handdator

Visa fullständig version : fairing complete diet


mikeey
2007-01-11, 08:31
Nån som kan rekomenderar nåt som man kan blanda den med förrutom vatten? smakar hur äckligt som helst.
det är choklad smak.

så om ni kan rekomenderar nåt annat man kan blanda den med så kan ni posta här

Endura
2007-01-11, 08:57
jag har nästan alltid minimjölk (valios laktosfria dock, men smaken är den samma) som bas, tycker det framhäver smaken mer :P

kan tillägga att jag inte har minimjölken till annat än just mina proteinshakes, tycker det gör så pass stor skillnad att det är värt att inhandla den.

Barba-Tjock
2007-01-11, 12:37
Jag hade en burk förr i tiden också. Var det allra första pulvret jag inhandlade. Så jävla vidrigt det var! Enda chansen för mig var att hålla för näsan under HELA tiden man dricker den. Släpp inte emellan klunkarna utan fortsätt håll till du druckit upp, skölj munnen och i med ett tuggummi, SEN släpp. Då dör man inte iallafall. Nä, kasta ut skiten och köp valfritt prottepulver och käka en macka eller nått tillsammans för att få i kolisarna. Så slipper man gruva sig till nästa gång och också slippa se ut som en maskulin krabba med oxfilébesvär i omklädningsrummet.. :naughty:

mikeey
2007-01-11, 12:47
Jag hade en burk förr i tiden också. Var det allra första pulvret jag inhandlade. Så jävla vidrigt det var! Enda chansen för mig var att hålla för näsan under HELA tiden man dricker den. Släpp inte emellan klunkarna utan fortsätt håll till du druckit upp, skölj munnen och i med ett tuggummi, SEN släpp. Då dör man inte iallafall. Nä, kasta ut skiten och köp valfritt prottepulver och käka en macka eller nått tillsammans för att få i kolisarna. Så slipper man gruva sig till nästa gång och också slippa se ut som en maskulin krabba med oxfilébesvär i omklädningsrummet.. :naughty:


ja den va extremt äcklig faktiskt

finns det nån god protein pulver då?

Grisen_72
2007-01-11, 13:17
Håller med om att man håller på å spy av varje klunk.. men va fan.. 3 ggr om dagen i 2 veckor ska väl gå ( så länge man vispar det riktigt noga å inte får några klumpar! )

mikeey
2007-01-11, 14:40
Håller med om att man håller på å spy av varje klunk.. men va fan.. 3 ggr om dagen i 2 veckor ska väl gå ( så länge man vispar det riktigt noga å inte får några klumpar! )

haha tror nästan att jag avstår helt från den.
så äcklig är den.

Grisen_72
2007-01-12, 14:31
Jag har vant mig vid smaken redan, många klunkar små etc etc. Provade blanda med lättmjölk, men smaken var densamma, så jag har lärt mig acceptera smaken.

Fan vad fort man blir kalorinojjig när man väl börjat med nåt som detta. Jag hällde ut de resterande 9 deciliterna av lättmjölken, och slängde en banan jag tänkte synda med. *gah!*

Fairing
2007-01-12, 22:09
ja den va extremt äcklig faktiskt

finns det nån god protein pulver då?

Nu är Complete diet inget proteinpulver utan en VLCD produkt. Vitaminer , mineraler samt fibrer går aldrig att smaksätta bra. När livsmedelsverket dessutom vill ha i ganska mycket natrium så blir det ändå svårare med smaken.

Vissa köper bageri essenser och mixtrar med. Många har kört med apelsin eller mint. Vissa fryser ner drinken och äter den med sked osv. Fast dom allra flesta äter den bara och njuter av smaken;)

Popeye
2007-01-21, 12:30
Frugan och jag hade funderingar på denna "pulverkur" och jag kommer ihåg att den inte smakade mumma.
Hur funkar det med en sån här VLCD-diet? Är det kritiskt att man bara inmundigar pulvret blandat med vatten eller kan man blanda med juice? Apelsinjuice brukar funka bra med läskiga chokladsmaker men det blir ju några extra kalorier...

