handdator

Visa fullständig version : börja med deffen under eller efter träningsuppehåll?


LeftRight
2007-01-10, 14:49
Jag kommer snart att påbörja ett treveckorsuppehåll från styrketräningen, då jag ska köra rätt intensivt cardio. Jag har även ett behov av att snart börja deffa.

Min fråga är: Ska jag börja med min deff i och med styrketräningsuppehållet, eller ska jag vänta med deffen tills jag börjat styrketräna igen?

anledningen till frågan är att jag hört av många på forumet att det är bra att styrketräna under deff för att minska muskelnedbrytningen.

Så vad sägs?

Uppskattar alla svar
/Leftright

Pepz
2007-01-10, 15:31
om du ska gå på ett kraftig energiunderskott så skulle i alla fall jag väntat till du drar igång styrketräningen igen, Går du på ett relativt moderat underskott så är det bara att börja köra, på tre veckor lär du inte tappa någon nämnvärd muskelmassa..

L-Sami
2007-01-10, 15:31
Det är bättre att deffa när man styrketränar, just för att inte tappa muskelmassa vid energiunderskott.

Gpajpen
2007-01-10, 15:37
vill du behålla maximalt med muskelmassa så är styrketräning under deffen regel utan undantag.
själv tränar jag på precis som vanligt under deff.
massan ökar ju högst sannolikt inte men jag kan fortf öka lite grann i styrka även på energiunderskott.

LeftRight
2007-01-10, 16:09
Tack för råden.

Jag går efter era rekommendationer och underhållsäter under träningsuppehållet och börjar med deffen när jag börja köra styrka igen.