstans iom att han va där och borrade upp (obs mina gena diagnos). Så imorrn tänker ja ringa så fort dom öppnar och har dom ingen tid så tar jag livet av mig för jag har nog aldrig haft sådan här smärta....

Tandvärk är för djävligt lider med dig :(

Angel
2007-01-11, 18:26
ja nu mår ja ialla av alla tabletter istället..

kan man ringa någon jourtandläkare....huhu..ja kommer döö

emmzan
2007-01-11, 19:28
ja nu mår ja ialla av alla tabletter istället..

kan man ringa någon jourtandläkare....huhu..ja kommer döö

www.eniro.se.. Kolla gula sidorna och sök efter tandläkare där du bor, finns akuttandläkare lite här och var.

Nu har min värk gått över till högersidan, har varit vänstersidan hela dagen.

Teori: bet ihop för hårt när jag körde avlyft i böjen i helgen på 200 = typ träningsvärk.