handdator

Visa fullständig version : Sträckning, eller nåt...


John M
2003-02-21, 22:08
Gjorde en hög spark med högerbenet för två veckor sedan. När jag gjorde det så knakade det till någonstans i vänsterbenet, runt höfttrakten om jag minns rätt. Sträckte vänster baksida- och insida lår och även vänstra gluteus. Hade ont i en timme sen så gick det nästan över. Men på natten sedan så vaknade jag upp och hade så satans ont att jag inte kunde sova. Nu, alltså två veckor senare, så är jag fortfarande stel och får ont i musklerna om jag sträcker ut dom förmycket. Är det någon som vet om jag bara ska vila från benträningen ett tag och stretcha lite då och då, eller ska jag inte stretcha alls?

Matchi
2003-03-18, 16:18
John john john.... Fy på dig. Man ska inte skada sig när man tränar, inte bra! But I got the solution for you.
Lägg dig på magen och dra båda benen över huvudet så du kan slicka dina tår. Sen låter du någon slå dig på låren allt vad dom kan så ska du se att det går över. Detta funkar även när man har ont i huvudet. Fast då ska killen som slår sikta på just huvudet så går det över efter ca 5 minuters hårda slag:smash:

Hoppas det funkar bra :kickass:

Åse Columbus
2003-03-19, 09:37
Originally posted by John M
Gjorde en hög spark med högerbenet för två veckor sedan. När jag gjorde det så knakade det till någonstans i vänsterbenet, runt höfttrakten om jag minns rätt. Sträckte vänster baksida- och insida lår och även vänstra gluteus. Hade ont i en timme sen så gick det nästan över. Men på natten sedan så vaknade jag upp och hade så satans ont att jag inte kunde sova. Nu, alltså två veckor senare, så är jag fortfarande stel och får ont i musklerna om jag sträcker ut dom förmycket. Är det någon som vet om jag bara ska vila från benträningen ett tag och stretcha lite då och då, eller ska jag inte stretcha alls?

Tycker nog att du kollar med en naprapat innan du återgår till nån tung träning iaf....

påminner lite om det som Massivf råkade ut för ....en slitning i ett museklfäste......o de tar längre tid än en muskel att reparera...eftersom det inte finns god blodgenomströmning där...

o inte stretcha...det kan nog vara så att du sträckt för långt....

så ...take it easy and get it checked!!

John M
2003-03-20, 08:52
Ok, har funderat på att kanske gå till en naprapat. Jag snackade lite med min idrottslärare idag, han sa att jag skulle stretcha (han kan ju ha fel).

Men det är nog ganska svårt att få en inblick i vad det egentligen är för skada, bara genom att få en förklaring på ett forum.