Lindstein
2007-01-21, 13:10
Frugan och jag hade funderingar på denna "pulverkur" och jag kommer ihåg att den inte smakade mumma.
Hur funkar det med en sån här VLCD-diet? Är det kritiskt att man bara inmundigar pulvret blandat med vatten eller kan man blanda med juice? Apelsinjuice brukar funka bra med läskiga chokladsmaker men det blir ju några extra kalorier...

VLCD... "Very Low Calories Diet" har ju egentligen inget med varken pulver eller måltidsersättare att göra, allt går ut på att få i sig väldigt lite kalorier, sen om det kommer från pulver eller mat spelar ingen roll, men en produkt som Complete Diet eller liknande kan ju vara till bra hjälp :thumbup:
Men blandar man ut pulvret med någon form av kalorihög saft eller juice så försvinner ju liksom poängen med det.

karlingen
2010-07-02, 23:13
*Bumpar en gammal tråd för att inte behöva starta upp en ny*

Det säljs just nu "Fairing - Complete Diet +Fairing Shaker".

Vikt:
1000g, 21 portioner
Dosering:
Skaka 46g* pulver med vatten, t.ex 2dl. Drick tre shaker per dag. 46g x 3 = 138g. *46g är ca. 1 rågad skopa

Innebär det här att burken max räcker i 7 dagar? -_-

blondyz
2010-07-03, 02:20
*Bumpar en gammal tråd för att inte behöva starta upp en ny*

Det säljs just nu "Fairing - Complete Diet +Fairing Shaker".

Vikt:
1000g, 21 portioner
Dosering:
Skaka 46g* pulver med vatten, t.ex 2dl. Drick tre shaker per dag. 46g x 3 = 138g. *46g är ca. 1 rågad skopa

Innebär det här att burken max räcker i 7 dagar? -_-

1000/46=21,739~

21,739/3=7,246~

om man ska avrunda detta till hela dagar blir det således 7. Svaret är mest troligt JA.

karlingen
2010-07-03, 08:26
Känns helt meningslöst ju. Med tanke på priset -_-

vikingen_nr1
2010-07-03, 08:35
Känns helt meningslöst ju. Med tanke på priset -_-

Varför det? Den ersätter ju all annan mat. Du äter mat för mindre än 349 i veckan?

Fairing
2010-07-04, 13:45
Den Diet som säljs numera smakar fantastiskt bra för att vara en VLCD produkt. Den är dessutom låglaktos och har lågt GI-Värde.

en burk räcker 7 dagar om du äter 3 portioner dag. Sjukt billig veckokostnad på mat kan man säga:D

deas
2010-07-05, 14:37
Måste hålla med Fairing där faktiskt. Fick hem den nya (Complete Diet New Formula (FAIRING)) med smaken jordgubb och det var mumma!

Lennon
2014-03-26, 13:12
Stjäl tråden lite.

Diet Complete innehåller 170 kcal per portion och den rekommenderade dosen är 3 portioner om dagen. Detta låter spontant väldigt lite?
170x3= 510 kcal
18x3= 54 g protein

Jämför detta med den i träningssammanhang inte lika högt uppskattade Allevos motsvarighet som ligger på 6 portioner a 110 kcal där varje portion innehåller 11 gram protein:
6x110=660 kcal
6x11=66 g protein

Personligen trodde jag Fairings skulle vara mer träningsinriktad (dvs mer protein men också något högre i kcal än Allevo)

Eller är tanken att man ska då utrymme att slänga in en extra proteindrink?

King Grub
2014-03-26, 13:25
Det är en hård VLC-diet, normalt anpassad för personer med morbid övervikt.

Lennon
2014-03-26, 13:51
Det är en hård VLC-diet, normalt anpassad för personer med morbid övervikt.

Jo att båda är Vlcd förstår jag, men trodde faktiskt att Fairings produkt (som ändå är ett företag med inriktning mot idrott och fitness) skulle innehålla fler gram protein än "Svenne Banans" Allevos dito. Jag har ändå läst att omkring 800kcal även räknas som vlcd så jag trodde Fairings skulle ligga där. Men det var bara ett antagande.

