handdator

Visa fullständig version : Efter BULK


JME
2003-02-21, 23:08
Ja nu har jag tränat i ca 8 månader och käkar Eiselt gainer i ca 7 månader. När jag började så låg jag på en ca 63 kg och 185 cm (17år)....Nu efter 7 månaders bulk så e jag lika lång :P men 81 kg på som centimetrarna! :hbang:
när jag började träna så va jag hyper smal med LITE fett e väl rätt så normal nu...mycka av de jag gått upp är ju fett d e jag medveten om...så nu tänkte jag försöka hålla denna vikten lr gå upp ett par till kg och minska fett och öka muskelmassa.
Men nu e frågan va jag ska byta till för tillskott?
Funderat lite på proteinpulver....låter d som en bra ide?
Har kört me en del kreatin men tycker det är så satans jobbigt att dricka vatten hela tin.
SÅ min fråga kort är alltså:
Vilket/Vilka tillskott tror ni är bäst för mig?

Pez
2003-02-22, 04:59
Protein - nr.1 när det kommer till kosttillskott. Enligt mig iallafall.

/pez

King Grub
2003-02-22, 11:44
Håller fullständigt med. Onödigt att betala extra för en massa kolhydrater i gainers och liknande. Det är bättre att kunna styra upp kolhydratmängden själv. Jag skulle satsat på ett rent proteinpulver. Om du har obegränsat med pengar skulle jag rekommendera två: ett vassleprotein efter träningen och kanske direkt på morgonen, och ett kaseinbaserat innan sängdags. Pengar och pengar förresten - det blir billigare än t ex en kesellaburk per kväll.

Ingo
2003-02-23, 11:46
Ärligt talat, köra gainer som mellanmål.. kan lika bra käka godis isf.. eller köpa dextropur o hälla i er.. gör som pez säger, kör proteinpulver, ät kolisar oxå, men inte med för högt GI, mkt kolisar med högt GI = man fetar på sig lätt som fan..

Så kort o gott, sluta med gainern, kör den bara i samband med träning.


Edit: stavfel som vanligt..

Linn
2003-02-23, 11:59
Originally posted by Ingo
Ärligt talat, köra gainer som mellanmål.. kan lika bra käka godis isf.. eller köpa dextropur o hälla i er.. gör som pez säger, kör proteinpulver, ät kolisar oxå, men inte med för högt GI, mkt kolisar med högt GI = man fetar på sig lätt som fan..

Så kort o gott, sluta med gainern, kör den bara i samband med träning.


Edit: stavfel som vanligt..

;-) kunde inte sagt d bättre själv.

JAG brukar iofs blanda snabba o långsamma kolisar, för lite insulinpåslag e bara bra när man vill bygga. Man lägger visserligen på sig lite, men sålänge man inte har nåra planer på att bli rippad så...