Vlcd är väl även för personer med övervikt på drygt 10 kg?
Jag själv är 180cm och väger 94 kg och anser nog att 10 av dessa är att klassas som oönskade fläskkilon.

King Grub
2014-03-26, 13:55
Det är klart man kan följa en VLC-diet även vid mindre övervikt, men det är inte för dessa personer dietkonceptet är utvecklat. VLC-dieter skrivs ut för patienter med BMI 30 eller högre, eller 27-30 om övervikten innebär en hälsofara av andra medicinska anledningar. Och 800 kcal är övre gräns för att få klassas som VLC-diet.

Lennon
2014-03-26, 13:56
Så menar du att det är en nackdel att körs vlcd i överlag om man inte är en potentill Biggest Loser-deltagare?

Eller är Ola Wallgrens "kasein och eaa"- vlcd mer inriktad för dom som inte lider av morbid övervikt? Den dieten är väl dock inte vetenskapligt framtagen och dessutom ersätter den väl knappast vitamin-och mineralbehovet ?

Lennon
2014-03-26, 15:05
Jag uttryckte mig slarvigt:

Finns det någon reell skillnad mellan Allevos produkt och Fahrings?

vicarious
2014-03-26, 15:32
Så menar du att det är en nackdel att körs vlcd i överlag om man inte är en potentill Biggest Loser-deltagare?

Eller är Ola Wallgrens "kasein och eaa"- vlcd mer inriktad för dom som inte lider av morbid övervikt? Den dieten är väl dock inte vetenskapligt framtagen och dessutom ersätter den väl knappast vitamin-och mineralbehovet ?

Skulle väl säga att Olas VLCD diet är inriktad mot personer som vill ha en snabb och effektiv viktnedgång men samtidigt behålla maximalt med muskler.

Lennon
2014-03-26, 20:41
Skulle väl säga att Olas VLCD diet är inriktad mot personer som vill ha en snabb och effektiv viktnedgång men samtidigt behålla maximalt med muskler.

Absolut. Den innehåller väldigt mycket protein, problemet är väl bara att hans version inte är någon fullvärdig måltidsersättare som t.ex Complete Diet med alla vitaminer och mineraler.

Det kan väl knappast vara hälsosamt?

King Grub
2014-03-26, 21:24
Inte långsiktigt, men för unga friska personer under en begränsad tidsperiod är det inte farligt om mad vet vad man gör.

Ola Wallengren
2014-03-27, 10:28
Absolut. Den innehåller väldigt mycket protein, problemet är väl bara att hans version inte är någon fullvärdig måltidsersättare som t.ex Complete Diet med alla vitaminer och mineraler.

Det kan väl knappast vara hälsosamt?

VLCDn i "min" version innehåller alla vitaminer och mineraler samt även en okej dos omega-3, vilket inte de flesta kommersiella VLCDerna gör.
Skillnaden är att man själv får se till att köpa och dosera de olika komponenterna och den därför inte är en allt-i-ett lösning. Prismässigt blir den också ganska billig och det är möjligtvis bara Fairing Complete som det ens är värt att jämföra med.
Det blir inte ohälsosamt om man inte bantar ner sig till ohälsosamma nivåer, men det gäller i princip alla dieter.

Latissimus Dorsi
2014-03-27, 10:30
VLCDn i "min" version innehåller alla vitaminer och mineraler samt även en okej dos omega-3, vilket inte de flesta kommersiella VLCDerna gör.
Skillnaden är att man själv får se till att köpa och dosera de olika komponenterna och den därför inte är en allt-i-ett lösning. Prismässigt blir den också ganska billig och det är möjligtvis bara Fairing Complete som det ens är värt att jämföra med.
Det blir inte ohälsosamt om man inte bantar ner sig till ohälsosamma nivåer, men det gäller i princip alla dieter.

Så fairing complete+ 2 bcaa shakes = din diet?

Funderar på att köra de i 2 veckor.

StarkaUlf
2014-03-27, 12:50
Så fairing complete+ 2 bcaa shakes = din diet?

Funderar på att köra de i 2 veckor.

Inte riktigt. Läst VLCD-tråden?

Upplägget återkommer rätt så ofta i början av tråden.